Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä raskausaikana tupakoinut.

Vierailija
01.04.2015 |

Mitkä olivat lapsesi syntymämitat? Kerro myös tupakoitko paljon vai vähän.
Mä aloitan. Eli 4500g ja 53cm. Poltin melko paljon raskauden alusta ihan loppuun asti.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat tietää tupakoivien äitien lasten syntymämitat? Mikä ihmeen aasinsilta tässä nyt on, mitä yritetään todistaa tai kumota?

Vierailija
62/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mua kuvottaa raskaana olevat jotka polttaa. Onko teillä mitään ymmärrystä siitä, kuinka vakavasti myrkytätte lastanne? Tarviko nitä vauvoja alkaa vääntämään jos sen rööki riippuvuus on voimakkaampi kuin äidinrakkauden tunteet tulevaa lasta kohtaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:09"]2,4kg ja 44cm. +elinikäinen sairaus. Eikä syntynyt ennenaikaisena.
Aika onnekkaita olette olleet jotka saaneet terveen vauvan tupakoinnista huolimatta.
Itse ruoskin itseäni joka päivä kuinka saatoin olla niin itsekäs ja typerä.
[/quote]
Johtui siis tupakoinnistasi? Pelkästään? Tupakointi raskausaikana kun ei yksistään mitään sairauksia vauvalle aiheuta (paitsi tuo 200g pienemmän painon, ehkä) vaan lisää riskiä. Mä en tunne ketään raskausaikana tupakoinutta jolla sairas tai pienipainoinen vauva. Siksi tämän aloituksen teinkin.
[/quote]

Mitäs se "lisää riskiä" sitten sun mielestä tarkoittaa jos ei mitään tekemistä saadun sairauden kanssa?
[/quote]

Niimpä.

Ap:lla faktat hyvin hallussa, voi luoja :D

Ja ne seuraukset voivat olla hyvinkin kehityksessä ja oppimiskyvyssä, älykkyydessä, jota ei päällepäin huomaa. Omakin lapsesi voisi olla älykkäämpi, jos olisit ajatellut muitakin kuin itseäsi raskausaikana.
Eikä monetkaan vauriot vauvana näy, vaan vasta myöhemmin.

No, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. Wt-keskustelu kerrassaan!

Vierailija
64/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis meidän yli nelikymppisten sukupolven olevan järjestään jotenkin sairaita ja vajavaisia. Meidän vanhemmat kun polttivat ihan raskaana yhtä paljon kun muutenkin. Ja joka puolella altistui lapsetkin passiivisesti savulle. Kodeissakin poltettiin ihan vaikka ruokapöydässä. Tietenkin lukuunottamatta poikkeuksia, mutta yleisesti se oli ihan fine. Toki varmasti nyt ollaan tietoisempia asioista, mutta uskon kyllä ettei se tarkoita että lapsi automaattisesti olisi sairas ja astmainen tai ADHD.
Itse olen kyllä tupakointia vastaan muutenkin. Hyi.

Vierailija
65/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä äitejä jotka polttavat raskausaikana, ihan sama vaikka polttaisi vaan sen yhden tupakin päivässä niin silti! Itse poltin ehkä n. 8-10 savuketta päivässä ennen kuin tulin raskaaksi. Kävin kovaa kamppailua lopettamisen kanssa mutta onnistuin, ja rv 6 en polttanut yhtään savuketta päivässä vaikka kuinka teki mieli! Nyt on taas alkanut tupakin himo vähän nousta pintaan mutta en anna periksi. Mielummin revin vaikka hiukset päästä ja hakkaan päätä seinään kun poltan sen tupakan. En vaan pystyis tuottamaan omalle lapselle sellaista tuskaa, että aiheuttaisin hänelle jonkin myrkytystilan. Vai onko joku näistä tupakoitsija äideistä koskaan kokenut nikotiinimyrkytystä ja tietää mille se tuntuu? Minäpä koin teininä ja voin kertoa ettei ole mikään mukava tila kun päässä hakkaa ja valuu kylmää hikeä ja oksettaa. Pieni sikiö saa sen tilan varmasti vähemmästäkin määrästä, joten voi vaan kuvitella mitä kärsimystä tupakka lapselle aiheuttaa. Nyt joku röökimamma varmaan kommentoi tänne että höpöhöpö meidän anttipetteri ei mitään nikotiinimyrkytystä ole saanut, mutta totta se on valitettavasti.

Vierailija
66/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:36"]

Tämä on kunnon WT-ketju. 

Ehkä siksi, että muut kuin weeteet eivät tupakoi raskausaikana. Se on vain yksiselitteisen selvä juttu. Valtaosa meistä ei muutenkaan tupakoi tai edes koskaan ole tupakoinut. 

Sääli lapsianne tietysti. Vaikka lopettaisitte sauhuttelun, niin sivistystä mikään ei nosta. 

Ne, ketkä lukee tän niin vois carpe dem ja sit vähän ajatella et esi kuvana olla ja sit vaik ois joku akateminen korkea koulutettu niin vois kivammin puhuu ja tulla vai tänne lähi hoitaja keittiö apulainen linjalle sillai kattomaan oikeeta elämää. Niimpä

[/quote] Öh mitä? Tais sun äitiski tupakoida kun sua odotti, tekstistäsi päätellen.

[/quote]

Huumorintaju ainakin lähtee sikiöaikana sauhutellessa, näemmä....

Vierailija
67/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4365g ja 53cm, poltin ja join PALJON viikolle 10 asti kun en tiennyt raskaudesta ja sen jälkeen poltin satunnaisesti. Harvoin kuitenkin. Silti oli huono omatunto ja ihan syystäkin.

Vierailija
68/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tupakoiva mies. Poltan askin päivässä. En kuitenkaa hyväksy sitä että nainen polttaa raskaana koska silloin vahingoittaa myös muuta kun itseään.

Vierailija
69/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta olen tavannut jo aikuisikään ehtineen lapsen, jonka äiti poltti raskausaikana. Hän on ihan täysin terve. Mutta olen myös tavannut aikuisikään ehtineen lapsen, jonka äiti poltti raskausaikana, ja joka ei ole terve. Hänellä oli oppimishäiriöitä, hän on pienikokoinen yms. Että se on ihan arpapeliä vaurioituuko lapsi. Ja koska se on arpapeliä, en ikinä altistaisi omaa lastani siihen. Mutta, en myöskään moralisoi heitä, jotka polttavat. Jokainen tekee omat ratkaisunsa, niin hyvät kuin huonotkin.

Vierailija
70/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä wt-porukalla (=polttajilla) koskaan ollut hengitysvaikeuksia? Miettikää että pieni vauvanne joutuu haukkomaan henkeään saadakseen happea kun kusipää-"äidin" vain pitää saada nautintonsa. Ja yleensähän on niin että juuri te tupakoitsijat olette niitä kaikista heikompihermoisia "ihmisiä", niin muistakaa sitten kun lapsenne on todella raivostuttava käytöshäiriöinen, mahdollisesti tyhmä ja hidas oppimaan (jolloin joudutte luonnollisesti käymään entistä tiuhemmin hermosavuillanne), niin ne ovat sitten tulosta tästä äärimmäisestä itsekkyydestänne. Murhaajat

Niin, sillä vaan kysyin kun itselläni on monta kertaa päivässä niin vaikeaa hengittää että joudun haukkomaan henkeä ja sekään ei auta. Ja en polta, en ole koskaan polttanut, ei myöskään äitini. Ja mieheni on juuri sairastanut syövän, en tietenkään väitä että äitinsä tupakointi olisi sen aiheuttanut...

Vierailija
71/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:09"]2,4kg ja 44cm. +elinikäinen sairaus. Eikä syntynyt ennenaikaisena.
Aika onnekkaita olette olleet jotka saaneet terveen vauvan tupakoinnista huolimatta.
Itse ruoskin itseäni joka päivä kuinka saatoin olla niin itsekäs ja typerä.
[/quote]
Johtui siis tupakoinnistasi? Pelkästään? Tupakointi raskausaikana kun ei yksistään mitään sairauksia vauvalle aiheuta (paitsi tuo 200g pienemmän painon, ehkä) vaan lisää riskiä. Mä en tunne ketään raskausaikana tupakoinutta jolla sairas tai pienipainoinen vauva. Siksi tämän aloituksen teinkin.
[/quote]

Mitäs se "lisää riskiä" sitten sun mielestä tarkoittaa jos ei mitään tekemistä saadun sairauden kanssa?
[/quote]

Niimpä.

Ap:lla faktat hyvin hallussa, voi luoja :D

Ja ne seuraukset voivat olla hyvinkin kehityksessä ja oppimiskyvyssä, älykkyydessä, jota ei päällepäin huomaa. Omakin lapsesi voisi olla älykkäämpi, jos olisit ajatellut muitakin kuin itseäsi raskausaikana.
Eikä monetkaan vauriot vauvana näy, vaan vasta myöhemmin.

No, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. Wt-keskustelu kerrassaan!
[/quote]
Rauhoituhan nyt. :D Mikä siinä on ettei voida ymmärtää lukemaansa? Pahempi lukihäiriö kuin yhdelläkään tupakoivan äidin lapsella. Olen kirjoittanut tupakoinnin LISÄÄVÄN riskiä näihin esim nyt mainitsemiisi asioihin. En todellakaan missään vaiheessa ole väittänyt ettei tupakoinnilla ole mitään tekemistä tiettyjen sairauksien tai vaivojen kanssa. Tottakai on. Tupakointi kuitenkaan yksistään ei aiheuta vaikkapa tuota ADHD:ta. Siihen kun vaaditaan muutakin.

Vierailija
72/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:27"]Onko teillä wt-porukalla (=polttajilla) koskaan ollut hengitysvaikeuksia? Miettikää että pieni vauvanne joutuu haukkomaan henkeään saadakseen happea kun kusipää-"äidin" vain pitää saada nautintonsa. Ja yleensähän on niin että juuri te tupakoitsijat olette niitä kaikista heikompihermoisia "ihmisiä", niin muistakaa sitten kun lapsenne on todella raivostuttava käytöshäiriöinen, mahdollisesti tyhmä ja hidas oppimaan (jolloin joudutte luonnollisesti käymään entistä tiuhemmin hermosavuillanne), niin ne ovat sitten tulosta tästä äärimmäisestä itsekkyydestänne. Murhaajat

Niin, sillä vaan kysyin kun itselläni on monta kertaa päivässä niin vaikeaa hengittää että joudun haukkomaan henkeä ja sekään ei auta. Ja en polta, en ole koskaan polttanut, ei myöskään äitini. Ja mieheni on juuri sairastanut syövän, en tietenkään väitä että äitinsä tupakointi olisi sen aiheuttanut...
[/quote]
Tuossa tuo 5kk tyhmä ja hidas tupakka vauva konttaa pitkin lattioita ja välillä nousee istumaan. :D 12-vuotias tyhmä ja hidas isosisko (tupakka vauva hänkin) toi viimeksi todistuksen kotiin jossa 9 keskiarvo.

Vierailija
73/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on tupakoivia äitejä. Onkohan niin, ettei "uskalleta" tai viitsitä vastailla täällä palstalla tälläisiin kun vastaanotto on juurikin tuota "murhaajat, pahoinpitelijät ja wt-paskaa"
-ap

Vierailija
74/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhtä aikaa naapurin rouvan kanssa raskaana. Hän poltti raskauden alusta loppuun.

Lapsi syntyi pienipainoisena ja ennen aikojaan. Nyt on tyttäreni kanssa samalla luokalla ja kärsii oppimisvaikeuksista.

Tuskin näillä asioilla on mitään yhteyttä.

Vierailija
75/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

43: no ainakin äidin koulutustason voi nähdä kirjoitustaidosta, muun tason tekstin sisällöstä

Vierailija
76/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"]Olin yhtä aikaa naapurin rouvan kanssa raskaana. Hän poltti raskauden alusta loppuun.

Lapsi syntyi pienipainoisena ja ennen aikojaan. Nyt on tyttäreni kanssa samalla luokalla ja kärsii oppimisvaikeuksista.

Tuskin näillä asioilla on mitään yhteyttä.
[/quote]
Ei täällä ole kukaan väittänytkään ettei olisi? Ootteko te väärässä ketjussa vai mitä ihmettä? Tupakka lisää toki riskiä oppimisvaikeuksiin kuten myös ennenaikaisuus. Mehän emme tiedä johtuiko ennenaikaisuus tupakoinnista vai jostain muusta.

Vierailija
77/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:19"]43: no ainakin äidin koulutustason voi nähdä kirjoitustaidosta, muun tason tekstin sisällöstä
[/quote]
Sama sinulle. Ei suju niin ei suju. ;)

Vierailija
78/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:55"]

Outo juttu, että vielä 60-luvulla suurin osa raskaana olevista tupakoi. Alkoholikaan ei ollut samalla tavoin pannassa kuin nyt. 

Kuitenkin kaiken maailman ADHD:t, dysfasiat ja aspergerit ovat vain yleistyneet, vaikka vain murto-osa enää tupakoi tai käyttää huomattavasti alkoholia raskausaikana. 

[/quote]

Höpölöpö, 60-luvulla ei todellakaan suurin osa naisista saati raskaana olevista tupakoinut. Ei se naisten tupakanpoltto nyt niin yleistä ollut. Älä viitti tuollasta mutupuppua levitellä.

"Naisten tupakointi on Suomessa ollut aina miesten tupakointia vähäisempää. 1960-luvun alussa naisista tupakoi hiukan yli 10 %, kun samaan aikaan miehistä tupakoi lähes 60 %. Suomalaisten naisten tupakointi lisääntyi 1970-luvun puoliväliin asti, mutta 1976 säädetyn tupakkalain jälkeen naisten tupakoinnin kasvu pysähtyi. Naisten tupakointi nousi kuitenkin uudelleen 1980-luvun lopulla noin 20 %:n tasolle, kunnes se 1990-luvun alun talouslaman aikana kääntyi jälleen laskuun."

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6108/type=1

Vierailija
79/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:52"]Miksi ihmeessä haluat tietää tupakoivien äitien lasten syntymämitat? Mikä ihmeen aasinsilta tässä nyt on, mitä yritetään todistaa tai kumota?

[/quote]
En yritä todistaa enkä kumota yhtään mitään. Itselläni vain sattui syntymään todella iso ja tomera vauva tupakoinnistani huolimatta ja minua nyt vaan sattuu kiinnostamaan miten on muilla käynyt. Ei sen kummempaa. :)

Vierailija
80/89 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syntyessä 49cm ja 4300g. Äiti tupakoi minua odottaessaan. Ihan terve, normaali ja fiksukin minusta tuli. En aio itse tupakoida raskausaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan