Miksi jotkut ajaa kaupunkialueella toisen p*rseessä kiinni?
Yhtäkkinen jarrutus vaikka yllättävän pyöräilijän takia saisi ihan varmasti peräänajon aikaan. Eikä tosiaan ajeta alinopeutta. Jotkut vaan kaahaa ja ajaa ihan kiinni.
Kommentit (85)
Yleensä automerkki on BMW, mersu, Audi ja raivoava mieskuski.
ACC (adaptiivinen vakionopeudensäädin)
Eipä jarrutella niiden suojatiellä pyöräilevien takia.
Mä arvelen, että niillä on autossa joku klommo ja kun ne ajaa perässä tyrkyllä ne etsii tilannetta posauttaa toisen perään sopivassa tilanteessa ja saada näyttämään siltä että edessä oleva aiheutti kolarin kun jarrutti esim suojatien edessä. Pelottavia ovat tuollaset.
Koska edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun.
Mittarin mukaan tämä ensimmäisenä oleva ah niin erinomainen mallikansalainen ajaa alle 50 ettei vaan mene ylinopeuden puolelle. Rajoitus 50 ja todellinen nopeus noin 40.
Sitten tulee autot kaksi, kolme, neljä... Ja kahdeksan jotka haluaisivat ajaa todellista nopeutta 50 + varmuusvähennys + sakkoraja eli ensimmäisen mittarin mukaan noin 60.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä jarrutella niiden suojatiellä pyöräilevien takia.
Ei tietenkään, etenkään, jos se pyöräilijä on vielä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Koska edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun.
Mittarin mukaan tämä ensimmäisenä oleva ah niin erinomainen mallikansalainen ajaa alle 50 ettei vaan mene ylinopeuden puolelle. Rajoitus 50 ja todellinen nopeus noin 40.
Sitten tulee autot kaksi, kolme, neljä... Ja kahdeksan jotka haluaisivat ajaa todellista nopeutta 50 + varmuusvähennys + sakkoraja eli ensimmäisen mittarin mukaan noin 60.
Siksi.
"Haluaisivat ajaa.." Onko se joku syy roikkua edelläajavan peräluukussa kiinni? Mutku mä tahdon!
Vierailija kirjoitti:
Koska edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun.
Mittarin mukaan tämä ensimmäisenä oleva ah niin erinomainen mallikansalainen ajaa alle 50 ettei vaan mene ylinopeuden puolelle. Rajoitus 50 ja todellinen nopeus noin 40.
Sitten tulee autot kaksi, kolme, neljä... Ja kahdeksan jotka haluaisivat ajaa todellista nopeutta 50 + varmuusvähennys + sakkoraja eli ensimmäisen mittarin mukaan noin 60.
Siksi.
Miksei sitten ohiteta sopivan tilaisuuden tullen? Ette osaa.
Perässäroikkuja ilmeisesti ajattelee, että hän pääsee nopeammin perille, jos on ihan kiinni edellä ajavassa autossa. Heillä ehkä jotain puutteita loogisessa ajattelussa.
Kannattaa käydä kysymässä että mikä hätänä tai onko asiaa. Yleensä mutisevat jotain tai eivät avaa edes ikkunaa.
Anna ajaa, siinähän maksavat jos tulee peräänajo.
Vierailija kirjoitti:
Mä arvelen, että niillä on autossa joku klommo ja kun ne ajaa perässä tyrkyllä ne etsii tilannetta posauttaa toisen perään sopivassa tilanteessa ja saada näyttämään siltä että edessä oleva aiheutti kolarin kun jarrutti esim suojatien edessä. Pelottavia ovat tuollaset.
No mitäpä lottoat, kumpi on syyllinen jos toinen jarruttaa suojatielle ja toinen ajaa perään? Ei oikein tuo sinun selityksesi päde kun peräänajaja on aina lähtökohtaisesti syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Koska edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun.
Mittarin mukaan tämä ensimmäisenä oleva ah niin erinomainen mallikansalainen ajaa alle 50 ettei vaan mene ylinopeuden puolelle. Rajoitus 50 ja todellinen nopeus noin 40.
Sitten tulee autot kaksi, kolme, neljä... Ja kahdeksan jotka haluaisivat ajaa todellista nopeutta 50 + varmuusvähennys + sakkoraja eli ensimmäisen mittarin mukaan noin 60.
Siksi.
Kannattaa myös miettiä tilannenopeus kaupunkiajossa, kun on jalankulkijoita ja vaikka liukasta, niin ei se jarrutus käy ihan niin, kuin kesällä. Itse ajan kyllä rajoitusten mukaan, mutta kyllä sitä pitää vähän väliä himmata ja jarrutella, kun jalankulkijoita siellä ja täällä ja yhtäkkiä edessä oleva auto päättää aloittaa taskuparkin, bussi lähtee pysäkiltä, jaa seuraava risteys onkin tasa-arvoinen ja jatkan suoraan jne. Silti joku paahtaa täysillä perässä ihan takapuskurissa kiinni.
Ihan v***n ärsyttäviä. Yleensä juurikin keski-ikäinen mies jollain uudella katumaasturilla ja varmaan muutaman kerran meinannut ajaa jalankulkijan päälle tai kolmion takaa eteen, koska voi. Näkyy myös taustapeilistä, että puhelin saattaa olla korvalla ja kirotaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska edellä ajava ajaa alle suurimman sallitun.
Mittarin mukaan tämä ensimmäisenä oleva ah niin erinomainen mallikansalainen ajaa alle 50 ettei vaan mene ylinopeuden puolelle. Rajoitus 50 ja todellinen nopeus noin 40.
Sitten tulee autot kaksi, kolme, neljä... Ja kahdeksan jotka haluaisivat ajaa todellista nopeutta 50 + varmuusvähennys + sakkoraja eli ensimmäisen mittarin mukaan noin 60.
Siksi.
Kuvitteleeko nää kaksi, kolme, neljä ja kahdeksan että etenevät jotenkin nopeammin ilman turvaväliä kuin turvavälin kanssa? Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut? Siis kaikki hesalaiset.
Ja porilaiset.
Pitävät itseään niin hyvinä kuljettajina, että turvaväli ei heitä koske.