Vähärasvaisen ruokavalion vaikutukset kehoon tähän mennessä:
- Paino on pudonnut
- Kasvot, etenkin suun ympärys kuivuvat
- Alapään limakalvot kuivuvat ja kutisevat
Olen siis vähärasvaisella ruokavaliolla sairauden hoidon takia, en laihduttaakseni tmv.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:48"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:20"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne. [/quote] Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi. Ap [/quote] Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi. [/quote] Olen menossa erikoislääkärille. Tähystys on jo tehty. Ap [/quote] Noniin! Eli asia on hoidossa! Jatkossa kannattaa keskittyä ihan oikeasti siihen, että valittaa vähemmän ja yrittää kommunikoida omasta ärtymyksestään paremmin. Valittaminen valittamisen ilosta ärsyttää ihmisiä, varsinkin jos toinen neuvoista huolimatta on jotenkin todella ehdoton ja putkinäköinen. Kyllä minä ymmärrän, että sinua ärsyttää, mutta pahemmat omaa olotilaasi tuolla asenteella. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella, niin ei ole mitään järkeä valittamalla valittaa niistä oireista, mitä siitä tulee, koska elimistö todella tarvitsee rasvaa! Ehkä sinun oireita ei aiheuta rasva, vaan joku muu. Tutki ensin (tai tutkituta) ja hutki vasta sitten. Tuollainen päätös, että rasva ei vaan sovi ja piste herättää taatusti ihmetystä ihmisissä, jos samanaiakiasesti valitat rasvattomuudesta oireista. Nyt on hankalaa, mutta kyllä se siitä, kun saat oikeat lääkkeet, diagnoosin ja ihan oikeasti, valitat vähemmän. Negatiivisuus ja kieriskely vain pahentaa refluksin oireita ja tekee sinusta rasittavan ihmisen. Tsemppiä! [/quote] Voi hyvä luoja... mä oon kokeillut jo useita eri lääkkeitä, joita olen syönyt päivittäin suunnilleen 9 kuukautta. Mä en tehnyt tätä avausta siksi, että pyytäisin jotain neuvoja - jos luet sen uudestaan, en kysynyt, mitä mun pitäisi tehdä enkä toivonut, että joku tulisi jankkaamaan siitä, että syö nyt sitä rasvaa, vaikka se närästäisi kuinka. Mä tein avauksen, kun olen todennut, että rasvan määrän rajoittamisella on aika nopeasti ja selkeästi havaittavat vaikutukset esim. ihoon. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella... joo, oon vain päättänyt sen, vailla mitään erityistä syytä... Vai olisiko se syy kuitenkin se, että paljo rasva - ja sen lisäksi monet muut - ruoka-aineet pahentavat refluksia? Huomaa, että tämä avaus ei käsitellyt paprikan pois jättämisen vaikutuksia ihoon, vaan rasvan. Olen joutunut rajoittamaan ruokavaliotani paljon muutenkin, en vain rasvan osalta. Ap [/quote] Tuollaista se on ollut monilla muillakin refluksitautisella! Menee kuukausia, jopa vuosia, ennen kuin oikea hoito löytyy. Se tuli jo selväksi, että teit aloituksen ihan muista syistä, kuin siitä, että haluaisit vinkkejä ja kokemuksia muilta vastaavaa kokeneilta. Jos pidät negatiivisesta mentaliteetista ja tykkäät valittaa, niin jatka ihmeessä. Pahennat vain omaa olotilaasi, et muiden. Kuten sanoin, että ymmärrän, että sinua vituttaa ja turhauttaa, mutta yritä nyt vähän rajoittaa tuota raivoamista. Toivon sinulle ihan vilpittömästi helpompia päiviä. Älä ota kaikkea niin helvetin negatiivisesti. [/quote] No miten sinä ottaisit sen, jos sulle joku messuaisi viestitolkulla, että kuule, ei se paprika sulle mitään oireita aiheuta, sen kun syöt sitä vaan, kyllä minä tiedän, mikä sun oireita pahentaa ja mikä ei? Mä en tehnyt tätä avausta valittaakseni, tein sen siksi, että halusin tuoda esille huomioni. En pyytänyt kymmeniä viestejä siitä, että joku tietää mua paremmin, mikä oireitani pahentaa. Ap [/quote] Ok, eli tällä aloituksella ei ollut mitään sen kummempaa ideaa, kun kertoa, että vähärasvaisesta ruokavaliosta tulee oireita. Niinhän siitä tulee. Ymmärrän. [/quote] Jos käyt katsomassa aloitukseni, löydätkö siitä mitään muuta pointtia? Ap [/quote] En todella löytänyt. Hieman ihmettelen aloitusta päivän selvästä aiheesta. Sama kun sanoisi, että vähäinen veden juonti tekee kuivumisoireita. Mutta onhan tämä toki aihe vapaa, odotin vain samasta taudista kärsivänä, että tällä aloituksella olisi ollut jotain muutakin painoarvoa, kuin sen sanominen, että vähärasvainen ruokavalio aiheuttaa oireita. [/quote] Mutta ethän sinä ole joutunut rajoittamaan rasvan määrää ruokavaliossasi, koska rasva ei aiheuta refluksioireita! Ap [/quote] Kaikki aiheutti oireita alkuun. Ihan kaikki. Minulla tulehtui mahalaukku ja ruokatorvi pahoin ennen lääkitystä. Vesi, banaani, ihan kaikki aiheutti järkyttäviä vatsakipuja. Korjasin elämästäni stressiä aiheuttavat asiat pois ja kiinnitin huomiota ruoan laatuun, sekä siihen, mikä happamuutta elimistöä ja aiheuttaa oireita. Kyllä se rasva aiheutti minullakin aluksi, kunnes tajusin, ettei kyse ole rasvasta, vaan liikahappoisuudesta ja elimistön neutralisointi mahdollisti laajemman ruokavalion.
[/quote]
Mä olin jo sillä puhdistusruokavaliolla (jonka tarkoituksena on siis vähentää happamuutta), mutta senkin aikana tuli oireita. Ja mulla on siis myös lääkitys koko ajan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella? [/quote] Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle? Ap [/quote] Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en... [/quote] No voihan nyt vittu sentään, olenko jossain kirjoittanut, että tämä on normaalia? EN ole. Olen menossa lääkärille. Jos lukisit, mitä vastaan, sun ei tarvitsisi hokea, ettet ymmärrä. Älä enää kirjoita tähän ketjuun mitään, kun et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Ap [/quote] Kirjoitit tuon lääkäriasuan samaan aikaan, kun minä kirjoitin omaa viestiäni. Yritä nyt vähän rauhoittua ja ymmärtää, että joskus viestit voi mennä ristiin. Ihan oikeasti, rauhoitu. [/quote] Mistä minä tiedän, kuka kirjoittaa mitäkin. Monella tuntuu olevan yhteistä ainakin vahva usko siihen, että he tietävät, mitkä asiat aiheuttavat minulle oireita huolimatta siitä, mitä itse olen havainnut. Ap [/quote] No älä sitten raivoa joka ikiselle kirjoittajalle täällä :/. Kuten sanoin, niin rauhoitu! [/quote] Älä aloita viestejäsi kertomalla, mitä vaikka kuinka moni on jo sanonut sitä ja sivuuttamalla omat huomioni terveydentilastani jankkaamiseksi. Jos kirjoitat viestisi ihan normaaliin sävyyn, minäkin vastaan sinulle ihan normaaliin sävyyn. Ap [/quote] Voi luoja...oletko missään vaiheessa miettinyt, että kenties tuo sinun aggressiivisuutesi ja negatiivinen elämänasenteesi saattaa aiheuttaa suurimman osan oireista? Ihan pienenä vinkkinä. [/quote] Oletko sinä miettinyt, että jos kirjoittaisit ihmiselle viestejä normaaliin sävyyn ja holhoamatta, et ehkä saisi ikäviä vastauksia? Jos nyt luet noita omia viestejäsi tuosta, ovatko ne semmoisia, joita sinä haluaisit lukea? Minusta sinun on turha valittaa aggressiivisuudesta, jos et itsekään osaa ilmaista asiaasi neutraalisti. Ap [/quote] Itseasiassa jos joku olisi kirjoittanut minulle noin, olisin alkanut miettimään asioita uudelta kantilta. Olisin lähtenyt rohkeasti kyseenalaistamaan omia päätelmiäni ja tekisin ehkä jotain varovaisia muutoksia ruokavaliooni. Ja varaisin ajan heti huomenna yksityiselle. Olisin kyllä omista viesteistäni (jos joku toinen olisi ne kirjoittanut minulle ja minä olisin sinun tilanteessasi) ruennut miettimään, että kaikki ei taida mennä nyt refluksin piikkiin ja lähtenyt heti selvittämään, mikä siinä taustalla on. Ja olisin lähtenyt korjaamaan omaa asennettani ja mielialaani vaikka meditaatiolla, tai hyvällä kirjalla.
[/quote]
Jos rasva ei aiheuta refluksioireita, miksi sitten aina refluksipotilaita neuvotaan sitä vähentämään? Jos joku aiheuttaa sinulle selviä oireita, kyseenalaistatko oman havaintosi vain siksi, että joku toinen keksii ne kyseenalaistaa?
Ap
[/quote]
Ei minua neuvottu vähentämään rasvan käyttöä. Sanottiin, että prosessoitu mäkkäriruoka ja pizza esim. aiheuttaa oireita. Voihan rasvan määrää vähentää, jos siitä oireita tulee, mutta sellainen vähentäminen, josta tulee oireita, ei kuulosta normaalilta eikä minusta mene refluksin piikkiin. Sitä tässä on varmaan moni yrittänyt sanoa. En tiedä ketään toista refluksitautista, joka olisi joutunut käyttämään niin vähän rasvaa, että oireilee ruokavaliostaan. Se tässä nimenomaan kuulostaa oudolta eikä täsmää refluksiin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella? [/quote] Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle? Ap [/quote] Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en... [/quote] No voihan nyt vittu sentään, olenko jossain kirjoittanut, että tämä on normaalia? EN ole. Olen menossa lääkärille. Jos lukisit, mitä vastaan, sun ei tarvitsisi hokea, ettet ymmärrä. Älä enää kirjoita tähän ketjuun mitään, kun et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Ap [/quote] Kirjoitit tuon lääkäriasuan samaan aikaan, kun minä kirjoitin omaa viestiäni. Yritä nyt vähän rauhoittua ja ymmärtää, että joskus viestit voi mennä ristiin. Ihan oikeasti, rauhoitu. [/quote] Mistä minä tiedän, kuka kirjoittaa mitäkin. Monella tuntuu olevan yhteistä ainakin vahva usko siihen, että he tietävät, mitkä asiat aiheuttavat minulle oireita huolimatta siitä, mitä itse olen havainnut. Ap [/quote] No älä sitten raivoa joka ikiselle kirjoittajalle täällä :/. Kuten sanoin, niin rauhoitu! [/quote] Älä aloita viestejäsi kertomalla, mitä vaikka kuinka moni on jo sanonut sitä ja sivuuttamalla omat huomioni terveydentilastani jankkaamiseksi. Jos kirjoitat viestisi ihan normaaliin sävyyn, minäkin vastaan sinulle ihan normaaliin sävyyn. Ap [/quote] Voi luoja...oletko missään vaiheessa miettinyt, että kenties tuo sinun aggressiivisuutesi ja negatiivinen elämänasenteesi saattaa aiheuttaa suurimman osan oireista? Ihan pienenä vinkkinä. [/quote] Oletko sinä miettinyt, että jos kirjoittaisit ihmiselle viestejä normaaliin sävyyn ja holhoamatta, et ehkä saisi ikäviä vastauksia? Jos nyt luet noita omia viestejäsi tuosta, ovatko ne semmoisia, joita sinä haluaisit lukea? Minusta sinun on turha valittaa aggressiivisuudesta, jos et itsekään osaa ilmaista asiaasi neutraalisti. Ap [/quote] Itseasiassa jos joku olisi kirjoittanut minulle noin, olisin alkanut miettimään asioita uudelta kantilta. Olisin lähtenyt rohkeasti kyseenalaistamaan omia päätelmiäni ja tekisin ehkä jotain varovaisia muutoksia ruokavaliooni. Ja varaisin ajan heti huomenna yksityiselle. Olisin kyllä omista viesteistäni (jos joku toinen olisi ne kirjoittanut minulle ja minä olisin sinun tilanteessasi) ruennut miettimään, että kaikki ei taida mennä nyt refluksin piikkiin ja lähtenyt heti selvittämään, mikä siinä taustalla on. Ja olisin lähtenyt korjaamaan omaa asennettani ja mielialaani vaikka meditaatiolla, tai hyvällä kirjalla.
[/quote]
Jos rasva ei aiheuta refluksioireita, miksi sitten aina refluksipotilaita neuvotaan sitä vähentämään? Jos joku aiheuttaa sinulle selviä oireita, kyseenalaistatko oman havaintosi vain siksi, että joku toinen keksii ne kyseenalaistaa?
Ap
[/quote]
Suositellaan välttämään rasvaisia aterioita. Ei rasvaa. Etkö sä pönttö vieläkään tajua!
Ja tuo, että puhdistuskuuristakin tullut oireita, ei täsmää refluksiin. Siinä on nyt jotain muutakin. Toivottavasti selviää, sillä tuo on varmasti raskasta.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella? [/quote] Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle? Ap [/quote] Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en... [/quote] No voihan nyt vittu sentään, olenko jossain kirjoittanut, että tämä on normaalia? EN ole. Olen menossa lääkärille. Jos lukisit, mitä vastaan, sun ei tarvitsisi hokea, ettet ymmärrä. Älä enää kirjoita tähän ketjuun mitään, kun et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä. Ap [/quote] Kirjoitit tuon lääkäriasuan samaan aikaan, kun minä kirjoitin omaa viestiäni. Yritä nyt vähän rauhoittua ja ymmärtää, että joskus viestit voi mennä ristiin. Ihan oikeasti, rauhoitu. [/quote] Mistä minä tiedän, kuka kirjoittaa mitäkin. Monella tuntuu olevan yhteistä ainakin vahva usko siihen, että he tietävät, mitkä asiat aiheuttavat minulle oireita huolimatta siitä, mitä itse olen havainnut. Ap [/quote] No älä sitten raivoa joka ikiselle kirjoittajalle täällä :/. Kuten sanoin, niin rauhoitu! [/quote] Älä aloita viestejäsi kertomalla, mitä vaikka kuinka moni on jo sanonut sitä ja sivuuttamalla omat huomioni terveydentilastani jankkaamiseksi. Jos kirjoitat viestisi ihan normaaliin sävyyn, minäkin vastaan sinulle ihan normaaliin sävyyn. Ap [/quote] Voi luoja...oletko missään vaiheessa miettinyt, että kenties tuo sinun aggressiivisuutesi ja negatiivinen elämänasenteesi saattaa aiheuttaa suurimman osan oireista? Ihan pienenä vinkkinä. [/quote] Oletko sinä miettinyt, että jos kirjoittaisit ihmiselle viestejä normaaliin sävyyn ja holhoamatta, et ehkä saisi ikäviä vastauksia? Jos nyt luet noita omia viestejäsi tuosta, ovatko ne semmoisia, joita sinä haluaisit lukea? Minusta sinun on turha valittaa aggressiivisuudesta, jos et itsekään osaa ilmaista asiaasi neutraalisti. Ap [/quote] Itseasiassa jos joku olisi kirjoittanut minulle noin, olisin alkanut miettimään asioita uudelta kantilta. Olisin lähtenyt rohkeasti kyseenalaistamaan omia päätelmiäni ja tekisin ehkä jotain varovaisia muutoksia ruokavaliooni. Ja varaisin ajan heti huomenna yksityiselle. Olisin kyllä omista viesteistäni (jos joku toinen olisi ne kirjoittanut minulle ja minä olisin sinun tilanteessasi) ruennut miettimään, että kaikki ei taida mennä nyt refluksin piikkiin ja lähtenyt heti selvittämään, mikä siinä taustalla on. Ja olisin lähtenyt korjaamaan omaa asennettani ja mielialaani vaikka meditaatiolla, tai hyvällä kirjalla. [/quote] Jos rasva ei aiheuta refluksioireita, miksi sitten aina refluksipotilaita neuvotaan sitä vähentämään? Jos joku aiheuttaa sinulle selviä oireita, kyseenalaistatko oman havaintosi vain siksi, että joku toinen keksii ne kyseenalaistaa? Ap [/quote] Ei minua neuvottu vähentämään rasvan käyttöä. Sanottiin, että prosessoitu mäkkäriruoka ja pizza esim. aiheuttaa oireita. Voihan rasvan määrää vähentää, jos siitä oireita tulee, mutta sellainen vähentäminen, josta tulee oireita, ei kuulosta normaalilta eikä minusta mene refluksin piikkiin. Sitä tässä on varmaan moni yrittänyt sanoa. En tiedä ketään toista refluksitautista, joka olisi joutunut käyttämään niin vähän rasvaa, että oireilee ruokavaliostaan. Se tässä nimenomaan kuulostaa oudolta eikä täsmää refluksiin.
[/quote]
No voisko se olla, että ihmiset on yksilöllisiä ja toiset tarvitsee enemmän rasvaa, jotta iho pysyy hyvänä? Mä imetän kaupan päälle, joten eiköhän sekin nyt vaikuta. Sillä, että iho ja limakalvot kuivuu, ei ole mitään tekemistä refluksin kanssa, eikä sen tarvitse "täsmätä" siihen. Mun mielestä aika moni on kuvitellut tietävänsä, mitä mä syön ja milloin, kukaan ei ole esim. kysynyt, miten paljon mä sitä rasvaa syön, on vain meuhkannut tietävänsä, mikä oireita lisää ja mikä ei. ONhan tuossa terveyskirjaston tekstissäkin, jonka joku linkitti, selvästi sanottu, että rasva heikentää sulkijalihaksen toimintaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Suositellaan välttämään rasvaisia aterioita. Ei rasvaa. Etkö sä pönttö vieläkään tajua!
[/quote]
Meillä on ilmeisesti aivan erilainen käsitteet käytössä, mutta koska sä et suostu avaamaan omiasi, en voi auttaa.
Ap
Kiitos ap hyvästä provosta. Hyvin olet jaksanut olla mukana. Hauskaa on ollut, mutta nyt poistun muihin puuhiin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:10"]
Kiitos ap hyvästä provosta. Hyvin olet jaksanut olla mukana. Hauskaa on ollut, mutta nyt poistun muihin puuhiin.
[/quote]
Kiva, jos olet saanut iloa siitä, että mulla on tämä sairaus. VOithan vaikka kuvitella sen provoksi, jos haluat ja se helpottaa sua jotenkin.
Ap
Hetkonen...en minä väittänyt, että kuivat limakalvot ja ihon kuivuminen johtuu refluksista! Miksi edelleen vastaat agressiivisesti ja hyökkäävästi, vaikka yritän keskustella kanssasi ystävällisesti? Minusta nuo ei kuulosta enää refluksioireilta, kyllä 9 lääkkeestä jonkun olisi pitänyt tehota eikä puhdistuskuuristakin todellakaan pitäisi tulla oireita. Jos sinulla oireet jatkuu kaikista ruokavalio, lääke, ja puhdistuskuureista huolimatta, niin kyllähän se on selvää, että taustalla on jotain, mikä on jäänyt huomaamatta. Ei refluksi nyt mikään ihmetauti ole vaikeanakaan, joten jokin muu tässä on. Toivottavasti selviää!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:17"]
Hetkonen...en minä väittänyt, että kuivat limakalvot ja ihon kuivuminen johtuu refluksista! Miksi edelleen vastaat agressiivisesti ja hyökkäävästi, vaikka yritän keskustella kanssasi ystävällisesti? Minusta nuo ei kuulosta enää refluksioireilta, kyllä 9 lääkkeestä jonkun olisi pitänyt tehota eikä puhdistuskuuristakin todellakaan pitäisi tulla oireita. Jos sinulla oireet jatkuu kaikista ruokavalio, lääke, ja puhdistuskuureista huolimatta, niin kyllähän se on selvää, että taustalla on jotain, mikä on jäänyt huomaamatta. Ei refluksi nyt mikään ihmetauti ole vaikeanakaan, joten jokin muu tässä on. Toivottavasti selviää!
[/quote]
Yritin sanoa, että ihmiset tarvitsevat ihon kunnossapitoon erilaisia määriä rasvaa, ja vaikka jollakulla toisella ei refluksiruokavalion seurauksena iho kuivuisi, se ei tarkoita sitä, etteikö minulla voisi iho kuivua (mitä käsittääkseni pidit epänormaalina). SYön kyllä rasvaa, mutta aika vähän verrattuna entiseen tavalliseen ruokavaliooni.
En tiedä, mitä tämä on, mulla ei ole muuta kokemuksesta näistä vaivoista kuin tämä. Kai se jossain vaiheessa sitten selvinnee, tähystyksessä ei ainakaan ollut mitään muuta kuin lievää tulehdusta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:17"]
[/quote]
Yritin sanoa, että ihmiset tarvitsevat ihon kunnossapitoon erilaisia määriä rasvaa, ja vaikka jollakulla toisella ei refluksiruokavalion seurauksena iho kuivuisi, se ei tarkoita sitä, etteikö minulla voisi iho kuivua (mitä käsittääkseni pidit epänormaalina). SYön kyllä rasvaa, mutta aika vähän verrattuna entiseen tavalliseen ruokavaliooni.
En tiedä, mitä tämä on, mulla ei ole muuta kokemuksesta näistä vaivoista kuin tämä. Kai se jossain vaiheessa sitten selvinnee, tähystyksessä ei ainakaan ollut mitään muuta kuin lievää tulehdusta.
Ap
[/quote]
En minä pitänyt sitä epänormaalina (kuivumista), sinä teit aloituksen vähärasvainen ruoan oireista, johon listasit ihon kuivumisen! Mitä minä olen pitänyt epänormaalina, näkyy tuossa edellisessä viestissä, en maininnut ihon kuivumisesta mitään :).
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:17"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Mitä sinulle muuten tähystyksessä sanottiin? Oliko rakenteellinen vika, vai löysyyttä läpässä vai mitä? Sanoko ne mitään, miten vaikeasta refluksista on kyse? Oliko palleatyrää? Puhuvatko mitään leikkauksesta?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:17"] Hetkonen...en minä väittänyt, että kuivat limakalvot ja ihon kuivuminen johtuu refluksista! Miksi edelleen vastaat agressiivisesti ja hyökkäävästi, vaikka yritän keskustella kanssasi ystävällisesti? Minusta nuo ei kuulosta enää refluksioireilta, kyllä 9 lääkkeestä jonkun olisi pitänyt tehota eikä puhdistuskuuristakin todellakaan pitäisi tulla oireita. Jos sinulla oireet jatkuu kaikista ruokavalio, lääke, ja puhdistuskuureista huolimatta, niin kyllähän se on selvää, että taustalla on jotain, mikä on jäänyt huomaamatta. Ei refluksi nyt mikään ihmetauti ole vaikeanakaan, joten jokin muu tässä on. Toivottavasti selviää! [/quote] Yritin sanoa, että ihmiset tarvitsevat ihon kunnossapitoon erilaisia määriä rasvaa, ja vaikka jollakulla toisella ei refluksiruokavalion seurauksena iho kuivuisi, se ei tarkoita sitä, etteikö minulla voisi iho kuivua (mitä käsittääkseni pidit epänormaalina). SYön kyllä rasvaa, mutta aika vähän verrattuna entiseen tavalliseen ruokavaliooni. En tiedä, mitä tämä on, mulla ei ole muuta kokemuksesta näistä vaivoista kuin tämä. Kai se jossain vaiheessa sitten selvinnee, tähystyksessä ei ainakaan ollut mitään muuta kuin lievää tulehdusta. Ap [/quote] En minä pitänyt sitä epänormaalina (kuivumista), sinä teit aloituksen vähärasvainen ruoan oireista, johon listasit ihon kuivumisen! Mitä minä olen pitänyt epänormaalina, näkyy tuossa edellisessä viestissä, en maininnut ihon kuivumisesta mitään :).
[/quote]
Tämä oli se lause, mihin viestissäsi viittasin, jos sillä nyt on väliä: "mutta sellainen vähentäminen, josta tulee oireita, ei kuulosta normaalilta eikä minusta mene refluksin piikkiin." Ehkä en ymmärtänyt sitä oikein.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:17"] Hetkonen...en minä väittänyt, että kuivat limakalvot ja ihon kuivuminen johtuu refluksista! Miksi edelleen vastaat agressiivisesti ja hyökkäävästi, vaikka yritän keskustella kanssasi ystävällisesti? Minusta nuo ei kuulosta enää refluksioireilta, kyllä 9 lääkkeestä jonkun olisi pitänyt tehota eikä puhdistuskuuristakin todellakaan pitäisi tulla oireita. Jos sinulla oireet jatkuu kaikista ruokavalio, lääke, ja puhdistuskuureista huolimatta, niin kyllähän se on selvää, että taustalla on jotain, mikä on jäänyt huomaamatta. Ei refluksi nyt mikään ihmetauti ole vaikeanakaan, joten jokin muu tässä on. Toivottavasti selviää! [/quote] Yritin sanoa, että ihmiset tarvitsevat ihon kunnossapitoon erilaisia määriä rasvaa, ja vaikka jollakulla toisella ei refluksiruokavalion seurauksena iho kuivuisi, se ei tarkoita sitä, etteikö minulla voisi iho kuivua (mitä käsittääkseni pidit epänormaalina). SYön kyllä rasvaa, mutta aika vähän verrattuna entiseen tavalliseen ruokavaliooni. En tiedä, mitä tämä on, mulla ei ole muuta kokemuksesta näistä vaivoista kuin tämä. Kai se jossain vaiheessa sitten selvinnee, tähystyksessä ei ainakaan ollut mitään muuta kuin lievää tulehdusta. Ap [/quote] Mitä sinulle muuten tähystyksessä sanottiin? Oliko rakenteellinen vika, vai löysyyttä läpässä vai mitä? Sanoko ne mitään, miten vaikeasta refluksista on kyse? Oliko palleatyrää? Puhuvatko mitään leikkauksesta?
[/quote]
No se lääkäri ei puhunut mulle paljon mitään, mikä oli mielestäni aika ihmeellistä. Jotain rakenteellista vikaa oli. Tuolta ei tule Kantaan ne tiedot, mutta pyydän ne tk:sta sitten paperilla itselleni erikoislääkäriä varten. Ei kukaan ainakaan maininnut mitään palleatyrästä. Refluksi on pahentunut paljon tuon jälkeen. Nyt oon lähdössä lenkille, joten en ehdi vastata enää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:20"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne. [/quote] Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi. Ap [/quote] Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi. [/quote] Olen menossa erikoislääkärille. Tähystys on jo tehty. Ap [/quote] Noniin! Eli asia on hoidossa! Jatkossa kannattaa keskittyä ihan oikeasti siihen, että valittaa vähemmän ja yrittää kommunikoida omasta ärtymyksestään paremmin. Valittaminen valittamisen ilosta ärsyttää ihmisiä, varsinkin jos toinen neuvoista huolimatta on jotenkin todella ehdoton ja putkinäköinen. Kyllä minä ymmärrän, että sinua ärsyttää, mutta pahemmat omaa olotilaasi tuolla asenteella. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella, niin ei ole mitään järkeä valittamalla valittaa niistä oireista, mitä siitä tulee, koska elimistö todella tarvitsee rasvaa! Ehkä sinun oireita ei aiheuta rasva, vaan joku muu. Tutki ensin (tai tutkituta) ja hutki vasta sitten. Tuollainen päätös, että rasva ei vaan sovi ja piste herättää taatusti ihmetystä ihmisissä, jos samanaiakiasesti valitat rasvattomuudesta oireista. Nyt on hankalaa, mutta kyllä se siitä, kun saat oikeat lääkkeet, diagnoosin ja ihan oikeasti, valitat vähemmän. Negatiivisuus ja kieriskely vain pahentaa refluksin oireita ja tekee sinusta rasittavan ihmisen. Tsemppiä! [/quote] Voi hyvä luoja... mä oon kokeillut jo useita eri lääkkeitä, joita olen syönyt päivittäin suunnilleen 9 kuukautta. Mä en tehnyt tätä avausta siksi, että pyytäisin jotain neuvoja - jos luet sen uudestaan, en kysynyt, mitä mun pitäisi tehdä enkä toivonut, että joku tulisi jankkaamaan siitä, että syö nyt sitä rasvaa, vaikka se närästäisi kuinka. Mä tein avauksen, kun olen todennut, että rasvan määrän rajoittamisella on aika nopeasti ja selkeästi havaittavat vaikutukset esim. ihoon. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella... joo, oon vain päättänyt sen, vailla mitään erityistä syytä... Vai olisiko se syy kuitenkin se, että paljo rasva - ja sen lisäksi monet muut - ruoka-aineet pahentavat refluksia? Huomaa, että tämä avaus ei käsitellyt paprikan pois jättämisen vaikutuksia ihoon, vaan rasvan. Olen joutunut rajoittamaan ruokavaliotani paljon muutenkin, en vain rasvan osalta. Ap [/quote] Tuollaista se on ollut monilla muillakin refluksitautisella! Menee kuukausia, jopa vuosia, ennen kuin oikea hoito löytyy. Se tuli jo selväksi, että teit aloituksen ihan muista syistä, kuin siitä, että haluaisit vinkkejä ja kokemuksia muilta vastaavaa kokeneilta. Jos pidät negatiivisesta mentaliteetista ja tykkäät valittaa, niin jatka ihmeessä. Pahennat vain omaa olotilaasi, et muiden. Kuten sanoin, että ymmärrän, että sinua vituttaa ja turhauttaa, mutta yritä nyt vähän rajoittaa tuota raivoamista. Toivon sinulle ihan vilpittömästi helpompia päiviä. Älä ota kaikkea niin helvetin negatiivisesti. [/quote] No miten sinä ottaisit sen, jos sulle joku messuaisi viestitolkulla, että kuule, ei se paprika sulle mitään oireita aiheuta, sen kun syöt sitä vaan, kyllä minä tiedän, mikä sun oireita pahentaa ja mikä ei? Mä en tehnyt tätä avausta valittaakseni, tein sen siksi, että halusin tuoda esille huomioni. En pyytänyt kymmeniä viestejä siitä, että joku tietää mua paremmin, mikä oireitani pahentaa. Ap [/quote] Ok, eli tällä aloituksella ei ollut mitään sen kummempaa ideaa, kun kertoa, että vähärasvaisesta ruokavaliosta tulee oireita. Niinhän siitä tulee. Ymmärrän. [/quote] Jos käyt katsomassa aloitukseni, löydätkö siitä mitään muuta pointtia? Ap [/quote] En todella löytänyt. Hieman ihmettelen aloitusta päivän selvästä aiheesta. Sama kun sanoisi, että vähäinen veden juonti tekee kuivumisoireita. Mutta onhan tämä toki aihe vapaa, odotin vain samasta taudista kärsivänä, että tällä aloituksella olisi ollut jotain muutakin painoarvoa, kuin sen sanominen, että vähärasvainen ruokavalio aiheuttaa oireita.
[/quote]
Mutta ethän sinä ole joutunut rajoittamaan rasvan määrää ruokavaliossasi, koska rasva ei aiheuta refluksioireita!
Ap
[/quote]
Kaikki aiheutti oireita alkuun. Ihan kaikki. Minulla tulehtui mahalaukku ja ruokatorvi pahoin ennen lääkitystä. Vesi, banaani, ihan kaikki aiheutti järkyttäviä vatsakipuja. Korjasin elämästäni stressiä aiheuttavat asiat pois ja kiinnitin huomiota ruoan laatuun, sekä siihen, mikä happamuutta elimistöä ja aiheuttaa oireita. Kyllä se rasva aiheutti minullakin aluksi, kunnes tajusin, ettei kyse ole rasvasta, vaan liikahappoisuudesta ja elimistön neutralisointi mahdollisti laajemman ruokavalion.