Vähärasvaisen ruokavalion vaikutukset kehoon tähän mennessä:
- Paino on pudonnut
- Kasvot, etenkin suun ympärys kuivuvat
- Alapään limakalvot kuivuvat ja kutisevat
Olen siis vähärasvaisella ruokavaliolla sairauden hoidon takia, en laihduttaakseni tmv.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:20"]
Ei siihen rasvattomuus ole ratkaisu. Idiootti lääköri sulla ap. Rasvaton ruokavalio aiheuttaa lisäksi hormonihäiriöt, haittaa aivojen normaalia toimintaa ja ummetus iskee kaupanpäälisiksi.
[/quote]
Metsään mennään rasvattomuudella. Mutta kun lääkäri määrää, niin se on laki, vaikka vois kuinka huonosti :)
[/quote]
Ei kukaan lääkäri ole "määrännyt" mulle mitään, mutta jos nyt luet niitä yleisiä närästystä aiheuttavia ruokia, niin kyllä ne hyvin rasvaiset ruuat sitä närästystä aiheuttavat, ja sen huomaan ihan itsekin. Sitä en tiedä, mistä keksit rasvattomuuden, siitä en ole tässä puhunut.
Luuletko, että tämä on minulle jotenkin mieluista? Ei ole.
Ap
[/quote]
Niin, "rasvaiset ruuat", mitäs muuta niissä on kuin rasvaa? Rasva itsessään ei mitään närästystä aiheuta.
[/quote]
No juusto aiheuttaa, jos syön vähänkään enemmän, pannulla paistettu aiheuttaa, kieltämättä lohikin aiheuttaaa, vaikka sitä syönkin, jos laitan enemmän voita/öljyä ruokaan, se aiheuttaa.
Mistä sinulle on tullut tuo tieto, että rasvainen ruoka ei aiheuta närästystä?
Ap
[/quote]
Kaikissa mainitsemissasi on muutakin kuin rasvaa :)
[/quote]Eiköhän ap tunne oman elimistön paremmin kuin sinä.. ihmisillä on tapana huomata jos jokin ravintoaine aiheuttaa oireita! ap:n närästys pahenee rasvasta ja hän on sen huomannut . Mulla on reuma ja en käytä maitotuotteita, koska huomasin että kivut pahenee jos käytän niitä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne.
[/quote]
Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi.
Ap
[/quote]
Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa...
[/quote]
1) Minä en syö rasvatonta ruokaa.
2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli.
3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet.
4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle?
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:20"]
Ei siihen rasvattomuus ole ratkaisu. Idiootti lääköri sulla ap. Rasvaton ruokavalio aiheuttaa lisäksi hormonihäiriöt, haittaa aivojen normaalia toimintaa ja ummetus iskee kaupanpäälisiksi.
[/quote]
Metsään mennään rasvattomuudella. Mutta kun lääkäri määrää, niin se on laki, vaikka vois kuinka huonosti :)
[/quote]
Ei kukaan lääkäri ole "määrännyt" mulle mitään, mutta jos nyt luet niitä yleisiä närästystä aiheuttavia ruokia, niin kyllä ne hyvin rasvaiset ruuat sitä närästystä aiheuttavat, ja sen huomaan ihan itsekin. Sitä en tiedä, mistä keksit rasvattomuuden, siitä en ole tässä puhunut.
Luuletko, että tämä on minulle jotenkin mieluista? Ei ole.
Ap
[/quote]
Niin, "rasvaiset ruuat", mitäs muuta niissä on kuin rasvaa? Rasva itsessään ei mitään närästystä aiheuta.
[/quote]
No juusto aiheuttaa, jos syön vähänkään enemmän, pannulla paistettu aiheuttaa, kieltämättä lohikin aiheuttaaa, vaikka sitä syönkin, jos laitan enemmän voita/öljyä ruokaan, se aiheuttaa.
Mistä sinulle on tullut tuo tieto, että rasvainen ruoka ei aiheuta närästystä?
Ap
[/quote]
Kaikissa mainitsemissasi on muutakin kuin rasvaa :)
[/quote]Eiköhän ap tunne oman elimistön paremmin kuin sinä.. ihmisillä on tapana huomata jos jokin ravintoaine aiheuttaa oireita! ap:n närästys pahenee rasvasta ja hän on sen huomannut . Mulla on reuma ja en käytä maitotuotteita, koska huomasin että kivut pahenee jos käytän niitä.
[/quote]
Ihminen pärjää ilman maitoa vallan mainiosti, mutta ilman rasvaa ei.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:00"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:46"] Ap, entäpä jos ottaisit yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin. Menisit käymään tai soittaisit hänelle ja kertoisit ruokavaliostasi aiheutuvista sivuvaikutuksista ja kysyisit, miten tilanne voitaisiin korjata. Kyllä ammatti-ihmiseltä pitää voida kysyä. Sanot myös, että sinulle määrätyt refluksilääkkeet ovat vaan pahentaneet tilannetta. Entåpä jos refluksin takana onkin jokin toinen sairaus? Minulle ilmaantui refluksi takaisin oltuaan pitkään oireettomana. En pystynyt syömään rasvaista ruokaa (esim. lohta) ja monia muitakaan ruoka-aineita, koska sain niistä refluksin lisäksi yhä pahenevia pahoinvointikohtauksia ja hirveitä vatsakipukohtauksia. Lääkärissä suostuttiin vihdoinkin tutkimaan minut, kun olin oksentanut taukoamatta monta tuntia enkä pystynyt lopettamaan oksenteluani. Sitä ennen minut oli aina käännytetty pois sillä verukkeella, että minulla on kuitenkin vaan jokin vatsapöpö, kun oksentelen. Sappirakossani oli melkoinen määrä sappikiviä. Sappirakko leikattiin ja loppui kipuilu, huono olo ja refluksikin. Nykyään syön aikaisemmin kiellettyjä ruoka-aineita, myös rasvaista ruokaa, mutta mahdollisimman vähän, etten saa sappikohtausta. Ei pidä sinnitellä mitään kuuria loppuun huonovointisena. Hae itsellesi helpotus lääkäristä, ap. [/quote] Kävin juuri uudestaan lääkärissä. Lääkäri määräsi tämän kuurin, ja jos se ei auta, hän laittaa lähetteen kirurgille. Aion itse varata siinä vaiheessa ajan myös yksityiselle erikoislääkärille. Olen itse myös miettinyt sappivaivan mahdollisuutta. Kipua mulla ei ole ollut kuin satunnaisesti, mutta jonkun kerran vähän kovempaa kyllä. Ap [/quote] Syötkö prosessoituja tuotteita? Teetkö ruoan itse alusta lähtien mahdollisimman hyvistä ja puhtaista raaka-aineista? Syötkö herkkuja, kuten karkkia, pullaa jne? [/quote] En syö prosessoitua ruokaa. Teen ruuan itse, käytän paljon luomua. En syö karkkia tai pullaa, jätin ne pois refluksin takia. Ap [/quote] Mites ne henkisen puolen ongelmat? Uni? Paino? Liikunta?
[/quote]
henkisen puolen ongelmat eivät korjaannu hetkessä. Nukun suht hyvin, niin hyvin kuin vauvaperheessä nyt voi nukkua. Ei ylipainoa. Olen joutunut refluksin takia vähentämään liikuntaa, kun jumppaaminen pahentaa oireita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa...
[/quote]
1) Minä en syö rasvatonta ruokaa.
2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli.
3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet.
4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle?
Ap
[/quote]
Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella?
[/quote]
Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle?
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne. [/quote] Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi. Ap [/quote] Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi.
[/quote]
Olen menossa erikoislääkärille. Tähystys on jo tehty.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella?
[/quote]
Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle?
Ap
[/quote]
Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella? [/quote] Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle? Ap [/quote] Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en...
[/quote]
No voihan nyt vittu sentään, olenko jossain kirjoittanut, että tämä on normaalia? EN ole. Olen menossa lääkärille. Jos lukisit, mitä vastaan, sun ei tarvitsisi hokea, ettet ymmärrä. Älä enää kirjoita tähän ketjuun mitään, kun et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä.
Ap
Tuolle rasvajankaajalle tiedoksi että minunkin refluksini helpotti kummasti kun jätit lisätyn rasvan pois. Jos jossakin ruka-aineessa itsessään on rasvaa se käypi mutta mitään en lisää. Ei närästä niin paljon ja usein.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne. [/quote] Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi. Ap [/quote] Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi.
[/quote]
Olen menossa erikoislääkärille. Tähystys on jo tehty.
Ap
[/quote]
Noniin! Eli asia on hoidossa! Jatkossa kannattaa keskittyä ihan oikeasti siihen, että valittaa vähemmän ja yrittää kommunikoida omasta ärtymyksestään paremmin. Valittaminen valittamisen ilosta ärsyttää ihmisiä, varsinkin jos toinen neuvoista huolimatta on jotenkin todella ehdoton ja putkinäköinen. Kyllä minä ymmärrän, että sinua ärsyttää, mutta pahemmat omaa olotilaasi tuolla asenteella. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella, niin ei ole mitään järkeä valittamalla valittaa niistä oireista, mitä siitä tulee, koska elimistö todella tarvitsee rasvaa! Ehkä sinun oireita ei aiheuta rasva, vaan joku muu. Tutki ensin (tai tutkituta) ja hutki vasta sitten. Tuollainen päätös, että rasva ei vaan sovi ja piste herättää taatusti ihmetystä ihmisissä, jos samanaiakiasesti valitat rasvattomuudesta oireista. Nyt on hankalaa, mutta kyllä se siitä, kun saat oikeat lääkkeet, diagnoosin ja ihan oikeasti, valitat vähemmän. Negatiivisuus ja kieriskely vain pahentaa refluksin oireita ja tekee sinusta rasittavan ihmisen. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"]
Tuolle rasvajankaajalle tiedoksi että minunkin refluksini helpotti kummasti kun jätit lisätyn rasvan pois. Jos jossakin ruka-aineessa itsessään on rasvaa se käypi mutta mitään en lisää. Ei närästä niin paljon ja usein.
[/quote]
Kyllähän mä mielelläni söisin rasvaa ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Rakastan juustoa ja ylipäätään nautin (imeprfekti) ruuasta. Nyt on tosi vaikeaa keksiä sopivia ruokia, kun niin monet ennen päivittäin käyttämistäni ruoka-ainesta ovat joko kokonaan pannassa tai sitten niitä pitää käyttää vähän, kuten nyt tuota rasvaa.
Ap
Mä olen tuo aikaisempi sappikivitautinen. Sappikiviä voi tulla myös raskaana ollessa. Niin kävi serkulleni. Ja ties vaikka minullekin, sillä olin melkoisen pahoinvoiva. Minun sappikiveni huomattiin vaan vasta pitkän ajan päästä raskauksistani.
Yleensä sappikivet pystyy toteamaan ihan ultraäänilaitteella. Ensin oli tosiaankin vatsakipuja ja refluksia, sitten tuli kuvioihin myös oksentelu. Siinä vaiheessa kun pääsin leikkausjonoon, joudun välttelemään miltei kaikkia ruokia, etten tule kipeäksi. Elin lähinnä kaurapuurolla ja raaoilla porkkanoilla, kun mikään muu ei oikein sopinut. Selvähän se, että laihduin melkoisesti. Rupea hoputtamaan lääkäriäsi, että saat lähetteen sinne kirurgille äkkiä, ap. Jos olet valmis maksamaan yksityiselle lääkärille, sekin voi tehdä ultraäänitutkimuksen.
Kannattaa myös googlailla sappikivet ja ruokavalio. Voit vertailla omiin oireisiisi ja ruokavalioosi. Huomaat aika pian, onko niissä mitään yhteneväisyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:06"] Mikä sairaus? [/quote] Refluksi. Ap [/quote] Kohtalaisen pahana refluksitautisena ihmettelen tuota rasvakieltoa. Jos käyttää mahd. puhtaita, mahd. vähän prosessoituja ja lisäaineettomia rasvoja, ei mulla ole ollut taudin kanssa mitään ongelmaa. Kaikki vähääkään teollinen ja valmisruoka, vähärasvaiset tuotteet, joissa paljon lisäaineita yms. muut vastaavat aiheuttavat minulla oireita. Kasvikset hyvä, sipuli paha, tavan kahvi paha, aito voi hyvä, täysmaito hyvä, kookosöljy hyvä. Viherjauhe auttaa mulla muuten refluksioireisiin. Mitä happamampi kroppa minulla on, sitä pahemmat oireet. Viherjauhe neutralisoi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja testata ITSE mitkä aineet käy ja mitkä ei. Ja tarkkailla kehon happamuutta. [/quote] Ei mullaole mitään kieltoja, löysin ihan itse sen Koufmanin dieetin ja muita ohjeita. En syö valmisruokia, enkä mitään kevyttuotteita. Rasva ei ole mitenkään ainoa ruoka-aine, jota välttelen, useimpia välttelemistäni ruuista en syö lainkaan (vaikkapa nyt paprika, omena, sipuli), mutta niiden poisjättäminen ei aiheuta esim. ihon kuivumista, mitä tämä aloitus taas käsitteli. Mulla rasvaiset ruuat aiheuttavat ihan selviä oireita. Ap [/quote] Rasvattomuuskin aiheuttaa oireita eikä tee kropalle hyvää. Ihminen tarvitsee rasvaa. Miksi muuten teit tämän aloituksen, jos mitkään vinkit ja selitykset ei kelpaa? Olet jo päättänyt, ettet syö rasvaa, koska rasvan on pakko olla se asia, joka aiheuttaa oireita. Silti valitat oireista, jotka tulee rasvattomuudesta. En ymmärrä ihan oikeasti tätä logiikkaa... [/quote] 1) Minä en syö rasvatonta ruokaa. 2) Minä tiedän, että vähärasvainen ruoka aiheuttaa ongelmia, sitähän tämä avaus käsitteli. 3) Olen saanut tässä hyviä vinkkejä, jotka ovat kelvanneet. 4) Saan ihan selkeitä oireita rasvaisesta ruuasta, niihin ei auta se, että joku jankkaa, että en saa oireita. Onko siinä riittävää logiikkaa sinulle? Ap [/quote] Ei. Miksi edelleen valitat, jos olet jo päättänyt, mitä teet ja mikä on homman nimi? Mitä sinä haet tällä postauksella? [/quote] Eli siinä ei ole logiikkaa, että välttelen sellaista ruoka-ainetta, joka selkeästi aiheuttaa oireita. Okei. En mä oikein keksi mitä muuta sulle vastaisin, kun mikään ei tyydytä. Mitä jos vain lakkaisit vastailemasta mulle? Ap [/quote] Sinulle on jo ties miten moni sanonut, ettei tuo ole normaalia. Mene kunnon lääkärille. Mutta ei, kun jankkaat, että rasva aiheuttaa oireita, pitää välttää sitä ja valitat oireista, jotka tulee vähärasvaisesta ruokavaliosta. En todellakaan ymmärrä en...
[/quote]
No voihan nyt vittu sentään, olenko jossain kirjoittanut, että tämä on normaalia? EN ole. Olen menossa lääkärille. Jos lukisit, mitä vastaan, sun ei tarvitsisi hokea, ettet ymmärrä. Älä enää kirjoita tähän ketjuun mitään, kun et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä.
Ap
[/quote]
Kirjoitit tuon lääkäriasuan samaan aikaan, kun minä kirjoitin omaa viestiäni. Yritä nyt vähän rauhoittua ja ymmärtää, että joskus viestit voi mennä ristiin. Ihan oikeasti, rauhoitu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"]Tuolle rasvajankaajalle tiedoksi että minunkin refluksini helpotti kummasti kun jätit lisätyn rasvan pois. Jos jossakin ruka-aineessa itsessään on rasvaa se käypi mutta mitään en lisää. Ei närästä niin paljon ja usein.
[/quote]
Niin...sanoin että rasvan laatu määrä mitä voi syödä ja mitä ei. Tietenkään rasvaa ei kannata litralta kilo kaupalla muutenkaan, mutta ei refluksi mistään rasvasta johdu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:07"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:15"] Loppui palikat? AI mistä niin? Ei tämä ole mikään väittely siitä, mitä sinä ajattelet ruoka-aineista, vaan tässä on nyt kyseessä minun hyvinvointini. Totta vitussa mulla palaa hihat, kun joku tulee saivartelemaan jotain aivan mitätöntä, asiaan täysin liittymätöntä skeidaa. Eihän se sua tietenkään mitenkään haittaa, että joudun välttämään rasvaa ja se välttely aiheuttaa oireita, mutta jos en välttele, saan vielä pahempia oireita. Ap [/quote] Tämä viimeistään osoittaa, että olet tyhmä. [/quote] Mikä sun motiivi on kirjoitella tähän ketjuun? Ootko sä yksi niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että toiselle ihmiselle ilkeily jotenkin parantaa omaa oloa vai? Ap [/quote] Teitä tyhmiä on kiva kiusata :) [/quote] No mulla on nyt tässä ihan oikea sairaus kyseessä, joka vaikuttaa mun elämänlaatuun todella paljon. Hienoa, että se tuottaa sulle iloa. Mitä jos nyt kuitenkin miettisit hetken sitä, onko tuo erityisen hyvä tapa saada iloa elämään. Sä kirjoitat jotain ihan päättömiä kommentteja mulle, mitä sä siitä saat? Yritä nyt kirjoittaa enemmän kuin yksi lause, joka loppuu hymiöön. Kuvaile ihan konkreettisesti saamaasi iloa. Ap [/quote] Tottakai on ihan oikea sairaus, en sitä väheksy. Itellä sama. Mutta kun itsepintaisesti yrität hoitaa sitä rasvattomalla ruokavaliolla, joka on haitaksi keholle. Rasva ei refluksia aiheuta eikä aiheuta oireita. [/quote] Ei niin. Olet ap stressaantuneen kuuloinen. Sun pitää kiinnittää huomiota myös henkiseen hyvinvointiin, sillä kroppa ja mieli toimii yks yhteen. Minulla stressi, ahdistus, masennus, vitutus, viha ja muut negatiiviset tunteet pahentaa refluksia saman tien. Samoin univelka. Ylipaino pahentaa kuulemma, eli jos sitä on, niin pikkuhiljaa painosta eroon ja liikunta tekee ihan oikeasti hyvää. Ei raskasta syöntiä illalla jne. [/quote] Vituttaa ja stressaa. Ei ole ylipanoa, en syö n. neljään tuntiin ennen nukkumaanmenoa ja yritän valita sellaista mahdollisimman vähän ärsyttävää syötävää viimeiseksi ruuaksi. Ap [/quote] Ei tuo kuulosta normaalilta. Eikä tuo, että ruokavalion pitää olla muka noin vähärasvaista. Ei tuossa ole mitään järkeä. Varaa aika jollekin erikoislääkärille, joka tutkii kunnolla. Tuossa on nyt takana muutakin kuin refluksi. [/quote] Olen menossa erikoislääkärille. Tähystys on jo tehty. Ap [/quote] Noniin! Eli asia on hoidossa! Jatkossa kannattaa keskittyä ihan oikeasti siihen, että valittaa vähemmän ja yrittää kommunikoida omasta ärtymyksestään paremmin. Valittaminen valittamisen ilosta ärsyttää ihmisiä, varsinkin jos toinen neuvoista huolimatta on jotenkin todella ehdoton ja putkinäköinen. Kyllä minä ymmärrän, että sinua ärsyttää, mutta pahemmat omaa olotilaasi tuolla asenteella. Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella, niin ei ole mitään järkeä valittamalla valittaa niistä oireista, mitä siitä tulee, koska elimistö todella tarvitsee rasvaa! Ehkä sinun oireita ei aiheuta rasva, vaan joku muu. Tutki ensin (tai tutkituta) ja hutki vasta sitten. Tuollainen päätös, että rasva ei vaan sovi ja piste herättää taatusti ihmetystä ihmisissä, jos samanaiakiasesti valitat rasvattomuudesta oireista. Nyt on hankalaa, mutta kyllä se siitä, kun saat oikeat lääkkeet, diagnoosin ja ihan oikeasti, valitat vähemmän. Negatiivisuus ja kieriskely vain pahentaa refluksin oireita ja tekee sinusta rasittavan ihmisen. Tsemppiä!
[/quote]
Voi hyvä luoja... mä oon kokeillut jo useita eri lääkkeitä, joita olen syönyt päivittäin suunnilleen 9 kuukautta. Mä en tehnyt tätä avausta siksi, että pyytäisin jotain neuvoja - jos luet sen uudestaan, en kysynyt, mitä mun pitäisi tehdä enkä toivonut, että joku tulisi jankkaamaan siitä, että syö nyt sitä rasvaa, vaikka se närästäisi kuinka. Mä tein avauksen, kun olen todennut, että rasvan määrän rajoittamisella on aika nopeasti ja selkeästi havaittavat vaikutukset esim. ihoon.
Jos olet päättänyt olla vähärasvaisella... joo, oon vain päättänyt sen, vailla mitään erityistä syytä... Vai olisiko se syy kuitenkin se, että paljo rasva - ja sen lisäksi monet muut - ruoka-aineet pahentavat refluksia? Huomaa, että tämä avaus ei käsitellyt paprikan pois jättämisen vaikutuksia ihoon, vaan rasvan. Olen joutunut rajoittamaan ruokavaliotani paljon muutenkin, en vain rasvan osalta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:16"]
[/quote]
Kyllähän mä mielelläni söisin rasvaa ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Rakastan juustoa ja ylipäätään nautin (imeprfekti) ruuasta. Nyt on tosi vaikeaa keksiä sopivia ruokia, kun niin monet ennen päivittäin käyttämistäni ruoka-ainesta ovat joko kokonaan pannassa tai sitten niitä pitää käyttää vähän, kuten nyt tuota rasvaa.
Ap
[/quote]
Mä olen ottanut ruokavaliooni soijajogurtin. Se ei närästä ja siitä saa kalsiumia. Leipäkään ei närästä niin pahoin jos jätän rasvan siitä pois. Monenlaista olen kokeillut mutta vasta vähän aikaa sitten tajusin, ett hei se on toi voi ja rypsiöljy mitkä ei ainakaan sovi. Juustoihin en koske kun satunnaisesti eikä niitäkään iltaisin. Sitten syön kaurapuuroa ja kasviksia ja hedelmiä. Ne ei närästä. Useammankin närästyskuurin olen syönyt mutta jos tämä näin jatkuu olen tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:46"] Ap, entäpä jos ottaisit yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin. Menisit käymään tai soittaisit hänelle ja kertoisit ruokavaliostasi aiheutuvista sivuvaikutuksista ja kysyisit, miten tilanne voitaisiin korjata. Kyllä ammatti-ihmiseltä pitää voida kysyä. Sanot myös, että sinulle määrätyt refluksilääkkeet ovat vaan pahentaneet tilannetta. Entåpä jos refluksin takana onkin jokin toinen sairaus? Minulle ilmaantui refluksi takaisin oltuaan pitkään oireettomana. En pystynyt syömään rasvaista ruokaa (esim. lohta) ja monia muitakaan ruoka-aineita, koska sain niistä refluksin lisäksi yhä pahenevia pahoinvointikohtauksia ja hirveitä vatsakipukohtauksia. Lääkärissä suostuttiin vihdoinkin tutkimaan minut, kun olin oksentanut taukoamatta monta tuntia enkä pystynyt lopettamaan oksenteluani. Sitä ennen minut oli aina käännytetty pois sillä verukkeella, että minulla on kuitenkin vaan jokin vatsapöpö, kun oksentelen. Sappirakossani oli melkoinen määrä sappikiviä. Sappirakko leikattiin ja loppui kipuilu, huono olo ja refluksikin. Nykyään syön aikaisemmin kiellettyjä ruoka-aineita, myös rasvaista ruokaa, mutta mahdollisimman vähän, etten saa sappikohtausta. Ei pidä sinnitellä mitään kuuria loppuun huonovointisena. Hae itsellesi helpotus lääkäristä, ap. [/quote] Kävin juuri uudestaan lääkärissä. Lääkäri määräsi tämän kuurin, ja jos se ei auta, hän laittaa lähetteen kirurgille. Aion itse varata siinä vaiheessa ajan myös yksityiselle erikoislääkärille. Olen itse myös miettinyt sappivaivan mahdollisuutta. Kipua mulla ei ole ollut kuin satunnaisesti, mutta jonkun kerran vähän kovempaa kyllä. Ap [/quote] Syötkö prosessoituja tuotteita? Teetkö ruoan itse alusta lähtien mahdollisimman hyvistä ja puhtaista raaka-aineista? Syötkö herkkuja, kuten karkkia, pullaa jne?
[/quote]
En syö prosessoitua ruokaa. Teen ruuan itse, käytän paljon luomua. En syö karkkia tai pullaa, jätin ne pois refluksin takia.
Ap
[/quote]
Mites ne henkisen puolen ongelmat? Uni? Paino? Liikunta?