Karmeimmat siivoustavat, joita olet kuullut/todistanut?
Eräs kaverini pesee lavuaarin vessaharjalla. Kun kommentoin, että siis hyi, ni sano et pesee aina lavuaarin ekana, sit vasta pöntön. :-X
Kommentit (95)
Baarissa pari vuotta sitten todistin seuraavanlaista näkyä; Juoppo kusi housunsa nahkaisella sohvalla. Tarjoilijatyttö riensi tehokkaana pyyhkimään sohvaa siivousliinalla. Sohvan pyyhimisen jälkeen pyyhkäisi baarin pöydän samalla pyyhkeellä...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 07:27"] Kaveri saattaa pitää samaa keittiörättiä monta päivää ennen kuin vaihtaa sen puhtaaseen. Ei niitä pitäisi käyttää kuin päivän, aamulla puhdas, illalla pyykkiin. [/quote]anteeksi, mutta kuka käyttää pyykättäviä rättejä, huoh ja luulee olevansa siisti. [/quote] Esim. Siivoojat käyttää? Se on halvempaa ja ekologisempaa. Sekä hygieenistä, jos noin vähälle jää jopa sun siivousliina-tietosi, olisi kiva tietää muita sun siivousniksejäsi ;)
[/quote]
Minulla on tiskirättinä kankaisia rättejä. Pesen niitä muiden siivousliinojen kanssa 90 asteessa pesukoneessa. Rättejä on useampia, mutta silti nuo yhdeksän kympin pesut ovat vähän vajaita. Mielummin silti näin kuin niitä haisevia sieniliinoja... Rätti pitää rutistaa kuivaksi käytön jälkeen. Kuivassa rätissä eivät bakteerit pääse rellestämään.[/quote]
Mulla tällaisia
http://www.onnioon.fi/tuotteet/siivous/bambuliina/
että kyllä vaan niitä voi pestä ja on tarkoituskin.
[/quote]
Ilman muuta pestäviä rättejä, jotka pestään 60-90 asteessa.
Lisäksi on tärkeää, että rätti kuivuu pian. Paksut, jatkuvasti märät rätit on bakteeripesiä. Kuivuuko nämä hyvin? Jos, voisin kokeilla
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:24"]Mulla tällaisia http://www.onnioon.fi/tuotteet/siivous/bambuliina/ että kyllä vaan niitä voi pestä ja on tarkoituskin. [/quote] Ilman muuta pestäviä rättejä, jotka pestään 60-90 asteessa. Lisäksi on tärkeää, että rätti kuivuu pian. Paksut, jatkuvasti märät rätit on bakteeripesiä. Kuivuuko nämä hyvin? Jos, voisin kokeilla
[/quote]
Varmaan kuivuu nopeasti, en ole ottanut aikaa :-) Mulla on noita iso pino niin ei tarvitse odottaa yhden kuivumista, pesen kerralla muun valkopyykin kanssa. Noi on kyllä hyviä, ikkunastakin saa helposti pyyhkäistyä koiran kirsurähmät eikä jää rantuja tai nukkaa.
Meillä ei isovanhemmilla tiskata juuri ollenkaan. Kävin ennen edellistä kertaa noin kk sitten kahvilla ja nyt viime kerralla likainen kahvikuppini tönötti siinä samassa paikassa mihin sen olin jättänyt, tiskipöydällä. Mummi vähän huuhtaisi pölyjä pois ja oli jo kaatamassa kahvia, kun totesin sitten että en taidakaan tällä kertaa juoda. Sillä kertaa, ja jatkossa aina tarjouduin tiskaamaan ennen kuin lähden. Yök!
Anoppilassa (ja anopin äidillä myös) käytetään juurikin tuota vesi-fairy-seosta pienessä kupissa ja siihen kastetaan tiskiharja. Tiskiharja ja rätti ovat kuvottavassa kunnossa, siis niin likaisia ja sieniliina jo sellainen löysä ja mätä. Yäääk..... Jos käyn anopin äidillä, ostan viemisiksi aina uuden harjan ja rätin, muuten en voi tiskata siellä...
Miehen täti pesi ensin tiskiharjalla kissanruokakupin ja sen jälkeen samalla harjalla kahvikupin, josta sitten tarjosi kahvia. Oli hiukkasen oksennuksessa pidättelemistä, mutta pakko oli juoda. Onneksi käymme siellä harvoin, ja yleensä jostain syystä kieltäydyn kahvista...
Mä itse pesin pitkään vessanpöntön (siis reunat, kannen ja ulkopuolelta) samalla rätillä kuin pesualtaan ja suihkun. Tajusin vasta kun täällä kauhisteltiin asiaa kun joku oli tehnyt niin... nyt on kummallekin omat rättinsä. Kiitos av! :D
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 07:27"]
Kaveri saattaa pitää samaa keittiörättiä monta päivää ennen kuin vaihtaa sen puhtaaseen. Ei niitä pitäisi käyttää kuin päivän, aamulla puhdas, illalla pyykkiin.
[/quote]anteeksi, mutta kuka käyttää pyykättäviä rättejä, huoh ja luulee olevansa siisti.
[/quote]
no minä pesen kaikki muut rätit kerran käytön jälkeen 95 asteessa, mutta kyllä se keittiörätti viikon pysyy. Sehän kuitenkin huuhdellaan käsin puhtaaksi joka käytön jälkeen :) itse muuten olen aika kova siivoamaan. Joka päivä siivoan ja missään ei saa mitään pientäkään roskaa näkyä. Onneksi 2v tyttöni tykkää auttaa siivoamisessa :D
siskoni ei ole koskaan pessyt vessaa. Vessanpönttö aivan ruskea niiltä osin, mitkä on koko ajan veden alla. Eikä siis muutenkaan siisti
Ällöttävää on saman liinan uudelleen kastelu sangossa. Siiis ei MITÄÄN järkeä: pyyhitään ensin paskat liinaan, sen jälkeen uitetaan liinaa likavedessä ja levitetään paskat uudelle pyyhittävälle pinnalle ja taas uitetaan likavedessä ja sama toistuu. Hyi saasta. Tähän olen törmännyt usein kun olen tehnyt kotisiivouksia ja sitten aina tuputetaan sitä sankoa ja yhtä liinaa. Hyrr.
Toinen on jumalattoman pesuaineen käyttö, niin että pinnoille jää hirveä kasa ainetta joka sitten "harmaannuttaa" pinnan ja kerää entistä enemmän likaa. Pelkällä vedellä tulisi paljon puhtaampaa ja raikkaampaa.
Hyi hitto, että tekee pahaa. Olenkin supersiisti ihminen näihin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:08"]Ällöttävää on saman liinan uudelleen kastelu sangossa. Siiis ei MITÄÄN järkeä: pyyhitään ensin paskat liinaan, sen jälkeen uitetaan liinaa likavedessä ja levitetään paskat uudelle pyyhittävälle pinnalle ja taas uitetaan likavedessä ja sama toistuu. Hyi saasta. Tähän olen törmännyt usein kun olen tehnyt kotisiivouksia ja sitten aina tuputetaan sitä sankoa ja yhtä liinaa. Hyrr.
Toinen on jumalattoman pesuaineen käyttö, niin että pinnoille jää hirveä kasa ainetta joka sitten "harmaannuttaa" pinnan ja kerää entistä enemmän likaa. Pelkällä vedellä tulisi paljon puhtaampaa ja raikkaampaa.
[/quote]
joo mäkään en ymmärrä tota. Ja sitten ku mopataan lattiat, se vesi on ihan ruskeeta ja silti jatketaan :D itse pakotin miehen ostamaan mulle höyrymopin. On muuten helvetin kätevä! Mä käytän kyllä pesuaineita paljon, mutta siis nehän kuuluu huuhdella pois? Ainakin itse huuhtelen :D ja ihan vinkkinä kaikille; ne tiskirätit saa kuivumaan sinne tiskikaappiin erittäin hyvin ja kuivuu nopeesti. Meillä on kaikki keittiöpesuaineet, rätit, tiskiharjat yms siellä piilossa
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:08"]Ällöttävää on saman liinan uudelleen kastelu sangossa. Siiis ei MITÄÄN järkeä: pyyhitään ensin paskat liinaan, sen jälkeen uitetaan liinaa likavedessä ja levitetään paskat uudelle pyyhittävälle pinnalle ja taas uitetaan likavedessä ja sama toistuu. Hyi saasta. Tähän olen törmännyt usein kun olen tehnyt kotisiivouksia ja sitten aina tuputetaan sitä sankoa ja yhtä liinaa. Hyrr.
[/quote]
joo mäkään en ymmärrä tota. Ja sitten ku mopataan lattiat, se vesi on ihan ruskeeta ja silti jatketaan :D itse pakotin miehen ostamaan mulle höyrymopin. On muuten helvetin kätevä! Mä käytän kyllä pesuaineita paljon, mutta siis nehän kuuluu huuhdella pois? Ainakin itse huuhtelen :D ja ihan vinkkinä kaikille; ne tiskirätit saa kuivumaan sinne tiskikaappiin erittäin hyvin ja kuivuu nopeesti. Meillä on kaikki keittiöpesuaineet, rätit, tiskiharjat yms siellä piilossa
[/quote]
olen siis sama kuin 64
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:36"]Miehen täti pesi ensin tiskiharjalla kissanruokakupin ja sen jälkeen samalla harjalla kahvikupin, josta sitten tarjosi kahvia. Oli hiukkasen oksennuksessa pidättelemistä, mutta pakko oli juoda. Onneksi käymme siellä harvoin, ja yleensä jostain syystä kieltäydyn kahvista...
[/quote]
Yök poikaystävän äiti tekee tätäkin, t: nro 55
Työskentelin hetken aikaa pienessä siivousalan yrityksessä jossa siivosimme toimistotiloja ja koteja. Koko wc-tilat vessanpönttöineen (reunat ja ulkopinnat) ja muine pintoineen (pesualtaat, hyllyt, seinät...) ohjeistettiin pyyhkimään yhdellä tietyn värisellä rätillä. Tätä samaa rättiä käytettiin koko päivän ajan kaikissa päivän siivouskohteissa! Tuolla nähtyjen kokemusten jälkeen en varmasti päästäisi ulkopuolista "ammattilaista" kotiini siivoamaan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:22"]
Joskus teininä kaverini pesi hupparinsa vessanpöntössä, huuhteli sen vetämällä pöntön muutamaan kertaan ja sit narulle kuivamaan
[/quote] no tätä en usko enää :D kukaan ole niin dorka.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:08"]
Ällöttävää on saman liinan uudelleen kastelu sangossa. Siiis ei MITÄÄN järkeä: pyyhitään ensin paskat liinaan, sen jälkeen uitetaan liinaa likavedessä ja levitetään paskat uudelle pyyhittävälle pinnalle ja taas uitetaan likavedessä ja sama toistuu. Hyi saasta.
[/quote] Samaa yökin minäkin, käytän suihkepulloa missä on pesuainetta ja sillä kostutan liinan/pinnan. Liina pyyhitään loppuun (siis taitellaan), heitetään pyykkiin ja uusi liina. Joskus pesen jopa harjan ja lastan avulla. Likavedellä hinkkaaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Toivottavasti joku tekee oman ketjun miten kannattais siivota/siivousniksejä? En itse osaa edes pestä lattioita kun olen vasta muuttanu omaan kämppään
Eräällä tutulla ei ole mitään puhdistusaineita (ehkä tiskikonetabletteja lukuunottamatta) ja hän pesee wcn, lattiat yms pyykinpesuaineella. Siis kaiken. Kerran ollessani siellä, hänen lapsensa oksensi ja hän pesi oksennuksen KEITTIÖRÄTILLÄ. Pelkällä keittiörätillä ja vedellä, ja sitten laittoi sen vaan takaisin riippumaan hanasta. Yök
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 06:15"]Tuli mieleeni tästä toivon mukaan yksittäinen todistamani tapahtuma. Vietimme lukioikäisinä alkoholipitoista iltaa jossain yleiskäytössä olevalla kyläntalolla tms., jossa saatetaan pitää ristiäisiä, kokouksia yms. No yhdellä kundilla kaatui juomat lasista pöydälle ja hän sitten otti keittiöstä rätin (lie kuinka vanha ja mihin kaikkialle käytetty) ja pyyhki juomat pöydältä, rutisti rätistä juomat lasiin ja joi ne siitä. Oli kuulemma viimeiset alkoholit, ni olihan se tuossa iässä tärkeää ;) Hyi, yök!
[/quote]
Oksennus meinas tulla. 8-X
35: meidän imuri kyllä puskee tosi kuumaa ilmaa vaikka olisi minimiteholla