Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V*tuttaa miehen käsitys kotitöiden jaosta

Vierailija
31.03.2015 |

Mikä on oikeudenmukainen työnjako kotitöissä? Ärsyttää miehen laiskuus. Jos menee vaikka klo.15 töihin ei tee mitään kotona vaan pelailee ja röhnöttää ja kaikki hommat jää mun vastuulle kun tulen alkuillasta kotiin. Kun hän tulee kotiin klo.22 ovat lapset jo toki nukkumassa, päivälliset ja iltapalat tehty ja syöty ja hänelle osuus tallessa. Pyykit ja tiskit laitettu minun toimesta kun ei niitäkään viitsi miehele jättää noin myöhään.

No, sitten kun on aamuvuorossa ja pääsee n.klo.15 maissa niin hän tykkää oleskella esim. koneella, kännykällä yms. Tekee kyllä jos pyydän, mutta oma-aloitteisesti ei mitään. Ekä omia pyykkejään pesee joskus 1x/kk jos on yksin kotona.

Hän kun kuulemma kaipaa myös omaa aikaa eikä mitään pakkotyöleiriä. Itse hoidan (omat) lapseni, pää toimisen opiskelun, kodin, kauppareissut ja keikkatyöt (useampi vuoro viikossa) Missä hitossa on mun oma aika?!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join the club. Jos joku on keksinyt tähän ongelmaan jonkun kestävän ratkaisun, niin otan tiedon ilolla vastaan! Ihan joka asiasta ei aina jaksais sanoa/pyytää/anella.

Vierailija
22/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ratkaisu. Lopettakaa jauhaminen. Nämä on ihan pariskunnan keskinäisiä asioita, ja opettakaa poikanne paremmiksi miehiksi, älkää paapoko niitä kuten ilmeisesti miehenne äidit on tehnyt!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tyhmältä tehdä listoja kuin lapsille. Enkä usko että mies niitä kunnioittaisi

Ap

Vierailija
24/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:24"]

Tuntuu tyhmältä tehdä listoja kuin lapsille. Enkä usko että mies niitä kunnioittaisi Ap

[/quote]

Tyhmemmältä kuin se, että miestä pitää hoitaa kuin lasta? Kokeilematta ei tiedä miten kävisi.

Eivät tehtävälistat ole mitenkään lapsellisia vaan osoitus järjestelmällisestä ajattelusta.

Vierailija
25/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ap!
Toisalta voisi kai pallon heittää miehelle: "mulla on tällainen olo että teen tässä huushollissa kaiken ja sä pelailet, miten me tää korjataan pysyvästi" eli eihän se auta että mies "uhrautuu" parina päivänä vaan koko systeemin on muututtava!

Vierailija
26/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että useimmat näistä joiden mielestä miehet ei tee mitään, on niitä siivousvimmaisia joiden mielestä lattiat pitää pestä joka päivä ja nipottavat muutenkin.

Mun mies siivoaa lauantaiaamuisin koska silloin mä nukun pitkään. Se on aamuvirkku, mä en. Mä silitän sen paidat ja bokserit, ja hoidan tiskit. Mies on meillä parempi kokki ja hoitaa kauppareissut koska on tarkka aineksista. Mä ostan sit kahvit ja muut perusjutskat.

Ollaan oltu kimpassa ikuisuus ja meillä on neljä aika isoa lasta. Eiks nämä ole sellaisia asioita jotka hoituu ja sovitaan ihan suhteen alussa? Jos on pyytänyt miehelleen kymmenen vuotta, on aika vaikeaa muuttaa käytäntöjä, eikö?

Mun anoppi oli uranainen, ehkä veljekset oppi jo kotona, että kaikki tekee oman osuutensa.

Vierailija
27/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää heti opettaa siihen. Muuten on turha valittaa myöhemmin.

Vierailija
28/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin oveen lista kaikesta mitä olet tehnyt.

Vierailija
29/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:54"]

Täällä ihan sama homma! Kyllä mies pyydettäessä auttaa ja tajuaa laittaa lapsille ruokaa niiden kanssa ollessa, mutta tuntuu että se kokonaisvastuu ja suunnittelu on minun päässäni. Mies sanoo etten osaa relata kotona, että hän ei jaksa stressata mistään kun on vapaata... No kiva jos hän on ottanut tämän linjan niin minullehan ne työt sitten lankeavat! Ja lapdiperheessä kun ne hommat on tehtävä aika heti. Pian on jo seuraava ruoka- aika ja tiskit ei voi kasaantua, pyykki pitää hoitaa aika jatkuvalla syötöllä ja ruoka ostokset on suunniteltava jotta ruoka on monipuolista ja rahat riittävät... Puhumattakaan minun pään sisällä olevasta hiljaisesta tiedosta lasten vaatteista, harrastuksista, ystävistä, päiväkodin ohjelmasta tai lasten lääkkeistä ja lääkärikäynneistä. Ihailen miestäni että hän ei vaikuta stressaantuvan tästä kaiksesta vaan pystyy tyynesti sibuttamaan kaikki tekemättömät työt ja pelata jotain hiton tetristä koneella.. Itse olen aivan lopussa

[/quote]

Tämä olisi voinut olla mun kirjoittama, aivan sama kokemus!!

Vierailija
30/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:54"]

Puhumattakaan minun pään sisällä olevasta hiljaisesta tiedosta lasten vaatteista, harrastuksista, ystävistä, päiväkodin ohjelmasta tai lasten lääkkeistä ja lääkärikäynneistä. Ihailen miestäni että hän ei vaikuta stressaantuvan tästä kaiksesta vaan pystyy tyynesti sibuttamaan kaikki tekemättömät työt ja pelata jotain hiton tetristä koneella.. Itse olen aivan lopussa

[/quote]

Näin se juuri on, varmaan useimmilla äideillä.

Vierailija
31/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paska mieheni varmaan vetää pohjat tässä. Ollaan sovittu, että roskien vieminen on sen homma. No, se vie ne sitten kun sen mielestä on tarpeen. Eli noin kerran viikossa. Kanban sitten niitä pusseja tuulikaappiin haisuttamasta koko taloa. Ja jos sanon tästä, niin vakiovastaus: onko täällä muuten muka niin täydellisesti kaikki hoidettu? tai: en mäkään valita sulle mistään kotitöistä. No helvetti, ei se valita, koska ei huomaa vaikka asuis tunkiopaskaläjässä. Ja tokihan mun pitäis päivittäin hinkata kaikki hammasharjan kanssa (=täydellisen siistiä?) ennenkö voin olettaa miehen tekevän sen YHDEN pienen kotityön, joka hänelle kuuluu! Voitte uskoa että vituttaa koko äijä niin saatanasti. Tään lisäksi kehtaa vielä haistatella ja huutaa jos sille sanoo, että sen touhu on ala-arvoista aikuiselta ihmiseltä. Hyi mikä paska sika!

Vierailija
32/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:46"]

Mun paska mieheni varmaan vetää pohjat tässä. Ollaan sovittu, että roskien vieminen on sen homma. No, se vie ne sitten kun sen mielestä on tarpeen. Eli noin kerran viikossa. Kanban sitten niitä pusseja tuulikaappiin haisuttamasta koko taloa. Ja jos sanon tästä, niin vakiovastaus: onko täällä muuten muka niin täydellisesti kaikki hoidettu? tai: en mäkään valita sulle mistään kotitöistä. No helvetti, ei se valita, koska ei huomaa vaikka asuis tunkiopaskaläjässä. Ja tokihan mun pitäis päivittäin hinkata kaikki hammasharjan kanssa (=täydellisen siistiä?) ennenkö voin olettaa miehen tekevän sen YHDEN pienen kotityön, joka hänelle kuuluu! Voitte uskoa että vituttaa koko äijä niin saatanasti. Tään lisäksi kehtaa vielä haistatella ja huutaa jos sille sanoo, että sen touhu on ala-arvoista aikuiselta ihmiseltä. Hyi mikä paska sika!

[/quote]

Ja sä olet sen kanssa koska...?

Vierailija
33/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:34"]

Uskon, että useimmat näistä joiden mielestä miehet ei tee mitään, on niitä siivousvimmaisia joiden mielestä lattiat pitää pestä joka päivä ja nipottavat muutenkin.

Mun mies siivoaa lauantaiaamuisin koska silloin mä nukun pitkään. Se on aamuvirkku, mä en. Mä silitän sen paidat ja bokserit, ja hoidan tiskit. Mies on meillä parempi kokki ja hoitaa kauppareissut koska on tarkka aineksista. Mä ostan sit kahvit ja muut perusjutskat.

Ollaan oltu kimpassa ikuisuus ja meillä on neljä aika isoa lasta. Eiks nämä ole sellaisia asioita jotka hoituu ja sovitaan ihan suhteen alussa? Jos on pyytänyt miehelleen kymmenen vuotta, on aika vaikeaa muuttaa käytäntöjä, eikö?

Mun anoppi oli uranainen, ehkä veljekset oppi jo kotona, että kaikki tekee oman osuutensa.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Jos sulla on käynyt hyvä tuuri miehen suhteen niin voin kertoa ettei kaikki ole yhtä onnekkaita. Kaikenlisäksi mies tiesi tasan tarkkaan etten ole mikään kodinhengetär ja että haluan tasa-arvoisen kumppanuuden, en ryhtyä kodinhoitajaksi kellekkään. On kuule aikas huijattu olo. Surullista että mies ei tajua kuinka tällainen syö suhdetta ja kunnioitusta sitä kohtaan. Koska eihän sekään kunnioita minua, kun ei tee yhtään mitään kotitöitä. Ja kehtaa vielä valittaa kun on epäjärjestystä. Jos mä työpäivän jälkeen hoidan ihan kaiken arjen pyörittämisen niin ei paljon jää aikaa ja energiaa järjestellä vaatekomeroita. Lisäksi sairastan mun fyysiseen liikkumiseen ja jaksamiseen vaikuttavaa sairautta niin olen senkin takia aika puhki. Varmaan jaksaisin paremmin omillani, olisi yksi iso lapsi vähemmän.   

Vierailija
34/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako arvata? Mies ei ole koskaan asunut yksin? Muutti suoraan äidin hoivista sinun hoiviin.

Vierailija
35/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä paskaa tuommoinen. En ole itse mikään siisteysnatsi, mutta kasvoin perheessä missä vanhemmat jakoivat kotityöt tasaisesti keskenään ja lapset auttoivat iän mukaan normaaleissa päivä-askareissa (pyykkien kuivamaan laitto, tiskaus, pöydän pyyhintä, tiskikoneen täyttö jnejne.) Sen takia en voi nyt aikuisena sietää yhtään passattavia miehiä. Eri asia hemmotella toista silloin tällöin tai tehdä välillä mieliksi mutta se: "Mua väsyttää, voitko hoitaa koko kodin, mieluusti 90% kaikesta :3" ja koiranpentu tapitus päälle saa minut muuttumaan vihreäksi ja karvaiseksi Hulkiksi ja repimään paidan päältäni RAAH ! Eksä oli niin saamaton että melkein pääsi itku. Ei tehnyt mitään ilman pyytämättä ja pöyristyi kun ilmoitin etten ole mikään pesää antava kodinkone.

Vierailija
36/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Mutta nyt olen varmaan ilkeä, mutta siis ihan oikeastiko se tulee aivan yllätyksenä, että mies ei osallistukaan kotitöihin? Itse olen sinkku ja saattaa olla, että mieluummin pysynkin sinkkuna kuin ottaisin tähän, jonkun tikittävän aikapommin, joka ei räjähdä vaan hyvin pian yhteen muuton jälkeen taantuu pieneksi  ja avuttomaksi lapseksi jälleen...   

Vierailija
37/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna kaveri meni aikanaan kimppaan miehen kanssa, joka hoiti koko kodin lapsesta sti, koska isää ei ollut ja äiti oli kahdessa duunissa. Osasi ja teki.

Kas, muutaman vuoden passaaminen jälkeen ei edes pesukonetta osannut käyttää. Viitsinyt siis.

Nyt ne on eronneet ja mies hoitaa taas kotinsa, koska sen nykyinen kinkku ei tee mitään. Sellasta.

Vierailija
38/39 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä valittajat samoja ihmisiä jotka katsovat nenän varttaan pitkin kaikkia sinkkunaisia ja säälivät, kun ei tuokaan ole ketään saanut.

Vierailija
39/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:34"]Uskon, että useimmat näistä joiden mielestä miehet ei tee mitään, on niitä siivousvimmaisia joiden mielestä lattiat pitää pestä joka päivä ja nipottavat muutenkin.

[/quote]
Noh..
Myönnän pitäväni siististä kodista, ja ihan lapsen ja oman adtman takia olisi imurointi kerran viikossa suotavaa. Minulle siis eiittä viikkosiivous jossa imuroidaan, pyyhitään keittiön lattia, pestään vessa ja joskus pyyhitään pölyt.
Tuo, että mies herää joku aamu laittamaan aamiaista on minulle haave vain. Meillä minä olen se aamuvirkku joka herää lasten kanssa ja aikani kuluksi alan sitten siivoamaan..
Miesnon sitten iötavirkku, mutta ei häenn mieleensä juolahdakaan vaikka pestä vessa illalla sen ikuisen telkkarin tuijottelun sijaan :D