Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona olo on tehnyt minusta laiskan

Vierailija
10.07.2023 |

Olen ollut jonkin aikaa työttömänä kotona ja alkuun jaksoin olla energinen ja aikaan saava. Nyt olen huomannut, että olen tullut laiskaksi. Juon aamukahvia monta tuntia sohvalla istuen, enkä saa päivän aikana mitään aikaan. Minun piti tehdä ennen elokuussa alkavia opintoja suursiivous kotona, mutta en saa mitään aikaan.

Kuinka saan itsestäni taas aikaan saavan ja touhukkaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo aamulla 3 Red Bullia.

Vierailija
2/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi sama lomalla. Mitään en saanut aikaan. Nyt töissä ja paljon reippaampi olo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin etätyö teki minusta passiivisen kotona möllöttäjän. Helppoahan elämä oli raahautumaan sängystä pyjama päällä tietokoneelle, mutta äärimmäisen passivoivaa.

Vierailija
4/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä just käy. Veltostuu. Yksi kauppareissu voi olla ainoa juttu mitä saa päivässä aikaan, kun työssäkäyvänä hoitaa sen saman kaupassakäynnin ohimennen 8h työpäivän jälkeen ennen harrastuksiin menoa.

Toimettomuus on ihmiselle niin pahasta. Ei sitä kestä kuin hyvin aktiivinen ja sosiaalinen ihminen, jolla on rutiinit kunnossa ja kyky itse täyttää päivät mielekkäältä tekemisellä.

Vierailija
5/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo toimettomuuden aiheuttama velttous on suuri ongelma Suomessa. Seuraavaksi huomaatkin olevasi lievästi masentunut. Ei ihminen kerta kaikkiaan kestä olla yksin betonikuutiossa ilman muita ihmisiä tai merkityksellistä tekemistä.

Vierailija
6/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kamalaa. En tiedä miten saan nyt itseäni niskasta kiinni ja tartuttua toimeen. Pitäisi tehdä kunnon suursiivous tosiaan ennen opintojen alkamista. En ole ennen ollut työttömänä sitten teinivuosien jälkeen. Ei selvästikään sovi minulle tämä :/

Onko vinkkejä ihmisiltä, jotka saavat itsensä pidettyä aktiivisena myös työttömänä tai kotona muuten ollessa?

Ap

Vierailija
7/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin etätyö ja koronan aiheuttama kotiin sulkeutuminen teki tuollaista. Oli laiska, saamaton, tympääntynyt olo. Jonkunlainen apu löytyi ulkoilusta. Aloin käydä pienellä kävelyllä aamulla, lounastunnilla ja illalla. Mutta lopullisesti helpotti vasta kun pääsin takaisin ihmisten ilmoille.

Vierailija
8/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole enää vuosiin saanut mitään tehtyä. Kaupassa kerran viikkoon ja sitten kännyllä kaikki päivät. En saa edes siivottua. Joo, en oo masentunut, mutt en vaan saa itestä irti, kun ei oo mikään pakko.

Vierailija
9/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saa edes siivottua. Kännykällä olen vaan päivät pitkät :/ pakolliset astiat ja pyykit kyllä hoidan, mutta tosiaan vasta sitten kun on pakko.

Ap

Vierailija
10/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten näkeminen auttaa. Kutsu joku kylään.

Vierailija
11/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kuitenkin opinnot alkamassa, ehkä voit antaa itsellesi luvan ottaa rennosti siihen asti.

Vierailija
12/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalilaiskan viikonloppu. Makasin koko viikonlopun ihan fleguna sohvalla. Söin yhden kärpäsen joka lensi suuhun. Niin taidan houkutella kärpäsiä. Ei sitä jaksa aina käydä suihkussa. Olen mä joskus ajatellut tehdä jotain. Sitten mä olen ajatellut tarkemmin.

Vierailija
13/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lopeta äärioikeistolaisen propagandan kirjoittaminen vauvalle.

Vierailija
14/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on taitolaji, jonka vain oikeat eläjät osaavat. Minä listaan ja aikataulutan tekemisiäni. Olen ollut yli kolme vuotta työtön, mutta tekemistä riittää ja saan myös paljon aikaan. (Ja ehdin iltateen aikaan myös roikkumaan puhelimessa)

Pitäisiköhän alkaa antaa ajankäyttökursseja uusille työttömille?

Vierailija
15/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista, mitä siihen siivoukseen kuuluu sinun kotonasi tyyliin imurointi, mattojen tamppaus, wc:n lattian pesu, lavuaarin ja pöntön pesu, keittiössä hellan puhdistus, jääkaapin puhdistus, pakasteen sulatus, nämä nyt itselläni ainakin tulee mieleen. Sitten vaan listaa käymään läpi, ei kaikkia hommia samana päivänä jos ei huvita, mutta joka päivä tai joka toinen päivä joku näistä aktiviteeteista päivän ohjelmaan. Minulla on ikkunoiden pesu tekemättä, teen sitäkin varmaan useamman päivän, jos en jaksa yhtenä päivänä pestä kaikkia. Mutta joku palkinto sitten hommasta itselle, minulle ainakin maistuu joku hyvänmakuinen kylmä juoma illemmalla. Ei sisällä nykyisin alkoholia kun se ei mulle käy oikein, mutta vaikka ne nyt on vähän epäterveellisiä, niin alkoholiton siideri oli kyllä hyvää juustosämpylän kanssa.

Vierailija
16/16 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on taitolaji, jonka vain oikeat eläjät osaavat. Minä listaan ja aikataulutan tekemisiäni. Olen ollut yli kolme vuotta työtön, mutta tekemistä riittää ja saan myös paljon aikaan. (Ja ehdin iltateen aikaan myös roikkumaan puhelimessa)

Pitäisiköhän alkaa antaa ajankäyttökursseja uusille työttömille?

Auttaisiko sellainen ruksikirja, mihin ruksitaan uusien tapojen noudattaminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän