Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurkkupaise, voiko tulla sellaiselle jolta leikattu risat?

Vierailija
31.03.2015 |

Saattaa olla joo tyhmä kysymys... Kurkku on ollut tänään todella kipeä. Syljen nieleminen yhtä tuskaa. Kipu tuntuu lähinnä toisella puolella, korvassa ja kaulalla asti. Puhuminen vaikeaa kivun takia. Nielu punoittaa, takaseinässä ärtyneitä punaisia "patteja" ja yksi valkoinen täplä näkyis olevan siinä erittäin punaisessa kohdassa mikä tuolla kurkussa on. Se alue on vähän turvoksissa ja ihan kuin verestäiskin. Kuumetta ei toistaiseksi ole. Ihan tavallista flunssaa varmaankin on, nyt vain kipu on kovempaa? Limaa erittyy kurkkuun tavallista enemmän. Mitä voisi kokeilla että helpottais? Kannattaako juoda mitään kuumaa? Kiitos jos vastaat :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Mee lääkäriin.

Vierailija
2/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se näyttää? Näkyykö selvästi joku iso turvonnut patti vai mitä? Aloin tässä miettimään että olisikohan afta tullut kurkkuun? Eikös niitäkin voi tulla? Ja perheessä on kyllä ollut flunssaakin. En nyt heti kyllä päivystykseen lähde. Naurais mut varmaan ulos sieltä..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aftakin jos turvonnut ja valkoinen peite. Tyttärellä oli samanlainen nielussa.

Vierailija
4/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Mä menisin ap herkästi näyttämään sitä nielua, kurkkupaise voi olla tosi vaarallinen jos alkaa turpeuttamaan nielua umpeen!

Vierailija
5/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, käyn huomenna lääkärissä jos kipu ei hellitä. Jos ihan kauheeksi menee niin lähden päivystykseen yöllä. Mutta toistaseksi ei näytä kurkku turvonneelta, paitsi se verestävä alue jossa joku valkoinen piste. Mulla on kyllä yleensä tuo sama puoli ollut kipeenä jos flunssa on ollut tuloillaan. Siinä kohtaa on jäänyt jotain kudosta, risoista jotain pientä röpelöä ja pöpöt iskee heti siihen alueeseen. Mutta en muista heti että näin kipeänä kurkku olisi ennen ollut :( Mainittakoon vielä että olin vatsalaukun tähystyksessä tasan viikko sitten. Silloin kurkku ärtyi ihan hirveästi, tuli vähän vertakin. Mutta kivut siitä helpottivat parissa päivässä.

ap

Vierailija
6/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pian lääkäriin. Kuulostaa liian tutulta nuo oireet. Itse en edes osannut paisetta arvellakaan (olin nuori ja tyhmä) ja menin kyllä todella viimetipassa hoitoon.

Vierailija
7/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisko kova kipu jatkuvasti jos olisi paise? Mulla kipu tuntuu voimakkaana vain kun nielasen. Siinä välissä helpottaa. Ja sori kun täällä jankutan ja mietin... Meillä on vaan sellanen päivystys että laittavat sieltä kotiin vaikka olisi sydäri päällä ;) Siksi en ihan heti sinne mene.

ap