Minä löyhkään -apua
Mitä ihmettä minulle on tapahtunut? Kuluneen talven aikana ominaishajuni on muuttunut pahaksi, todella pahaksi. Aamulla suihkun jälkeen on vain muutaman tunnin raikas olo, illalla haisen jo taas pahalle. En ole tehnyt muutoksia ruokavalioon, hygieniatuotteisiin tai aloittanut uutta lääkitystä. Kyse ei myöskään ole hikoilusta.
.
Mitä siis on voinut tapahtua? Ja millä ihmeellä saan tilanteen korjattua.
.
Auttakaa nyt hyvät ihmiset, tämä on aivan kamalaa.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:51"]Ehkä sulla on joku sairaus. Juotko alkoholia tai poltatko? Vanhemmiten voi hajut tulla voimakkaammiksi.
[/quote]
Alkoholia en käytä ollenkaan. Tupakoin jonkin verran, mutta sekin vähä määrä on pysynyt ennallaan jo vuosia. En osaa kuvitella mistä sairaudesta voisi olla kyse?
Minä tuoksun ja kuulen siitä usein.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:58"]Minä tuoksun ja kuulen siitä usein.
[/quote]
Niin minäkin ennen. Surettaa..
Päivi kusipilluko se siellä taas haisee !
Olisiko jotain hormonaalista vaihtelua tai häikkää?
Juo enemmän vettä ja käy saunassa päivittäin hikoilemassa kuonat ulos.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:11"]No mitä sitten syöt?
[/quote]
Syön aivan normaalia monipiolista kotiruokaa, myös kasviksia ja hedelmiä. Normaalipainoinen, veriarvot ok.
.
Hormooneista saattaisi löytyä selitys, olenhan jo siinä iässä. En kuitenkaan ole kuullut 'hajuhaitoista' kuin selvästi iäkkäämmillä ihmisillä.
Sulla voi olla joku hiivatulehdus esim. rintojen alla tai alapäässä. Ei ne aina aiheuta kutina- ja kirvelyoireita. Käy ostamassa suun kautta otettava sienikuuri ja vaikka sitä puuterimuodossa olevaa sienilääkettä. Laita rintohen alle, nivusiin ja varpaiden väliin. Muista pestä ja tuulettaa myös kengät, takit ja hatut. Alapäähän laitat kuurina sellasta normaaliflooraa tasoittavaa geeliä, apteekista. Siisti kainalokarvat myös :) Liika pesu kuivattaa ihoa ja limakalvoja, ja taas bakteerit pesiytyy.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:45"]Sulla voi olla joku hiivatulehdus esim. rintojen alla tai alapäässä. Ei ne aina aiheuta kutina- ja kirvelyoireita. Käy ostamassa suun kautta otettava sienikuuri ja vaikka sitä puuterimuodossa olevaa sienilääkettä. Laita rintohen alle, nivusiin ja varpaiden väliin. Muista pestä ja tuulettaa myös kengät, takit ja hatut. Alapäähän laitat kuurina sellasta normaaliflooraa tasoittavaa geeliä, apteekista. Siisti kainalokarvat myös :) Liika pesu kuivattaa ihoa ja limakalvoja, ja taas bakteerit pesiytyy.
[/quote]
Kiitos tästä! Mitään kutina- tai kirvelyoireita minulla ei ole. Eikä ole ollut koskaan. Mutta kokeilen kuitenkin nuo omahoitolääkkeet ehdottomasti. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:58"]
Minä tuoksun ja kuulen siitä usein.
[/quote]
Siinähän ei ole mitään ikävää, jos tuoksuu. Haiseminen on ihan eri asia.
[/quote]
En sanonutkaan siinä olevan mitään ikävää?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:07"]Siis millälailla löyhkäät? Osaatko sanoa mistä se haju tulee? Eli mistä niin ylipäänsä päättelet, että löyhkäät?
[/quote]
Haju tulee ihosta läpi. Se on todella vahva ja paha haju, joka tarttuu myös vaatteisiin ja petivaatteisiin. Pyykkiä saa pestä ihan jatkuvasti. Petivaatteet vaihdan viikottain, tyynyliinan parin päivän välein.
.
Olen samantyyppisen hajun huomannut joskus vanhojen pappojen ympärillä, pesemättömän ihmisen hajun. Ja nythän ei siis ole kyse pesemattömyydestä, eikä edes vanhasta papasta.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:07"]Siis millälailla löyhkäät? Osaatko sanoa mistä se haju tulee? Eli mistä niin ylipäänsä päättelet, että löyhkäät? [/quote] Haju tulee ihosta läpi. Se on todella vahva ja paha haju, joka tarttuu myös vaatteisiin ja petivaatteisiin. Pyykkiä saa pestä ihan jatkuvasti. Petivaatteet vaihdan viikottain, tyynyliinan parin päivän välein. . Olen samantyyppisen hajun huomannut joskus vanhojen pappojen ympärillä, pesemättömän ihmisen hajun. Ja nythän ei siis ole kyse pesemattömyydestä, eikä edes vanhasta papasta.
[/quote]
kuulostaa todella kuvottavalta
Voisko sulla olla vti? Se ainakin haisee nenään jo kaukaa.
Päivittäin juo paljon ja hikoile paljon (sauna tai voimakas liikunta). Sen jälkeen normaali huolellinen peseytyminen.
oletko syönyt vahvoja B-vitamiineja? Niiden haju tulee helposti iholle.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:35"]Päivittäin juo paljon ja hikoile paljon (sauna tai voimakas liikunta). Sen jälkeen normaali huolellinen peseytyminen.
[/quote]
Vettä, vettä ja vettä. Juo. Sen jälkeen huolellista pesua mahdollisimman lämpimällä vedellä ja saippualla.
Ehkä sulla on joku sairaus. Juotko alkoholia tai poltatko? Vanhemmiten voi hajut tulla voimakkaammiksi.