Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme minua vaivaa?

Vierailija
31.03.2015 |

Alunperin minulla alkoi ilmetä terveysongelmia sen jälkeen, kun muutin mieheni luokse muutama vuosi sitten. Noin kuukauden sisään siitä ilmestyi kroppaani kymmeniä pieniä sentin-parin halkaisijaltaan olevia mustelmaläiskiä (ilmeisesti katkenneita verisuonia). Nykyään kropassani on kymmeniä pieniä puolen millimetrin halkaisijaltaan olevia kirkkaanpunaisia "veripilkkuja", myös kasvoissa suun ympärillä. Aiemmin minulla ei ollut kuin ehkä pari sellaista veripilkkua. Silmäni verisuonet muuttuivat erottuvammiksi (silmät alkoivat punoittaa). Myös silmäni alkoivat kuivua melko pahasti (joudun nykyään käyttämään päivittäin kostuttavia silmätippoja).

Nykyään minulla on päivittäin melkein rytmihäiriöitä sekä sellaista, että sydämen pulssi onkin yllättävän nopea ilman mitään syytä. Mulla ilmeni noita sydänongelmiakin suunnilleen samoihin aikoihin sen jälkeen, kun olin muuttanut miehen luokse, mutta tuolloin niitä ilmeni lähinnä öisin. Nyt niitä ilmenee päiväsaikaankin ja mm. tälläkin hetkellä (rintakipua on ollut nyt koko päivän ajan ja pulssi on oudon korkea verrattuna normaalipulssiini). Olen käynyt asiasta lääkärillä pari kertaa, mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt ainakaan perustarkistuksissa.

Tässä on sellainen pikku sivuvivahde, että kerran pari vuotta sitten heräsin siihen, että mies piti kättään suuni ja nenäni edessä, mutta olimme matkalla, joten en siinä tilanteessa ns. lähtenyt kävelemään, sillä en olisi päässyt sieltä enää helposti kotiin, joten olin miehen varassa. Jälkikäteen kun katsoin sitä yötä seuraavalta aamulta valokuvia, niin vaikutan jotenkin aivan poissaolevalta ja todella väsyneeltä. Vielä edeltävän päivän kuvissa olen pirtsakka ja virkeä. Voi olla, että se oli vain yksittäinen tapaus ja että mies ei ole tehnyt vastaavaa sen jälkeen uudelleen, mutta olen joskus sitäkin itsekseni epäillyt syyksi sydänongelmiini ja niihin veripilkkuihin iholla sekä punoittaviin silmiin. Verenpaineeni on normaali ja yleensä sykekin on alhainen (paitsi ajoittain, jolloin se on noin 30-50 krt/min korkeampi kuin muuten ilman ruumiillista rasitusta).

Elän muuten ihan normaalia elämää eikä minulla ole mitään mielenterveysongelmia. Valvon melko paljon, mutta toisaalta nukun myös ihan kohtuullisesti. Olen pähkäillyt tätä jo vuosikaudet. Ihan aluksi niistä silmäoireista (todella voimakkaasti kuivuvat silmät) panikoin oikein kunnolla ja menin heti lääkärille. Sydänoireista olen käynyt pari kertaa lääkärillä pahimpien rytmihäiriöiden jälkeen. Olen silti ihan ymmällä, kun en tajua, mikä mulla voisi olla. Miehen mielestä "vanhuuteni" ja ikääntyminen olisivat todennäköisimmin syynä (olen 37-vuotias), mutta itse en siihenkään usko. Ongelmat alkoivat ollessani 34-vuotias pian sen jälkeen, kun muutin mieheni luokse asumaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde käveleen. Mitä ihmettä teet hullun kanssa

Vierailija
2/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta olla muutama kuukausi erossa miehestäsi ja katso koheneeko kuntosi. Sanot, että tarvitset taukoa suhteeseenne.

Vierailija
4/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että mies on minua kohtaan usein hyvin ilkeä (ilkkuu ulkonäköäni ja ikääni sekä kiroilee ja haistattelee lähes päivittäin). Mitään läheisyyttäkään ei ole tässä enää aikoihin ollut. Ja tosiaan muutin miehen luokse noin 3,5 vuotta sitten. Ihmettelin koko juttua hänellekin. Muistan myös, että alkuaikoina mulle tuli öisin sellaisia "kohtauksia", että pulssini oli todella nopea, olin hiestä märkä ja ihollani oli turvotusta ja lakanan yms. painamat punaiset syvät jäljet. En ollut edes nähnyt mitään painajaisia tuolloin, vaan heräsin siihen itse pahaan oloon. Tuolloin aloin syyttää miestäni, että hän tekisi minulle jotakin, joka aiheuttaa oireet, mutta en koskaan saanut häntä "kiinni" itse teosta, joten koko juttu jäi omaksi spekulaatioksi. Sen jälkeen olen muuttanut nukkumaan toiseen huoneeseen, mutta mies kyllä tulee aamuisin huoneeseen pariinkin kertaan käymään, kun vielä nukun. En oikein kehtaa kertoa näitä ihan kaikkia pelkojani ja asiaan liittyviä juttuja lääkärillekään enkä aina edes muista siellä lääkärikäynnillä. Asiaan liittyen muistinikin sekä oppimiskykyni ovat huonontuneet todella selvästi. T. AP

Vierailija
5/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:35"]

Koeta olla muutama kuukausi erossa miehestäsi ja katso koheneeko kuntosi. Sanot, että tarvitset taukoa suhteeseenne.

[/quote]

Mies oli matkoilla melkein viikon ja ei tullut niitä oireita ainakaan kertaakaan. Kun hän palasi, niin heti seuraavana aamuna oli jälkiä ja nyt on ollut taas sydänongelmia muutaman viikon tauon jälkeen. Mutta tässä kiinnostaisi, että mikä voisi olla se ihan oikea lääketieteellinen syy. Aiheuttaako joku ihan normaali sairaus tällaista (sydänvaivat, voimakas silmien kuivuminen, verenpurkaumat kehossa)? En laske leikkiä tai provoile ja muuten oon ihan normaali "kunniallinen kansalainen". T. AP

Vierailija
6/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI edes olet vielä hänen kanssaan?!?!??!?!?!?
Voi vottu mua ottaa päähän tämmöset kynnymattotyypit, missä tahansa muualla ois parempi ku psyko-ukkos lähellä!

Vierailija
7/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet pois sieltä muutamaksi kuukaudeksi ja katsot mihin suuntaan kunto muuttuu tai muuttuuko se. Ihan turhaan meille sitä pähkit. Miten me voisimme tietää tekeekö miehesi sinulle jotain nukkuessasi (kuten olet alkanut tätä avaustasi kehittää)? 

Vierailija
8/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:35"]

[/quote]

Mies oli matkoilla melkein viikon ja ei tullut niitä oireita ainakaan kertaakaan. Kun hän palasi, niin heti seuraavana aamuna oli jälkiä ja nyt on ollut taas sydänongelmia muutaman viikon tauon jälkeen. Mutta tässä kiinnostaisi, että mikä voisi olla se ihan oikea lääketieteellinen syy. Aiheuttaako joku ihan normaali sairaus tällaista (sydänvaivat, voimakas silmien kuivuminen, verenpurkaumat kehossa)? En laske leikkiä tai provoile ja muuten oon ihan normaali "kunniallinen kansalainen". T. AP
[/quote]
No just. Oisko jokaöinen hapenpuute sulle huvä selitys?

Vierailija
9/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kuristajamiehen kanssa, okei. Mitä sä täältä kuukauden välein neuvoa kysyt, kun ei neuvot kelpaa.

No, jää siihen. Kärsi kärsi, alistu, kruunu kuuluu marttyyrille. Älä MISSÄÄN NIMESSÄ ajattele että elämä voisi olla paremminkin.

Palataan taas asiaan kuukauden kuluttua. Keksitkö vielä vähän eri sanoja ja vivahteita?

Vierailija
10/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

Miksi jankkaat meille noita kysymyksiäsi? Emme voi tietää miehestäsi mitään. Kokeilet uudestaan olla hänestä riittävän aikaa erossa. Siinähän sen näet. Meiltä et tarvitse mitään.

(Provoanalyysi: aiken aikaa ap heruttaa lisää detaljeja, joka viittaa siihen että mies tekee hänelle jotain. Sen lisäksi ap vetää naiivin tyhmän roolia, jotta ihmiset ärsyyntyisivät vastaamaan hänelle. Ihan tyypillinen trollin ketjun etenemiskaava).

Vierailija
11/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on vahvasti suunnitteilla. Minun täytyy vain varmistaa itselleni asunto sitä ennen valmiiksi. En tosiaan edes uskaltaisi nukkua miehen vieressä enää, vaan nukun kokonaan toisessa huoneessa. Tosin hän tulee sinne toiseenkin huoneeseen vielä nukkuessani aamulla. Lukitsin ovetkin ja laitoin palikan oven eteen, jotta kuulisin hänen tulonsa, mutta hän avasi oven lukituksen ruuvimeisselillä tms. ja tuli silti vielä nukkuessani, mistä olinkin tosi vihainen. Tämä kuulostaa ihan absurdilta, mutta on totta. Mulla on vaan miehen muuten oudosta käytöksestä ja siitä yhdestä tapauksesta sellaiset traumat, että en jatkossa uskalla varmaan nukkua kenenkään muun vieressä, vaikka joskus tapaisinkin jonkun uuden miehen. Mä oikeasti pelkään miestäni. Hän on kertonut mun peloistani äidilleen ja he yhdessä pitävät mua "hulluna", eivätkä usko minua. Hänen äitinsäkin pitää siis mua outona nykyään tuon jutun takia, joten välit ovat menneet häneenkin. Kuitenkin se yksi tapaus oli ihan oikeasti totta. :( Lisäksi nuo muut oireet ovat täysin todellisia. Mies lisäksi on kova valehtelemaan päin naamaa sekä ei tunne mistään syyllisyydentuntoa (vaikka on muuten sosiaalinen ja ihan normaalinoloinen tapaus), joten periaatteessa hän voisi tehdäkin jotain julmaa välittämättä siitä pätkääkään. T. AP

Vierailija
12/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yasunnossa on hometta

Vierailija
13/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:35"] Koeta olla muutama kuukausi erossa miehestäsi ja katso koheneeko kuntosi. Sanot, että tarvitset taukoa suhteeseenne. [/quote] Mies oli matkoilla melkein viikon ja ei tullut niitä oireita ainakaan kertaakaan. Kun hän palasi, niin heti seuraavana aamuna oli jälkiä ja nyt on ollut taas sydänongelmia muutaman viikon tauon jälkeen. Mutta tässä kiinnostaisi, että mikä voisi olla se ihan oikea lääketieteellinen syy. Aiheuttaako joku ihan normaali sairaus tällaista (sydänvaivat, voimakas silmien kuivuminen, verenpurkaumat kehossa)? En laske leikkiä tai provoile ja muuten oon ihan normaali "kunniallinen kansalainen". T. AP [/quote] No just. Oisko jokaöinen hapenpuute sulle huvä selitys?

[/quote]

Tuo on se pahin pelkoni. Jos saisin hänet kerrankin kiinni itse teosta (heräisin kesken sen jutun samoin kuin silloin matkalla), niin eroaisin samana päivänä. Siellä matkalla varmaankin paljastui se hänen juttunsa siksi, kun siellä etelässä oli niin sysimusta yö, joten mies ei huomannut, että olinkin oikeasti hereillä. Mutta: jos olenkin väärässä, niin se vasta noloa olisikin. Mutta voi nämä oireeni varmaan jostain muustakin johtua, mutta mistä? En kehtaa tosiaan kertoa koko stooria lääkärille, sillä en halua hullun leimaa. Joskus totuus on tosiaan tarua ihmeellisempää. T. AP

Vierailija
14/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:47"]

Yasunnossa on hometta

[/quote]

mä ajattelin samaa

Vierailija
15/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:46"]

Ero on vahvasti suunnitteilla. Minun täytyy vain varmistaa itselleni asunto sitä ennen valmiiksi. En tosiaan edes uskaltaisi nukkua miehen vieressä enää, vaan nukun kokonaan toisessa huoneessa. Tosin hän tulee sinne toiseenkin huoneeseen vielä nukkuessani aamulla. Lukitsin ovetkin ja laitoin palikan oven eteen, jotta kuulisin hänen tulonsa, mutta hän avasi oven lukituksen ruuvimeisselillä tms. ja tuli silti vielä nukkuessani, mistä olinkin tosi vihainen. Tämä kuulostaa ihan absurdilta, mutta on totta. Mulla on vaan miehen muuten oudosta käytöksestä ja siitä yhdestä tapauksesta sellaiset traumat, että en jatkossa uskalla varmaan nukkua kenenkään muun vieressä, vaikka joskus tapaisinkin jonkun uuden miehen. Mä oikeasti pelkään miestäni. Hän on kertonut mun peloistani äidilleen ja he yhdessä pitävät mua "hulluna", eivätkä usko minua. Hänen äitinsäkin pitää siis mua outona nykyään tuon jutun takia, joten välit ovat menneet häneenkin. Kuitenkin se yksi tapaus oli ihan oikeasti totta. :( Lisäksi nuo muut oireet ovat täysin todellisia. Mies lisäksi on kova valehtelemaan päin naamaa sekä ei tunne mistään syyllisyydentuntoa (vaikka on muuten sosiaalinen ja ihan normaalinoloinen tapaus), joten periaatteessa hän voisi tehdäkin jotain julmaa välittämättä siitä pätkääkään. T. AP

[/quote]

Provoanalyysi: detaljeja, joilla ap haluaa ärsyttää lukijoissaan reaktioita, tulee aina vaan lisää. Nyt niitä on maininta suunniteltavasta erosta, jolla toivotaan erokannustusten aaltoa. Ruuvimeisselillä yöllä huoneeseen tunkeutuva mies on laskelmoitu detalji, jolla luodaan kuvaa sekopään kanssa elämisestä. Anopin suhtautuminen on kolmas esiin heitetty täky, johon ap-trolli toivoo tartuttavan.

Vierailija
16/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne sato viime yönä melkonen kerros lunta!

Vierailija
17/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:35"] Koeta olla muutama kuukausi erossa miehestäsi ja katso koheneeko kuntosi. Sanot, että tarvitset taukoa suhteeseenne. [/quote] Mies oli matkoilla melkein viikon ja ei tullut niitä oireita ainakaan kertaakaan. Kun hän palasi, niin heti seuraavana aamuna oli jälkiä ja nyt on ollut taas sydänongelmia muutaman viikon tauon jälkeen. Mutta tässä kiinnostaisi, että mikä voisi olla se ihan oikea lääketieteellinen syy. Aiheuttaako joku ihan normaali sairaus tällaista (sydänvaivat, voimakas silmien kuivuminen, verenpurkaumat kehossa)? En laske leikkiä tai provoile ja muuten oon ihan normaali "kunniallinen kansalainen". T. AP [/quote] No just. Oisko jokaöinen hapenpuute sulle huvä selitys?

[/quote]

Tuo on se pahin pelkoni. Jos saisin hänet kerrankin kiinni itse teosta (heräisin kesken sen jutun samoin kuin silloin matkalla), niin eroaisin samana päivänä. Siellä matkalla varmaankin paljastui se hänen juttunsa siksi, kun siellä etelässä oli niin sysimusta yö, joten mies ei huomannut, että olinkin oikeasti hereillä. Mutta: jos olenkin väärässä, niin se vasta noloa olisikin. Mutta voi nämä oireeni varmaan jostain muustakin johtua, mutta mistä? En kehtaa tosiaan kertoa koko stooria lääkärille, sillä en halua hullun leimaa. Joskus totuus on tosiaan tarua ihmeellisempää. T. AP

[/quote]

Provoanalyysi: ap koettaa saada kommentteja liikkeelle esittämällä kahden vaiheilla olevaa. Eroaisi kyllä, jos saisi itse teosta kiinni. Siihen ap toivoo ryöppyä kommentteja, että mitä oikein odotat, lähde jo hölmö. Hän koettaa saada toiset tunteella mukaan tarinaansa.

Saamme myös lukea lisää erilaisten mahdollisten selitysten kalastelua ja ap toivoo myös että irrationaaliseen kyvyttömyyteensä kertoa lääkärille tulisi jotain reaktiota. Toistaiseksi ei ole tullut, siksi teemaa toistetaan.

Vierailija
18/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]

Tänne sato viime yönä melkonen kerros lunta!

[/quote]

Toistaiseksi rehellisin viesti ap:ltä tässä ketjussa.

Vierailija
19/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt oikein ole kovinkaan taitava provo. Kauhean helppo jo aloituksesta nähdä mihin suuntaan AP haluaa tätä kehittää ja miten hän haluaa tunnereaktioita kirjoittamaansa saada aikaan.

Vierailija
20/42 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: sua vaivaa typeryys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan