Omikron jyllää rokotetuissa Tanskassa
Tanskan terveysviranomaiset ovat julkistaneet uusimman datan koronaan liittyen ja tässä on käymässä kuten pelättiin eli Omikron kiertää rokotesuojan ja Tanskassa prosentuaalisesti ja tietysti määrällisesti suurimmat koronatartuntamäärät rokotetuilla. Kolmas rokote estää tartunnoilta jonkin verran, data tosin sen verran tuoretta ja Omikron vasta hypännyt kehään ettei tästä selkeää kuvaa.
https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapp…
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyllää rokotetuissa mutta vielä paljon enemmän rokottamattomissa
Katso nyt hyvä ihminen noita lukuja ja avaa silmäsi!!
Mä olen myös rokotettu, mutta täytyy sanoa, että nuo luvut on pelottavat! Enkä lisää ole ottamassa. Tästä pahasta kun ei edes vastuuseen saa ketään!
Sinä mitään rokotettu ole, postaa tänne passin qr-koodi, muuten emme usko
Hyviä uutisia rokotetuille. Rokote antaa 70% suojan sairaalaan joutumista vastaan. Huono uutinen, Omikron on yhtä vaarallinen rokottamattomille ja koronaa sairastamattomille kuin edellisetkin versiot.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista tässä onkin missä vaiheessa myönnetään omikronin olevan vain perusnuha. Aiemmat variantit olivat vaarallisempia, omikronin ainoa yhteiskunnallinen ongelma on nopea leviäminen ja siitä johtuva rasitus terveydenhuollolle. Mutta pian tämä on ohi, näin herkästi leviävää muunnosta ei millään realistisilla rajoituksilla pysäytetä.
Perusnuha ei olisi millään tapaa rasite terveydenhuollolle. Aika ironinen viesti siis sinänsä.
Gangadungadangadängä
Gangadungadangadängä
Gangadungadangadängä
On se covid-19 niin vänkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyllää rokotetuissa mutta vielä paljon enemmän rokottamattomissa
Mä olen myös rokotettu, mutta täytyy sanoa, että nuo luvut on pelottavat! Enkä lisää ole ottamassa. Tästä pahasta kun ei edes vastuuseen saa ketään!
Sinä mitään rokotettu ole, postaa tänne passin qr-koodi, muuten emme usko
Totta kai postaan.... miten sä itse noita tanskan lukuja tulkitset?
Miksi täällä ei saa myöntää sitä, että nyt pelottaa, että otti rokotteen? Silloin on automaattisesti sekopää ja hullu? Wtf?
Vierailija kirjoitti:
ku
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista tässä onkin missä vaiheessa myönnetään omikronin olevan vain perusnuha. Aiemmat variantit olivat vaarallisempia, omikronin ainoa yhteiskunnallinen ongelma on nopea leviäminen ja siitä johtuva rasitus terveydenhuollolle. Mutta pian tämä on ohi, näin herkästi leviävää muunnosta ei millään realistisilla rajoituksilla pysäytetä.
Perusnuha ei olisi millään tapaa rasite terveydenhuollolle. Aika ironinen viesti siis sinänsä.
Kyllä heikoimmat joutuu useinkin sairaalaan vaivoista jotka ei vaikuta valtaväestöön juurikaan. Nopeasti leviävät virukset tuottaa joka kerta ilmestyessään hoitopainetta hetkellisesti, vaikka kyseessä olisikin lähes kaikille pienen nuhan tuottava virus.
Rokotetuilla tarttuvuus on omikronin kohdalla yli kaksinkertainen rokottamattomiin verrattuna. Muutaman viikon päästä nähdään, onko se myös tautina pahempi rokotetuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassista on tulossa siis täysin hyödytön ja ensi viikolla hallitus varmaan vetää siitä hätäjarrusta.
Juuh, täällä espanjassa koronapassi astuu voimaan maanantaina 🙄
Sehän saa sitten tartunnat räjähtämään. Miksi tuo kaikkien testais ei ole vaihtoehto jos yritykset halutaan pitää auki?
Ai niin, se ei lisää piikkikiihkoa 🤫
Astuu vai? Portugalissa passi otettiin käyttöön kuukausia sitten ja sen käyttö lopetettiin hyödyttömänä silloin kun Suomessa otettiin passi käyttöön.
Eivätkö viranomaiset yritä etsiä parasta tapaa ehkäistä pandemiaa ja ota opikseen toisten maiden virheistä? Vai ohjeistetaanko EU:sta keinot miten maat saavat vanhenevia, ihmisen keholle haitallisia, piikkejä enemmän piikitettyä. Joku tässä ei nyt täsmää. Kaikissa maissa, joissa koronapassi otettiin käyttöön tautitapaukset nousivat. Onnea vaan espanjalaisille perässähiihtäjille!
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia rokotetuille. Rokote antaa 70% suojan sairaalaan joutumista vastaan. Huono uutinen, Omikron on yhtä vaarallinen rokottamattomille ja koronaa sairastamattomille kuin edellisetkin versiot.
Ei ole.
Olisiko jostain muustakin maasta kuin Tanskasta vastaavia tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka nyt juoksee ottamaan 3. boosterin, heidän tulisi ymmärtää, että maalis-huhtikuussa on sitten aika omikron-piikille ja siitä taas elo-syyskuussa boosterille... tervettä on meno.
Jossain välissä ihmisten ehkä kannattaisi iltalukemisena perehtyä mitä ovat itseensä oikeastaan piikittämässä. Tietoa on.
Tämä. Ollaan tarkkoja siitä mitä syödään, mutta ei kiinnostuta yhtään siitä, mitä injektoidaan suoraan lihakseen/verenkiertoon ? ;D
Tanskassa jo pitkään lähes 10 000 tai ylikin uutta tartuntaa päivässä, mutta silti tehohoidossa vain 71 koronapotilasta. Tilanne Tanskassa siis varsin hyvä.