17.v äiti linjoilla, kysy jos haluat
6-kuukautisen lapsen 17-vuotias äiti voi hetken vastailla kysymyksiin jos sellaisia tulee :)
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:55"]Miten teiniäidillä voi olla kahdet bugaboot? Niiden hintahan on melkein 1000€ /kpl. [/quote] Yleensä omat vanhemmat auttaa näissä kuluissa..
[/quote]
ja kaikkien ei ole kaikkea pakko saada uutena
[/quote]
ja voihan teinillä/opiskelijalla/kenellä tahansa olla säästöjä. Itsellänikin oli tuon ikäisenä, kun olin kesätöitä tehnyt ;)
Siis anteeks nyt vaan, mutta eikö hän ollut 6kk vanha?!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:53"]
Raskausaikana tuli kyllä aika pitkäksi, varsinkin kun alun hirveän pahoinvoinnin takia en paljon ihmisten ilmoilla liikkunut. Nyt kun on lapsi, niin tuntuu että vuorokaudesta loppuu välissä tunnit kesken. Herätään aamulla ysin aikaan, teen aamupalaa, lapsi leikkii tai katsoo piirrettyjä. Sen jälkeen lähdetään vaunuilemaan, puistoon tai jäädään kotiin leikkimään. Syödään lounasta, jonka jälkeen saatetaan käydä kaupungilla, uimassa, moikkaamassa kavereita, kahvilla jne. Lapsen isä tulee yleensä iltapäivällä, jolloin tehdään yhdessä ruokaa, käydään kaupassa tai muuten vain ollaan :) Välissä lapsi jää isänsä kanssa kotiin jolloin lähden salille, jumppaan tai lenkille. Sitten iltatoimet ja lapsi nukkumaan jonka jälkeen on aikaa tehdä omia juttuja. Siinä meidän päivien sisältöä :) Nyt kun lapsella on ollut vähän flunssaa, niin päivät on mennyt sisällä. Ap
[/quote]
Kyllä katsoo tai no "katsoo" piirrettyjä sitterista sillä aikaa kun esim. laitan aamupalaa. Naureskelee niille itsekseen, vaikkei tietenkään niitä ymmärrä. Päiväunet unohdin kokonaan, nukkuu kahdet päiväunet joka päivä. Ap
Minlälainen perhetausta sinulla on? Minkä ikäinen oma äitisi oli kun sinut sai? Poltatko tupakkaa? Aiotko opiskella?
ap, miksi laitat lapsen telkkarin eteen?! kyllä tuon ikäinen viihtyy muutenkin! enkä sano tätä siksi, että olet teini vaan sanoisin tämän myös 40 v mammalle. Tuo on kamalaa.
Mikä sun lapsen nimi on? Onnea vauvasta:)
Heh, älkää ottako tuota leikkimistä niin kirjaimellisesti, ei nyt oikeasti mitään kotileikkejä leiki tai rakentele torneja, mutta pyörittelee pehmoleluja tai ääntelee ja huiskii sitterissä / leikkimatolla (miksi sitä kutsutaan?) roikkuville leluille, katsellaan kuvakirjoista kuvia jne... Ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:55"]
Miten teiniäidillä voi olla kahdet bugaboot? Niiden hintahan on melkein 1000€ /kpl.
[/quote]
Ja 6kk vanhan kanssa jäädään kotiin leikkimään tai piipahdetaan uimassa kaupunkireissulla :)
Tämä aihe herätti pohdintoja. Minä olisin voinut tulla äidiksi 17-vuotiaana. Mutta päätettiin silloin poikaystävän (nykyisen aviomiehen) kanssa että raskaus keskeytetään. Me ei oltaisi oltu siinä iässä valmiita vanhemmuuteen. Käytiin lukio ja opinnot loppuu, valmistuttiin ja mentiin töihin. 27-vuotiaina sitten hankittiin ensimmäinen lapsi.
Tästä ei ole kovinkaan kauaa, kun istuttiin miehen kanssa saunassa ja käytiin keskustelua siitä, miten erilainen elämä meille olisi tullut, jos oltaisiin tultu 17-vuotiaina vanhemmiksi. Oltiin tunnettu silloin vasta puoli vuotta kun tulin raskaaksi. Ei meidän suhde silloin olisi kestänyt lasta. Koulut olisi jääneet kesken, en tiedä millaisella aikataululla olisin niitä jatkanut. Tuskin olisin hakeutunut alalle jolla nyt työskentelen.
Mä ap toivon sulle ja sun lapselle kaikkea hyvää. On aivan mahtavaa että olet hänestä onnellinen, ja selvisit alun järkytyksestä. Itse valitsin toisin, ja sain hyvän elämän. Mä toivon että teidänkin elämä tulee olemaan onnellinen :) Itse olin vastaavaan valmis vasta 10 vuotta myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:29"]
Mä olen vähän järkyttynyt, että 17-vuotiaalla on vauva. Ihan lapsi vielä itsekin! Kaikkea hyvää teille! :)
terv. 38 -vuotias 9 kk vauvan äiti.
[/quote]
Mä taas olen järkyttynyt siitä, että noinkin vanha hankkii vielä lapsia. Itse olen 30 ja aivan loppu välillä tuon 2v kanssa. Vaikea kuvitella, että jaksaisin yhtään vanhempana tätä samaa rumbaa. Ite en kyllä olisi uskaltanut odottaa vauvan tuloa noin vanhaksi, vaikka toki kaikki ei ole nuorempana valmiita siihen.
[/quote]
oikeasti, 38 vuotiaat eivät ole vielä kovin raihnaisia! Ja vauvojakin on erilaisia. Olin myös ihan puhki esikoisen vauvaaikana viisi vuotta sitten, mutta tämä 9 kuukautinen on tyytyväinen vauva, joka antaa nukkua yöt.
Kuulostat tosi kypsältä ja vastuulliselta äidiltä! Onnea vauvastanne ja tsemppiä tulevaan!
Terkuin yli 30v kahden lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:29"]
Mä olen vähän järkyttynyt, että 17-vuotiaalla on vauva. Ihan lapsi vielä itsekin! Kaikkea hyvää teille! :)
[/quote]
Mä taas olen järkyttynyt siitä, että noinkin vanha hankkii vielä lapsia. Itse olen 30 ja aivan loppu välillä tuon 2v kanssa. Vaikea kuvitella, että jaksaisin yhtään vanhempana tätä samaa rumbaa. Ite en kyllä olisi uskaltanut odottaa vauvan tuloa noin vanhaksi, vaikka toki kaikki ei ole nuorempana valmiita siihen.
[/quote]
No nimenomaan! Minä olen 17v,( en ap) ja äitini on 38v. En kyllä millään voisi kuvitella, että nyt hoitelisi mitään lasta:D Minäkin olen muuttanut kotoa jo opiskelujen takia, mutta että 38v äiti hääräämässä vauvan kanssa!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:29"]
[/quote]
[/quote]
oikeasti, 38 vuotiaat eivät ole vielä kovin raihnaisia! Ja vauvojakin on erilaisia. Olin myös ihan puhki esikoisen vauvaaikana viisi vuotta sitten, mutta tämä 9 kuukautinen on tyytyväinen vauva, joka antaa nukkua yöt.
[/quote]
Äitini on 38, minä olen 17 (täytän 18 ensi kuussa). Äitini ja sinä olette saman ikäisiä, mutta lapsillanne on 17 vuotta ikäeroa. Huh
Ihana kuulla, että imetät. Tuntuu, että harva teiniäiti imettää. Hienoa, että se on teillä onnistunut. Kuulostat muutenkin järkevältä ja vastuulliselta :)
Onnea vauvasta ja ihanaa jatkoa teille ♥♥
t. 23 v., lapset 3 v. & 8 kk
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:53"]Raskausaikana tuli kyllä aika pitkäksi, varsinkin kun alun hirveän pahoinvoinnin takia en paljon ihmisten ilmoilla liikkunut. Nyt kun on lapsi, niin tuntuu että vuorokaudesta loppuu välissä tunnit kesken. Herätään aamulla ysin aikaan, teen aamupalaa, lapsi leikkii tai katsoo piirrettyjä. Sen jälkeen lähdetään vaunuilemaan, puistoon tai jäädään kotiin leikkimään. Syödään lounasta, jonka jälkeen saatetaan käydä kaupungilla, uimassa, moikkaamassa kavereita, kahvilla jne. Lapsen isä tulee yleensä iltapäivällä, jolloin tehdään yhdessä ruokaa, käydään kaupassa tai muuten vain ollaan :) Välissä lapsi jää isänsä kanssa kotiin jolloin lähden salille, jumppaan tai lenkille. Sitten iltatoimet ja lapsi nukkumaan jonka jälkeen on aikaa tehdä omia juttuja. Siinä meidän päivien sisältöä :) Nyt kun lapsella on ollut vähän flunssaa, niin päivät on mennyt sisällä. Ap
[/quote]
nukutteko päiväunia yhtään? Miettisin vaan, kun vertaan meidän arkeen ja ehditään paljon vähemmän tekemään kun lapsi vetää zzz vähintäänkin 2h keskellä päivää :D