Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STM pyytää lausuntoja koronapassin käytön laajentamisesta

Vierailija
19.12.2021 |

https://stm.fi/-/stm-pyytaa-lausuntoja-koronapassin-kayton-laajentamise…

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) pyytää lausuntoja hallituksen esityksen luonnoksesta, jossa EU:n digitaalisen koronatodistuksen kansallinen käyttö – eli koronapassin käyttö – olisi lain nojalla mahdollista myös silloin, kun rajoituksia ei olisi voimassa.

Nyt ihmiset, käykää antamassa lausunto. Tämä ei saa mennä läpi.

Kommentit (236)

Vierailija
121/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaksa rokote niin ei tarvisi passia. Mitä siinä valitatta. 😡

Ai että jos naapurisi ei käytä ehkäisyä, niin hän on syypää siihen että sinä tulet raskaaksi?

Tämä on ihan vain surkeiden rokotteiden ongelma.

Vierailija
122/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin kummallisia kun puhutaan esim passin laajenemisesta työpaikoille ja rokottamattomat pelkäävät toimeentulonsa puolesta, niin vastaus usein on ”no ota se rokote niin sit saat sen passin mikä ongelma”. Näistä tulee vähän samanlainen olo ja tunnelma, kun aikoinaan nuoruudessani sairastin syömishäiriötä ja jotkut saattoivat kommentoida tyyliin ”höhö miks et vaan syö eipä ole vaikeeta otat vaan haarukan käteen niin sillä se menee”. Se tapa millä vastapuoli vaan totaalisesti kieltäytyy näkemästä, ymmärtämästä, samaistumasta ja ajattelemasta hetkeäkään toisen asemaa/lähtökohtia ja tilannetta. Ihan niin kuin ymmärrettäisiin tahalleen väärin.

Kun joku sanoo että voi ei nyt en voi tehdä asiaa x passin takia niin se tarkoittaa sitä ettei sillä ihmisellä ole mahdollisuutta siihen passiin, eikä sitä etteikö ihminen olisi tietoinen siitä miten sen passin saa ja ei vaan tee sitä. On lukemattomia syitä miksei joku halua tai pysty rokotetta nyt tai tulevaisuudessa ottamaan tai miksi vielä empii päätöstään. Sitä rokotetta ei mennä ottamaan ajatuksella että haempa leiman passiin vaan terveysnäkökulmasta. Kyseessä on peruuttamaton lääketieteellinen toimenpide jonka seurauksista kannat vastuun itse. Älkää vähätelkö ihmisten kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapautta ja internet sivuja alettiin rajoittamaan väärän tiedon leviämisen estämiseksi, minusta jo tuo oli outoa Suomessa. Koronasta ja rokotteesta ei saa olla eri mieltä?

Se disinformaation määritelmä onkin mielenkiintoista. Koronan pitäisi olla suht uusi virus. Luulisi kaiken uuden tutkitun tiedon olevan tervetullutta. Silti vain rokotteiden laajamittaista käyttöä ja hallitusten linjaa puoltavia asioita saa julkaista. Kaikki muu on lukematta p skaa. Ja sitten ylistetään tiedettä. Tieteen periaatteisiin onkin aina kuulunut ennalta päätetyn agendan kyseenalaistamatta vahvistaminen, vai?

Virus löydettiin 58 vuotta sitten eikä sille ole koko aikana ollut tarpeellista keksiä rokotetta ennen kuin vasta nyt. Luulisi senkin jo sanovan jotain tästä viruksesta.

Vierailija
124/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin nähdä edes yhden esimerkin maasta, jossa koronapassista on ollut jotain hyötyä.

UAE

Ei vastaus kelvannut vissiin vaikka ihan suoraan kysyttiin 😅 Jännä juttu, kertakaikkiaan jännä juttu.

Vierailija
125/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritetään nyt normalisoida ajatusta siitä, että oikeudet ovatkin voimassa vaan x tilanteissa eli normaalit kansalaisoikeudet muuttuvat ikään kuin etuoikeuksiksi. Kukaan ei määrittele ennalta, mitä ja millaisia nämä x tilanteet ovat, vaikka perusoikeuksien rajoittamisen tulisi täyttää mm. välttämättömyyden, täsmällisyyden, tarkkarajaisuuden ja suhteellisuuden vaatimukset. Pankaa merkille, että koronapassin perustelu oli keväällä tartuntojen ehkäiseminen, nyt jo tartuntojen ennaltaehkäiseminen.  

Vierailija
126/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille annettiin rokote joka vain ehkäisee vakavaa tautia lyhyen aikaa. Saat määräaikaisen riskisuojan n.2-6kk ajaksi. Alusta asti oli selvää että kun rokote ei estä leviämistä tai sairastumista, niin sillä ei pystytä ”poistamaan” tätä pandemiaa tai saavuttamaan laumasuojaa. Kuitenkin vielä viime kesänä mainostettiin että tarvitaan 70% rokotekattavuus että saadaan laumasuoja vaikkei se ole lähtökohtaisesti ollut edes mahdollista. Tämä rokote ei edes alunperin ole täyttänyt rokotteen määritelmää, sitä piti muuttaa että tätä rokotetta edes voitiin kutsua rokotteeksi ja saada se ehdollinen myyntilupa.

Sitten meille annetaan passit, jotka ei myöskään estä viruksen leviämistä, mutta jotka jakaa vaan ihmisiä kahteen eri kastiin. Passillinen tilaisuus ei ole yhtä kuin virukseton tilaisuus, koska se ei perustu siihen kantaako ihminen oikeasti virusta vai ei.

Meillä on rokote joka vain vähän ehkäisee ja passi joka vain vähän hillitsee mutta ei mitään todellisia ratkaisuja tilanteeseen.

Kukaan ei voi tosissaan kannattaa yhteiskuntaa jossa tämä passi määrittelee ihmisen elämää työssäkäynnistä alkaen. Tätä nykyistä rokotetta ei voi pakottaa ketään ottamaan jotain yleistä yhteiskuntakelpoisuutta vastaan.

Vierailija
127/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on niin kummallisia kun puhutaan esim passin laajenemisesta työpaikoille ja rokottamattomat pelkäävät toimeentulonsa puolesta, niin vastaus usein on ”no ota se rokote niin sit saat sen passin mikä ongelma”. Näistä tulee vähän samanlainen olo ja tunnelma, kun aikoinaan nuoruudessani sairastin syömishäiriötä ja jotkut saattoivat kommentoida tyyliin ”höhö miks et vaan syö eipä ole vaikeeta otat vaan haarukan käteen niin sillä se menee”. Se tapa millä vastapuoli vaan totaalisesti kieltäytyy näkemästä, ymmärtämästä, samaistumasta ja ajattelemasta hetkeäkään toisen asemaa/lähtökohtia ja tilannetta. Ihan niin kuin ymmärrettäisiin tahalleen väärin.

Kun joku sanoo että voi ei nyt en voi tehdä asiaa x passin takia niin se tarkoittaa sitä ettei sillä ihmisellä ole mahdollisuutta siihen passiin, eikä sitä etteikö ihminen olisi tietoinen siitä miten sen passin saa ja ei vaan tee sitä. On lukemattomia syitä miksei joku halua tai pysty rokotetta nyt tai tulevaisuudessa ottamaan tai miksi vielä empii päätöstään. Sitä rokotetta ei mennä ottamaan ajatuksella että haempa leiman passiin vaan terveysnäkökulmasta. Kyseessä on peruuttamaton lääketieteellinen toimenpide jonka seurauksista kannat vastuun itse. Älkää vähätelkö ihmisten kokemuksia.

No pikkasen on eri asia kuule. En ymmärrä miksi ihminen itkee ettei pääse sinnä ja tänne, jos on itse valinnut asian. Syömishäiriötä ei ole itse aktiivisesti päättänyt itselleen hankkia.

Noniin tässä just esimerkki edellämainitusta ihmistyypistä. Tässä ei vertailtu rokotteen ottamista ja syömishäiriötä, vaan ihmisten tavasta kieltäytyä ymmärtämästä ja samaistumasta toisen tilanteeseen.

Ja edelleen, kun tehdään valinta rokotteen ottamisesta niin sitä ei tehdä sen takia että pääsisi sinne tai tänne, vaan teet valinnan siitä otatko mielummin riskin taudista vai rokotehaitasta. Se että rokottautumisesta aletaan tehdä sairasta politiikkaa, ettei ilman pääse edes töihin on päättäjien päätöksenteon seuraus eikä sen yksilön valinnan seuraus joka ei rokotetta halunnut ottaa. Rokotteen ottamisen perustelut ja seuraukset tulee olla vain terveydelliset.

Vierailija
128/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pikkasen on eri asia kuule. En ymmärrä miksi ihminen itkee ettei pääse sinnä ja tänne, jos on itse valinnut asian. Syömishäiriötä ei ole itse aktiivisesti päättänyt itselleen hankkia.

No et selvästikään ymmärrä ja siitähän tässä oli kyse. Ei vertailtu rokottautumista ja syömishäiriötä vaan sitä miten ihmiset ei kykene samaistumaan toisen asemaan ja näkemään toisen syitä/ lähtökohtia.

Vierailija
129/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kai pitää rautalangasta vääntää. Kyse oli siitä että ihmisellä on joku tilanne x ja toinen vähättelee tilannetta ja kieltäytyy näkemästä sitä vastapuolen lähtökohdista. Joku asia voi olla helppo itsestäänselvyys toiselle ja kynnyskysymys toiselle. Voit joko yrittää ymmärtää ihmisiä tai et. Sinä et nyt selvästikään pysty ja se on tietenkin vähän sääli.

Vierailija
130/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et selvästikään ymmärrä ja siitähän tässä oli kyse. Ei vertailtu rokottautumista ja syömishäiriötä vaan sitä miten ihmiset ei kykene samaistumaan toisen asemaan ja näkemään toisen syitä/ lähtökohtia.

Kyllä pystyy, siksi juuri he sanovat, että mitä sä itket, hae rokotus, koska he näkevät, että se on asia mihin voi ihan itse vaikuttaa.

No kun jos ei pysty rokotetta ottamaan. Kaikki eivät pysty/halua tai tarvitse tätä rokotetta. Ja nimenomaan tästä oli kyse että semi yksinkertainen ajattelu ja logiikka jos ei ymmärrä niitä ihmisten syitä vaan päällepäsmäröi kuuntelematta ja kieltää toisen kokemukset täysin. Mut en usko että kykenet tätä nyt oikeasti käsittämään niin anna olla:D

Vierailija
131/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krista Kiuru: "Koronapassin käytön laajentaminen on linjattu tehtäväksi jo paljon aikaisemmin ja se ei liity vain tähän tautitilanteeseen, eikä synny tarpeesta vain tätä tautitilannetta tasapainottamaan, vaan yleisemminkin meidän lainsäädännössä pitäisi olla työvälineitä passin käytölle silloinkin kun rajoituksia ei ole voimassa, joten tätä ei tehdä vain tähän tilanteeseen."

Hallituksen tiedotustilaisuus 17.12.

Eikö tässä ole jo pari vuotta naurettu Kiurun puheille, joissa ei ole mitään tolkkua? Miksi siis noikaan lauseet tarkoittaisi yhtään mitään?

Vierailija
132/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kai pitää rautalangasta vääntää. Kyse oli siitä että ihmisellä on joku tilanne x ja toinen vähättelee tilannetta ja kieltäytyy näkemästä sitä vastapuolen lähtökohdista. Joku asia voi olla helppo itsestäänselvyys toiselle ja kynnyskysymys toiselle. Voit joko yrittää ymmärtää ihmisiä tai et. Sinä et nyt selvästikään pysty ja se on tietenkin vähän sääli.

Ei kuule tarvii, mä ymmärsin jo ekasta kommentistasi mitä sä sanot. Sä et sen sijaan ymmärrä mitä mä sanon. Syömishäiriöön suhtautuminen noin ei ole ymmärrettävää ja liittyy siihen ettei osaa asettua toisen asemaan. Sen sijaan passi-itkuun suhtautuminen noin on vallan ymmärrettävää. Sä sotket nyt rokotteen ja passin. Jos sä et ota rokotetta, sit et ota, kaikki ymmärtää. Jos sä sen jälkeen sit itket, että sä et pääse mihinkään, koska passi, moni ei ymmärrä. Ja se johtuu ihan siitä, että ihan itse olet valintasi tehnyt.

Totta kai rokote ja passi sotketaan toisiinsa kun ne nimenomaan on sotkettu toisiinsa. Et saa passia jos et ole ottanut rokotteita. Passi ja rokotteet on toisiinsa sidonnaisia asioita.

Ensin tehtiin kaikki terveysvalinta. Jälkikäteen valtiot heittää lennosta uusia sääntöjä että toisen valinnan tehneillä ei ole enää yhtälaisia oikeuksia enää edes työntekoon. Totta kai sitten nämä ihmiset on kauhuissaan tilanteesta mihin heidät ajetaan, koska nämä uudet säännöt on perus- ja ihmisoikeuksien ja kaiken moraalin vastaisia, eikä oikeutettuja ”seurauksia valinnasta”. Ja sitten löytyy niitä lahopäitä jotka on sitä mieltä että toiset on itse tehneet valinnan työttömyydestään. Toiset sitten taas ymmärtää että hei nämä on epäoikeudenmukaisia keksittyjä keinotekoisia seurauksia, jotka ajaa nyt osan ihmisistä vaikeaan tilanteeseen ja kykenevät ymmärtämään toisten tilanteen ja suhtautumaan empaattisesti. Kyllä kaikki tajusi että osa ei ymmärrä eivätkä pysty ja siitähän ekassa viestissä just oli kyse. Jollakin on ollut elämänkokemus jota on vähätelty ja siten pystyy samaistumaan siihen miltä tuntuu niistä ihmisistä joiden kokemusta vähätellään.

Onhan tässä nykyisessä vähän semmoset kohtu eläinten vallankumousta tunnelmat: ”lopulta kaikki olivat tasa-arvoisia. Toiset olivat vaan tasa-arvoisempia kuin toiset”

Vierailija
133/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy, siksi juuri he sanovat, että mitä sä itket, hae rokotus, koska he näkevät, että se on asia mihin voi ihan itse vaikuttaa.

No kun jos ei pysty rokotetta ottamaan. Kaikki eivät pysty/halua tai tarvitse tätä rokotetta. Ja nimenomaan tästä oli kyse että semi yksinkertainen ajattelu ja logiikka jos ei ymmärrä niitä ihmisten syitä vaan päällepäsmäröi kuuntelematta ja kieltää toisen kokemukset täysin. Mut en usko että kykenet tätä nyt oikeasti käsittämään niin anna olla:D

Miten ne sun syyt liittyy passiin? Mitä meidän pitäisi nyt ymmärtää? Sitä, että sua harmittaa passi, koska et ole rokotettu, niinkö? Varmasti harmittaa, se vaan, että muuttuisiko sun tilanne jotenkin mystisesti, jos passia ei olisi?

-eri

Sä oot kyllä ihan batshitcrazy yksilö:D

Mua ei harmita passi omalla kohdalla koska olen tällä hetkellä rokotettu, en tosin kauaa kuten ei kukaan muukaan koska lisää pitää ottaa.

Passi saattaapi tällä hetkellä vähän enemmänkin kuin vain harmittaa esim Italialaisia joilta se on vienyt työn ja toimeentulon. Se olis tietenkin ihan suotavaa että kaikki pystyis ymmärtämään tämän tilanteen epäoikeudenmukaisuuden noita ihmisiä kohtaan.

Passittomien ihmisten tilanne muuttuisi ilman passia tietenkin sillä tavalla mystisesti että heillä olisi taas samat oikeudet käydä paikoissa kuin ennenkin.

Vierailija
134/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puolustuksia tuon passin käytölle edes on, mitä hyötyä sillä on saavutettu, ja miksi sitä pitäisi laajentaa?

Orjamentaliteetti taitaa suurimmalla osalla olla se peruste. 

Lähes jokainen tyrannia on noussut orjamentaliteetin avulla, jossa kansa käyttää mielen akrobatiaa kieltämään ympärillään tapahtuvan todellisuuden. Hyvin orjamentaliteetin oppineet käyttävät kaikki keinonsa ylläpitää "orjanormaliteettia" ja kaikki sitä vastoin oleva kielletään jyrkästi kaikin mahdollisin keinoin. Yksi yleisemmin käytetyistä keinoista on asettaa omalle todellisuuskuvalleen epämiellyttävät asiat naurunalaisiksi. Toinen on yksinkertaisesti kieltää ne, vaikka naaman eteen ladottaisiin selkeitä ja pitäviä todisteita. 

Orjamentaliteetin omaava haluaa asioiden tulevan ylhäältä saneltuna ja mielellään lisäalistuskeinojen kanssa, kuten nyt vaikka "koronapassi". Orjalle ihmiset ovat yhteiskunnan ja mestarien palvelemista varten, eikä suinkaan yhteiskunta ihmistä varten. Orjamentaliteetin omaavaa myös kovasti pelottaa asiat, kuten vapauden tuoma vastuu ja saavutusten eteen vaaditty työnteko. Nimelliset etuoikeudet, kuten vaikka "koronapassilla" sisäänpääsy johonkin paikkaan, ovat orjalle mielenrauhaa tuottava kapistus. Orjamentaliteetin omaavan mielestä myös kaikkien muiden tulisi olla orjamentaliteetilla varustettuja. Kaikki muu ärsyttää, hämmentää ja vihastuttaa heitä. Orja etsii jatkuvasti hyväksyntää muilta, johon kuuluu identtinen maailmankuva. Niin kauan kuin orja tuntee olevansa osa "konetta" ja ryhmän, yleensä enemmistön, hyväksymä, hän ei välitä mitä muille tapahtuu.

Todellinen orja ei halua edes kuvitella maailmaa, jossa joku muu ei päättäisi hänen puolestaan suuressa osassa asioita. Todellinen orja jopa nauttii jollain tasolla alistetusta asemastaan, ja on valmis taistelemaan sen säilyttämisen puolesta.

Heitetään nyt vielä perään Orwellia:

"Ihmiset uskovat sen, mitä media kertoo heidän uskovan."

Vierailija
135/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailma on mennyt hulluksi.. Entä he, joilla ei ole ensimmäistäkään rokotetta? Ei koskaan tule saamaan passia, koska jatkuvasti tulee uusia ja uusia rokotuksia, joita ei ehdi ottamaan..? 

Mun elämää passi alkaa haittaamaan vasta sitten jos se tulisi ruokakauppoihin. Muualla en käy eikä kiinnosta. 

Vierailija
136/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailma on mennyt hulluksi.. Entä he, joilla ei ole ensimmäistäkään rokotetta? Ei koskaan tule saamaan passia, koska jatkuvasti tulee uusia ja uusia rokotuksia, joita ei ehdi ottamaan..? 

Mun elämää passi alkaa haittaamaan vasta sitten jos se tulisi ruokakauppoihin. Muualla en käy eikä kiinnosta. 

Siis itsekin tässä just miettiny että miten esim vuoden päästä ne jotka ei ole ensimmäistäkään ottanee ovat siinä tilanteessa että ihan pakko ottaa. Aloittaako ne piikkirumban ekasta vai hyppääkö suoraan sen hetkiseen annokseen?Vai pitääkö passia varten ottaa ”koko sarja” ja siinähän menee hullun kauan. Ja mikä järki siinä edes olisi.

En ole ottanut rokotteita vielä koska olen epäröinyt ja varovainen. Nyt meillä on sellainen tilanne että omikronista on tulossa valtavariantti eikä nykyiset rokotteet 1 2 3 sitä estä. Alkuperäinen rokote on tehty alkuperäistä virusta vastaan. Mahtaako se kohta enää edes kiertää täällä kun variantit ottaa vallan? Eihän tässä vaiheessa ole enää järkeä näitä edellisiä ottaa jos ei sitä edellistä virusmuotoa enää käytännössä ole 2kkn päästä täällä kiertämässä vaan sitten ihmetellään omikronin kanssa:D. Ja jos omikronia vastaan kehitellään neljäs ja otan sen niin saanko passin? Mielenkiintoset ajat tulossa.

Vierailija
137/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis itsekin tässä just miettiny että miten esim vuoden päästä ne jotka ei ole ensimmäistäkään ottanee ovat siinä tilanteessa että ihan pakko ottaa. Aloittaako ne piikkirumban ekasta vai hyppääkö suoraan sen hetkiseen annokseen?Vai pitääkö passia varten ottaa ”koko sarja” ja siinähän menee hullun kauan. Ja mikä järki siinä edes olisi.

En ole ottanut rokotteita vielä koska olen epäröinyt ja varovainen. Nyt meillä on sellainen tilanne että omikronista on tulossa valtavariantti eikä nykyiset rokotteet 1 2 3 sitä estä. Alkuperäinen rokote on tehty alkuperäistä virusta vastaan. Mahtaako se kohta enää edes kiertää täällä kun variantit ottaa vallan? Eihän tässä vaiheessa ole enää järkeä näitä edellisiä ottaa jos ei sitä edellistä virusmuotoa enää käytännössä ole 2kkn päästä täällä kiertämässä vaan sitten ihmetellään omikronin kanssa:D. Ja jos omikronia vastaan kehitellään neljäs ja otan sen niin saanko passin? Mielenkiintoset ajat tulossa.

Ei ole kyse eri rokotteista vaan tehosteista. Mikäli virus vielä muuntuu, saattaa olla, että tehdään uusi rokote ja toki sä silloin voit ottaa vain sen, mutta ei ne muut variantit ole silloin vielä poissa hetkeen.

Vierailija
138/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole uskaltanut rokotteita nykyisessä ilmapiirissä ja ristiriitaisen infon keskellä ottaa. Nyt taas on uusi tilanne, omikronista on tulossa valtavariantti eikä nykyiset rokotteet 1 2 3 niiltä suojaa, niin ei tässä vaiheessa ole enää mitään järkeäkään noita edellisiä ottaa. Jos alkuperäistä virusta ei kohta enää ole kun uusi variantti voi sen syrjäyttää niin miksi kukaan ottaisi rokotteita virusta vastaan jota ei käytännössä enää ole? Ja sitten jos omikronia vastaan tehdään neljäs niin otanko sitten vain sen neljännen vai pitääkö ottaa koko sarja? Vaaditaanko passiin kaikki ykkösestä alkaen vai voiko passin saada sitten myös ottamalla vain uusimman? Mitä jos joku on vasta vuoden päästä siinä tilanteessa että on pakko saada passi käyttöön niin mitkä rokotteet hän sitten ottaa ja millä perusteella? Jos pitää kaikki hakea niin siinähän menee ihan helvetin kauan jos muut on jo kuudennella kierroksella ja mitä järkeä siinä on?:D

On erikoiset ajat tulossa jos aletaan tällaisten sääntöjen kanssa sekoilemaan, koittakaa kaikki kestää.

Vierailija
139/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole uskaltanut rokotteita nykyisessä ilmapiirissä ja ristiriitaisen infon keskellä ottaa. Nyt taas on uusi tilanne, omikronista on tulossa valtavariantti eikä nykyiset rokotteet 1 2 3 niiltä suojaa, niin ei tässä vaiheessa ole enää mitään järkeäkään noita edellisiä ottaa. Jos alkuperäistä virusta ei kohta enää ole kun uusi variantti voi sen syrjäyttää niin miksi kukaan ottaisi rokotteita virusta vastaan jota ei käytännössä enää ole? Ja sitten jos omikronia vastaan tehdään neljäs niin otanko sitten vain sen neljännen vai pitääkö ottaa koko sarja? Vaaditaanko passiin kaikki ykkösestä alkaen vai voiko passin saada sitten myös ottamalla vain uusimman? Mitä jos joku on vasta vuoden päästä siinä tilanteessa että on pakko saada passi käyttöön niin mitkä rokotteet hän sitten ottaa ja millä perusteella? Jos pitää kaikki hakea niin siinähän menee ihan helvetin kauan jos muut on jo kuudennella kierroksella ja mitä järkeä siinä on?:D

On erikoiset ajat tulossa jos aletaan tällaisten sääntöjen kanssa sekoilemaan, koittakaa kaikki kestää.

Oho laitoin tän saman ajatuksen eri viestiin ja näytti että tuli joku virhe eikä mennyt läpi. Nyt se kuitenkin on tässä ketjussa jotenkin. Vähän hassun näköistä kun saman jutun selittänyt tänne kahdessa eri viestissä vähän eri sanoilla mut oh well..

Vierailija
140/236 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vain passia puoltavat lausunnot otetaan huomioon, muut menevät silppurin kautta roskakoriin. Valitettavasti.

No saavatpahan ainakin tuntea jonkun pienen piston sydämmessään kun niitä silppuavat kun joutuvat kyseenalaistamaan itseään vähän. Ja jos eivät mitään tunne tai kyseenalaista niin vähän ylimääräistä työtaakkaa kontolle kuitenkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä