Kokemuksia glukosamiinista?
Oletteko käyttäneet nivelvaivoihin glukosamiinia? Onko teistä ollut apua vai onko ihan turha tuote?
Kommentit (17)
Minulla kyllä auttoi! Jouduin lopettamaan sen käytön kun tulin raskaaksi, niin taas alkoi polvet rutista enemmän! Minulla oireina siis vain rutina ja pieni kipu välillä, niihin auttoi. Ehkä isompiin vaivoihin ei sit auta!
Voihan se tosiaan olla, että lievemmässä vaivassa onkin apua. Onko tuo rutina kondromalasiaa? Minulla oli sitä 3-kymppisenä ja 11-15 vuotta myöhemmin nyt sitten ikävästi paheneva nivelrikko. 2
En itse, mutta eläinlääkäri määäsi sitä koiralleni loppuiäksi, kun siltä meni nivelside polvesta ja valitsin ns. konservatiivisen hoidon eli ei leikkausta. Saatiin ensin sellaisia nivellääkepistoksia, mutta sitten kun ne loppuivat, suositteli eläinlääkäri että antaisin glukosamiini+kondroitiinisulfaatti-valmistetta koiralle sen loppuiän, ehkäisemään polven pienen epävakauden aiheuttamaa rustojen kulumista.
Minulla kokemusta ikää 68v, olen syönyt glukosamiinia ja MSM useamman vuoden ajan + tosi tärkeä on oikeat jumppa ohjeet, esim lonkalle/lonkille joita tehdään joka päivä. Mikä sen ihanampaa kun pääsee kivusta joka lähes invalisoi elämän....ja hoito jatkuu loppuelämän, tietysti...
Glukosamiini + kondroitiinisulfaatti yhdistelmästä on tehoa tutkimusten mukaan nivelrikkoon. Monessa on mukana myös MSM.
Pelkästä glukosamiinista ei juuri ole apua.
Glukosamiini ei auta. Lääkäri on myöntänyt, että jos jollain auttaa, niin sehän on sama auttaa lääke vai onko plasebo, kunhan kipu häviää.
Vierailija kirjoitti:
Glukosamiini ei auta. Lääkäri on myöntänyt, että jos jollain auttaa, niin sehän on sama auttaa lääke vai onko plasebo, kunhan kipu häviää.
Omilla potilailla kyllä ollut apua, ei pidä unohtaa että yhdistelmävalmisteilla on hieman anti-inflammatorista vaikutusta. Vaste riippuu yksilöstä ja käyttöannoksen suuruudesta.
Glukosamiini+kondroitiinisulfaatti+msm+hyaluronihappo+kollageeni toimii, nähty jo monta kertaa ja vähentää kipuja itsellänikin. Plasebokin on pitkälti poissuljettu kun on aiheuttanut merkittävää liikkumishalun kasvua useammalla nivelrikkoisella *koiralla*.
Sormien nivelrikkoon auttanut todella hyvin. Pari kuukautta piti syödä ennen kuin vaikutus alkoi. Minulle on aivan sama vaikka olisi plasebovaikutus. Pääasia, että kivut hävisivät.
Pari kk pitää käyttää niin auttaa
Paras niveltuote - https://nplink.net/XofJPhen Ei tämä lääke heti vaikutakkaan , menee kuukausia mutta voin sanoa kokemuksesta ,että kannattaa jatkaa vaikka tuntuu ensin että ei vaikuta. Minulla vuosia polvet huonot ja nyt syönyt vuosia tuota lääkettä ja toimii
Vierailija kirjoitti:
Glukosamiini+kondroitiinisulfaatti+msm+hyaluronihappo+kollageeni toimii, nähty jo monta kertaa ja vähentää kipuja itsellänikin. Plasebokin on pitkälti poissuljettu kun on aiheuttanut merkittävää liikkumishalun kasvua useammalla nivelrikkoisella *koiralla*.
Kollageeni?? Kollageeni on proteiini, ja proteiinit pilkkoutuvat mahahappojen vaikutuksesta aminohapoiksi, joista elimistö rakentaa tarvitsemansa proteiinit eikä välttämättä sitä proteiinia, josta ne aminohapot oli lähtöisin. Eli jos syöt kollageenia, ei elimistö tee siitä kollageenia. Samoin kaikki kollageenikasbovoiteet naurattaa: kollageeni on niin suuri molekyyli, ettei varmana imeydy ihon eri kerroksien läpi. Mikroneulaus auttaa ihon kollageenituotantoon. Vähän ohi, mutta olkoon.
Söin puoli vuotta, mutta en huomannut mitään vaikutusta.
Söin vuoden enkä huomannut mitään vaikutusta. En kylläkään tiedä, mikä nivelongelma minulla on, kun kipua voi olla missä tahansa nivelessä tai olla olematta. Eli ei varmaan ole kuluma tai nivelrikkoon.
Appiukko sai avun NMN liposomivalmisteesta, reuman aiheuttamat nivelsäryt on vähentyneet ja liikkuvuus parantunut. Aivan uskomaton ero entiseen.
Joo, kokeiltu on. Ehkä auttoi vähän. Enemmän auttoi kun lopulta todettiin korkea verenpaine ja alhaiset rauta-arvot. Lääkitys kohdilleen ja suolapurkki pois kaapista, häipyi myös nivelkivut.
On lumeläkke, todistettua tehoa ei ole. Kokeilin sitä kaiken muun jälkeen puoli vuotta, eikä tehoa ollut. Itse asiassa kuulin saman vastikään lääkäriltä, kun kävin pyytämässä kipuun kortisoni-puudutepistosta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4429679/ketju/sietamaton_nivelrikkokipu_lonkassa_ja_polvessa
Sain sen, kahden viikon päästä pistos uudelleen ja tässä välissä kyynärsauvat ja Tramal retard 100mg kipuun.