Kysymys nuorille naisille/tytöille
Voisitteko kuvitella ihastuvanne ulkonäöllisesti mieheen/poikaan jolla on akne? Onko niin, että aknesta kärsivä ei ole tutustumisvaiheessakaan samalla viivalla sen siloposkisen miehen kanssa?
Minulla on akne enkä uskalla lähestyä naisia sen takia. Tiedän itsekin ettei se pahin mahdollinen akne ole, mutta silti ihan riittävän näkyvä. Vähän harmittaa kun nuoruus menee ohi noin turhan asian vuoksi.
Kommentit (82)
Kyllä voisin :)
Nuoruusvuosina kun tuon mieheni tapasin niin oli hällä akne, välillä pahemmin ja välillä se vähäsen hellitti ennenkuin taas alkoi kiusaamaan.
Mies hurmasi ihanalla persoonallaan ja eihän tuo mikään hassumman näköinenkään ole.
Iän karttuessa hävisi aknekin ja jos edes omasta mielestäni mahdollista niin ukko sen kuin komistui komistumistaan.
Ikinä en tullut ajatelleeksikaan, että en voisi tuon kanssa alkaa elämää jakamaan silloisen aknensa takia.
En tiedä, että auttaako sinun tapauksessasi (ja haluatko ylipäänsä edes) mutta oma ukko meni ja kasvatti sellaisen siistin (ei merikapteenipuskaa siis) parran ja viikset ja siitä se aknekin taisi pikkuhiljaa hellittää ja kadota.
Ilmeisesti oli herkkä iho ja parranajo ärsytti entistä enemmän.
Nykyään kun ajaa partaansa niin ei iho enään ärsyynny.
Tsemppiä ap ja nyt koetat kohottaa itsetuntoasi ja rohkaise itseäsi lähestymään naisia ja hurmaa heidät omalla persoonallasi :)
Olen aika varma, että suurin osa naisista ei todellakaan kiinnitä kummoistakaan huomiota akneesi jos kemiat muuten kohtaa.
Tiedän, että se voi olla vaikeata aluksi (omakin ukko kirosi akneansa monesti ennen) mutta yrittänyttä ei laiteta ja kyllä sinäkin sen oikean vielä löydät!
Eksällä oli akne, ei koskaan käynyt mielessä että haittaisi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:53"]
Ulkonäkö on se, mihin ekana kiinnittää huomiota - totta kai, kun muuta tarttumapintaa ei vielä ole. Mutta aika pian tutustumisen myötä se pinta lakkaa merkitsemästä: Rumakin mies voi olla äärimmäisen ihana ja haluttava, jos hän on itsevarma ja kiinnostava. Toisaalta komeinkaan siloposki ei jaksa kauan viehättää, jos sisältö on silkkoa.
Eli akne tai muu ulkonäkö"virhe" ei merkitse mitään, jos toisesta viehättyy ihmisenä. Kokemusta on.
[/quote]
Näinhän se on, että ulkonäköön ihastutaan yleensä ensimmäisenä. Sillä vähän mietinkin sitä, että jos kaksi hyvän luonteen omaavaa miestä on kiinnostunut naisesta, ja toinen on finninaama ja toinen siloposki niin onko kyseessä reilu "taisto". Minä en yleensä saa minkäänlaisia mahdollisuuksia tutustua naisiin muutenkaan.
-AP
Mäkin olen seurustellut aknesta kärsivän kanssa. Ei se vaikuta. Peitevoiteen käyttö ok jos itseä häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:03"]
Ei haittaisi akne, jos ei nyt mikään ihan älyttömän paha oo. Oikeastaan, tää varmaan kuulostaa tosi oudolta, liika siloposkisuus on vähän turn off. Mitenköhän sais ton kuulostamaan edes jotenkin ymmärrettävältä :D Pidän miehisistä miehistä ja jos iho on kuin vauvan pylly niin se syö vähän sitä. En nyt tarkota mitään että ehdottomasti haluaisin, että kaikilla miehillä on akne vaan jotkut arvet yms tuo vähän "rosoisuutta" ihoon. Tulipa sekava ja outo selitys :D
[/quote]
Olen kuullut kaltaisistasi naisista jotka pitävät vähän rumemmista miehistä. Se antaa mukavasti uskoa, mutta toisaalta taas pitäisi jostain sellainen nainen löytääkin.
-AP
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:33"]
Akne ei haittaa yhtään jos ihminen on muuten mukava ja kiinnostava :) ja kyllä se yleensä vanhemmiten alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Olen itse kärsinyt aknen, mikään ei auttanut. Lopulta minulle määrättiin e-pillerit ja akne katosi. Harmi ettei sinulle tämä ole ratkaisu, mutta tsemppiä kuitenkin! :) Uskon että olet mukava ja söpö poika, varmasti löytyy tyttö joka pitää sinusta. N18
[/quote]
Tiedän, että akne ei vaikuta enää sitten kun toiseen on tutustunut, mutta entäs silloin kun pitäisi alkaa tutustumaan? Miten mielellään tutustuu siihen toiseen kun se ei olekaan niin perinteisen komea tai edes vähän hyvännäköinen? Olen ihan mukava, mutta ulkonäöltäni söpöä tai komeaa minusta ei kyllä saa, se on vain ikävä fakta jolle ei ihan hirveästi mitään voi :D
-AP
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:14"]
Ei haittaisi, eikä ole kokemusten perusteella haitannut muitakaan tyttöjä. "Suosituimmillakin" monilla aknea. T. Teini
[/quote]
Olen huomannut, että monilla on jonkinlaista aknea ja joillekin se jopa jollain sairaalla tavalla sopii. Naisten lähestyminen on minulle ihan mahdotonta kun en tosiaan uskalla lähestyä meikattuja naisia. Meikkaamattomat ikäiseni naiset on taas aika harvassa. Olisi paljon helpompi lähestyä jotain naista kun tietäisi, että silläkin on akne. Jotkut naiset ovat olleet minulle kuitenkin ystävällisiä ja jopa yrittäneet tutustua minuun. Näin jälkeen ajateltuna ehkä heilläkin oli huono iho ja siksi halusivat tutustua.
-AP
akne on ällöö! en voisi kiinnostuu
Mulla on ollut seksisuhde akne ihoisen kanssa ja hänellä oli tyttöystävä silloin.
Ei ole oikeastaan mitään väliä. Samalla viivalla kaikki. Eihän sille aknelle välttämättä mitään mahda. Eikä mullakaan mikään hyvä iho ole. :) N17
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:41"]akne on ällöö! en voisi kiinnostuu
[/quote]sun luonne on ällöttävämpi kun jonkun akne.
Jos jättää viljat ja maitotuotteet pois, mitä sitä sitten syö :( saako tarpeeks kuituja ym. Oon 21 ja kärsiny 7 vuotta pahasta aknesta. Jtn voidetta koittanu, ei auttanu. Hormooneja en haluis itteeni tankata (eikä muuten tarviikkan kun en seurustele).. miehiä en uskalla lähestyy koska ihon lisäks myös kasvonpiirteet on niin kamalat ettei kukaan vois kiunnostuu..en ikinä ottais itestäni esim. Lähikuvaa.. huonoo ihoo voi koittaa peittää mutta kasvoja ei muuten eikä niistä aiheutunutta huonoa itsetuntoa..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:48"]
Ei ole oikeastaan mitään väliä. Samalla viivalla kaikki. Eihän sille aknelle välttämättä mitään mahda. Eikä mullakaan mikään hyvä iho ole. :) N17
[/quote]
Jotkut tosiaan pitää esimerkiksi sitä roaccutania jonain ihmelääkkeenä joka toimii ihan aina. Ei se valitetavasti mene niin ja joillain se akne on niin tiukassa, että sille ei oikein voi mitään. Ainoa mitä sille aknelle voi on se, että hyväksyy sen ja itsensä, mutta se on toki eri asia sanoa se kuin tehdä. Minullakaan ei kovin paha ole, mutta se riittää, että itse sen ongelman näkee sieltä peilistä.
-AP
5 vuotta seurustelua takana aknenaamaisen pojan kanssa. Oltiin 15&17v kun alettiin seurustelemaan. Ei ole miehellä enää aknea :) vaikka ei se mua koskaan haitannut. Oli kyllä kova paikka miehelle silloin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:08"]
Jos jättää viljat ja maitotuotteet pois, mitä sitä sitten syö :( saako tarpeeks kuituja ym. Oon 21 ja kärsiny 7 vuotta pahasta aknesta. Jtn voidetta koittanu, ei auttanu. Hormooneja en haluis itteeni tankata (eikä muuten tarviikkan kun en seurustele).. miehiä en uskalla lähestyy koska ihon lisäks myös kasvonpiirteet on niin kamalat ettei kukaan vois kiunnostuu..en ikinä ottais itestäni esim. Lähikuvaa.. huonoo ihoo voi koittaa peittää mutta kasvoja ei muuten eikä niistä aiheutunutta huonoa itsetuntoa..
[/quote]
Kuulostat ihan minulta. Tosin sinulla on se etu, että helpommin saat miehen jos vain lähestyt. Miehiä ei juuri lähestytä, niin monelle miehelle se on helpotus jos joku nainen tekee sen aloitteen eikä miehen tarvitse lähteä siihen hirveään sähläämiseen löytääkseen naisen. Miehillä on hieman vaikeampaa kun naisia lähestytään enemmän kuin miehiä ja naisilla on näin varaa valita se paras mies. Ei toki kaikilla, mutta aika monilla.
-AP
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:41"]akne on ällöö! en voisi kiinnostuu [/quote]sun luonne on ällöttävämpi kun jonkun akne.
[/quote]
Ruma on ruma vaikka mun asenne ois mikä :D
No onhan suurimmalla osalla nuorista ainakin finnejä, joten tuskin se kenellekään järkytys on, mutta onhan kunnon akne aika no...kamaalaa. Lievä akne ei haittaisi. Mitä olet kokeillut aknen hoitoon? Roaccutan? Luonnollisia hoitoja kuten mineraalisuolavedellä pesu ja oliiviöljy? Suola korjaa ihoa luonnon keinoin ja auttaa toimimaan oikein. Tällöin et saisi syöttää mitään kemikaaleja sille samaan aikaan. Eli älä koske kasvoihin, tyynyliinan vaihdat joka päivä uuteen, samoin kasvopyyhkeen. Ostan ison pussin hienoa mineraalisuolaa luontaistuotekaupasta ja mahdollisimman luonnollista oliiviöljyä. Apteekista joku hellävaraisin kemikaalittomin kasvovoide ja tätä vain jos iho kuivuu liikaa. Finnithän syntyy jos ihohuokoset ovat tukossa eli iho on liian kuiva tai sitten liian rasvainen ja likainen.
Joka päivä joko keitettyä suolavettä kasvoille (jjäähdytettyä, voit vaikka pullottaa) tai kevyesti suolaa märille kasvoille (äälä hiero), anna olla vähän aikaa ja huuhtele hieromatta pois. Tämän jälkeen voit kosteuttaa. Suolaa voi käyttää myös sen öljyn kanssa kasvoille jos tuntuu, että iho on tosi kuiva. Se voi jättää vähän rasvaisen tunnun kasvoille mutta pyyhkeellä pyyhkiminen vähän auttaa. Älä käytä saippuaa tai muitakaan myrkkyjä. Vältä shampoon menemistä kasvoille.
joskus akne voi johtua ruokavaliosta. Joillekin sen aiheuttaa vehnä, jollekin maitotuotteet. Liika rasva voi tukkia ihon myös
En voisi mutta tiedän kavereita jotka voisivat. Miksi et aloita esim roa kuuria??
Mä en pystynyt/pysty edes meikillä peittämään. Kärsin todella, todella pahasta aknesta koko teini-iän. Jos sotkin naamaan pakkelia sain vain pahempaa tuhoa aikaan. Ihotautilääkärillä ramppasin monta vuotta.
Tässä oli se hauska seikka, että äitini oli lestadiolainen eikä antanut mun ottaa e-pillerikuuria, jotta en harrastaisi seksiä. Siis ihan tosi. Vieläkin raivostuttaa :D Ei pelkoa, kukaan poika ei ikinä lähestynyt mua muuten kuin kaverimielessä. No, osasin ainakin olla olematta pinnallinen, joten mulla kyllä riittikin sitten paljon kavereita.
Sit mä täytin 18, hankin omilla rahoillani e-pillerit ja johan lähti akne! Uskalsin vihdoin lähestyä yhtä vanhaa kaveria, josta tulikin sitten mun mies :) Hänelläkin oli (joskin hyvin lievä) akne teininä, ja ap:n tavoin kuulemma ei uskonut, että tytöt hänestä tykkäisivät. Tykkäsin minä. Ehkä siksikin, ettei ollut turhan tarkka muiden ulkonäöstä.
Nyt olen raskaana ja taas akne pärähti päälle, mutta edellsestä raskaudesta tiedän jo, että helpittaa synnytyksen jälkeen. Eli ap, ole onnellinen että olet mies. Sun akne ei ainakaan uusi aikuisiällä joka hemputin raskaudessa :D Eikä tarvitse hävetä! Tärkeintä on olla luotettava ja mukava niin tytöt tykkää.
N22