Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys nuorille naisille/tytöille

Vierailija
31.03.2015 |

Voisitteko kuvitella ihastuvanne ulkonäöllisesti mieheen/poikaan jolla on akne? Onko niin, että aknesta kärsivä ei ole tutustumisvaiheessakaan samalla viivalla sen siloposkisen miehen kanssa?

Minulla on akne enkä uskalla lähestyä naisia sen takia. Tiedän itsekin ettei se pahin mahdollinen akne ole, mutta silti ihan riittävän näkyvä. Vähän harmittaa kun nuoruus menee ohi noin turhan asian vuoksi.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:09"]

No onhan suurimmalla osalla nuorista ainakin finnejä, joten tuskin se kenellekään järkytys on, mutta onhan kunnon akne aika no...kamaalaa. Lievä akne ei haittaisi. Mitä olet kokeillut aknen hoitoon? Roaccutan? Luonnollisia hoitoja kuten mineraalisuolavedellä pesu ja oliiviöljy? Suola korjaa ihoa luonnon keinoin ja auttaa toimimaan oikein. Tällöin et saisi syöttää mitään kemikaaleja sille samaan aikaan. Eli älä koske kasvoihin, tyynyliinan vaihdat joka päivä uuteen, samoin kasvopyyhkeen. Ostan ison pussin hienoa mineraalisuolaa luontaistuotekaupasta ja mahdollisimman luonnollista oliiviöljyä. Apteekista joku hellävaraisin kemikaalittomin kasvovoide ja tätä vain jos iho kuivuu liikaa. Finnithän syntyy jos ihohuokoset ovat tukossa eli iho on liian kuiva tai sitten liian rasvainen ja likainen. 

Joka päivä joko keitettyä suolavettä kasvoille (jjäähdytettyä, voit vaikka pullottaa) tai kevyesti suolaa märille kasvoille (äälä hiero), anna olla vähän aikaa ja huuhtele hieromatta pois. Tämän jälkeen voit kosteuttaa. Suolaa voi käyttää myös sen öljyn kanssa kasvoille jos tuntuu, että iho on tosi kuiva. Se voi jättää vähän rasvaisen tunnun kasvoille mutta pyyhkeellä pyyhkiminen vähän auttaa. Älä käytä saippuaa tai muitakaan myrkkyjä. Vältä shampoon menemistä kasvoille.

joskus akne voi johtua ruokavaliosta. Joillekin sen aiheuttaa vehnä, jollekin maitotuotteet. Liika rasva voi tukkia ihon myös

[/quote]

muista myös että liian lämmin vesi kuivattaa. 

Vierailija
62/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran hyvin ihastunut erääseen mieheen, jolla on akne :) Eli mahdollista on. Ei todellakaan ole tärkeä valintakriteeri. Sitten on näitä siloposkisia playboy-tyyppejä, jotka eivät viitsi edes täyttää tiskikonetta kotona. Eli luonne voittaa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:14"]

Ei haittaisi, eikä ole kokemusten perusteella haitannut muitakaan tyttöjä. "Suosituimmillakin" monilla aknea. T. Teini

[/quote]

Olen huomannut, että monilla on jonkinlaista aknea ja joillekin se jopa jollain sairaalla tavalla sopii. Naisten lähestyminen on minulle ihan mahdotonta kun en tosiaan uskalla lähestyä meikattuja naisia. Meikkaamattomat ikäiseni naiset on taas aika harvassa. Olisi paljon helpompi lähestyä jotain naista kun tietäisi, että silläkin on akne. Jotkut naiset ovat olleet minulle kuitenkin ystävällisiä ja jopa yrittäneet tutustua minuun. Näin jälkeen ajateltuna ehkä heilläkin oli huono iho ja siksi halusivat tutustua.

-AP

[/quote]

Pöhkö! Ei se ollut se syy!! Olivat kiinnostuneita susta!! Miks se olis sun mielestä mahdoton ajatus? Oot varmasti upea tyyppi :)

Vierailija
64/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, etten ole koskaan edes tullut ajatelleeksi tuota asiaa. Mutta kun tarkemmin ajattelen, niin suurella osalla teini-iän ihastuksistani tai poikaystävistäni oli akne. Jakauma oli varmaan aika samanlainen, kuin aknen osuus yleisesti sen ikäisten poikien keskuudessa? Eli asia ei vaikuttanut suuntaan tai toiseen. Nykyisen aviomieheni tapasin armeijaikäisenä. Hän oli kärsinyt nuorempana aknesta, ja kasvoissa oli tuolloin yhä satunnaisia finnejä ja aknearpia ja selässä oli yhä paha akne. Pidin häntä komeana saaliina. Näin kolmekymppisenä akne on rauhoittunut aika paljon, mutta samapa tuo loppujen lopuksi minulle on. Toivon vain, että miehelläni olisi hyvä olla.

Vierailija
65/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aknevinkkini: suolaa ja vettä purkkiin sekaisin. Tätä liuosta sitten ainakin aamuin illoin kasvoille. Suola sitoo kosteutta ihoon (myös kuiva pintakerros tukkii ihohuokosia), on antibakteerista (rauhoittaa tulehdusta) ja auttaa ihoa toimimaan ja puhdistumaan. Nostaa epäpuhtaudet pintaan, joten kun ensimmäisenä iltana laittaa, niin aamulla voi iho puskea paljon epäpuhtauksia. Hyvää tavaraa esimerkiksi kipeisiin ihonalaisiin paukaumiin, sillä saa märkäpään nousemaan hyvin pintaan ja finnin puristamiskelpoiseksi. Puristelun jälkeen kannattaa aina sivellä suolavettä, jotta bakteerit eivät pääsisi jylläämään.

Voi kirvellä aluksi, mutta iho tottuu siihen äkkiä. Auttaa paremmin kuin mikään kokeilemani tökötti. 

Vierailija
66/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:49"]

Paras aknevinkkini: suolaa ja vettä purkkiin sekaisin. Tätä liuosta sitten ainakin aamuin illoin kasvoille. Suola sitoo kosteutta ihoon (myös kuiva pintakerros tukkii ihohuokosia), on antibakteerista (rauhoittaa tulehdusta) ja auttaa ihoa toimimaan ja puhdistumaan. Nostaa epäpuhtaudet pintaan, joten kun ensimmäisenä iltana laittaa, niin aamulla voi iho puskea paljon epäpuhtauksia. Hyvää tavaraa esimerkiksi kipeisiin ihonalaisiin paukaumiin, sillä saa märkäpään nousemaan hyvin pintaan ja finnin puristamiskelpoiseksi. Puristelun jälkeen kannattaa aina sivellä suolavettä, jotta bakteerit eivät pääsisi jylläämään.

Voi kirvellä aluksi, mutta iho tottuu siihen äkkiä. Auttaa paremmin kuin mikään kokeilemani tökötti. 

[/quote] Niin ja tosiaan, kun sivelee vahvaa suolaliuosta illalla finnin päälle, niin aamulla se todennäköisesti on kuivunut pois. Mutta iho tuntuu silti kosteutetulta eikä kutisevalta, koska suola sitoo ihoon sen veden kosteuden.

Vierailija
67/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan ihastunut yhteen mieheen jolla on akne. Se ei kyllä ole paha ja nyt vielä lääkkeet aloitettuaan paljon parempi :) ei mua haitannut missään vaiheessa, häntä ehkä häiritsi.

N19

Vierailija
68/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:14"]

Ei haittaisi, eikä ole kokemusten perusteella haitannut muitakaan tyttöjä. "Suosituimmillakin" monilla aknea. T. Teini

[/quote]

Olen huomannut, että monilla on jonkinlaista aknea ja joillekin se jopa jollain sairaalla tavalla sopii. Naisten lähestyminen on minulle ihan mahdotonta kun en tosiaan uskalla lähestyä meikattuja naisia. Meikkaamattomat ikäiseni naiset on taas aika harvassa. Olisi paljon helpompi lähestyä jotain naista kun tietäisi, että silläkin on akne. Jotkut naiset ovat olleet minulle kuitenkin ystävällisiä ja jopa yrittäneet tutustua minuun. Näin jälkeen ajateltuna ehkä heilläkin oli huono iho ja siksi halusivat tutustua.

-AP

[/quote]

Pöhkö! Ei se ollut se syy!! Olivat kiinnostuneita susta!! Miks se olis sun mielestä mahdoton ajatus? Oot varmasti upea tyyppi :)

[/quote]

En keksi muutakaan syytä miksi he olisivat halunneet minuun tutustua. En ollut siis heidän kanssaan ikinä aiemmin puhunut, he olivat täysin tuntemattomia ja tosi kauniita ulkoisesti, sisältähän saattoivat olla vaikka mitä naismulkkuja. Saatan minä olla ihan ok tyyppi, mutta ulkoisesti minä olen tooooooodella vaatimaton.

-AP

Vierailija
69/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ainoa miinuspuoli, jonka keksin ap:stä on se, että häntä itseään akne haittaa niin paljon. Naiset täällä vakuuttavat uudelleen ja uudelleen, et ei sillä ole väliä (niin kuin ei olekaan), mutta ap ei suostu uskomaan. Ennen kuin hän kantaa naamansa ylpeydellä ja tajuaa olevansa kiinnostava mies, hänellä ei todellakaan ole tsäänssiä naisten kanssa. Vai kuka nainen alkaa seurustella miehen kanssa, joka luulee - tai kenties jopa ilmoittaa ihan itse - ettei usko olevansa kukaan tai mikään?

Vierailija
70/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:23"]

Ehkä ainoa miinuspuoli, jonka keksin ap:stä on se, että häntä itseään akne haittaa niin paljon. Naiset täällä vakuuttavat uudelleen ja uudelleen, et ei sillä ole väliä (niin kuin ei olekaan), mutta ap ei suostu uskomaan. Ennen kuin hän kantaa naamansa ylpeydellä ja tajuaa olevansa kiinnostava mies, hänellä ei todellakaan ole tsäänssiä naisten kanssa. Vai kuka nainen alkaa seurustella miehen kanssa, joka luulee - tai kenties jopa ilmoittaa ihan itse - ettei usko olevansa kukaan tai mikään?

[/quote]

Juuri näin. Tämä tosin toimii myös toisin päin, ja siksi esim. lyhyillä, ei-niin-komeilla miehillä saattaa olla upea vaimo - ihan vain koska he esiintyvät niin itsevarmasti / hauskasti / tms.

Vierailija
71/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:49"]

[/quote]

Tätä olen kokeillutkin ja toimii ihan hyvin. Olen kokeillut myös suolaa ja omenaviinietikkaa sekaisin ja sekin on ollut hyvä. Minulla tahtoo vain yleensä mennä niin, että kun sen yhden finnin on saanut nujerrettua niin melkein sen entisen viereen paukahtaa toinen.

Tällä hetkellä minulla ei ole kuin ihan pari finniä kaulassa ja rinnassa, mutta niitä finnien aiheuttamia punaisia jälkiä on posket ja otsa täynnä. Pahimmassa teini-iässä finnejä oli paljon ja ne kerääntyivät aina suun ympärille, nyt kun parta hieman jo kasvaa niin suun ympärille ei enää tulekaan finneja. Olen melkein varma, että parrankasvulla on ollut joku vaikutus niihin finneihin. Minulla ei juurikaan ole ollut finnejä missään muualla kuin päässä. Selkään meinasi yhdessä vaiheessa tulla, mutta jostain syystä ne ei sitten selässäni viihtyneetkään. Rintaan myös joskus tulee pari finniä aina samaan kohtaan, mutta ei niistä mitään ongelmaa ole minulle ollut. 

Miksi kaupasta ei saa ihmisille vaihtopäitä?

-AP

Vierailija
72/82 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:23"]

[/quote]

Tiedostan tämän itsekin. Se on vain aika vaikeaa ymmärtää se, että se akne ei haittaa kun se on niin näkyvällä paikalla. Vähän sama kuin, että ihmiset kävelisivät alasti ja eripariset riipputissit ja pienet munat vain heiluisivat kaikkien nähtävillä. Ei minua haittaisi lainkaan jos se akne olisi vaikka siellä selässä, mutta kun se on naamassa niin se on aika inhottavaa kun sen heti aamulla näkee hampaita pestessään peilistä.

-AP

Vierailija
73/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on se, mihin ekana kiinnittää huomiota - totta kai, kun muuta tarttumapintaa ei vielä ole. Mutta aika pian tutustumisen myötä se pinta lakkaa merkitsemästä: Rumakin mies voi olla äärimmäisen ihana ja haluttava, jos hän on itsevarma ja kiinnostava. Toisaalta komeinkaan siloposki ei jaksa kauan viehättää, jos sisältö on silkkoa.

Eli akne tai muu ulkonäkö"virhe" ei merkitse mitään, jos toisesta viehättyy ihmisenä. Kokemusta on.

Vierailija
74/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi akne, jos ei nyt mikään ihan älyttömän paha oo. Oikeastaan, tää varmaan kuulostaa tosi oudolta, liika siloposkisuus on vähän turn off. Mitenköhän sais ton kuulostamaan edes jotenkin ymmärrettävältä :D Pidän miehisistä miehistä ja jos iho on kuin vauvan pylly niin se syö vähän sitä. En nyt tarkota mitään että ehdottomasti haluaisin, että kaikilla miehillä on akne vaan jotkut arvet yms tuo vähän "rosoisuutta" ihoon. Tulipa sekava ja outo selitys :D

Vierailija
75/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut roaccutania?

Vierailija
76/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen tälläkin hetkellä aknesta kärsivän miehen kanssa. Naama oli samannäköinen kun tutustuttiin enkä kokenut missään vaiheessa sen vähentävän miehen viehätystä :)

Vierailija
77/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, eikä ole kokemusten perusteella haitannut muitakaan tyttöjä. "Suosituimmillakin" monilla aknea.
T. Teini

Vierailija
78/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Tavattiin miehen kanssa kun olin 15 vuotias. Nyt 10 vuotta yhdessä. Yksi päivä katselin meistä kuvia teini ajoilta ja tajusin vasta silloin että onpas miehellä ollut paha akne. Eli en siis rakastuneena ollut edes tajunnut tai kyllä mä muistan että jotain finnejä sillä oli mutta en tuossa mittakaavassa tai sitten en vaan välittänyt.

Vierailija
79/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne ei haittaa yhtään jos ihminen on muuten mukava ja kiinnostava :) ja kyllä se yleensä vanhemmiten alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Olen itse kärsinyt aknen, mikään ei auttanut. Lopulta minulle määrättiin e-pillerit ja akne katosi. Harmi ettei sinulle tämä ole ratkaisu, mutta tsemppiä kuitenkin! :) Uskon että olet mukava ja söpö poika, varmasti löytyy tyttö joka pitää sinusta.
N18

Vierailija
80/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:30"]

Voisitteko kuvitella ihastuvanne ulkonäöllisesti mieheen/poikaan jolla on akne? Onko niin, että aknesta kärsivä ei ole tutustumisvaiheessakaan samalla viivalla sen siloposkisen miehen kanssa?

Minulla on akne enkä uskalla lähestyä naisia sen takia. Tiedän itsekin ettei se pahin mahdollinen akne ole, mutta silti ihan riittävän näkyvä. Vähän harmittaa kun nuoruus menee ohi noin turhan asian vuoksi.

[/quote]

No jos on muuten komea,niin varmaan voisin,itselläni on tiettyyn aikaan kuussa  enemmän finnejä kuin murrosiässä,joten tuskin ne toisenkaan naamassa pahasti häiritsisivät.