eihän BMI kerro totuutta läheskään..
kuinka kukaan terveysfriikki tuota ole älynnyt. Eihän paino/pituus suhdetta voi pelkästään katsoa, täytyyhän siellä ottaa huomioon myös lihasmassaa ja rasva%. Esim kaverini joka nyrkkeilee on todella timmissä kunnossa mutta BMI:n mukaan lievä ylipainoinen, samoin kun minä ennen harrastin punttiennosto BMI näytti jotain 28 vaikka olin erittäin lihaksikas eikä juurikaan rasvaa.....tyhmää verrata BMIta...
Kommentit (25)
Minusta se on niin päin, että lyhyt ja hoikka on BMI:n mukaan jo alipainon rajoilla, mikä on täyttä soopaa. Itse saisin 162 senttisenä painaa kai yli 60 kiloa BMI:n mukaan mutta ei kiitos, 52 kiloa on juuri passeli.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:39"]
Minusta BMI vääristää myös lyhyiden/pitkien ihmisten kohdalla. Olen 155 "pitkä", isorintainen- ja lanteinen. Näytän ihan hyvältä ja olo tuntuu hyvältä 60 kg painoisena, joka taitaa olla aika lähellä ylipainoa BMI:n mukaan. Ei ole tarvetta olla yhtään kevyempi. Olisin ihan luuranko 40 kg painoisena!
[/quote]
Hyvä jos olo on hyvä tuollaisena kuin olet, mutta BMI kyllä vääristää lyhyillä juuri toiseen suuntaan eli lyhyen BMI näyttää helpommin pientä lukemaa kuin pitkän.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:02"]
Jep jep. Lihavillahan on aina raskaat luut ja suuret lihakset.
[/quote]
Blaa blaa. Meillä oli aikanaan vapaaehtoinen kuntotesti ja yksi mies oli kova urheilemaan ja hänen rasvaprosentti oli erittäin alhainen (en nyt tarkkaa lukua muista), mutta hänkin oli BMI mukaan lievästi ylipainoinen. Joten ei tuo BMI koko totuutta kerro missään nimessä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 12:19"]
:D Läskit huutaa täällä kuorossa! :D Kyllä se BMI on ihan käypä edelleen, ellei ole urheilija/kehonrakentaja/yms..
[/quote]
Niin, tämähän oli myös AP:n pointti.
:D Läskit huutaa täällä kuorossa! :D Kyllä se BMI on ihan käypä edelleen, ellei ole urheilija/kehonrakentaja/yms..