Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos hiuksesi olisivat joka aamu

Vierailija
31.03.2015 |

Latvaan asti rasvaiset klimpit?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten niitä finnejä vasta tulee, kun koko klimppisopan kuorruttaa puuterilla. Ap

Vierailija
22/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"]Tässä on kyse siitä, että olen SEKÄ poikkeuksellisen rasvainen, ETTÄ hiuslaatu on ohut ja liukas. Pesen sebamedin hilseshampoolla. Ja todellakin joka päivä
on pestävä. Ja aamulla. Jos pesen illalla, yön aikana muodostuu jälleen klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]
Onko sinulla hilsettä? Hilseshampoo kuivattaa päänahkaa ja voi olla syy tuohon rasvoittumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]

Mikä ongelma sitten kuivaamisessa on? Föönillä vaan kuivaksi. Nopeaa ja helppoa.
[/quote]
Mulla siihen menee aikaa.
[/quote]

Jos sun hiukset on ohuet niin ei siinä kyllä kauaa voi mennä. Herää aikasemmin ja järjestä se aika tai sitten mene sillä klimppitukalla. Yksinkertaista. Tässä mitään taikureita olla että ongelma katoaisi.
[/quote]
Aika ohuet, mutta hiuksia on paljon, kuten kampaaja sanoo. En ole ap, minä pesen aina hiukset iltaisin. Kuivashampoota käytän välillä, mutta en tiedä tekeekö sekään hyvää päänahalle, joka helposti hilseilee

Vierailija
24/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen joka aamu hiukseni. Olen yrittänyt pidentää väliä, mutta päänahkani menee huonoon kuntoon ja alkaa kutista ja hilseillä tietyistä kohtaa. Googlettelin vaivaani ja älysin, että vaivani on psoriaattinen. Hoitokeinona on päivittäinen hiusten pesu. Eipä se sen kummempaa ole, kuin muukaan päivittäinen pesu. Jos alkaa häiritä, leikkaan tukkani lyhyemmäksi. Nyt hiukseni ovat pitkät. Käytän hurjasti kaikenlaisia kosteuttavia hoitoaineita ym. hiusteni latvoissa, jotta ne kestävät päivittäisen pesun.

Vierailija
25/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:43"]Lomalla sen takia, että sopeutumisajan tukan rasvaisuus ei niin haittaa. Itse totutin muutama kesä sitten hiukset vain kerrran viikossa pesuun

[/quote]

No, jos loma kestää esim. 3 viikkoa, niin ei siinä ajassa mitään ehdi totuttautua. Toimii ehkä niillä, jotka lähinnä vain kuvittelee omaavansa rasvaisen tukan.

Vierailija
26/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo shampoo on ainoa, jolla hiukset tuntuvat tulevan puhtaaksi. Miten kuivattaminen muka aiheuttaisi rasvoittumista? On hilsettäkin. Ap

Vierailija
27/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä imetys on vähän pahentanut vaivaa, onneksi lopetan sen tällä viikolla! Ap

Vierailija
28/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]

Mikä ongelma sitten kuivaamisessa on? Föönillä vaan kuivaksi. Nopeaa ja helppoa.
[/quote]
[/quote]

Kunnon fööni jossa on lämpötilan säätö mahdollisuus, pistät pään alaspäin, suht kuumalla sieltä alta päin pöllytät tukan lähes kuivaksi. Sitten pää pystyyn ja laitat viileä puhalluksen päälle ja muotoilet samalla tukan siihen muotoon kun sen tahdot. Viileä puhallus tekee hiuksista kiiltävät ja se tukan pöllyttäminen altapäin tekee hiuksista ilmavat jolloin ne ei mene pitkin päänahkaa. Mulla on paksut pitkät hiukset eikä kuivaamiseen mene tällä systeemillä montaa minuuttia.

Vierailija
29/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päänahka hilseilee vielä enemmän, jos pesen sen liian pesevällä shampoolla. Useimmat hilseshampoot ei siis auta, eikä tee hyvää mun hiuksille

Vierailija
30/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin pesemään hiukset joka toinen päivä, mutta toisena päivänä hiukset ovat rasvaiset ja menevät sellaisiksi suikaleiksi. Sinä päivänä päänahkaa alkaa myös kutittamaan. Hiuspuuteri ei minulla auta. Joskus olen suihkutellut hiuksiini hiuslakkaa ja harjannut hiuksia, jotta hiukset erottuvat toisistaan.

En tiedä, mistä tämä hiuspohjan rasvaisuus tulee. Finnejä tai muita ihon epäpuhtauksia minulla ei ole ollut kuin satunnaisesti teininä. Ärsyttää :/

Vierailija
31/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Kunnon fööni jossa on lämpötilan säätö mahdollisuus, pistät pään alaspäin, suht kuumalla sieltä alta päin pöllytät tukan lähes kuivaksi. Sitten pää pystyyn ja laitat viileä puhalluksen päälle ja muotoilet samalla tukan siihen muotoon kun sen tahdot. Viileä puhallus tekee hiuksista kiiltävät ja se tukan pöllyttäminen altapäin tekee hiuksista ilmavat jolloin ne ei mene pitkin päänahkaa. Mulla on paksut pitkät hiukset eikä kuivaamiseen mene tällä systeemillä montaa minuuttia.
[/quote] KIITOS vinkistä! Ap

Vierailija
32/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeksi vaan, rasva letti on yököttävä. Minä leikkasin lyhyeksi ja enää ei rasvoitu kun päänahka pääsee hengittämään ja jos pestä tarvitsee niin lavuaarissa pesu ja kuivaus pyyhkeellä ja valmis lähtöön max 5min menee koko toimitukseen. Suosittelen lämpimästi wash&go hiuksia :-)

Vierailija
33/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin säkkiin ja ripottelisin päälleni tuhkaa.

Leikkauttaisin hiukseni lyhyiksi ja alkaisin vaikka loma-aikaan totuttaa hiuksiani hieman harvempaa pesuun. Tarkastelisin myös syömisiäni, sillä se mitä syöt, näkyy myös hiuksissasi.

Vierailija
34/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Leikkasin syksyllä long bobin ja hiukset oli niin lyhyet, ettei kunnolla saanut kiinni. Kampaaja koitti kuivata tukkaa ja varmaan siinä vähintään se kymppiminsa meni. En tiiä mitä ite teen väärin, jos joudun kuivaamaan tukkaa, koska se tuntuu jäävän rasvaiseksi tai sen tuntuiseksi

Vierailija
35/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:43"]Lomalla sen takia, että sopeutumisajan tukan rasvaisuus ei niin haittaa. Itse totutin muutama kesä sitten hiukset vain kerrran viikossa pesuun

[/quote]

No, jos loma kestää esim. 3 viikkoa, niin ei siinä ajassa mitään ehdi totuttautua. Toimii ehkä niillä, jotka lähinnä vain kuvittelee omaavansa rasvaisen tukan.

[/quote]

Ei mulla mikään superrasvainen tukka tosiaan ennenkään ollut, mutta kun oli pitkä tukka, niin täytyi joka toinen pv pestä kun alkoi "lätsähtää" luonnollisen rasvan takia päänahan läheltä. Mulla tottui noin kuukaudessa hyvin harvempaan pesuun. Samalla luovuin normaaleista saippuoista ja hoitoaineista ja aloin käyttää mustaa saippuaa (ja myöhemmin välillä oliiviiöljysaippuaa) ja jätettävänä hoitoaineena lämmintä vettä johon on sekoitettu ruokalusikallinen etikkaa.

Vierailija
36/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ihmetellään miksi naiset leikkaa hiukset lyhyeksi.
Kyllä siihen menee aikaa jos pitkät hiukset pesee ja föönaa joka ikinen aamu.

Vierailija
37/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lierulettini pysy kuosissa, kun pesen joka toinen ilta, ja käytän päivittäin kuivashampoota. Luonnolliseen (mutta huikaisevan puhtaaseen) buugiin pääsee Batisten kuivashampoolla, kukallinen purkki, ei se xxl. Toinen toimiva on Klippoteket, joka antaa vähän pitoakin, jos haluaa jonkinlaista kampauksentynkää kokeilla.

Nuorempana vetelin Diane Nova - ehkäisypillereitä, jotka poistavat tehokkaasti rasvoittumista iholta ja hiuspohjasta.

Vierailija
38/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monta vuotta lyhyt ja voin sanoa, että se on vielä pahempi kun ei saa edes kiinni. Tiukan ponnarin kanssa rasva ei näy. En ikinä enää leikkauta lyhyttä. Jos ei pääse heti suihkuun aamulla. On tuo vauva nääs. Rasvansyöntiä yritän vähentää. Lihava en ole, jos joku luulee. Ap

Vierailija
39/39 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:07"]Tuo shampoo on ainoa, jolla hiukset tuntuvat tulevan puhtaaksi. Miten kuivattaminen muka aiheuttaisi rasvoittumista? On hilsettäkin. Ap
[/quote]
Jos päänahka kuivuu hilseshampoosta, niin se tuottaa vaan enemmän talia koettaessaan kosteuttaa päänahkaa.