Mitä tekisit, jos hiuksesi olisivat joka aamu
Kommentit (39)
Yksi hyvä niksi on kun ottaa lievän parmanentin niin hiukset ei rasvoitu niin nopeasti. Tosin jo pelkkä rasvaisille hiuksille sopivan samppoon ja hoitoaineen käyttökin auttaa. Itse joudun pesemää hiukset joka toinen päivä.
Kai ne sitten vaan olisi pakko pestä joka aamu.
Mutta joskus lomalla kokeilisin kyllä että jospa pesujen harventaminen auttaisi rasvoittumisongelmaan. Lomalla sen takia, että sopeutumisajan tukan rasvaisuus ei niin haittaa. Itse totutin muutama kesä sitten hiukset vain kerrran viikossa pesuun, kun ennen tarvi joka toinen pv pestä. Nykyisin mulla ei ole enää mitään hiusten rasvoittumisongelmia.
Käyttäisin välillä kuivashampoota, en pesisi joka päivä.
Ai miten niin lomalla ei haittaa? En asu yksin. Ja mulle tulee finnejä päänahkaan, jos en pese joka päivä. Jo joka toinen päivä pesu aiheuttaa sen. Tähän EI auta pesujen harvennus, ei ole ihotautilääkärinkään suositus, luoin jostain apteekkilehdestä. Vaikka ottaisin permanentin, pesisin silti joka päivä. Mutta en taida ottaa. Ap
Mulla on vaikeuksia totuttaa hiuksia jo pois joka päivä pesusta siihen, että pesen joka päivä :D Joskus kokeilin kuukauden ja oli välillä tuskaa, nyt yritän taas. Kaiken lisäksi mulla on hilseilee päänahka etenkin talvisin. Lähes kaikki mahdolliset apteekin ja markettien shampoot kokeiltu, myös netistä olen tilannut.
Mikä ongelma on pestä hiukset joka päivä? Siinähän ne pesee samalla kun käy muutenkin suihkussa.
Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
Mua ainakin ärsyttää pestä hiukset joka päivä ja oon kuullu, ettei se ole hyväksi hiuspohjalle ja hiuksille. Kuivaamiseen menee hemmetin kauan jos pitää kuivata, eikä ole edes pitkä tukka. Itse jätin myös silikonishampoot pois, ei apua.
9
Kokeilisin miedompaa shampoota tai siirtyisin joka toinen kerta pelkkään hoitoainepesuun. Laittaisin pesun jälkeen kuiviin hiuksiin kuivashampoota, joka imisi rasvan. Selvittäisin myös ruokavaliota ja sulkisin seborrean mahdollisuuden pois. Käyttäisin teepuushampoota...
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]
Mikä ongelma sitten kuivaamisessa on? Föönillä vaan kuivaksi. Nopeaa ja helppoa.
Itse pesen joka aamu hiukset ja siitä on tullut rutiini, ei mitään ongelmaa. Jotkut puhuu että on huono juttu pestä hiukset joka päivä mutta on ihan lääkärin suositus että jos päänahka rasvoittuu kovasti niin jokapäiväinen pesu on hyvä asia. Jos antaa rasvan tukkia päänahkaa eikä pese tarpeeksi niin se voi aiheuttaa jopa hiustenlähtöä. Kuitenkin jotkut jaksaa toitottaa ettei saisi pestä joka päivä.. väärin jos päänahka rasvoittuu rajusti. Pese!
Tässä on kyse siitä, että olen SEKÄ poikkeuksellisen rasvainen, ETTÄ hiuslaatu on ohut ja liukas. Pesen sebamedin hilseshampoolla. Ja todellakin joka päivä
on pestävä. Ja aamulla. Jos pesen illalla, yön aikana muodostuu jälleen klimppinen rasvakasa. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]
Mikä ongelma sitten kuivaamisessa on? Föönillä vaan kuivaksi. Nopeaa ja helppoa.
[/quote]
Mulla siihen menee aikaa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:52"]Ei ole ongelma, mutta kyllä kadehdin niitä, joilla ei ole tätä ongelmaa. Hiusten kuivaaminen on ongelma. Ja vituttaa nähdä aamulla peilistä klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]
[/quote]
Mulla siihen menee aikaa.
[/quote]
Jos sun hiukset on ohuet niin ei siinä kyllä kauaa voi mennä. Herää aikasemmin ja järjestä se aika tai sitten mene sillä klimppitukalla. Yksinkertaista. Tässä mitään taikureita olla että ongelma katoaisi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:59"]
Tässä on kyse siitä, että olen SEKÄ poikkeuksellisen rasvainen, ETTÄ hiuslaatu on ohut ja liukas. Pesen sebamedin hilseshampoolla. Ja todellakin joka päivä on pestävä. Ja aamulla. Jos pesen illalla, yön aikana muodostuu jälleen klimppinen rasvakasa. Ap
[/quote]
Ohuuteen ja liukkauteen auttaa myös kuivashampoo. Tulee tuuheutta ja pitoa...
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:47"]
Ai miten niin lomalla ei haittaa? En asu yksin. Ja mulle tulee finnejä päänahkaan, jos en pese joka päivä. Jo joka toinen päivä pesu aiheuttaa sen. Tähän EI auta pesujen harvennus, ei ole ihotautilääkärinkään suositus, luoin jostain apteekkilehdestä. Vaikka ottaisin permanentin, pesisin silti joka päivä. Mutta en taida ottaa. Ap
[/quote]
YÖK! Oksensin juuri vähän suuhuni. Onni on ei lähes ollenkaan rasvoittuvat luonnonkiharat <3
Ei mutta tosissaan, kyllä on elintavoissakin jotain vikaa, ei tuollainen ole normaalia. Oletko käynyt jossain lääkärillä tuon vuoksi?
Pesisin ne joka aamu. Mitä muutakaan voit?