Lääkäri kehuu vartaloa/hyvää kuntoa - miten reagoisit itse?
Mieheni meni lääkärille selkänsä takia, ja hänen kohdalleen sattui naislääkäri. Kun mies oli ottanut paidan pois, lääkäri oli hönkäissyt, että onpas hän hyvässä kunnossa (Miehellä on hoikka ja voimakkaasti V-mallinen urheilullinen kroppa). Mies tunsi olonsa kuulemma todella kiusaantuneeksi koko loppuajan, varsinkin kun lääkäri vieläpä kosketteli hänen selkäänsä tutkiessaan sitä :D
Pitäisittekö te potilaan vartalon / hyvän kunnon kehumista sopivana? Mun mielestä kai sitä voi jotenkin kommentoida terveyteen liittyvänä seikkana, mutta tuon lääkärin kehu kuulosti siltä, että taustalla olisi joku takaa-ajatus tai kyseessä olisi vain ajattelematon möläytys :D
Voin kuvitella itseni samassa tilanteessa, ja kyllä olisi kiusallista, olisi lääkäri sitten vanha mummeli tai viehättävä vastakkaisen sukupuolen edustaja!
Millaisia ajatuksia teillä olisi vastaavassa tilanteessa, joko potilaana tai sitten jos puolisollenne olisi käynyt noin? Palstan lääkärit, voisitteko kuvitella sanovanne jotain tuollaista potilaalle, vahingossa tai tarkoituksellisesti?
Kommentit (32)
Kyllä muakin on nuori naislääkäri noin kehunut! Ja sattuipa sillon vielä tutkimaan alakertaa
Minusta tuossa ei ollut mitään kummallista. Yhtä naispuolista salilla treenaavaa kaveriani kehuttiin lääkärissä. Lääkäri oli sanonut että näkyy että salilla on käyty jne.
Itse en tiedä olisiko pitänyt ottaa kehuina vai vittuiluna kun lääkäri totesi verikoetta ottaessaan, että verisuonet on kuin viemärit, ei tarvitse etsiä :D
Minusta tuo on ok myös. Onpahan fysiatri joskus minullekin todennut, että pakaroista kyllä näkee, että jumpattu on. Ei mitenkään likaisesti tms.
Kerran lääkärissä niskajumia valittelin ja siinä yläkroppa paljaana lääkäri sanoi, että kurvit on kohdallaan mutta varmasti tarkoitti ettei ole ryhtivikaa :D
Lääkäri jopa koski selkään tutkiessaan? älänyt!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:51"]
[/quote]
No huoh, tottakai koski, mutta tarkoitin sitä, että mieheni koki sen lisäävän tilanteen kiusallisuutta.
AP
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:51"]
[/quote]
No huoh, tottakai koski, mutta tarkoitin sitä, että mieheni koki sen lisäävän tilanteen kiusallisuutta.
AP
[/quote]
No sun miehes on vähänn vainoharhainen, jos ahdistui tuollaisesta...
Älä vaan kerro työkavereille. Isellä sama tilanne sai työpaikan ämmät raivon valtaan, kun erehdyin kertomaan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 07:41"]
Älä vaan kerro työkavereille. Isellä sama tilanne sai työpaikan ämmät raivon valtaan, kun erehdyin kertomaan.
[/quote]Sorry jatkan vielä. Vastasin eenkuin olin kunnnolla lukenut. Olen siis nainen ja mieslääkäri kehui vatsaani litteäksi ja muutenkin minua hyväkuntoiseksi.
Tässä nähdään tasa-arvo. Naislääkäri voi huutaa miehellä "VOU, mikä kroppa". Jos mieslääkäri sanoisi naiselle "UULALAA, MITKÄ RINTALIHAKSET!", joutuisi varmasti jonkinlaisen vastineen väsäämään jälkikäteen.
Naislääkäri - miespotilas -tilanteessa tuo ok. Mutta auta armias, jos tilanne olisi mieslääkäri - naispotilas. Siitä nousisi hirveä melu ja jopa oikeusjuttu.
Miksi näin?
Kävin just gynellä, joka kehui rintojani ja ulkosynnyttimiäni kauniiksi. Myös limakalvoja ja kohdun napukkaa näteiksi. Ei mitään paheksuttavaa vaan lääkärin tyyli. Kyllä sen tajuaa onko ns. ahdistelua vai ei.
Kai se lääkärin sanomisen äänensävy ja tarkoitusperä ratkaisee. Minusta on asiatonta, jos lääkäri vaan ihastuneena huokailee, että onpa ihanan treenattu kroppa. Ja varsinkin jos se tapahtuu siinä vaiheessa kun paita riisutaan. Sen sijaan on eri juttu, jos lääkäri toteaa tutkimuksen yhteydessä, että lihaksisto hyvä, vartalo treenattu ja että tämän takia esim selkävaivoista paranee paremmin.
Vai oikein henkäisi. XD ''OOOOOHHH mikä kroppa.'' :D Joo, ehkä jos potilaana olisi Ronaldo. Mulle sanoi kerran vanha naislääkäri että hyvä kun olet harrastanut liikuntaa kun teki neurologisia testejä ja olin ilman paitaa. Aivan käsittämätön pervo takaa-ajatuksineen.
Niin siis, lääkäri ei kehunut vartaloa mitenkään seksistisesti tai esineellistävästi, vaan kommentoi vain sitä, että miehesi näyttää olevan hyvässä fyysisessä kunnossa. Se ei varmaan ole lääkärille nykypäivänä ihan tavallinen näky.
Kun lääkäri sanoo jotakin positiivista ilahdun ja kiitän. Otan ylipäänsä kaikki kehut ilolla vastaan, tulivat ne keneltä tahansa ja oli sanoja sitten mies, nainen tai lapsi. :)
Ei muuta kuin hoitosängylle panemaan.
Naispuolinen gynegologini kehui alapäätäni hyvännäköiseksi kierukkaa laittaessani toisen lapsen jälkeen. Oli todella vaivaannuttava olo loppuajan kun gynen silmät osuivat myös keskustellessa välillä silmieni sijaan rintoihini.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:00"]Kyllä muakin on nuori naislääkäri noin kehunut! Ja sattuipa sillon vielä tutkimaan alakertaa
[/quote]
Sama! Sanoi, että täältähän sitä sisäistä kauneutta vasta löytyykin :). Kyllä nauratti :D
Normisettiä. itse kuulen kunnostani tämän tästä, ja takaan että en tosiaan ole osastoa mies-malli.
Rasitus-ekg:ssa tuli muistaakseni viittaus tankkiin kun virtaa olisi tosiaan ollut jatkaakkin.
-m35