Mitä teillä syödään tänään? ev
Kommentit (21)
huomenna varmaan broilerinkoipia uuniiin riisin kera
Minun piti alkaa tehdä ruokaa lihalastuista (joku hyvä kastike perunoiden kanssa tms), ja sekka sitten mies kävi tässä ilmoittamassa että oli laittanut meille uuniin kalapuikkoja ruoaksi!?
Se liha menee tänään vanhaksi ja täytyy tehdä jokatapauksessa. Ärsyttävää kun ei mies voinut vilkaista jääkaappiin tai kertoa kalapuikko-suunnitelmistaan hiukan aiemmin, vaikka olin vartavasten sanonut, että minä teen ruoan.
Nyt piti tehdä broikkukiusaus päivälliseksi, mutten ehtinyt ajoissa , joten teen varmaan broikkukastikkeen ja vaikka riisia, jotain kasviksia (salaattitarpeita ei ole näköjään).
Päivälliseksi teen kana-kookos-wokkia pinaattinuudeleilla
Yksi omatekoinen kotiruoka jo syöty päivällä.
Olisi mielenkiintoista kuulla tuon yhden perustelut, miksi pitsa on epäterveellistä.
Meillä ainakin pitsa tehdään itse, eikä ole epäterveellisempää kun muutkaan tavalliset ruuat.
täytteenä kasvis-kinkkusekoitus (porkkanaa, naurista, palsternakkaa, sipulia, purjoa, paprikaa raastettuna ja voissa haudutettuna ja hieman tuorejuustoa sekä kinkkukuutioita rakennetta antamassa).
Lisänä vihersalaatti.
eli riistakäristystä ja puolukkaa
Ei ole kukaan tehnyt mitään ruokaa kun on mykkäkoulu menossa.
Päivällä syötiin lihapiirakat, kun ei kerennyt kokata...
Vierailija:
täytteenä kasvis-kinkkusekoitus (porkkanaa, naurista, palsternakkaa, sipulia, purjoa, paprikaa raastettuna ja voissa haudutettuna ja hieman tuorejuustoa sekä kinkkukuutioita rakennetta antamassa).
Lisänä vihersalaatti.
Kannattaisiko opettaa lapset syömään monipuolisesti myös kasviksia niin ei tarvitsisi ihmetellä päivänselvää asiaa...
kyllä tämä ruoka on lapsiakin varten tehty =)
Yksi lapsista vaatii kasvisten sekaan vähän lihaakin tai vaihtoehtoisesti juustoa tai vaikkapa kananmunaa, mutta muille kelpaisi ihan vain pelkät kasviksetkin.
Vierailija:
Syökö teillä lapsetkin noin kasvispainotteista ruokaa? Ei kelpaisi meillä.
Vierailija:
Lisänä vihersalaatti.
Vierailija:
Kannattaisiko opettaa lapset syömään monipuolisesti myös kasviksia niin ei tarvitsisi ihmetellä päivänselvää asiaa...
Meillä ollaa tehty niin pienestä pitäen. Ei vaan maistu lasteni suussa silti noi kasvikset kauheen hyvälle. Jotkut tietyt kasvikset menee, mutta toiset ei taas ollenkaan.
Kiitos neuvosta silti, vaikka ihan tarpeeton oli.
Ja en ole se ensimmäinen ihmettelijä/kyselijä.
Vierailija:
Raasta juureksia tai kasviksia mahdollisimman pieneksi ja mausta ruoka niin voimakkaasti tai vaihtoehtoisesti loruttelet niin paljon kermaa, että ukko ei huomaa mitään. Vähitellen voit vähentää mausteita ja kermaa ja sanoa, että söithän sinä viime viikollakin samaa ruokaa ja hyvin kelpasi =)
Vierailija:
Voi, kun joku olisi opettanut tuon minun miehelleni.
Itse olen muuten hyvällä menestyksellä opettanut oman mieheni syömään kasviksia kyssäkaalista lähtien. Ei ole koskaan liian myöhäistä ;-))
t. 27
kastikkeen kerman kera, lapsille oli suklaavanukkaat jälkkäriksi ja aikuisille kahvia, ja eiliseltä jäänyttä pullaa. Salaattiin en nyt panostanut.