Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirjoitan CV:seen kun olen ollut kotimammana jo 8 vuotta?

Vierailija
30.03.2015 |

Hävettää hirveästi olla koko ajan kotona ja viettää päivät av:lla. Minulla on muutama lapsi, nuorin täytti juuri neljä.
Olen kyllästynyt olemaan kotipellenä ja viihdyttämään lapsia ja siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Saan olla iloinen jos leikkipuistossa on joku aikuinen kenen kanssa
jutella. Rahapulakin on ja mies ainoana töissä.
Eli minun on mentävä töihin.
olen käynyt ammattikorkeakoulun mutta siitähän on hirveän kauan eikä rietoni ole enää yhtään ajankohtaista. Kehtaanko silti hakea työtä? Ja miten selitän.nuo 8 av:lla vietettyä vuotta? Autrakaa pliiiiiiis!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan ottaa töihin noin kauan kotona ollutta.

Vierailija
2/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ottaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4v av:ta takana ja ahdistaa työnhaku. Tarvii tukiryhmän.

Vierailija
4/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hankkia mikä vaan työ, ja hae sitten sen työn pohjalta uutta. Kuinka paljon luulet että nyt kiinnostaa ketään, mitä on tehty 2006-2008, jos se ei ole ollut todella merkittävää työtä.

Vierailija
5/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:hen että työskennellyt viimeiset 8 vuotta yrityksessä Koti<3

Vakavasti, laita siihen niin kuin asia on. Toivottavasti olet kuitenkin pitänyt itsesi kartalla oman alasi tapahtumista ja kehityksestä. Ei kannata masentua vaikka sitkeässä oleva myytti on se ettei noin kauaa kotona ollutta palkattaisi. Kyllä sitäkin tapahtuu :)

Vierailija
6/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:32"]Tuskin kukaan ottaa töihin noin kauan kotona ollutta.
[/quote]

Älähän sano. Tiedän erään, joka oli 13 vuotta kotona ennen töihin paluuta. Käsittääkseni teki joitakin Courseran verkkokursseja vakuuttaakseen työnantajan.

Vierailija
7/24 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä päässyt kahdeksaan vuoteen. Muutama vuosia ja sitten tuskin tarvitsee enää pelätä, että vahingossakaan joutuu töihin.

Vierailija
8/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita "äitimammaillut 2007-2015"

Vierailija
9/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työskenteli yrityksessä Äiti"

Vierailija
10/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpänen vain 8 vuotta

Vierailija
11/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joku lyhyt täydennyskoulutus.

Vierailija
12/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä, että olet hoitanut lapsesi itse. Se, että pyörität monilapsisen perheen arkea päivisin yksiksesi, kertoo sinusta paljon. Harvasta on siihen, ja työnantaja on suoraan sanoen tyhmä jos ei osaa arvostaa sitä. Pää pystyyn!

Vierailija
13/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kääntää eduksesi se, että lapset ON JO TEHTY ja nyt on sopiva aika keskittyä työelämään sataprosenttisesti. Moni työnantaja on mielissään, jos ei tarvitse pelätä, että vastapalkattu häipyy kahdeksaksi vuodeksi mammalomalle. Sinun kohdallasi riski siihen on oletettavasti pieni.

Vierailija
14/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:57"]Yritä kääntää eduksesi se, että lapset ON JO TEHTY ja nyt on sopiva aika keskittyä työelämään sataprosenttisesti. Moni työnantaja on mielissään, jos ei tarvitse pelätä, että vastapalkattu häipyy kahdeksaksi vuodeksi mammalomalle. Sinun kohdallasi riski siihen on oletettavasti pieni.
[/quote]

Tulin sanomaan samaa.

Vierailija
15/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:seen !!!!!

Vierailija
16/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, kotiäitiys ei ole osoitus organisointikyvyistä tai johtamisen taidoista. Älä manitse asiaa niin, että olet työskennellyt yirtyksessä Äiti/Koti tms.

Kotona vietetyt vuodet eivät kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö työtä voisi saada. Millä alalla olet? Tsekkaa, onko ammattiliitollasi urapalveluita, sieltä saat ihan käytännön apua esim. CV:n tekoon, he auttavat sinua tunnistamaan ja kirjoittamaan oikein osaamisesi. Mitä teit ennen lapsia? On sulla varmaan jotain kokemusta jostain. Hae enemmän niitä vastavalmistuneen paikkoja kuin jotain senioritehtävää.

Vierailija
17/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:34"]

Miksei ottaisi?

[/quote]

Kun parempiakin hakijoita on tusinoittain.

Vierailija
18/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tässä työttömyystilanteessa ainakaan mikään etu ole, kun yhteen työpaikkaan on niin monia hakijoita.

Vierailija
19/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millä alalla olet, ja minkä alan työpaikkoja haet. Minkälainen on niiden alojen työllisyystilanne jne. En tiedä, mitä laittaa CV:een kotiäitiydestä, mutta työhakemuksessa se kannattaa varmastikin mainita, että miksi ollut 8 vuotta pois työelämästä. Mä suosittelisin kans jotain täydennyskoulutusta (avoin yliopisto, työkkärin joku kurssi jne.). Näyttää paremmalta, jos on jotain täytettä CV:ssa sen 8 vuoden jälkeen.

Vierailija
20/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemukseen : Olen hallinnut pienen yhteisön talous-, johtamis-, ravitsemus- ja järjestyksenpitoasioita. Stressinsietokykyni on erittäin korkea. Hallitsen myös IT-tekniikan perusasiat. -> jatkoksi sitten koulutus- yms. asiat.

Onnea haastatteluun!