Mitä suvussasi on pidetty "kunnia-asiana"? -peukutusketju
Kysymys otsikossa. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = näin myös meillä. Peukku alas = ei pidä meidän suvussa paikkaansa. Ap aloittaa:
Kodin pihan pitää olla siisti ja hoidettu. Ei tarvitse olla mikään upea puutarha, mutta nurmikko on leikattu, kasvit eivät rehota villiintyneinä eikä piha pursuile mitään epämääräistä tavaraa.
Ap
Kommentit (54)
Kaikki tehdään itse, ne perunalaatikon perunatkin viljellään itse.
Alkujaan on tullut köyhistä oloista johtuen, mutta kun perhe jonka kuukausitulot on bruttona 12000-15000€ omin käsin rakentaa ja remontoi vanhaa taloa vuosia oto, välillä ajattelee eivätkö helpommin kuin eläisi.
Samoin itse, eikö prkl välillä voisi sen lasten synttärikakun ostaa, no ei paremman tekee itse ja halvemmalla.
Kaikki lukioon ja yliopistoon
Et saa seurustella amis taustaisen kanssa. Eka poikaystava oli poliisi ja se oli vanhemmilleni kova pala
Suku on enimmakseen arkkitehteja ja insinooreja
Taiteelliset kyvyt ja musikaalisuus
Kaikille pitää näyttää että hyvin menee, vaikeuksista ei puhuta.
Naisen pitää olla laiha. Vähäinen syöminen on kunniaksi naisella. (En ole itse tätä mieltä, mutta näin meillä)
Ahkeruus. Kaikki työ on tärkeää, ihan sama mitä työtä tekee, kunhan tekee. Jopa vapaa-aika pitää käyttää johonkin hyödylliseen.
Sitä, että on lapsia. Mielellään useita, mielellään nuorena tehtyjä. T. vela-nainen
Oikeistolaisuus tai ettei ole ainakaan ihan tulipunainen kommunisti. Suomalaisuuden kunnioitus.
Meillä on suvussa porukkaa laidasta laitaan, ja hyvissä väleissä ollaan silti. Eli sanoisin että kunnia-asiana on hyväntahtoisuus, avarakatseisuus ja muiden kunnioittaminen.
Velaksi ei osteta. Hankinnat säästetään etukäteen tai ollaan ilman. Asuntolaina poikkeus sääntöön, mutta sekin pitää maksaa mahdollisimman nopeaan.
Vasemmiston äänestämistä ja oikeistovihamielisyyttä.
Aina on työt hoidettu vaikka viina maistuu.😖
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lukioon ja yliopistoon
Et saa seurustella amis taustaisen kanssa. Eka poikaystava oli poliisi ja se oli vanhemmilleni kova pala
Suku on enimmakseen arkkitehteja ja insinooreja
Vieläkö tällaisia perheitä tosiaan löytyy? Aivan karmeaa, mutta eipä teidän hieno pierujen joukkoon taida kovaa tunkua ollakkaan.
Ei saa varastaa, ei edes kiveä.