Kuka on mennyt keksimään termin aamupahoinvointi?
Sikamaisen harhaanjohtavaa. Ihan kyllä 24/7 oksettaa. Puuh! Kuinka pitkälle teillä on kestänyt raskauspahoinvointi? Tiedän, että löytyy suurta vaihtelua, mutta tsemppausta kaipaan nyt. Toivoa, että tää joskus helpottais. Entä vinkkejä millä oloa vois kokeilla saada ees hetkeksi paremmaksi?
Kommentit (17)
No kiitos nro 2, mutta ei kuulu suunnitelmiini. Ei, vaikka kestäisi synnytykseen saakka tämä.
ap
Noin puoliväliin asti. Kaksosraskaudessa oli pahin. Voimia.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:14"]
Noin puoliväliin asti. Kaksosraskaudessa oli pahin. Voimia.
[/quote]
Huhhuh. Mutta kiitos! :) ap
22 viikkoa (tosiaan) ja 16 viikkoa (lievä).
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:14"]Noin puoliväliin asti. Kaksosraskaudessa oli pahin. Voimia.
[/quote]
Kokeile mikä helpottaa edes hetkeksi. Mulla auttoivat raitis ilma (kesän kuumuus oli kamalaa!), kuiva näkkäri ja kylmät hedelmät.
Loppui aikalailla seinään niskapoimu-ultraan mennessä ja niin se taitaa suurimmalla osalla mennäkin. Eli sinne 12 viikolle kun jaksaa niin voi toivoa että helppaa :)
Nyt rv 9+4 ja pahoinvointi alkanut helpottaa. Mulla huonoin olo aina iltaisin, ei aamuisin.
Edellisessä raskaudessa helpotti joskus rv 13, mutta esim. tietyt hajut/ruuat ja väsymys toivat sen aina silloin tällöin takaisin. Tulloin pahoinvointi huipentui synnytykseen, jossa oksensin iloisesti 23 h putkeen, vaikka nestettä sain ainoastaan tipasta. Varaudu :D Ei vaan, toivottavasti pian hellittää!
Ekasta kesti koko raskauden ja tokasta noin puoleen väliin.
Viikolle 16 asti. Sitten loppui kuin seinään.
Ihan loppuun asti kesti pahoinvointi. Ja se todellakin oli paljon muuta kuin aamupahoinvointi. Alkoi yleensä päivällä/iltapäivällä. Ja kesti yöhön asti. No ihan alussa oli aamullakin, ja pitkään en pystynyt syömään juuri muuta kuin appelsiinia ja kevytviiliä. Loppuhuipennus oli kun synnytin; supisti, yrjösin, join vettä. Supisti, yrjösin, join vettä. Huoh... Loppui ponnistusvaiheeseen.
Kesti pahana 5kk ja siihe viä 1kk lievää päälle. Pahalla tarkoitan n.5-10krt oksennusta/päivä.
Mulla kesti aborttiin asti :D