Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeiden myynti on todellä "härskiä"

Vierailija
30.03.2015 |

Lääkkeistä kieltäytyvää painostetaan joka välissä syömään niitä, ja syyllistetään antamalla ymmärtää että kaikki elämän ongelmat ja niistä johtuvat ahdistukset johtuvat siitä ettei syö niitä pillereitä.

Oikeasti ne pillerit tekee mulle ainakin vieroitusoireena, ehkä käyttöaikanakin sivuvaikutuksena (?) epävakautta ja jotain ihmeellistä pakkomielteistä itsevihaa ja ihmisvihaa. Mainittavia positiivisia vaikutuksia en ole niillä havainnu olevan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua painostetaan kans lääkkeisiin välillä suostun kun en kestä painostusta.

Vierailija
2/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onnistunut vähentämään painostusta huomattavasti sillä että olen käskenyt arvon painostajaa näytämään mulle yhdenkin tieteellisen artikkelin, jossa käytetty ihmiskoehenkilöitä ja saatu pelkillä lääkkeillä parempi tulos kuin lumelääkkeillä tai terapailla. Eipä oo tullut vastaan. Rottakokeet on ihan bullshittiä, mm. yksi tapa testata rotan "masentuneisuutta" on pistää se veteen ja katsoa kuinka kauan jaksaa uida. Sit ne rotat jotka ui vähemmän aikaa on muka masentuneita. Sairasta eläinten kidutusta eikä tuo mitää oikeita tuloksia masennuksen hoitoon, vaan jopa vääristää hoitomuotoja. 

T.Biologi, lääketieteen alan tutkija, hoitanut masennuksensa kuntoon kognitiivisella käyttäytymisterapialla, koska sillä on eniten tieteellistä näyttöä masennuksen hoidossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sun ei varmaan kannata niitä syödä. Et voi yleistää tuota vaikutusta kuitenkaan kaikkiin masennuslääkkeisiin - niitä kun on monenlaisia - etkä kaikkiin ihmisiin. Itse olen saanut niistä merkittävää apua. En kokenut minkäänlaista painostusta niiden käyttöön ja tässä hiljattain kun olin pahassa aallonpohjassa ja kysyin lääkäriltä voisinko aloittaa ne uudestaan, ei hän aloittanut. 

Vierailija
4/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua oot saanu?

Enkä mä yleistä tätä niin ettei niistä ois kenellekään mitään apua, mutta tuo painostaminen ja syyllistäminen kyllä osaa ärsyttää.

Vierailija
5/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit on tosiaan aivan älytöntä kusetusta ja ne sivuoireet aiheuttaa vielä enemmän vitutusta kuin masennus. Masennus lähtee parhaiten runkkaamalla. Ei maksa mitään ja kaikkihan sitä tekevät.

Vierailija
6/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:03"]

Millaista apua oot saanu?

Enkä mä yleistä tätä niin ettei niistä ois kenellekään mitään apua, mutta tuo painostaminen ja syyllistäminen kyllä osaa ärsyttää.

[/quote]

No minä pystyin olemaan "normaali" sen sijaan että olisin itkeskellyt ja ajatellut kuolemaa jatkuvasti. Pystyin olemaan äiti ja käymään töissäkin myöhemmin. Kyllä masennuslääkkeistä toki oli sivuoireita, alkuun pahoinvointia joka kyllä meni ohi, seksihalut vähenivät (tosin vähissä ne olivat masennuksen kourissakin). Olo muuttui tasaiseksi, ei liian tasaiseksi kuitenkaan, mutta ei tullut tunnehuippuja eikä syviä laaksoja. En suuttunut kovinkaan helposti. Käytin lääkkeitä nelisen vuotta, sain keskusteluapua ja kävin parin vuoden psykoterapian kelan tuella. Minulla on siis kokemus varsin hyvästä avusta julkisen terveydenhuollon kautta. Toivottavasti sinullekin löytyy apua tavalla tai toisella, jos lääkkeet eivät sovi. Minun lääkkeeni oli Cipralex (essitalopraami).

Vierailija
7/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä taas olen kroonisesti ahdistunut ja epävakaa, ja nimenomaan lääkkeiden syömisen ansiosta nuo ominaisuudet pysyvät kurissa. Olin vuosia syömättä kun ajattelin ap:n lailla, mutta lopulta annoin periksi koska oloni paheni aina vaan. Se oli hyvä päätös; ahdistus vähentyi parissa viikossa selkeästi jne.

Vierailija
8/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:12"]

No, minä taas olen kroonisesti ahdistunut ja epävakaa, ja nimenomaan lääkkeiden syömisen ansiosta nuo ominaisuudet pysyvät kurissa. Olin vuosia syömättä kun ajattelin ap:n lailla, mutta lopulta annoin periksi koska oloni paheni aina vaan. Se oli hyvä päätös; ahdistus vähentyi parissa viikossa selkeästi jne.

[/quote]

Mulla se on ajoittaista. Olis kyllä hyvä jos joku lääke rauhoittaisi ja tasoittaisi mutta kun ei niillä tunnu olevan sellaista vaikutusta.

Vierailija
9/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:24"]

[/quote]

Mulla se on ajoittaista. Olis kyllä hyvä jos joku lääke rauhoittaisi ja tasoittaisi mutta kun ei niillä tunnu olevan sellaista vaikutusta.

[/quote]

Onko kokeiltu monia erilaisia jo?

Vierailija
10/10 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:24"]

[/quote]

[/quote]Ei ole annostus tainnut olla kohdillaan. Jos niillä saadaan norsukin rauhoitumaan, niin kyllä yksi ihminenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi