HUS peruuttaa hoitajille luvatun palkanlisän ja miettii joululomien peruuttamista
Samaan aikaan turvonnut organisaation johto ei anna omasta mitään. Saatanan kokoomuslaiset syöttiläät. Ei edes tämä tilanne ole saanut näitä järkiinsä, vaikka rahaa tuhlataan kaikkeen paskaan kuten onnettomaan Apottiin miljarditolkulla. Hoitajille ei löydy sitä määräaikaista parin satasen lisää. En ole hoitaja, mutta pahalta näyttää.
Kommentit (335)
En tykkää hoitajien haukkumisesta. Ihmisiä ovat, osa tekee työtään sydämellä, osa ei.
Itse olen hyvin kiitollinen siitä hoidosta mitä olen sairastaessani saanut nimenomaan hoitajilta.
Pohjanoteeraus jopa HUS:lta. Tämä oli nyt sitten se viimeinen pisara. Huomenna marssin suoraan irtisanoutumaan.
Miksi sairaanhoito nyt tarjoituksella ajetaan alas kun on olevinaan hätä!
Rokottamattomat irtisanotaan ja muita oikein yllytetään lähtemään?
Ei hus voi vain hoitajille maksaa
Kun ne
Lääkintävahtimestarit
Laborantit
Apuhoitajat
Jne
On ollut myös koronahommissa
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen pitänyt mennä niin, että markkinatalouden mukaan niille maksetaan joista on pula? Ei niin, että näiden palkkoja pienennetään ja kielletään lomat. Hoitajat saisi ottaa saikkua urakalla ja jättää koko paskan hoitamatta. Saisi nämä kaikki oman elämänsä sankarit sätkiä siellä omissa liemissään.
No, se harjoitetun toimintamallin tulos alkaa näkyä, HUS ei oikein saa hoitajia moniin tehtäviin. Ihan nyt saavat sitä mitä ovat tilanneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaanhoito nyt tarjoituksella ajetaan alas kun on olevinaan hätä!
Rokottamattomat irtisanotaan ja muita oikein yllytetään lähtemään?
Julkisella sektorilla alkaa olla pulaa rahasta. Maksaahan se hoito huomattavasti vähemmän yhteiskunnalle silloin kun sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
HUSin kokoomusjohto pääsi mielipuuhaansa.
Juu, kokkarit näyttää, mitä se heidän paikallinen sopimisensa tarkoittaa. Tässä sitä olisi.
Hyvät kollegat.
Vuosia päähänpotkimista, vuorotöitä ja ylitöitä sekä työmäärään nähden surkeaa palkkaa ja etuja kestettyäni tulin siihen johtopäätökseen ettei hoitajien työolot ja palkat tule muuttumaan, piste.
Heitä ei yksinkertaisesti arvosteta riittävästi oman ylimmän johdon tai päättäjien taholla. Jos jokin muuttuu, niin korkeintaan ulkomailta aletaan tuomaan halpatyövoima alalle apuhoitajiksi jne. Tämä taas ei ainakaan tule lisäämään jatkossa alan arvostusta tai työoloja. Katso vaikka miten on käynyt kaikkien niiden ammattialojen, joita on alettu "halpuuttamaan" ja jotka ovat muuttuneet tai muuttumassa ulkomaisen työvoiman avulla pyöriviksi aloiksi kuten vaikka siivousala tai postinjakelu.
Tein ainoan oikean ratkaisun ja jätin uppoavan laivan. Samaa suosittelen kaikille muillekin.
En ole katunut ratkaisuani.
Eipä mikään ihme jos lähtee hoitiohenkilöstöä kun niille on nyt pakollinen rokotus.
"Hoitohenkilöstön vajaus on jatkunut useita kuukausia, ja se on ollut osastoilla vaihtelevasti noin 20–50 prosentin luokkaa. Eri yksiköistä on lyhyessä ajassa irtisanoutunut hoitohenkilökuntaa tai he ovat jääneet muista syistä tilapäisesti pois tehtävistään. Lisäksi sijaisten saanti on merkittävästi huonontunut."
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin että hoitajat menisivät lakkoon. Jätettäisiin ihan armotta myös teholla makaavat rokottamattomat idiootit hoitamatta. Oon itse aivan eri alalla, mutta muutan pois Suomesta heti pandemian päätyttyä.
Oon itse maisteri ja brutto 2300 €/kk
Maisteri joka tienaa bruttona 2300e pitää itseään ilmeisesti todella fiksuna. Saman saa postia jakamalla. Mitä varten sinä niitä kouluja kävit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Hoitajien palkat on jo nyt aivan naurettavan korkeat osaamiseen ja vastuihin nähden.
Sanoo Kelan tuilla elävä luuseri.
Höpsistä, olen tohtori, ja töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä, jotka ei todellakaan hoitsuilta onnistuisi. Silti palkkaa saan hädintuskin saman verran.
Hahahahah, hoitajan palkka ja "vaativa asiantuntijatehtävä". Just.
Joo, tottahan se on, että monet tohtoritkaan ei ansaitse tuon parempaa palkkaa, koska työn tulos on nyt mitä on. Mutta yhtään hyvät tohtorit kyllä niissä oikeasti vaativissa asiantuntijatehtävissä ansaitsevat hyvin merkittävästi enemmän, kuin hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että hoitajilla on Suomessa isot palkat vrt. esim. Saksan, Englannin ja Jenkkien palkkoihin. Suomen suurin ongelma on asumisen kalleus.
Toisaalta ihmettelen sitä, että miten hoitajilla on ollut niin kollektiivisesti rankkaa korona-ajan? Loppupeleissä koronapotilaita on hoitanut vain pieni osa ja muita hoitoja on ollut sulussa, peruutettu ja ihmiset itekin väitelleet hoitoon hakeutumista. Joku tässä ei täsmää..
Paremmat kuin USA:n palkat??
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikeaa tajuta, ja ilmeisesti on: Mistä kolosta te ottaisitte ne rahat, joita koko ajan vingutaan hoitajille? Eräät jopa tuhatta euroa antamassa?? Laittakaapa se instanssi mistä rahat vai onko se niin, että seinästähän rahaa saa?
Sieltä samasta kolosta mistä Marin järjesti rahat kulttuuriin kun uhkasi saada ikävää julkisuutta.
Onko totta IS:n kommenttiosaston väite, että hoitajat kieltäytyneet ylityöstä HUS:illa johdon päätöksen jälkeen? Jos totta niin hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Onko totta IS:n kommenttiosaston väite, että hoitajat kieltäytyneet ylityöstä HUS:illa johdon päätöksen jälkeen? Jos totta niin hyvä!
Vaikea kuvitella, jostain ne rahat otetaan, vaikka sitten ylitöistä ja hälytysrahoista.
Ei tullut korotusta mutta piikki pers u u ksiin. Onneksi hallitus haalii korkeakoulutettua työvoimaa korvikkeeksi kaikkialta mistä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanoteeraus jopa HUS:lta. Tämä oli nyt sitten se viimeinen pisara. Huomenna marssin suoraan irtisanoutumaan.
HUSin johto on täysin korruptoitunut, eivät saa perusasioita kuntoon, keskittyvät vain brändin kiillotukseen. Onneksi tajusin jo aikoja sitten lähteä. En halunnut antaa osaamistani ja ammattitaitoani moiselle kylmälle koneistolle, joka näyttää keskisormea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että hoitajilla on Suomessa isot palkat vrt. esim. Saksan, Englannin ja Jenkkien palkkoihin. Suomen suurin ongelma on asumisen kalleus.
Toisaalta ihmettelen sitä, että miten hoitajilla on ollut niin kollektiivisesti rankkaa korona-ajan? Loppupeleissä koronapotilaita on hoitanut vain pieni osa ja muita hoitoja on ollut sulussa, peruutettu ja ihmiset itekin väitelleet hoitoon hakeutumista. Joku tässä ei täsmää..
Olet valheita levittävä trolli. Noissa maissa on Suomea paremmat palkat ihan kaikilla ammattiryhmillä.
Ja kaiken lisäksi yleiset elinkustannukset Suomea alhaisemmat.
Helsinki vaan yrittää kiristää valtiolta lisää rahaa ja Sanna lupaa.