Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS peruuttaa hoitajille luvatun palkanlisän ja miettii joululomien peruuttamista

Vierailija
19.12.2021 |

Samaan aikaan turvonnut organisaation johto ei anna omasta mitään. Saatanan kokoomuslaiset syöttiläät. Ei edes tämä tilanne ole saanut näitä järkiinsä, vaikka rahaa tuhlataan kaikkeen paskaan kuten onnettomaan Apottiin miljarditolkulla. Hoitajille ei löydy sitä määräaikaista parin satasen lisää. En ole hoitaja, mutta pahalta näyttää.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008486174.html

Kommentit (335)

Vierailija
101/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Hoitajien palkat on jo nyt aivan naurettavan korkeat osaamiseen ja vastuihin nähden. 

Kerro nyt omin sanoin, paljonko kuvittelet hoitajien tienaavan?

Vierailija
102/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajat eivät mene lakkoon? Onko teidänkin ammattiliittonne olemassa vain siksi, että liiton edustajat saavat etuja itselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla saavat pakkorokotukset. Paljastakaa tämä Husinrokotekusetus kostoksi!

Vierailija
104/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun hoitajilla ei ole pokkaa katsoa peliä loppuun saakka. Olen itse hoitoalalla ja valmis irtisanoutumaan, riskeeraamaan tuloni, asuntolainani ja elämäni, jos tilanne sitä vaatii. Harmikseni olen havainnut, että monet muut eivät ole ja siksi tämä homma jatkuu vuodesta toiseen. Korona on nostanut ongelmat tikunnokkaan, mutta ne ovat olleet jo vuosikausia ennen sitä. Ja joka kerta kun olisi pitänyt barrikadeille nousta, alkaa pakittelu ja ei uskalleta lähteä taisteluun. Se on niin, että jos riskejä ei ota, niitä voittoja ei koskaan tule. Ja tässä tapauksessa taistelun voitto olisi helppo: palkkoja olisi yksinkertaisesti pakko nostaa ja olosuhteita parantaa, jos hoitajat oikeasti tekisivät massiivisen joukkoirtisanoutumiset. Mutta kun se tosipaikka tulee, jolloin niin pitäisi toimia, niin huomaat olevasi siellä barrikadilla yksin. Siksi olen menettänyt uskoni koko juttuun. Puhetta piisaa, tekoja ei koskaan. 

Vierailija
105/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun hoitajilla ei ole pokkaa katsoa peliä loppuun saakka. Olen itse hoitoalalla ja valmis irtisanoutumaan, riskeeraamaan tuloni, asuntolainani ja elämäni, jos tilanne sitä vaatii. Harmikseni olen havainnut, että monet muut eivät ole ja siksi tämä homma jatkuu vuodesta toiseen. Korona on nostanut ongelmat tikunnokkaan, mutta ne ovat olleet jo vuosikausia ennen sitä. Ja joka kerta kun olisi pitänyt barrikadeille nousta, alkaa pakittelu ja ei uskalleta lähteä taisteluun. Se on niin, että jos riskejä ei ota, niitä voittoja ei koskaan tule. Ja tässä tapauksessa taistelun voitto olisi helppo: palkkoja olisi yksinkertaisesti pakko nostaa ja olosuhteita parantaa, jos hoitajat oikeasti tekisivät massiivisen joukkoirtisanoutumiset. Mutta kun se tosipaikka tulee, jolloin niin pitäisi toimia, niin huomaat olevasi siellä barrikadilla yksin. Siksi olen menettänyt uskoni koko juttuun. Puhetta piisaa, tekoja ei koskaan. 

Kuinka monta kertaa olet itse urasi aikana a) vaihtanut vuoroa b) tehnyt ylimääräisen vuoron. Veikkaan että monta kertaa. Turha on sormi pystyssä sieltä norsunluutornista huudella, että koska te.

Vierailija
106/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajat eivät mene lakkoon? Onko teidänkin ammattiliittonne olemassa vain siksi, että liiton edustajat saavat etuja itselleen?

Lakot terveydenhuollossa on aika tehoton keino. Miksi hoitaja haluaisi tehdä työnsä huonosti kun vaihtoehto on se että ei mene töihin hoitoalalle ollenkaan.

Vierailija
107/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan tarpeettomia nuo hoitajat. Omaiset voisivat tehdä pääosan töistä (jos eivät viitsi, niin voivat kustantaa ulkopuolisen hoitajan) ja loput vähän vaativammat askareet voisi hoitaa lääkäri.

Voi trolli....ei mitään logiikkaatässä.suoltamisessasi...

.

Vierailija
108/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alalla olisi edes puolet miehiä, taisteluun lähdettäisiin ja se voitettaisiin. Kyse on naisille opetetusta nöyristelystä ja riskinottokyvyn puutteesta. Meidän osastolla mieshoitajat ovat paljon aggressiivisempia ja ylpeämpiä kuin naiskollegat ja uskaltavat seistä sanojensa takana. Moni on uhannut lähteä ja myös toteuttanut uhkauksensa. Harmi kun eivät saa muita mukaansa, ovat lukumääräisesti liian pieni joukko. Toki muutamia hienoja poikkeuksia on naisissakin, mutta näin se valitettavasti yleensä menee.

Vierailija
109/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet itse urasi aikana a) vaihtanut vuoroa b) tehnyt ylimääräisen vuoron. Veikkaan että monta kertaa. Turha on sormi pystyssä sieltä norsunluutornista huudella, että koska te.

Olen vaihtanut vuoron vain, jos se on ollut minun etuni. Työantajan etu ei ole minua kiinnostanut ja jos vuoron vaihto ei ole sopinut, en ole sitä vaihtanut. Ylimääräisen vuoron olen tehnyt jos olen saanut siitä hälytysrahan ja se on sopinut aikatauluuni. Muuten en ole niitä tehnyt. 

Ei se ole vaikeaa.

Vierailija
110/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alalla olisi edes puolet miehiä, taisteluun lähdettäisiin ja se voitettaisiin. Kyse on naisille opetetusta nöyristelystä ja riskinottokyvyn puutteesta. Meidän osastolla mieshoitajat ovat paljon aggressiivisempia ja ylpeämpiä kuin naiskollegat ja uskaltavat seistä sanojensa takana. Moni on uhannut lähteä ja myös toteuttanut uhkauksensa. Harmi kun eivät saa muita mukaansa, ovat lukumääräisesti liian pieni joukko. Toki muutamia hienoja poikkeuksia on naisissakin, mutta näin se valitettavasti yleensä menee.

Lisätään vielä että näille miehille osastonhoitajat eivät yleensä edes ehdottele mitään ylimääräistä venymistä, ellei siitä tule hyvät kompensaatiot. Muutenkin miehet ovat hyvin tarkkoja eduistaan. Moni nainen taas venyy eikä vaadi mitään vastineeksi. Ero on ihan selvä.

Vierailija
111/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSin kokoomusjohto pääsi mielipuuhaansa.

Vierailija
112/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, täysin samaa mieltä!

Mulle riitti, irtisanouduin ja lähdin muihin töihin. Onneksi on tullut opiskeltua toinenkin ammatti, joten sinänsä alanvaihto oli helppoa. Kiitoksella ei todellakaan laskuja maksa.

Ja tuo rokotuspakko on ihan sairasta. Lomat perutaan yms. En tiedä, onko muilla aloilla samanlaista sortoa, tuskinpa. Semmoinen pieni vinkki väsyneille hoitajille -> aina voi palaa loppuun. Sitten vaan työterveyteen ja vähän pidempi saikku. Ja tehkää tämä ennen joulua. Siinäpä sitten miettikööt johto, et mistä tämä johtuu. Tuskinpa miettivät. Täytyy vaan itse yrittää pysyä terveenä, koska kukaan ei meistä kohta saa hoitoa.

Vierailija
113/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderaattori ja hoitajat eivät nyt lainkaan siedä tätä:

"Kukaan ei elä tai maksa laskuja kiitoskorteilla." No, oletko normipalkallasi kuolemassa nälkään, ulosottoon joutumassa vaikket ole mitenkään erityisen holtittomasti rahojasi käytellyt, menettänyt luottotietosi...

"Moni hoitaja oli jo suunnitellut hankkivansa tuolla osaston kuormittavuuden perusteella maksetuksi aiotulla lisällä jotakin erityistä itselleen." No, ette sitten niitä laskuja kuitenkaan sillä lisällä makselisi, vaan hankkisitte jotain luksusta itsellenne. 

"Vuorosta kotiin lähtiessä ajattelee että tuliko sitä kaikki potilaan hyväksi parhaimman mukaan tehtyä." Niinkö ajattelette muka... Enpä usko.

Valehtelijoita, rääkkääjiä, vahingonilosta nauttivia olette niin kuin kaikki muutkin... Amk-tutkinto terveydenhuoltoalaltako jalostaa persoonasi käsittämättömällä tavalla.. Raha, raha, raha, money, money, money... "En anna, ellet maksa."

Nauraa!

Vierailija
114/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että hoitajilla on Suomessa isot palkat vrt. esim. Saksan, Englannin ja Jenkkien palkkoihin. Suomen suurin ongelma on asumisen kalleus.

Toisaalta ihmettelen sitä, että miten hoitajilla on ollut niin kollektiivisesti rankkaa korona-ajan? Loppupeleissä koronapotilaita on hoitanut vain pieni osa ja muita hoitoja on ollut sulussa, peruutettu ja ihmiset itekin väitelleet hoitoon hakeutumista. Joku tässä ei täsmää..

Hyvin raskasta olla hoitaja kun ihmiset ovat näin tolkuttoman tyhmiä. Luuletko, että vain tehoilla hoidetaan koronapotilaita???? Esimerkiksi Vantaan kaupunginsairaalan 7 osastosta viidessä oli koronaosastoepidemia, mikä tarkoittaa koko osastoa eristyksessä, eristysvaatteet hoitajilla parhaimmillaan 15-16-tuntisissa vuoroissa (itsekin vedin 7-22.30 vuoroja kun hoitajia ei vain ollut). Aivan järkyttävän rankkaa. Myös monissa hoivayksiköissä ja terveyskeskussairaaloissa ympäri maan ollut samoja tilanteita.

Lisäksi erikoissairaanhoitoa tyhjennettiin perusterveydenhuoltoon, jossa otettiin sitten vastaan huomattavasti normaalia huonokuntoisempia ja hoitoisempia ihmisiä ja tietysti yli normaalien paikkamäärien. Hoitajamiehitys ei ole suunniteltu tällaista varten. Kyllä tämä kurittaa koko terveydenhuoltoa.

Vierailija
115/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten se hus:n johtaja sanoi: Ei ole pakko olla hoitaja jos meno ei miellytä, muitakin töitä on

No sitten toivon että hoitajat tekee johtopäätökset. Toki tässä tulee poikkeuslaki, että sinne töihin on pakko mennä, mutta sen jälkeen kyllä kannattaa vetää johtopäätökset.

Oma lapseni mietti sairaanhoitajan opintoja juuri ennen koronaa. Kielsin. Olin oikeassa.

Odotan innolla tuota pakottamista. Teen kerrankin työt rauhalliseen tahtiin ja pidän varmasti tauot täysimääräisinä ja oikeaan aikaan eikä vähän ennen työajan loppumista.

Vierailija
116/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo eläkkeellä, mutta järkyttää tuollainen, ettei sairaanhoitajien työtä arvosteta ja kun tiedämme, että koronahoitojen aikana on pitänyt venyttää voimavaransa äärimmilleen.

Ei lupaa hyvää myös tulevaisuuden sairaanhoitajille. Lupaukset kuuluu pitää. Jos potilailta ja kansalta kysyttäisiin he kannattavat takuulla lupauksen pitämistä.

Vierailija
117/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisi aprillipäivä pitäisin koko juttua huonona pilana. MITEN HUS KEHTAA??! Ihme että heillä enää on yhtään hoitajaa palkkalistoilla. Jos palkittaisiin Suomen huonoin työnantaja, niin HUS olisi kyllä vahva ehdokas!

Vierailija
118/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Hoitajien palkat on jo nyt aivan naurettavan korkeat osaamiseen ja vastuihin nähden. 

Voi ääni kaltaisellasi ku*ipäällä muuttua kun makaat sairaalassa ja henkiriepusi säästyminwn on heidän antamasta hoidosta riippuvainen. Vaan eipä kaltaisesi idi* otti mitään tajua, osaat vain olla kuspää.

Hyi, tuollaisen kiroilevan Lissun potilaaksi ei tekisi mieli päätyäkään. Toivottavasti vaihdat alaa, jos ei miellytä työt.

Minua huvittaa aina kaltaisesi "enpä haluaisi olla tuollaisen ja tällaisen hoitajan hoidettavana, tatuointikin sillä oli". Kuule, tässä maassa jää tolkuton määrä päteviä hoitajia eläkkeelle, uusia ei tule tarpeeksi ja osa heistäkin vaihtaa alaa todetessaan mikä on tilanne. Sinä tulet olemaan kiitollinen siitä, että jos joskus joudut hoitoon myös saat sitä. Siellä ei ole valinnanmahdollisuutta sattuuko kohdalle juuri mieleinen persoonaltaan.

Vierailija
119/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo Kelan tuilla elävä luuseri.

Höpsistä, olen tohtori, ja töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä, jotka ei todellakaan hoitsuilta onnistuisi. Silti palkkaa saan hädintuskin saman verran. 

Hoitotyö ilmeisesti sitten sinulta onnistuu joten terve menoa vaikka sinne HUSiin kyllä sieltä varmasti osaajalle töitä löytyy.

Työtehtävät kyllä onnistuisi, mutta kun ei ole tutkintoa niin en saa niitä tehdä. Voisin toki tekaista sairaanhoitajan opinnot työn ohessa, ehkäpä teenkin sen. Palataan siis asiaan ensi vuonna. 

En usko. Itse olen tehnyt pitkän urani aikana hommia usean tämmöisen ihmisen kanssa, joilla yliopistotutkinto muulta alalta tsi jäänyt keskrn, ja vaihtaneet hoitajam hommiin, kun eivät ole työtä saaneet. Pakko sanoa, että.joka kerta ihmetellyt, etyä.miten ovat oåinnoistaan päässeet edes läpi. Teoriatasolla tietåvät kaiken, mutta puuttuu kaikki käden taidot ja ei mitään aloitteellisuutra tai kykyä tehdä töitä itseisesti. Täysin vahdittavia

Nyt korkki kiinni tai oikoluku käyttöön. Ei tuosta saa mitään selvää:).

Vierailija
120/335 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan hiljaisia lapasia nuo teidän liitot Super ja Tehy, ei mitään linjaa, kantaa tai edes mielipidettä. Btw ihan vaan vertailun ja yleisen huvin vuoksi paperin porukat ennakoi työtaistelua ensivuodelle ja paljon matalammalla kynnyksellä. Teillä vaan pari Mirkkua uhkaa vaihtaa alaa.

Miksi liiton pitäisi ottaa kantaa siihen että hoitajat haluavat vaihtaa ja vaihtavat alaa?

Niin, niinpä-niin...💡❗. Niihän siinä tosiaan lukee Hoitajattarella on selvästi valot päällä, mutta ketään ei ole kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi