Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri pyytää kyytiä ostoksille..

Vierailija
19.12.2021 |

Ei kehtaa kieltäytyäkään. Matka on 10km suuntaansa. Tietenkään bensoja työtön ei maksa eikä itselläni ole mitään asiaa kaupoille nyt. Lupasin jo muutama päivä sitten. Enhän voinut olla töykeä ja vastata 'ei käy'.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuskannut naapurin rouvaa kauppaan ja käynyt siinä samalla itsekin pienet ostokset tekemässä. Matkaa kauppaan on noin 7 km.

Minulla on kuitenkin ehtoni, esimerkiksi se, että kauppaan mennään tietenkin minun aikatauluillani. Eli en todellakaan ole kiinnostunut menemään sinne ruuhka-aikana ja viikonloppuna en mene, sillä haluan rauhani. Molemmilla on maskit ja sairaita en tietenkään ota kyytiin. Kaupan jälkeen pitää laittaa käsidesiä ihan kunnolla ja ajomatkalla en tarvitse mitää apukuskia, vaan ajan niin kuin ajan. En ole ottanut mitään matkakorvauksia. Ollaan oltu molemmat ihan tyytyväisiä.

Vierailija
22/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että autossa on kampiakseli mutkalla eikä sillä voi ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ap ei kerro, että hänellä todellisuudessa on jo jotakin kiitollisuudenvelkaa naapurilleen. Ei Suomessa ole koskaan ollut vaikea mitoittaa naapureille ja ystäville annettavia palveluksia kohtuullisiksi: kaupoille pääsee kyydissä, kun itselläkin on asiaa ellei ole syytä tehdä naapurille isompi palvelus.

Jos kuitenkin on käynyt sellainen lipsahdus että on tullut luvattua että kyyti tapahtuu tiettynä päivänä, lupausta ei voi ihan kevyesti rikkoa. 

Vierailija
24/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuskannut naapurin rouvaa kauppaan ja käynyt siinä samalla itsekin pienet ostokset tekemässä. Matkaa kauppaan on noin 7 km.

Minulla on kuitenkin ehtoni, esimerkiksi se, että kauppaan mennään tietenkin minun aikatauluillani. Eli en todellakaan ole kiinnostunut menemään sinne ruuhka-aikana ja viikonloppuna en mene, sillä haluan rauhani. Molemmilla on maskit ja sairaita en tietenkään ota kyytiin. Kaupan jälkeen pitää laittaa käsidesiä ihan kunnolla ja ajomatkalla en tarvitse mitää apukuskia, vaan ajan niin kuin ajan. En ole ottanut mitään matkakorvauksia. Ollaan oltu molemmat ihan tyytyväisiä.

Jep, näinhän sen pitäisi Suomessa mennä. 

25/39 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia asioita ei kannata luvata päiviä etukäteen, vaan siten, että käy soittamassa naapurin ovikelloa 20 minuuttia ennen lähtöä ja sanoo, että kohta pääsisi kyydissä keskustaan.

Meidän kerrostalossa joillain autoilijoilla oli tuollainen järjestely talon vanhusten kanssa, kun olin lapsi. 

Vierailija
26/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tuollaisia asioita ei kannata luvata päiviä etukäteen, vaan siten, että käy soittamassa naapurin ovikelloa 20 minuuttia ennen lähtöä ja sanoo, että kohta pääsisi kyydissä keskustaan.

Meidän kerrostalossa joillain autoilijoilla oli tuollainen järjestely talon vanhusten kanssa, kun olin lapsi. 

Tämä.

Vierailija
27/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap.

Hyvä joululahja työttömälle naapurille.  Hänkin haluaa jouluksi ostaa jouluruokaa ja saada joulutunnelmaa.

Noin pitkä taksimatka eli yhteensä 20 km, nappaa kyllä suuren osan työttömän jouluruokabudjetista.

Joulu on myös hyvän tahdon aikaa ja sitä, että luodaan niille kaikkein heikommille jotain joulutunnelmaa.

Arvostan suuresti ap:n ratkaisua.  Kiitos sinulle tuntematon,  tuon toisen tuntemattoman auttamisesta.

Vierailija
28/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että reissu maksaa 200€/h.

Olet todellinen kusipää.

Vierailija
29/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet luvannut, joten kummallista jupinaa. Tuollaisesta pyynnöstä voi aivan hyvin kieltäytyä - voi vedota joulukiireisiin, epävarmoihin aikatauluihin, koronatilanteeseen tai ihan mihin vain (eikä mitään syytä tarvitse edes antaa). Mutta jos nyt kerran lupasit, niin hoida asia alta pois äläkä jatkossa lupaile mitään mitä et tahdo oikeasti tehdä.

Vierailija
30/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on itsekästä. Ei halua auttaa naapuria.

Missä on joulumieli?

Vierailija
31/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nihkeetä, jos ei voi naapuria auttaa. Osta vaikka sokeria tai vessapaperia itse.

Vierailija
32/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Etenkään vanhukset eivät ehdi 20 minuutissa valmistautua kauppareissuun, yhtä-äkkiä.

On laukut ja kassit hakusessa, samoin silmälasit,  kauppalista ei ole valmis, aina jotain silloin jotain tärkeääkin unohtuu ostamatta.  

Samoin pitää pukeutua ja muistaa sammuttaa telkkari ja pesukone jos on käytössä.

Minua kuvottaa nämä ilkeät kommentit täällä, ettei voi joulunaikaan luvata toiselle jopa täysin ilmaista kyytiä.  Kun kyse ei sentäsä ole monia kymmeniä kilometrejä sisältävästä matkasta.

Onko tosiaan niin, että mitä nuorempia ihmiset ovat, sitä julmempia ja kylmempiä ja välinpitämättömimpia  he näinä aikoina ovat.

Ne työttömät ja jopa ne kaikki täällä haukutut luuseritkin haluavat jonkinlaisen joulun itselleen.

Ja kyllä käyvät aivan bussilla kaupassa.

Mutta jos  on noinkin pitkä matka kauppaan kuin ap kertoo, niin onko se  liikaa antaa puhdasta naapuriapua joululahjaksi?

Vierailija
33/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa pyytänyt kyytiä naapuriltani ja aina on onnistunut. Vastavuoroisesti autan häntä tarpeessa. On itsestäänselvää, että naapuria autetaan aina ja pyytteettömästi.

Vierailija
34/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun hengessä teet pienen hyvän työn.

Ei se nyt niin kamalaa ole kun asennoidut myönteisesti.

Vierailija
35/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monta kertaa pyytänyt kyytiä naapuriltani ja aina on onnistunut. Vastavuoroisesti autan häntä tarpeessa. On itsestäänselvää, että naapuria autetaan aina ja pyytteettömästi.

Mun naapuri on jättänyt autonsa renkaan päälle avaimet ja sanonut, että aina saat käyttää. Itse olen vienyt lasten lelut naapuriin piennemmälle lapselle. Molemmin puolin on autettu, lapsia hoidettu, yöpaikka annettu, kuskattu ja lainattu mitä ikinä on tarvittu. Se on sitä oikeaa naapuruutta.

Vierailija
36/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin käyttää jos heittää 50e.

Vierailija
37/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo ei olisi ongelma, jos omien menojen mukaan käyttää toista samalla

Vierailija
38/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo korona pelottaa, niin voi tarjoutua tuomaan listan mukaan ostokset ovelle. Ihan  turha jotain vanhuksia on sinne kauppaan raahata.

Vierailija
39/39 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkeilee kepillä jäätä että onko otollinen pummaamisen kohde

😒