Yleinen ahdistuneisuushäiriö, oireet?
Minkälaisia oireita siinä on? Epäilen että itselläni olisi. Toisaalta olen kokenut aika paljon vastoinkäymisiä elämässä, lisäksi olen joutunut selviämään yksin, joten eipä ihme jos vähän ahdistaa… Lisäksi puolisona kylmä mies, josta ei koskaan juuri tukea ole saanut, ehkä enemmän päinvastoin. Myös miehen suku aiheuttanut paljon pahaa mieltä.
Kommentit (25)
Eli miehen ja sukunsa osalta olet itse aiheuttanut ahdistuksesi. Eroa, niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen ja sukunsa osalta olet itse aiheuttanut ahdistuksesi. Eroa, niin helpottaa.
Olen ollut ahdistunut jo ennen mieheni tapaamista. Mutta toki se ei ole helpottanut ahdistustani varmastikaan. Olen harkinnut eroa, mutta sekin tuntuu tosi raskaalta ajatukselta juuri nyt. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lämmitä sitä miestä, jos se niin kylmä on.
Vai onko kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ahdistaa pitkäaikaisesti niin se se on
Välillä on ollut parempia kausia, esim kun olen tehnyt ihan hulluna töitä.. Toisaalta olen kyllä silloinkin ollut väsynyt ja rikki, mutta olen kuitannut asian työstressillä ja väsymyksellä. Sehän on ihan ymmärrettävää jos työskentelee 6-7 päivää viikossa.
Nyt kun on ollut vähemmän töitä, kuitenkin lähes normi viikkotunnit, niin ahdistus on noussut pintaan uudelleen. Sitä on kestänyt muutaman kuukauden tosi pahana. Oikeastaan ahdistaa lähes kokoajan. Iltaisin hieman ahdistus helpottaa. Päivät pahimpia. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ahdistaa pitkäaikaisesti niin se se on
Välillä on ollut parempia kausia, esim kun olen tehnyt ihan hulluna töitä.. Toisaalta olen kyllä silloinkin ollut väsynyt ja rikki, mutta olen kuitannut asian työstressillä ja väsymyksellä. Sehän on ihan ymmärrettävää jos työskentelee 6-7 päivää viikossa.
Nyt kun on ollut vähemmän töitä, kuitenkin lähes normi viikkotunnit, niin ahdistus on noussut pintaan uudelleen. Sitä on kestänyt muutaman kuukauden tosi pahana. Oikeastaan ahdistaa lähes kokoajan. Iltaisin hieman ahdistus helpottaa. Päivät pahimpia. T. Ap
Tee enemmän töitä?
Minulla on yleinen ahdistuneisuushäiriö adhd-liitännäisoireena.
Ilmenee arjessa :
Pienistä asioista tulee isoja, jumiutuminen asioihin, ei voi edetä kunnes asiat ratkeavat , epätietoisuus saa elämän pilalle, säikkyherkkyys, ”miks toi tuijottaa ?!”-pelot, sosiaalisten tilanteiden stressaus (esim.otanko ruokaa liian hitaasti buffetissa jne)
Nämä yleensä muille ihmisille solahtaa vaan ”persoonan piirteiksi”
Haasteet:
Kauhuskenaario-tilanteet. Esim. Annetaan tietoa tulevasta muutoksesta jonka vaikutuksia ei vielä tiedetä.
Muutokset yllättäen.
Kivut kehossa.
Hermostuneet ja vihaiset ihmiset
Perusturvallisuuden kolhut esim.jos jotain varastetaan laukusta/ autoa kolhittu/ humalainen huutaa kadulla yhtäkkiä yms
Nuo haaste-tilanteet aiheuttaa sitten niitä ahdistuskeloja ja siitä tulee sellanen suo mistä ei oikein pääse pois. Sit alkaa aivot tuottaa ajatuksia että mä olen huono, minussa vika, ja keksiä kaikkea mikä on mennyt ja tulee menemään pieleen elämässä. Sit heijastuu parisuhteeseen - kaiken mitä puoliso tekee tulkitsee ettei puoliso rakasta . Alkaa murehtia että kissalla on syöpä ja itselläni paradontiitti tai verisairaus, suolistosyöpä, kaljuunnun jne. Terveyshuoliin vitamiineja mutta entäs maksa ?!
.. tuossapa tuollainen sisäisen maailman kuvaus yleisen ahdistuneisuushäiriön kanssa. Ja paljon muutakin kai siihen liittyy. Esim. 95% aamuista herätessä ahdistaa, ilman syytä.
Nykyään hallinnassa joten kuten, koska adhd lääkitys auttaa siihen aika paljon.
Oletko puhunut tästä koskaan ammatti-ihmisille? Siis lääkärille, hoitajalle tai jollekin muulle? Tuo kuulostaa jo siltä, että vaatisi ammattilaisen arvion (ja hoitoa).
Edellinen lisään:
Ja siis tuo tunne että ahdistaa ilman syytä, se on mulla perusoire minkä kanssa pitää vaan oppia elämään. Mutta sekin vähentynyt koska adhd lääkitty nyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut tästä koskaan ammatti-ihmisille? Siis lääkärille, hoitajalle tai jollekin muulle? Tuo kuulostaa jo siltä, että vaatisi ammattilaisen arvion (ja hoitoa).
Tämä! Komppaan!
Ns normaali elämä ei ole sitä että ahdistaa kokoajan. Lääkehoitoa ja hoitoa on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Komppaan!
Ns normaali elämä ei ole sitä että ahdistaa kokoajan. Lääkehoitoa ja hoitoa on saatavilla.
Jep. Lääkehoitoa, keskusteluapua, terapiaa ja muita neuvoja eli hakeudu ap lääkäriin ja kerro tilanteesi suoraan ja vähättelemättä.
K-psykoosi on yksi oire ahdistuneisuudesta, tähän suora yhteys on valtamedian disinformaatio ja pelottelu taktikka.
Hoitokeinona on lopettaa uutisten ja valtamedioiden seuraaminen ja alkaa elämään kuten takavuosina elettiin.
Vierailija kirjoitti:
K-psykoosi on yksi oire ahdistuneisuudesta, tähän suora yhteys on valtamedian disinformaatio ja pelottelu taktikka.
Hoitokeinona on lopettaa uutisten ja valtamedioiden seuraaminen ja alkaa elämään kuten takavuosina elettiin.
Älä jaksa. Ei liity tähän mitenkään. Eikä korona kaikkia hirveästi ahdista ja stressaa kuten sulla itselläsi tuntuu olevan.
Jos ahdistus haittaa elämää ja vie elämäniloa kannattaa puhua lääkärille,psykiatrille..lääkityksestä ja terapiastakin on varmaan apua.Oikean lääkityksen löytäminen voi viedä aikaa.Eroaminen jos ahdistaa voi olla vielä raskaampaa..onko silloin hyvä.Oman itsensä kuunteleminen ammattiihmisen kanssa,voisi auttaa.Masennuskin aiheuttaa ahdistusta.Täällä paljon epäasiallisia kommentteja,voisitteko ihmiset jotka haluavat vain puhua epäasiallisesti, niin voisitte avata oman viestiketjun jossa voitte mielin määrin säheltää.
Päivittäinen aeroobinen liikunta yhdistettynä säännölliseen voimailuun poistaa masennusta, ja siitä aiheutuvaa ahdistusta.
Alkoholi, tupakka, kahvi ja valkoset viljat sekä sokeri ovat pahimmat taudin aiheuttajat biologisella tasolla.
Mentaalitasolla meneillään oleva valtamedian tarkoitushakuinen pelottelu on herkille ja auktoriteetti uskovaisille erittäin pelottava tilanne, tätä vielä korostaa todellisuuden hämärtyminen, saaden aikaan pakokauhua ja alistumista.
Googlaa.