Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SINÄ, juuri sinä, olet Jumalalle rakas :) Mutta

Vierailija
30.03.2015 |

voiko kuka tahansa ihminen, vaikkei olisikaan "uskovainen", löytää Jumalan rakkauden? Tästä puhuvat psykologipariskunta Jan ja Joy Cedercreutz inhimilliseen ja rohkaisevaan tapaansa: parhaillaan suoratoistona ja tv:ssä klo 19:30 asti http://www.tv7.fi/?player=oldie

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:46"]

Minua on mietityttänyt yksi kysymys. Mieheni on pappi, minä ihan tavallinen pulliainen ja vielä ateisti. Pääsenkö mieheni kyydillä taivaaseen? :D

[/quote]

Onko miehesi uskovainen pappi?

[/quote]

On

[/quote]

Sittenhän sinulla on mainio mahdollisuus jutella asiasta miehesi kanssa :) Rohkaisen sinua siihen - harvalla on noin lähellä kristitty ihminen, puhumattakaan pastorista.

Nousiko sinulla ajatuksia viestistä/vastauksesta no. 27?

[/quote]

Se ei herättynyt juuri mitään ajatuksia. Suhtautumiseni on vakaa.

Minua ihmetyttää se, että vaikka ateismini on miehelleni ja hänen tuttavilleen työssä ok, niin jotkut (usein aika tuntemattomat ihmiset) suhtautuvat minuun vihalla? Olen saanut uhkaussoittoja ja minua on uhkattu muun muassa tappamisella ja pahoinpitelyllä, jos en käänny uskoon. Eihän tämä ole sitä lähimmäisenrakkautta :/

Vierailija
42/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:18"]

Miksei sitten kamalissa oloissa elävät lapset ole jumalalle rakkaita?

[/quote]

Mutta eihän ihmisten toisilleen aiheuttama kärsimys tarkoita, etteivät ihmiset olisi Jumalalle rakkaita! Jos ns. KÄRSIMYKSEN ONGELMA mietityttää sinua, niin lämpimästi suosittelen katsomaan tämän ohjelman, jossa kirjailija-teologi Petri Välimäki antaa vastauksia ja ajattelemisen aihetta kärsimyksen kysymykseen: http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-107-w.MP4

[/quote]

Suoraan Raamatusta! Köyhät kyykkyyn – ja vammaiset, naiset, orjat, homot, äpärät, juutalaiset, amalekilaiset ja vegetaristit

Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.
5. Moos. 22:23-24 Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
Efes. (Paavali) 6:5 Orjien on toteltava herrojaan ”kuin Kristusta”.
"Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niin kuin Kristukselle".
2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).
3. Moos. 20:9-12 Homot ja avionrikkojat on tapettava.
Kor. (Paavali) 6:9-11 Homoseksuaalit ja naismaiset eivät pääse taivaaseen.
Room. 11:7-10 Jumala sokaisi juutalaiset, jotta he eivät näkisi Messiasta.
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
Mark. 4:25 Keillä tämä elämä on huono, seuraava on vieläkin huonompi.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
Joh. 5:14 Jeesus kai uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.
Room. 14:2 (Paavali) Vain heikot ovat vegetaristeja.
5. Moos. 23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot [Jumala]: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

[/quote]

Ei noin kyllä suomenkielisessä Raamatussa ainakaan ole.

[/quote]

Kyllä siellä lukee noin, mutta sinä et sitä ymmärrä. Katsos, on tarkoituskin, ettei tavis saa mitään tolkkua Raamatun teksteistä, koska muuten häneltä loppuisi äkkiä halu olla missään tekemisissä tuollaisen jumalan ja tuollaisen uskonnon kanssa. Aiemmin käytettiin latinaa samassa tarkoituksessa.

[/quote]

Älä viitsi vääristellä ja valehdella. Provosi on ihan säälittävä.

[/quote]

Jeesus se varsinainen provo ja trolli olikin. Mitäs sinä tästä päättelet:

-  Joh. 5:31 Jeesus: "Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä."

- Joh. 8:14 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä ..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:20"]

Mainostaminen kielletty tälläkin keskustelupalstalla, joten tämä ketju poistoon, varsinkin kun kyseessä on rahankerjuu kanava.

[/quote]

TÄMÄ VIESTIKETJU EI OLE MAINOSTUSTA EIKÄ RAHANKERUUTA! Ketjun poisto EI ole perusteltua palstan sääntöjen mukaan.

[/quote]

Selvääkin selvempää mainostusta!

Poistoon vaan ja hihhulit pysykää omissa koloissanne -olette vittumaista sakkia.

[/quote]

"Hihhuleiden" ja sinun ero näyttäisi ikävä kyllä olevan se, että sinä olet aggressiivinen ja nimittelet kristittyjä, mutta kristityt eivät tee samoin sinua kohtaan ainakaan tällä palstalla. Haluaisitko kertoa, että mistä on peräisin suuttumuksesi Jumalaa tai kristittyjä kohtaan?

[/quote]

Olematonta kohtaan ei voi olla vihainen mutta te hihhulit olette satujenne nimissä saaneet niin paljon pahaa aikaan historian hämärästä nykypäivään.

Vierailija
44/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsä mikään kristitty ole, oikeat kristitys eivät tule näille palstoille tuputtamaan uskoaan. Se lähtee ihmisestä ittestä, jos on sieltä tullakseen, sen tajuaa tyhmempiki ihminen.

Vierailija
45/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:56"]

Minua on mietityttänyt yksi kysymys. Mieheni on pappi, minä ihan tavallinen pulliainen ja vielä ateisti. Pääsenkö mieheni kyydillä taivaaseen? :D

[/quote]

Moi, erinomainen kysymys! Ehkä tiesitkin jo vastauksen kristillisen ajattelun ja uskon mukaan: ikävä kyllä tarvitset ihan henkilökohtaisen luottamuksen ja suhteen Jumalaan - eli sen, että otat vastaan Jumalan anteeksiannon ja armon juuri Sinua kohtaan :) Haluaisin jättää sinulle tämän pienen tekstin ja videon, joka selkeästi ja rakkautta painottaen voi vastata kysymykseesi, suosittelen lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100 Olen rukoillut puolestasi, kaikkea hyvää :)

[/quote]

Äläs nyt höpötä.

Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

[/quote]

MUTTA: Kristus itse näytti olevan tästä eri mieltä eli antoi aivan jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden, Sinullekin: "Kaikille, jotka ottivat hänet (Kristuksen) vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." (Johanneksen evankeliumin alusta.) Yhteys Jumalaan on todellakin vain rukouksen päässä, sinua ja minua rakastava Jumala on lähellä:

[/quote]

Ai että Paavali ja Jeesus olivat tästä asiasta eri mieltä? Kuinka se nyt olikaan, onko se Raamattu totta vai eikö se ole?

Vierailija
46/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuntuu siltä, että tämä ketju ei täällä enää aamulla ole...

Vierailija
47/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

On

[/quote]

Sittenhän sinulla on mainio mahdollisuus jutella asiasta miehesi kanssa :) Rohkaisen sinua siihen - harvalla on noin lähellä kristitty ihminen, puhumattakaan pastorista.

Nousiko sinulla ajatuksia viestistä/vastauksesta no. 27?

[/quote]

Pastorska on tainnut jo mennä iltapuuhiinsa, mutta minä voin kertoa, että kannattaa katsoa tarkasti, keneen luottaa, sillä herralla kun on silloin tälllöin tapana narrata:

Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Vierailija
48/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jumalanne loi minut ateistiksi? Miksei kaikkivaltias herranne anna jotain merkkiä itsestään etten joutuisi helvettiin kun en pysty uskomaan? 

[/quote]

Rakas tuntematon ystävä :) en usko, että Jumala on luonut sinua sellaiseksi, että joutuisit kadotukseen! Päinvastoin: Kristus RAKASTAA sinua ja kaipaa sinua lähelleen ja yhteyteensä, vaikka et olisikaan sitä vielä kokenut. Usko on lahja - ei ihmisen aikaansaama suoritus, näin ajatellaan kristinuskossa. Voit siis pytää Jumalalta uskon lahjaa; keskity siihen, äläkä omaan kyvyttömyyteesi uskoa. Ja lisäksi: "Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä", näin luvataan Uudessa testamentissa Jaakobin kirjeen 4. luvussa http://www.evl.fi/raamattu/1992/UT.html Saanko jättää sinulle seuraavan linkin, joka mielestäni selkeällä ja myönteisellä tavalla voi auttaa löytämään uskon sinuakin rakastavaan ja armolliseen Jumalaan: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Vierailija
49/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

On

[/quote]

Sittenhän sinulla on mainio mahdollisuus jutella asiasta miehesi kanssa :) Rohkaisen sinua siihen - harvalla on noin lähellä kristitty ihminen, puhumattakaan pastorista. Nousiko sinulla ajatuksia viestistä/vastauksesta no. 27?

[/quote]

Pastorska on tainnut jo mennä iltapuuhiinsa, mutta minä voin kertoa, että kannattaa katsoa tarkasti, keneen luottaa, sillä herralla kun on silloin tälllöin tapana narrata: Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

[/quote]

Saanko ehdottaa, että pohdi vähän, mitä odotat löytäväsi Raamatun kirjoituksista; esim. "narraavan" Jumalan, vai kenties sinua rakastavan Jumalan, jolle sinä, juuri sinä, olet korvaamattoman arvokas ihminen?

Sinun lainaamasi teksti ei muuten käsittele lainkaan ihmistä, joka etsii yhteyttä Jumalaan - tämän voi varmasti miehesikin vahvistaa. Sen sijaan Herra kyllä vakuuttaa sellaistakin, joka avaa Taivaan jokaiselle, joka sitä kohdalleen toivoo, vaikka tässä: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." Kaikille, jotka ottivat Jeesuksen vastaan :) Ei narraamista, ei piilosilla oloa, vaan lupaus, joka sulkee sisäänsä jokaisen. Jos tuo "vastaan ottaminen" sattuisi olemaan sinulle tai kenellä tahansa tätä lukevalle epäselvä ajatus, niin haluaisin jättää sinulle pienen rukouksen/videon, joka kauniisti käy läpi sen, mitä on Kristuksen vastaanottaminen: http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4

Vierailija
50/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:59"]

Miksi jumalanne loi minut ateistiksi? Miksei kaikkivaltias herranne anna jotain merkkiä itsestään etten joutuisi helvettiin kun en pysty uskomaan? 

[/quote]

Rakas tuntematon ystävä :) en usko, että Jumala on luonut sinua sellaiseksi, että joutuisit kadotukseen! Päinvastoin: Kristus RAKASTAA sinua ja kaipaa sinua lähelleen ja yhteyteensä, vaikka et olisikaan sitä vielä kokenut. Usko on lahja - ei ihmisen aikaansaama suoritus, näin ajatellaan kristinuskossa. Voit siis pytää Jumalalta uskon lahjaa; keskity siihen, äläkä omaan kyvyttömyyteesi uskoa. Ja lisäksi: "Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä", näin luvataan Uudessa testamentissa Jaakobin kirjeen 4. luvussa http://www.evl.fi/raamattu/1992/UT.html Saanko jättää sinulle seuraavan linkin, joka mielestäni selkeällä ja myönteisellä tavalla voi auttaa löytämään uskon sinuakin rakastavaan ja armolliseen Jumalaan: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa, olisiko joku esi-isä mahdollisesti tehnyt tuhmuuksia - se jumala voi yhtäkkiä nimittäin ruveta hankalaksi ihan vanhojen kaunojensa takia:

Jes. 14:21 "Laittakaa hänen lapsillensa verilöyly heidän isiensä pahain tekojen tähden, etteivät he nousisi ottamaan omaksensa maata ja täyttäisi maanpiiriä kaupungeilla."

2. Moos. 20:5 "Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"

2. Moos. 34:6-7 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."

2. Sam. 12:13-18 "... Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole. Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

Psa. 137:9 "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"

Minä lähden nyt muihin puuhiin, mutta hihhuli on hyvä ja miettii loppuyön siitä, mitä se herran kuriton esikoispoika oikein tahtoo ja tekee:

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Vierailija
51/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

On

[/quote]

Sittenhän sinulla on mainio mahdollisuus jutella asiasta miehesi kanssa :) Rohkaisen sinua siihen - harvalla on noin lähellä kristitty ihminen, puhumattakaan pastorista. Nousiko sinulla ajatuksia viestistä/vastauksesta no. 27?

[/quote]

Pastorska on tainnut jo mennä iltapuuhiinsa, mutta minä voin kertoa, että kannattaa katsoa tarkasti, keneen luottaa, sillä herralla kun on silloin tälllöin tapana narrata: Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

[/quote]

Saanko ehdottaa, että pohdi vähän, mitä odotat löytäväsi Raamatun kirjoituksista; esim. "narraavan" Jumalan, vai kenties sinua rakastavan Jumalan, jolle sinä, juuri sinä, olet korvaamattoman arvokas ihminen?

Sinun lainaamasi teksti ei muuten käsittele lainkaan ihmistä, joka etsii yhteyttä Jumalaan - tämän voi varmasti miehesikin vahvistaa. Sen sijaan Herra kyllä vakuuttaa sellaistakin, joka avaa Taivaan jokaiselle, joka sitä kohdalleen toivoo, vaikka tässä: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." Kaikille, jotka ottivat Jeesuksen vastaan :) Ei narraamista, ei piilosilla oloa, vaan lupaus, joka sulkee sisäänsä jokaisen. Jos tuo "vastaan ottaminen" sattuisi olemaan sinulle tai kenellä tahansa tätä lukevalle epäselvä ajatus, niin haluaisin jättää sinulle pienen rukouksen/videon, joka kauniisti käy läpi sen, mitä on Kristuksen vastaanottaminen: http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4

[/quote]

Katsopas, kun hihhuli ei enää saa lukemastaan selvää. Pastorska häipyi paikalta jo ajat sitten.

Vierailija
52/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:20"]

Mainostaminen kielletty tälläkin keskustelupalstalla, joten tämä ketju poistoon, varsinkin kun kyseessä on rahankerjuu kanava.

[/quote]

TÄMÄ VIESTIKETJU EI OLE MAINOSTUSTA EIKÄ RAHANKERUUTA! Ketjun poisto EI ole perusteltua palstan sääntöjen mukaan.

[/quote]

Selvääkin selvempää mainostusta!

Poistoon vaan ja hihhulit pysykää omissa koloissanne -olette vittumaista sakkia.

[/quote]

"Hihhuleiden" ja sinun ero näyttäisi ikävä kyllä olevan se, että sinä olet aggressiivinen ja nimittelet kristittyjä, mutta kristityt eivät tee samoin sinua kohtaan ainakaan tällä palstalla. Haluaisitko kertoa, että mistä on peräisin suuttumuksesi Jumalaa tai kristittyjä kohtaan?

[/quote]

Olematonta kohtaan ei voi olla vihainen mutta te hihhulit olette satujenne nimissä saaneet niin paljon pahaa aikaan historian hämärästä nykypäivään.

[/quote]

KAKSI pientä kommenttia:

- Et sinä ole vihainen "olematonta" kohtaan, vaan olet hyvin konkreettisen tuntuisesti vihainen kristinuskoa ja kristittyjä kohtaan - kristillisyys ja uskovat ovat näyttävät siis olevan sinulle hyvin todellisia asioita, eivät olemattomia.

- Tärkeää ei ole katkeruus tai viha menneisyyden sinänsä täysin todellisia erehdyksiä ja vääriä tekoja kohtaan, vaan se, että mikä sinun suhteesi Kristukseen tänään, tässä elämässäsi :) Miksi turhaan syyttää Jumalaa ihmisen pahuudesta ja historiallisista uskon vääristelyistä. Tärkeintä juuri tänään olette sinä ja sinua kaikesta huolimatta rakastava Kristus

Vierailija
53/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko sanookin jo kaiken tarpeellisen. Jumala rakastaaa sinua, mutta...

Vierailija
54/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

Mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa, olisiko joku esi-isä mahdollisesti tehnyt tuhmuuksia - se jumala voi yhtäkkiä nimittäin ruveta hankalaksi ihan vanhojen kaunojensa takia

Jes. 14:21 "Laittakaa hänen lapsillensa verilöyly heidän isiensä pahain tekojen tähden, etteivät he nousisi ottamaan omaksensa maata ja täyttäisi maanpiiriä kaupungeilla."

2. Moos. 20:5 "Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"

2. Moos. 34:6-7 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."

2. Sam. 12:13-18 "... Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole. Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

Psa. 137:9 "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"

Minä lähden nyt muihin puuhiin, mutta hihhuli on hyvä ja miettii loppuyön siitä, mitä se herran kuriton esikoispoika oikein tahtoo ja tekee:

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan." Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

[/quote]

Mieti toki sinäkin, että mitä odotat Jumalalta! Tarkoitan, että lainauksesi Raamatun kirjoituksista ovat tarkoituksellisen negatiivisia kokelmia, joiden kautta sinulla ehkä on (tiedostamaton) tarkoitus pitää yllä torjuvaa jumalakuvaa - ja samalla pysyä etäällä Jumalasta, joka voisi rakastaa sinua. Jos et halua löytää, niin ehkä et löydä, mutta siltikin uskon, että Jumala voi yllättää sinut rakkaudellaan :) Suosittelen lämpimästi, että tutustu myös vhn erilaisiin ajatuksiin Jumalasta kuin joita itse pidät yllä:

Vierailija
55/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:27"]

Otsikko sanookin jo kaiken tarpeellisen. Jumala rakastaaa sinua, mutta...

[/quote]

Koetko siis henkilökohtaisesti, että ehkä Jumala voisi rakastaa sinua, mutta jokin on silti esteenä tai ehtona? Tai että sinä et jotenkin kelpaisi tai ihan riittäisi niin, että Jumala voisi sinua rakastaa? Jos vähänkään näin on, niin miten koet nämä muutamat ajatukset Jumalan ehdottomasta rakkaudesta, jossa ei ole muttia:

Vierailija
56/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten kamalissa oloissa elävät lapset ole jumalalle rakkaita?

Vierailija
57/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena olen rukoillut paljon ja koko ajan tapahtuu vain kauheampia ja kauheampia asioita. Kovalle nähtävästi usko panee ihmisen ja koettelee. Mielenterveys alkaa olla kohta kovilla. Kyllä minä uskoisin vähemmälläkin simputuksella.

Vierailija
58/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset