Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINÄ, juuri sinä, olet Jumalalle rakas :) Mutta

Vierailija
30.03.2015 |

voiko kuka tahansa ihminen, vaikkei olisikaan "uskovainen", löytää Jumalan rakkauden? Tästä puhuvat psykologipariskunta Jan ja Joy Cedercreutz inhimilliseen ja rohkaisevaan tapaansa: parhaillaan suoratoistona ja tv:ssä klo 19:30 asti http://www.tv7.fi/?player=oldie

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:19"]

Tänä talvena olen rukoillut paljon ja koko ajan tapahtuu vain kauheampia ja kauheampia asioita. Kovalle nähtävästi usko panee ihmisen ja koettelee. Mielenterveys alkaa olla kohta kovilla. Kyllä minä uskoisin vähemmälläkin simputuksella.

[/quote]

Sun mielenterveytes on vinksahtanut ajat sitten, jos olet kuvitellut mielikuvitusolentoa rukoilemalla kykeneväsi muuttamaan asioiden kulkua.

Vierailija
2/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:20"]

Mainostaminen kielletty tälläkin keskustelupalstalla, joten tämä ketju poistoon, varsinkin kun kyseessä on rahankerjuu kanava.

[/quote]

TÄMÄ VIESTIKETJU EI OLE MAINOSTUSTA EIKÄ RAHANKERUUTA! Ketjun poisto EI ole perusteltua palstan sääntöjen mukaan.

Vierailija
4/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:22"]

Tänä talvena olen rukoillut paljon ja koko ajan tapahtuu vain kauheampia ja kauheampia asioita. Kovalle nähtävästi usko panee ihmisen ja koettelee. Mielenterveys alkaa olla kohta kovilla. Kyllä minä uskoisin vähemmälläkin simputuksella.

[/quote]

Sun mielenterveytes on vinksahtanut ajat sitten, jos olet kuvitellut mielikuvitusolentoa rukoilemalla kykeneväsi muuttamaan asioiden kulkua.

[/quote]

En ole rukoillut muuttamaan asioiden kulkua, vaan Jeesusta kulkemaan rinnallani vaikeina aikoina. Mutta kukaan meistä ei voi sanoa elinaikana varmasti, mitä siellä rajan takana on. Voi olla, että kumpikin olemme väärässä, voi olla, että siellä rajan takana onkin uudelleensyntyminen. Mutta en osaa rukoilla muuta, koska olen saanut kristillisen kasvatuksen. Kuoleman jälkeen vasta tiedämme, mitä tuleman pitää, vai pitääkö mitään.

Vierailija
5/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taivas on lähellekkään kylmä ja kuiva ummehtunut puuhalli, jossa lauletaan gregoriaanisia kuolemanlauluja ja palvotaan kumarrellen jotain sairasta vanhaa miestä, niin mieluummin menen lämpöiseen tulimereen ottamaan munaa suuhun ja perseeseen.

Vierailija
6/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:18"]

Miksei sitten kamalissa oloissa elävät lapset ole jumalalle rakkaita?

[/quote]

Mutta eihän ihmisten toisilleen aiheuttama kärsimys tarkoita, etteivät ihmiset olisi Jumalalle rakkaita! Jos ns. KÄRSIMYKSEN ONGELMA mietityttää sinua, niin lämpimästi suosittelen katsomaan tämän ohjelman, jossa kirjailija-teologi Petri Välimäki antaa vastauksia ja ajattelemisen aihetta kärsimyksen kysymykseen: http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-107-w.MP4

Vierailija
7/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa tosiaan hälyttävältä. Itse nuorempana lähdin tohon rukousjuttuun ja koko maailma muuttui enteiksi, merkeiksi ja saatanallisiksi varoituksiksi. Pudistelin mielikuvitusmaailman pois nopeasti. Uskonnot pitäisi kieltää. Niin paljon väärinymmärryksiä ja psykoligisia ongelmia niistä syntyy.

Vierailija
8/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi Jumala sallii koiranpentutehtaat, jossa viattomat karvapallot mätänee häkkeihinsä?

Vierailija
9/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kristityn elämään kuuluu myös vaikeudet. Siunausta sinulle!

Vierailija
10/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:29"]

[/quote]

Mutta eihän ihmisten toisilleen aiheuttama kärsimys tarkoita, etteivät ihmiset olisi Jumalalle rakkaita! Jos ns. KÄRSIMYKSEN ONGELMA mietityttää sinua, niin lämpimästi suosittelen katsomaan tämän ohjelman, jossa kirjailija-teologi Petri Välimäki antaa vastauksia ja ajattelemisen aihetta kärsimyksen kysymykseen: http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-107-w.MP4

[/quote]

Lapset eivät ole sitä kohtaloa päättäneet, tai siihen osasyyllisiä. Miksei jumala suojele heitä, kaikkivoipa kun on?

Tsunamit ja muutkin kivat on vaan jumalan leikkiä, eikös?

Vierailija
11/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei tästä ole kysymys. Jos olisin Jumala niin mulla olis munaa käydä tällä planeetalla kylässä ja lyödä kuoliaaksi kaikki oikeasti sairaat ja pahat ihmiset. Saatana.

Vierailija
12/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]

En ole rukoillut muuttamaan asioiden kulkua, vaan Jeesusta kulkemaan rinnallani vaikeina aikoina. Mutta kukaan meistä ei voi sanoa elinaikana varmasti, mitä siellä rajan takana on. Voi olla, että kumpikin olemme väärässä, voi olla, että siellä rajan takana onkin uudelleensyntyminen. Mutta en osaa rukoilla muuta, koska olen saanut kristillisen kasvatuksen. Kuoleman jälkeen vasta tiedämme, mitä tuleman pitää, vai pitääkö mitään.

[/quote]

Hei! Voimia sinulle koko elämääsi, olen rukoillut puolestasi. Olet varmasti tehnyt hyvin, kun olet pyytänyt Jeesusta kulkemaan rinnallasi - toivon, että oheinen pieni video voisi antaa sinulle luottamusta siihen, että Jeesus tahtoo olla lähelläsi ja rakastaa sinua: http://www.healingrooms.fi/?sid=118

Vierailija
13/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, en minä tällaista rakastajaa halua:

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."
5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."

Vierailija
14/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mieluummin "palan helvetissä" kuin peläten uskon johonkin narsistiselta kuulostavaan hahmoon.

Vierailija
15/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Suoraan Raamatusta! Köyhät kyykkyyn – ja vammaiset, naiset, orjat, homot, äpärät, juutalaiset, amalekilaiset ja vegetaristit

Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.
5. Moos. 22:23-24 Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
Efes. (Paavali) 6:5 Orjien on toteltava herrojaan ”kuin Kristusta”.
"Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niin kuin Kristukselle".
2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).
3. Moos. 20:9-12 Homot ja avionrikkojat on tapettava.
Kor. (Paavali) 6:9-11 Homoseksuaalit ja naismaiset eivät pääse taivaaseen.
Room. 11:7-10 Jumala sokaisi juutalaiset, jotta he eivät näkisi Messiasta.
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
Mark. 4:25 Keillä tämä elämä on huono, seuraava on vieläkin huonompi.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
Joh. 5:14 Jeesus kai uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.
Room. 14:2 (Paavali) Vain heikot ovat vegetaristeja.
5. Moos. 23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot [Jumala]: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Vierailija
16/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on pahasti hukassa Jumalansa kanssa. Voi, voi.

Vierailija
17/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään katsoin dokkarin Jaycee Dugardista, kidnapatusta tytöstä joka oli hullun kynsissä 18 vuotta. 

Mietin yhteyttä sillä, että aika moni tälläinen kidnappaaja-raiskaaja kuvittelee olevansa se Jumalan "chosen one". Aika pelottavaa.

Vierailija
18/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:39"]

[/quote]

[/quote]

Suoraan Raamatusta! Köyhät kyykkyyn – ja vammaiset, naiset, orjat, homot, äpärät, juutalaiset, amalekilaiset ja vegetaristit

Efes. (Paavali) 5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.
5. Moos. 22:23-24 Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
Efes. (Paavali) 6:5 Orjien on toteltava herrojaan ”kuin Kristusta”.
"Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niin kuin Kristukselle".
2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).
3. Moos. 20:9-12 Homot ja avionrikkojat on tapettava.
Kor. (Paavali) 6:9-11 Homoseksuaalit ja naismaiset eivät pääse taivaaseen.
Room. 11:7-10 Jumala sokaisi juutalaiset, jotta he eivät näkisi Messiasta.
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.
Mark. 4:25 Keillä tämä elämä on huono, seuraava on vieläkin huonompi.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
Joh. 5:14 Jeesus kai uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.
Room. 14:2 (Paavali) Vain heikot ovat vegetaristeja.
5. Moos. 23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot [Jumala]: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

[/quote]

Ei noin kyllä suomenkielisessä Raamatussa ainakaan ole.

Vierailija
19/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on mietityttänyt yksi kysymys. Mieheni on pappi, minä ihan tavallinen pulliainen ja vielä ateisti. Pääsenkö mieheni kyydillä taivaaseen? :D

Vierailija
20/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:33"]

[/quote]

[/quote]

Ei tästä ole kysymys. Jos olisin Jumala niin mulla olis munaa käydä tällä planeetalla kylässä ja lyödä kuoliaaksi kaikki oikeasti sairaat ja pahat ihmiset. Saatana.

[/quote]

Oot todella pettynyt "munatonta" Jumalaa kohtaan, eikö vaan! Mutta vastaisiko ns. viimeisen tuomion ajatus pettymykseesi: siinähän jokaisen ihmisen teot punnitaan ja niille on seurauksensa. Ja ootko tullut ajatelleeksi, että Jumalla, Kristuksella oli paljonkin "munaa" tullessaan tälle planeetalle n. 2000 v. sitten ja samaistuessaan ihmisen koko elämään iloineen ja itkuineen? Siksi hän tuntee myötätuntoa meitä ihmisiä kohtaan, voi olla läsnä ja antaa voimaa. MUTTA koska Kristus kunnioittaa ihmisen valinnanvapautta ja tahtoa, hän ei pakota sellaista ihmistä muuttumaan, joka tietoisesti valitsee aiheuttaa kärsimysta ja tehdä väärin - ihmisellä on oma tahto ja vastuu! Jos tämän ymmärtää, niin voi lopettaa Jumalan syyttämisen ihmisen itsekkyydestä ja pahuudesta. Tämä asiallinen keskustelu ehkä hyvinkin vastaa pettymykseesi munatonta Jumalaa kohtaan: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=26042