tyttöystävä ei suostu aborttiin
Elikkäs olen 18v mies kohta 19 täytän ja tyttöystäväni on samanikänen. No tuossa jokin aika sitten tyttöystävä sano mulle että raskaanan ja aikoo pitää lapsen. On kai unohtanut ottaa e pillerit. No sanoin että tee abortti mutta ei halua kuulemma sitä tehdä. On kai menettänyt järkensä. Eli miten saisin puhuttua tyttöystävälle järkeä että tekis abortin? Itse olen työtön ja tyttöystävä opiskelee tällä hetkellä. Jos aikoo pitää sen lapsen niin kyllä jätän hänet. En rupea leikkimää mitää kotia ja haluan käydä baareissa ja viettää nuoruutta.
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:04"]
Voi jumalauta. Pitäisi olla parisuhteessa joku kirjallinen sopimus mahdollisen vahingon varalta. Esim. Jos nainen pamahtaa paksuksi ja haluaa pitää lapsen, mutta mies ei halua lasta, olisi valmiiksi sovittu että nainen joko tekee abortin tai elättää sen vahinkonsa ihan itse. Miehiltä vaaditaan vastuunkantoa kun naiselle se vastuullisin teko olisi tehdä vaan se hiton abortti ja jatkaa elämäänsä.
Oma mies on kyllä onnekas kun en ole niin heikkopäinen, että vain alistuisin leikkimään perhettä jos vahinko sattuisi ja pilaisin molempien elämän.
[/quote]
Entäs jos toivottu lapsi onkin (vahingossa=ei näkynyt seuloissa) vammainen? Sinun logiikallasihan ei olisi mitään järkeä kantaa vastuuta vammaisesta lapsesta kun sitä ei kerran haluttu. Jos isä ei halua pitää huolta vammaisesta lapsesta niin sitten se pitää vaan tappaa heti synnärillä? Kyllä on äiti heikkopäinen jos tieten tahtoen ottaa elätettäväksi koko ikäns holhouksen alaisena olevan lapsen, ja pakottaa vielä isänkin siihen samana rumbaan...
Huhhuh millaisia ihmisiä ja ajatusmaailmoja. Asia vaan on niin että kaikki ei aina mene elämässä niin kuin on ajateltu. Joskus tulee lapsi vaikkei sitä olisi tahdottu, joskus sitä ei tule vaikka tahdottaisiin, joskus lapsi syntyy sairaana tai vammaisena vaikka tervettä on toivottu. Nää hommat nyt vaan kuuluu elämään ja vastuu täytyy kantaa niin mahdollisista lapsista kuin taudeista ynnämuistakin jos sänkypuuhiin on ryhdytty.
[/quote] Juuri tämän voi estää abortilla. Joo, kaikki ei mene elämässä suunnitellusti, mutta paksuksi pamahtamisen ei tarvitse pilata elämää. Taidat olla joku abortinvastustajahihhuli kun vertaat aborttia jo syntyneen lapsen tappamiseen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:23"]
52, sinä sen MURHA sanan sanoit, en minä. Murha, tiedätkö mitä murha tarkoittaa?? Sikiö ei ole ihminen, sorry, Ja minä en yllytä mitään, kerroin vain vaihtoehtoja ahdinkoon. Ikävää jos tuollainen asia on sinulle uutta, netistä löytyy paljon ohjeita kyllä tuohon ongelmaa, että siinähän surffailette=)
[/quote]Murha on harkittu teko. Jos on apteekista haettu jälkiehkäisy niin ei niitä varmaan vahingossa ole ostettu ja ujutettu toisen juomaan? Pikkusen on harkintaa käytetty,eikö vaan?? Mistäs sinä tiedät miten iso "sikiö" seillä mahassa jo on. Sydän sykkii ja sinä annat neuvoja miten se saadaan lopettamaan sykkiminen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:55"]Et voi tehdä mitään. Anteeksi nyt vain, ikävä tilanne :( [/quote] Niin on. Mutta on se kyllä syvältä että nainen saa päättää pitääkö lapsen vai ei. Ja mies joutuu silti maksamaa elareita saatana 18 vuotta. [/quote] Joutuuko jos ei myönnä isyyttä eikä suostu testeihin? Vai miten se käytännössä menee? [/quote] Joutuu
[/quote]
Olipa hienosti selitetty... Siis jos isä ei myönnä isyyttään ja kieltäytyy tulemasta isyystestiin tarpeeksi monta kertaa niin lopulta tulee vaikka poliisit sut sinne hakemaan. Isä joutuu vastuuseen jos äiti niin tahtoo. Mikä on tietty väärin. Siis että äiti voi abortoida lapsen vaikka isä haluaisi pitää ja äiti voi myös pitää lapsen ja pakottaa isän isäksi tai ainakin maksumieheksi vaikka mies haluaisi keskeyttää raskauden. Mutta näin se vaan menee. Toki faktahan on että AP on itse harrastanut seksiä ja tasan tiennyt raskauden riskistä, vaikka ehkäisy olisikin kunnossa. Näin ollen olisi pitänyt myös olla valmis kantamaan sen seuraukset, kuten äiti tässä on.
[/quote]
Sen takia pitää lähettää saman näköinen kaveri sinne testiin ja antaa sille sun paperit.
Huh. Oiskohan tostaki kannattanu keskustella, että pitäisikö tyttöystävä lapsen jos ehkäisy pettäisi? Ei kaikki todellakaan tekisi aborttia tuossa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:24"]
Jos on rehellisesti ehkäisty, raskaus ei ole ollut haluttu, häviä ulkomaille mies, jos akka on tuollainen.
[/quote]Tämä "akka" on ehkäissyt toisin kuin ukko. Tai pentuhan tuo isäehdokas vielä on .Aikuisten huveja ei kannattaisi harrastaa kun ei kantti kestä vastuuta. Nainen on ehkäissyt ei mies. Pillerit ovat noin 96-98% varmoja eli aika moni raskautuu pillereistä huolimatta. Miehet käyttäkää kotrsua jos ette missään nimessä halua isäksi. Muuta varmaa ehkäisyä ei ole. Turha syyttää naista joka kuitenkin on ollut ainoa vastuullinen tässäkin tapauksessa. Ja naiselle se aina pahempi paikka on, tälläinen vahinkoraskaus, mutta abortti ei ole ehkäisy.
Kai sä nyt jo tuossa iässä olet ymmärtänyt, että seksi voi johtaa raskauteen? Täysin omalla vastuullasi pitää huolta ettei jälkikasvua tule jos kerran olet täysin ajatusta vastaan. Selibaatti on yksi vaihtoehto jos ei pysty tämän riskin kanssa elämään. Ja pidä nyt ainakin itse huolta ehkäisystä äläkä laske sen varaan, että joku muu hoitaa sen asian puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:42"]
Netissä on neuvoja ap tähän ongelmaan pilvin pimein!! Suosittelen! Ja ihan tiedoksi, naisella on oikeus ostaa monta pakettia jäkiehkäisypillereitä ja syödä ne, voin kertoa että toimii ihan omasta kokemuksesta. Jokainen terve ihminen saa kysyessään neuvoja, ja tietää mikä on laitonta ja mikä ei, ihan turhaa täällä kukaan vinkuu mistään murhasta. SIKIÖN abortoiminen ei ole murha. Koittakaa nyt kestää se fakta.
[/quote]Neuvoja voi olla, mutta ei niissä varmaan yllytetä ketään laittamaan raskaana olevat tyttöystävän juomaan jälkiehkäisyä??????? Se on yllyttämistä rikokseen. Nainen saakin itse niitä ostaa ja syödä kuinka paljon haluaa,mutta tässä kehoitettiin toista henkilöä niitä ostämaan ja laittamaan toisen ihmisen juomaan. Saahan tämäkin poikaystäva iitä ostaa vaikka 50 pakettia kunhan syö ne itse.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:53"]
52, sinä sen MURHA sanan sanoit, en minä. Murha, tiedätkö mitä murha tarkoittaa?? Sikiö ei ole ihminen, sorry, Ja minä en yllytä mitään, kerroin vain vaihtoehtoja ahdinkoon. Ikävää jos tuollainen asia on sinulle uutta, netistä löytyy paljon ohjeita kyllä tuohon ongelmaa, että siinähän surffailette=)
[/quote]Murha on harkittu teko. Jos on apteekista haettu jälkiehkäisy niin ei niitä varmaan vahingossa ole ostettu ja ujutettu toisen juomaan? Pikkusen on harkintaa käytetty,eikö vaan?? Mistäs sinä tiedät miten iso "sikiö" seillä mahassa jo on. Sydän sykkii ja sinä annat neuvoja miten se saadaan lopettamaan sykkiminen.
[/quote]
Aika jännä että apteekissa myydään murhaan tarkoitettuja lääkkeitä :) Ainiin eihän se silloin olekaan murha jos NAINEN on sitä mieltä että jälkiehkäisyä käytetään.. :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:55"]Et voi tehdä mitään. Anteeksi nyt vain, ikävä tilanne :( [/quote] Niin on. Mutta on se kyllä syvältä että nainen saa päättää pitääkö lapsen vai ei. Ja mies joutuu silti maksamaa elareita saatana 18 vuotta.
[/quote] ennenkuin panee mulukkansa siihen reikään niin pitää ensiksi ajatella mitä tästä nyt voi seuirata. Eli kumit takaplakkarissa aina.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:55"]Et voi tehdä mitään. Anteeksi nyt vain, ikävä tilanne :( [/quote] Niin on. Mutta on se kyllä syvältä että nainen saa päättää pitääkö lapsen vai ei. Ja mies joutuu silti maksamaa elareita saatana 18 vuotta. [/quote] Joutuuko jos ei myönnä isyyttä eikä suostu testeihin? Vai miten se käytännössä menee? [/quote] Joutuu
[/quote]
Olipa hienosti selitetty... Siis jos isä ei myönnä isyyttään ja kieltäytyy tulemasta isyystestiin tarpeeksi monta kertaa niin lopulta tulee vaikka poliisit sut sinne hakemaan. Isä joutuu vastuuseen jos äiti niin tahtoo. Mikä on tietty väärin. Siis että äiti voi abortoida lapsen vaikka isä haluaisi pitää ja äiti voi myös pitää lapsen ja pakottaa isän isäksi tai ainakin maksumieheksi vaikka mies haluaisi keskeyttää raskauden. Mutta näin se vaan menee. Toki faktahan on että AP on itse harrastanut seksiä ja tasan tiennyt raskauden riskistä, vaikka ehkäisy olisikin kunnossa. Näin ollen olisi pitänyt myös olla valmis kantamaan sen seuraukset, kuten äiti tässä on.
[/quote]
Sen takia pitää lähettää saman näköinen kaveri sinne testiin ja antaa sille sun paperit.
[/quote]Eiko se nyt vaan ole yksinkertaisinta pitää se muna housussa. Saamari mitä vellihousuja nämä Suomen toivot ovat nykyään. Ei mitään vastuuta. Tyttö syö pillereitä ja silti on muka sen vika kun vahinko tapahtuu. Tuollaisilta "miehiltä" vehkeet pois valtiolle,ettei enää uusia vahinkoja tule.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:25"]
Itse tulin raskaaksi 17 vuotiaana, täytin 18 5kk ennen synnytystä. Lapsen isä on 2 vuotta vanhempi. Isä halusi abortin, minä taas halusin ehdottomasti pitää lapsen. Teimme niin että isä sai "aborttinsa" eli vapaapääsyn ulos elämästämme. Enhän minä voi tehdä noin isoa päätöstä kenenkään muun kuin itseni puolesta, varsinkaan kun isä ei kerran helunnut lasta. Nyt tyttäreni on 2v eikä ole nähnyt isäänsä koskaan. Harmi, surullista, todella väärin, mutta silti tyttärelläni on ollut ja toivottavasti tulee olemaan hyvä ja onnellinen elämä. Minulla ei ole kaunoja lapsen isää kohtaan, mutta toivottavasti hän tiedostaa sen miten oma tyttärensä tulee ehkä joskus ajattelemaan hänestä. Vaikket olisi lapsesi elämässä, olet silti hänen isänsä ja se lapsi on sinun lihaasi ja vertasi. Mieti vielä ennen kun teet mitään päätöksiä. Itselleni vanhemmuus on ollut juuri oikea reitti elämässä mutta toisaalta jos vielä se viina vie ja baarit kiinnostaa niin kannattaa sitten tosissaan miettiä. Miten olisi joku etävanhemmuus? Lapsi sun luona jokatoinen vkl? Ei varmaan olisi niin kauheasti vaadittu jos joka toinen vkl olisit kotona? Tai edes vaikka viikolla tapaisit lasta? Tulet huomaamaan että oman lapset kanssa olemisesta saat jotain paljon ihanampaa kuin kännien vetämisestä. Vaikka toki se nuoruuskin on tärkeää :)
Älä missään nimessä painosta tyttöystävääsi aborttiin. Jos hän tekee sen vastoin tahtoaan/painostuksen alla, hän tulee kärsimään siitä lopun ikäänsä.
[/quote]
Wau, kuulostat uskomattoman fiksulta tyypiltä ja vastuulliselta vanhemmalta, varsinkin noin nuorella iällä. :) Lapsesi tulee varmasti saamaan onnellisen elämän, kiitos parhaan äidin. Kaikkea hyvää teille. :)
[/quote]
Voi kiitos! Tuo on todella ihanaa kuulla, varsinkin täällä palstalla jossa usein nuorina vanhemmaksi tulleita ja varsinkin yh-äitejä haukutaan rankasti :) Kiitos!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:03"]Ei ole tarvinnut unodustakaan, ei ne pillerit mitään sataprosenttisen varmoja ole. Miksi itse et käyttänyt kondomia? Vaan provohan tämäkin aloiyus taas lienee [/quote] Kyllä ne lähes satavarmoja on.
[/quote]nimenomaan LÄHES!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:54"]
Elikkäs olen 18v mies kohta 19 täytän ja tyttöystäväni on samanikänen. No tuossa jokin aika sitten tyttöystävä sano mulle että raskaanan ja aikoo pitää lapsen. On kai unohtanut ottaa e pillerit. No sanoin että tee abortti mutta ei halua kuulemma sitä tehdä. On kai menettänyt järkensä. Eli miten saisin puhuttua tyttöystävälle järkeä että tekis abortin? Itse olen työtön ja tyttöystävä opiskelee tällä hetkellä. Jos aikoo pitää sen lapsen niin kyllä jätän hänet. En rupea leikkimää mitää kotia ja haluan käydä baareissa ja viettää nuoruutta.
[/quote]
Milläs käyt baareissa, persaukinen vätys, kun ei ole edes työpaikkaa? 19 vee. ja työtön, ei hyvää päivää. Yritä nyt edes sossusta hakea ne kumit kun et sitä mulkkuas saa pidetyksi housuissa. Edes kellontarkasti otettu e-pilleri ei ole täysin varma ehkäisykeino, vai eivätkö ne tällaista kertoneet amiksessa?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:18"]
Kyllä sakki on sekaisin täällä. Niin moni mies maksaa elatusmaksuja ihan vaan sen takua että ex akka saa makkaraa leivän päälle. Todella törkeää hyväksikäyttöä naisilta!!! Jos isä ei lasta halua, hänelläkin lienee siihen oikeus?? Ehei, ei näiden elatustuilla elävien emakoiden mielestä. Tasa-arvosta on niin kauan turha puhua kun muijat ei pysty ihan itse kustantamaan pentujensa elämää. Tätä pentutehtailua ja isien ryöstämistä näkee niin saatanan paljon joka puolella että en todellakaan haluaisi olla mies tässä maailmassa. Kiitos, olen puhunut. Ja av, lippu korkealle ja koeta sopia muijasi kanssa asiat.
[/quote]
Kyse ei ole siitä, etteikö useimmilla naisilla olisi varaa elättää jälkikasvua (oikeasti, kenenkään elämä ei voi olla kiinni siitä 150 eurosta) vaan siitä, että myös isä ottaa vastuuta lapsistaan. Elatusvelvollisuus katsos.
Jos miehet eivät niitä lapsia halua niin kannattaa pitää se mulkku housuissa. Sama pätee naisiin, jos niitä lapsia ei halua niin ei muuta kuin haarat kiinni. Seksistä kun voi tulla raskaaksi eikä mikään ehkäisy ole sataprosenttisen varma.
Ja ap ehdottomasti isyystesteihin. Lapsella on oikeus tietää isänsä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:53"]
[/quote]
Aika jännä että apteekissa myydään murhaan tarkoitettuja lääkkeitä :) Ainiin eihän se silloin olekaan murha jos NAINEN on sitä mieltä että jälkiehkäisyä käytetään.. :)
[/quote]Tajuatko,että on ero jos nainen itse ottaa jälkiehkäisyn kuin,että jos joku salaa laittaa sen raskaana olevan juomaan???? Miten täytyy näin selvä asia vääntää rautalangasta????? Tajuatko,että jos joku ottaa myrkkyä ja kuolee se on itsemurha, mutta jos joku muu laittaa sitä myrkkyä vaikka sun juomaan ja sä tietämättäsi juot sen se on murha .Ootko oikeasti noin tyhmä???????
Oikeasti kun tosi monella ei tunnu olevan varaa, ja 150e on todella sopuhinta, jos sossu sen päättää niin se on jotain aivan muuta. Tiedän erään tapauksen jossa äiti riitautti koko huoltajuusasian, lopputulos 300e/pää. Pentuja kolme. Alapa siitä laskee pystyykö keskivertopalkansaaja elämään.
Pakko vielä jatkaa tuohon 300e / pää juttuun, kun laki on tässä pelkästään ja ainoastaan äidin puolella. Äiti saa olla millainen manipuloija tahansa niin laki puoltaa ja iskä maksaa. Kannattaa tutustua aiheeseen ennen kuin alkaa pälpättämään elatusvelvollisuudesta. Se on totisinta totta jos lapsi syntyy.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:18"]
Kyllä sakki on sekaisin täällä. Niin moni mies maksaa elatusmaksuja ihan vaan sen takua että ex akka saa makkaraa leivän päälle. Todella törkeää hyväksikäyttöä naisilta!!! Jos isä ei lasta halua, hänelläkin lienee siihen oikeus?? Ehei, ei näiden elatustuilla elävien emakoiden mielestä. Tasa-arvosta on niin kauan turha puhua kun muijat ei pysty ihan itse kustantamaan pentujensa elämää. Tätä pentutehtailua ja isien ryöstämistä näkee niin saatanan paljon joka puolella että en todellakaan haluaisi olla mies tässä maailmassa. Kiitos, olen puhunut. Ja av, lippu korkealle ja koeta sopia muijasi kanssa asiat.
[/quote]Miehellä on 100% oikeus olla tulematta isäksi. AIna täytyy itse huolehtia ehkäisystä. Kai mullakin olisi 30 lasta jos en itse olisi huolehtinut ehkäisystä. Täällä nyt rääkyisin,että kun mies ei ehkäissyt niin tuli lapsi. Hei aikuiset miehet,ottakaa itse vastuu munastanne,älkääkä naisia syyttäkö. Naiset huolehtii varmasti jokainen ehkäisystä 1000 kertaa paremmin kuin yksikään mies. Vahimkoja sattuu,pillerit eivät ole 100% varmoja. Vastuu on kannettava jos vakonko käy. Niin miehen kuin naisenkin. ÄLÄ NAI PAJLAALLA JOS ET HALUA ISÄKSI tai älä nai ollenkaan tai laita piuhat poikki, mutta älä naisia syytä. Kanna itse vastuusi,äläkä sitä muille sysää.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:33"]
Käyt ostamassa yhden paketin kerrallaan jälkiehkäisypillereitä, ja syötän niitä salaa kolminkertaisen annoksen joka päivä niin kauan kun saa keskenmenon, toimii usko pois.
Jos tyttö on noin helkkarin TYHMÄ, että ei tajua omaa, sinun eikä lapsen parasta, niin autat vähän luontoa.
Toinen keino on, että sanot sulla olevan HIVIN, ja haluaako se lapsen joka kuolee heti =)
[/quote]Tajuatko että yllytät toista tekemään murhan???
[/quote] tyttö voi tarkistaa onko hänellä HIV, ei men3e läpi, toivottavasti tyttö ei tee aborttia