Doxal ym ahdistuslääkkeet. Apua tarvitaan!
Olen käyttänyt Doxalia ahdistukseen ja unettomuuteen vuoden verran. Lääke on toiminut todella erinomaisesti ahdistukseen ja olen aivan eri ihminen kuin ennen aloittamista. Nukahtamiseen se auttaa hieman huonommin. Olen kuitenkin tämän vuoden aikana lihonut 7 kiloa(55->62kg), vaikka olen liikkunut samalla tavalla ja syömiseni ei ole muuttunut yhtään. Käyttämäni annokset ovat olleet 25-50mg. Pystyykö tätä lihomista estämään millään tavalla, jos ei niin mitä muita vastaavia lääkkeitä olisi ilman tätä haittavaikutusta?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:24"]
Kyllä SSRI-lääkkeet voivat kadottaa seksihalut. Se on yleinen sivuoire. Mutta oma kokemus on että aggressiivisuus ja pahantuulisuus oikeastaan katosivat. Ne tasoittavat kaikki huipputunteet, olivatpa ne hyviä tai pahoja, mutta eivät liikaa (minusta). Lääkitys auttoi ahdistuneisuuteen minulla niin hyvin, että ihmettelin vain välillä, että tällaistako elämä voi olla; että on mahdollista olla näin onnellinen ja kevyt olo.
[/quote]
Täytyy jutella näistä lääkärin kanssa. Nyt Doxalin käytön aikana ollut samanlainen fiilis, on tuntunut paremmalta kuin vuosiin. Ennen aloittamista tuntui, ettei enää jaksa, nyt on taas elämänhalua vaikka kuinka. Tämä lihominen on vain ahdistavaa. ap
SSRI-lääkkeistä kokemusta itsellänikin, auttoivat ahdistukseen, eivät lihottaneet.
Jaa'a. Itse lihoin myös noin 10 kiloa 1.5 vuoden käytön aikana. TÄhän voisi varmaan joku ammattilainen sanoa jotain.
Miksi muuten tälläiset lääkkeet lihottavat, vaikkei söisi yhtään enempää ja liikkuisi saman verran. Kokemuksia on aikanaan Mirtazapinista, joka lihotti kanssa kunnolla.
Minulla Doxal on selvästi tehonnut mielettömään ahdistukseen,kun tuntui jo että seinät kaatuu päälle.Liikun tosi paljon ja ennemmin olen vähän pyöreä kuin täysin sekopää,joka pelkää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten tälläiset lääkkeet lihottavat, vaikkei söisi yhtään enempää ja liikkuisi saman verran. Kokemuksia on aikanaan Mirtazapinista, joka lihotti kanssa kunnolla.
Nämä lääkkeet turvottavat kroppaa , koska keräävät nestettä elimistöön.
Monet lääkkeet kuvaavat pahasti suun ja tuntuu että vaikka kuinka paljon juo niin ei auta ei kuseta kumminkaan normaalisti...
Eikös tämä ole se kolmannen polven antiperspirantti? Varmasti joku sairaanhoitaja rientää ylitöinä ja väsyneenä kertomaan tästä lisää.
Vanha ketju mutta te jotka olette saaneet ahdistukseen avun doxalista niin millä annoksella käytätte. Inhottaa tämä jatkuva ahdistunut olo.
Mulla annos on 25mg illlala.
Kyllä SSRI-lääkkeet voivat kadottaa seksihalut. Se on yleinen sivuoire. Mutta oma kokemus on että aggressiivisuus ja pahantuulisuus oikeastaan katosivat. Ne tasoittavat kaikki huipputunteet, olivatpa ne hyviä tai pahoja, mutta eivät liikaa (minusta). Lääkitys auttoi ahdistuneisuuteen minulla niin hyvin, että ihmettelin vain välillä, että tällaistako elämä voi olla; että on mahdollista olla näin onnellinen ja kevyt olo.