Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaun syy hakemukseen vai ei?

Vierailija
30.03.2015 |

Joidenkin ohjeiden mukaan työhakemuksessa kannattaa mainita, miksi hakee ko. työpaikkaa. En haluaisi kirjoittaa mitään kliseistä uusista haasteista ja itseni kehittämisestä, vaikka tosiasiassa haluankin juuri uusia tehtäviä laajemmalla alueella alalla, jolle minulla on koulutus ja pitkä työkokemus myös yrittäjänä. Mitä työnantajat ajattelevat siitä, että työnhaun syytä ei mainita ollenkaan? Onko se kiinnostusta herättävä asia vai pelkästään epäilyttävää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tulisi sellainen tunne, että hakee pakotettuna. Jotenkin se oma motivaatio hakemiseen kannattaisi tuoda ilmi.

Vierailija
2/3 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään haastattelussa kannattaa joka tapauksessa varautua vastaamaan siihen, miksi haet tätä paikaa ja miksi se sinua kiinnostaa. Toki hakemuksessa kannattaa painottaa sitä, mitä annettavaa sinulla on yritykselle eikä niinkään sitä, mitä sinä haluat saada itsellesi. Mutta kyllä motivaattorinsa voi tuoda esille. Jos haluat uusia tehtäviä ja entistä laajempaa osaamista, miksi sitä ei voisi sanoa hakemuksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:13"]

Viimeistään haastattelussa kannattaa joka tapauksessa varautua vastaamaan siihen, miksi haet tätä paikaa ja miksi se sinua kiinnostaa. Toki hakemuksessa kannattaa painottaa sitä, mitä annettavaa sinulla on yritykselle eikä niinkään sitä, mitä sinä haluat saada itsellesi. Mutta kyllä motivaattorinsa voi tuoda esille. Jos haluat uusia tehtäviä ja entistä laajempaa osaamista, miksi sitä ei voisi sanoa hakemuksessa?

[/quote]

Noita omia avuja ja muuta olennaista minulla on jo niin paljon, että on vaikea pitää hakemusta silmää miellyttävän yksisivuisena. Siksi jättäisin tuon hakusyyn mielelläni pois, varsinkin kun se näyttää yhtä kliseiseltä ja tarpeettomalta kuin kunnioittavasti pyydän, että otatte hakemukseni huomioon täyttäessänne x:n paikkaa.

Kuten numero 2 sanoi, vaikuttaa siltä, että on kysymyksessä pakkohaku. Niin se minun tapauksessani on, kuten vaikka nokiainsseillä jokin aika sitten, mutta hakisin työtä varmasti muunkinlaisessa tilanteessa, koska aivoni kaipaavat jo tosissaan jumppaa. Haastattelussa pärjään aivan varmasti pelkästään olemalla rehellinen ja avoin, mutta tämä täsmähaku on tottumattomalle niin kovin mutkikasta.