Näin kuinka eräs hienolla autolla ajanut painoi CREDIT, kun osti bensiiniä
Kerroin tästä miehelle, joka tankkasi omaa automme. Hän antoi tankkauspistoolin minulle ja lähti katsomaan. Pieneen punaiseen vihkoon tuli 7 merkkiä. Mies palaa autolle ja ottaa kännykän esiin. Pian hän nauraa räkättää makeasti. 😂
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Osuuspankilla on jotain 3 tai 4 euroa kuussa tilinhoitomaksu. Prosentuaalisesti toki pieni jos paljon ostelee mutta satasen pikavipistä jo 3 tai 4 prosenttia. Mutta e sei auta kuin kortilla maksaa jos pätäkkää ei ole.
Ei ole mitään tilinhoitomaksuja, jos hoitaa luotot ensimmäisessä erässä. Toisekseen tili- ja pankkikortti maksaa saman verran ilman luotto-ominaisuuttakin ja siihen voi käyttää op-bonuksia.
Luottokorttien korot ovat sen verran korkeat, että vaikka vain vähemmistö käyttäisi luotto-ominaisuutta, toimiinta on äärimmäisen kannattavaa.
Eikö luottokorttiyhtiö saa myös maksuja kaupoilta, jotka ottavat luottokorttimaksuja vastaan? Olen aina kuvitellut, että näistä ne isoimmat rahat tulee.
Kyllä ja näitä maksaa sitten kaikki kohonneina tuotteiden hintoina. Sitä voisi jokainen ajatella kuka näppärästi höylää luotolla kaikki muutaman euron ostoksista lähtien.
Jopas on mode innokas tanaan. Hyvaa tyopaivanjatkoa sinulle, mina lahden pois palstalta.
Kun maksaa firman kortilla ei ole kuin credit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja näitä maksaa sitten kaikki kohonneina tuotteiden hintoina. Sitä voisi jokainen ajatella kuka näppärästi höylää luotolla kaikki muutaman euron ostoksista lähtien.
Debit-maksuissa on myös omat kulut kaupalle, ei visa ole hyväntekeväisyysjärjestö. Eikä se käteinenkääb ole kaupoille ilmaista pankki perii käteisestä omat kulut. Eli mitä tarkoitit, parin euron ostokset kannattaa maksaa ilman korttia? Ehkä näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-maksuissa on myös omat kulut kaupalle, ei visa ole hyväntekeväisyysjärjestö. Eikä se käteinenkääb ole kaupoille ilmaista pankki perii käteisestä omat kulut. Eli mitä tarkoitit, parin euron ostokset kannattaa maksaa ilman korttia? Ehkä näin
Luottokorttien tilityksistä Luottofirmat/Visa nappaa jotain 2%. Siis joka ikisestä loppusummasta. Se on käsittämättömän suuri rahansiirto ko firmoille kaupalta.
Voidaankin sanoa että jokainen kaupan tavara ja ruoka halpenisi 2% jos kaikki maksaisivat käteisellä.
Joskushan muinoin eräät kauppiaat alkoivat perimään Luottokortin käyttäjältä tuon 2% loppusumman päälle ja Luottofirmat nosti aikamoisen kälinän et näin ei tehdä tai tulee vaikeuksia kaupalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttien tilityksistä Luottofirmat/Visa nappaa jotain 2%. Siis joka ikisestä loppusummasta. Se on käsittämättömän suuri rahansiirto ko firmoille kaupalta.
Voidaankin sanoa että jokainen kaupan tavara ja ruoka halpenisi 2% jos kaikki maksaisivat käteisellä.
Joskushan muinoin eräät kauppiaat alkoivat perimään Luottokortin käyttäjältä tuon 2% loppusumman päälle ja Luottofirmat nosti aikamoisen kälinän et näin ei tehdä tai tulee vaikeuksia kaupalle.
Ei ne pankkien debit maksupäätteet ole mitään ilmaisia. Kuten ei ole myöskään Apple-/Mobilepay yms. tai Paypal. Eikä ole kaupalle ilmaista lähteä viemään päivittäin käteistä rahaa pankkiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö luottokorttiyhtiö saa myös maksuja kaupoilta, jotka ottavat luottokorttimaksuja vastaan? Olen aina kuvitellut, että näistä ne isoimmat rahat tulee.
Luottokorttiyhtiö veloittaa kaupalta prosivion, josta osa voidaan palauttaa asiakkaalle kannustamaan asiakasta käyttämään kortiaan entistä enemmän. Suomeen ei ole vielä suuremmin rantautunut tämä cashback-malli, minkä luulisi vetoavan bonuskorteista tykkäävään kansaan. Siihen vielä päälle ne ihmiset, jotka aidosti hyödyntävät luottokorttien korollista maksuaikaa.
Täysi autoetu ja firman kortti.
Joku on niin hyvä työntekijä, että tämmöistäkin annetaan.
Nyt ei taida ap:tä enää naurattaa, kun bensan hintahipoo taivaita.
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käsittelykään mitään ilmaista ole. Kassan työaikaa menee, kun pitää laskea käteinen. Kaupassa käteistä pitää säilyttää huolellisesti, sekä tarvittaessa kuljettaa rahankuljetusautolla kauppaan tai kaupasta pankkiin. Sitten vielä henkilökunnan kavallukset tai asiakkaiden varkaudet mukaan kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käsittelykään mitään ilmaista ole. Kassan työaikaa menee, kun pitää laskea käteinen. Kaupassa käteistä pitää säilyttää huolellisesti, sekä tarvittaessa kuljettaa rahankuljetusautolla kauppaan tai kaupasta pankkiin. Sitten vielä henkilökunnan kavallukset tai asiakkaiden varkaudet mukaan kustannuksiin.
Pankki otta myös käteisen viemisestä sikamaisen provision. Olen itse yrittäjä, ja käteinen on kallein maksutapa, ja vie eniten aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt ole lähellekkään sen luottokorttifirman veloitukseen verrattuna.
Saa siinä aika kauan käteisiä laskeskella jos miljoonia euroja menee käteisen kaa peuhatessa?
Itse maksan kaikki autoon liittyvät luotolta ja maksan samassa kuussa laskun pois. Ei liitu siihen että ei olisi rahaa vaan siihen, että helpompi laskea paljonko autoon menee vuodessa.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Itselläni ei ole muuta kuin luottokortti. Ihan sama maksanko kaikki maksut kuun lopussa vaiko ns saman tien jos olisi debit. Ei ole tarvetta debit kortille sillä minulle myönnettiin Osuuspankissa Credit koska rahaa oli tilillä. Credit on monella tapaa parempi kuin debit.
Suomessa luottokortti on ihme juttu mikä muka kertoo rahan puutteesta vaikka asia on päinvastoin sillä Osuuspankki ei sellaista mtönnä jos raha-asiat ovat päin peetä hoidettuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän luottokorttia (eli otan käytännössä pikavipin) silloin kun saldo on lähellä nollaa. Yleensä en tarvitse näitä pikavippejä, mutta toisinaan menoja kasaantuu ja täytyy nöyrtyä. Yleensä vilkaisen ympärilleni ennen credit-napin painamista ettei kukaan tuttu satu näkemään. Siinä määrin noloa tuo credit-maksaminen on.
Itse loukkaannuin kun kosmetologi kysyi maksanko pankilla vai luotolla. Siihen loppui asiakkuus. Luuleeko hän että minä, 43v työssäkäyvä nainen olen niin ajattelematon että ei ole rahaa kosmetologiin? Ja jos olisi matti kukkarosta, kyllä kosmetologi palvelut jäisi parempaan aikaan.
Hienotunteisuutta, asiakaspalvelijat!
Olen työskennellyt kaupankassana Suomen rikkaimmilla alueilla, siellä käytetään mustaa amexia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän luottokorttia (eli otan käytännössä pikavipin) silloin kun saldo on lähellä nollaa. Yleensä en tarvitse näitä pikavippejä, mutta toisinaan menoja kasaantuu ja täytyy nöyrtyä. Yleensä vilkaisen ympärilleni ennen credit-napin painamista ettei kukaan tuttu satu näkemään. Siinä määrin noloa tuo credit-maksaminen on.
Itse loukkaannuin kun kosmetologi kysyi maksanko pankilla vai luotolla. Siihen loppui asiakkuus. Luuleeko hän että minä, 43v työssäkäyvä nainen olen niin ajattelematon että ei ole rahaa kosmetologiin? Ja jos olisi matti kukkarosta, kyllä kosmetologi palvelut jäisi parempaan aikaan.
Hienotunteisuutta, asiakaspalvelijat!
Isossa maailmassa kaikki ostokset maksetaan aina luottokortilla.
Normalaia että kuun lopussa kaikki menot maksetaan saman tien eikä se ole yhtään ihmeellisempää kuin saman tien maksaminen debitillä.