Näin kuinka eräs hienolla autolla ajanut painoi CREDIT, kun osti bensiiniä
Kerroin tästä miehelle, joka tankkasi omaa automme. Hän antoi tankkauspistoolin minulle ja lähti katsomaan. Pieneen punaiseen vihkoon tuli 7 merkkiä. Mies palaa autolle ja ottaa kännykän esiin. Pian hän nauraa räkättää makeasti. 😂
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollakorkoa näissä ei yleensä ole. Tilinhoitomaksut juoksee koko ajan. Mutta jos olet P.A. niin luotolla sitten vaan hammasta purren ja kyyneliä niellen.
Yleensä korteissa on kiinteä vuosi- tai kuukausimaksu, mikä juoksee riippumatta siitä käyttääkö korttia vai ei. Tarpeeksi varakkailla asiakkailla ei välttämättä ole tätä maksua ollenkaan. Korot lähtevät juoksemaan silloin, jos laskun eräpäivänä maksaa vähemmän kuin kokonaissaldon. Tätä on väännetty luottokorttipelkoisille vuosikausia, eikä ikinä mene perille...
S-pankin tuulipukuasiakkailla ei ole vuosi- eikä kk- maksuja. Ellei sitten jätä lasua luotolle.
Mulla ei ole enää luottokorttia, eikä luottotietoja. Rahoitusyhtiön autolla ajan ja autossa on jopa kaksi tankkia mihin tankkaan DEBIT -kortilla polttoaineita. Eikä hävetä yhtään =D Hienolla autolla on mukava ajella.
Ap ei saa luottoa. Ei ole ilmeisesti tuloja. Pöllii toisten maksukortteja väijyttyään ensin tunnusluvun.
Laitoin linkin poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tilinhoitomaksut pääsääntöisesti juoksee kaikilla. Jos vinguttaa kovasti niin tilinhoitomaksuista ei paljon parta paukahda. Ehkä joku hieman maalaisempi voi pitää luottokorttia jopa statussymbolina hih 😆
Minulla on sitten ilmeisesti jotenkin harvinainen luottokortti (Nordea Mastercard) kun tilinhoitomaksuja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on firman luottokortti jolla tankkaan ja käytän sitä ravintoloissa ymv. Mitä sitten ? En mä nyt omalla rahalla tankkaa👀
toivottavasti firman palkanlaskija muistaa ottaa palkkojasi laskiessa huomioon firman kortilla tehdyt ostokset.
Maksan kaiken luottokortilla, josta saa bonuksia. Olen lyhentänyt vuoden aikana bonuksilla 200e luottokorttilaskua. Kortti on todellakin vuosimaksuton ja koroton kun laskun maksaa eräpäivänä. Laitan tilipäivänä lähes kaikki laskujen jälkeen jääneet rahat sijoituksiin. Puskuria on säästötilillä kolmen luottokorttilaskun verran jos jostain syystä ei tulisi palkkaa. Osakesijoituksissa on kolmen vuoden palkka. Aika usein luottokorttia käyttävät on rikkaita. Eihän rahoja kannata tilillä makuuttaa nollakorolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se luottokorttilaksu menee firman piikkiin.
Selitystä riittää. 🤣
AP
Minä tankkaan Nestekortilla. Lasku menee työnantajalle. Suurin osa kalleimmasta autoista on leasingautoja. Oma auto maksaisi n 60.000 euroa. Nyt se maksaa minulle 1.050 euroa kuukaudessa sisältäen kaikki kulut.
En osta mitään hetkessä kuluvaa (bensaa, sapuskaa) luotolla, mutta joskus saatan jotain pidempiaikaista ostaa creditillä. Tai ihan joskus epähuomiossa painan credittiä ja ihmettelen myöhemmin miksi korttiaskua pukkaa.
Tulot 160 k€ vuodessa ja silti ajan alle 50 k€ velka-autolla...
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaiken luottokortilla, josta saa bonuksia. Olen lyhentänyt vuoden aikana bonuksilla 200e luottokorttilaskua. Kortti on todellakin vuosimaksuton ja koroton kun laskun maksaa eräpäivänä. Laitan tilipäivänä lähes kaikki laskujen jälkeen jääneet rahat sijoituksiin. Puskuria on säästötilillä kolmen luottokorttilaskun verran jos jostain syystä ei tulisi palkkaa. Osakesijoituksissa on kolmen vuoden palkka. Aika usein luottokorttia käyttävät on rikkaita. Eihän rahoja kannata tilillä makuuttaa nollakorolla.
Sama juttu paitsi, että rahastoissa on jo yli 5 vuoden palkka. Aloitimme rahastosäästön 1997.
Hienolla autolla myös polttoaineetkin voi mennä myös firman piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän luottokorttia (eli otan käytännössä pikavipin) silloin kun saldo on lähellä nollaa. Yleensä en tarvitse näitä pikavippejä, mutta toisinaan menoja kasaantuu ja täytyy nöyrtyä. Yleensä vilkaisen ympärilleni ennen credit-napin painamista ettei kukaan tuttu satu näkemään. Siinä määrin noloa tuo credit-maksaminen on.
Köyhän luottokortti: varallisuuden jatke, korttiin tartutaan kun oma tili ei riitä, käyttö on noloa
Rikkaan luottokortti: yksi monista maksuvälineistä, väline maksujen ja laskujen keräämiseen yhdelle tilille, bonusten/maksutapaedun kerääminen
Ei luottokorteissa ole mitään noloa tai pelättävää, kunhan niitä ei käytä käyttörahan jatkeena. Laskun kun maksaa samana kuuna pois (vaikka automaattiveloituksena omalta tililtä), niin saat kuun lopussa vain yhden ekstra laskuotteen jossa kaikki kuun ostokset on listattuna. On pareja jotka jakaa esim. päivittäisostokset noin, kun kuun lopussa voi jakaa kulut vaikka sentilleen jos niin haluaa.
Oma luottokortti maksaa vain spotifyn ja apple cloudin, eikä jaksaisi vähempää kiinnostaa millä muut ihmiset maksavat ostoksensa kaupassa tai tankkipumpulla.
Vierailija kirjoitti:
En osta mitään hetkessä kuluvaa (bensaa, sapuskaa) luotolla, mutta joskus saatan jotain pidempiaikaista ostaa creditillä. Tai ihan joskus epähuomiossa painan credittiä ja ihmettelen myöhemmin miksi korttiaskua pukkaa.
Velka-autolla? Miksi et ole maksanut sen käteisellä?
Tämäkin ketju kuvaa suomalaisuutta hyvin. Onko suomalaisissa tosiaan joku depil geeni? Mitä ihmeen väliä sillä on millä kukin maksaa? Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään.
Totuus on se, että tankkaaja maksoi käteisellä ja Ap:n mies haki kuitin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velka-autolla? Miksi et ole maksanut sen käteisellä?
miksi kukaan alkaisi käteisellä maksamaan, kun voi maksaa mukana olevalla puhelimella, jossa on asennettuna maksamiseen soveltuvat ohjelmat. pankeistakaan käteisen nostaminen ei ole kovin helppoa, kun konttorit on auki vain muutamia tunteja päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Aika lähellä olet kytännyt, kyylä.
Niin tai näin, mutta onko nimitteleminen asiallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, mit
ä merkkejä?
Miksi creditillä ei voi maksaa? Siinä on yleensä 30pv koroton maksuaika ja saa tuoteturvat ym kaupanpäälle, jos tulisikin jotain ongelmaa.
Siis oli ostanut liian kalliin auton. Bensa piti sitten ostaa velaksi.
Kalliit autot yllättävän usein työsuhdeautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se luottokorttilaksu menee firman piikkiin.
Selitystä riittää. 🤣
APSulla taitaa viirata päässä, kun avaat vastaavanlaisia aloituksia joka viikonloppu.
Vaikuttaa siltä minunkin mielestä. AP kuolannut viereisen tankin luxusautoa kateellisena ja jotain pitänyt keksiä, jotta tulee parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, mit
ä merkkejä?
Miksi creditillä ei voi maksaa? Siinä on yleensä 30pv koroton maksuaika ja saa tuoteturvat ym kaupanpäälle, jos tulisikin jotain ongelmaa.
Siis oli ostanut liian kalliin auton. Bensa piti sitten ostaa velaksi.
Kalliit autot yllättävän usein työsuhdeautoja.
saa kuulua jonkin ison yhtiön johtoryhmään että saa käyttöönsä kalliin auton. rivityöntekijä saa tyytyä kohtuuhintaiseen menopeliin, joka kuluttaa kohtuudella.
Esim. Osuuspankilla on jotain 3 tai 4 euroa kuussa tilinhoitomaksu. Prosentuaalisesti toki pieni jos paljon ostelee mutta satasen pikavipistä jo 3 tai 4 prosenttia. Mutta e sei auta kuin kortilla maksaa jos pätäkkää ei ole.