Toimeentulotuki ja vuokralle miehen luo?
Hei, kysyisin onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa kun minä. Asun vuokralla ja olen työtön, eli saan toimeentulotukea. Nyt kuitenkin haluaisin muuttaa mieheni luokse vuokralle, hän asuu siis omistamassaan asunnossaan ja käy töissä. Onko minun mahdollista siis muuttaa sinne vuokralle menettämättä kaikkia tukia, kun hänellä on palkkatulot? Olisi luontevampaa asua yhdessä, mutta ei todellakaan järkevää, jos minulta loppuu toimeentulotuki, koska sittenhän en saisi vuokraan rahaa ja mieheni joutuisi elättämään minut.
Kommentit (26)
Onko se muka mahdollista kun miehellä on tulot?
Haaveeksi jää tuo suunnitelma. Se on avoliitto jolloin tulot vaikuttaa. Miksi muutenkaan luopua omasta asunnosta voihan sitä kyläillä.
Ohi aiheen: mutta miksi AP:lle on TÄYSIN OKEI, että esim. minun veroistani maksetaan hänen asumisens ja elämisensä, mutta ei voi ajatellakkaan että hänen kumppaninsa elättäisi häntä?
Miksi olet valmis ottamaan ns. kasvotonta rahaa yhteiskunnalta, mutta et miesystävältäsi? Miksi on okei olla yhteiskunnan elättinä, mutta ei ole okei elää kumppanin rahoilla?
Tuo ajatusmalli on monella, enkä ymmärrä miksi ajatellaan että esim. kumppanin taskulla käyminen on ehdoton ei, mutta samaan aikaan kaksin käsin ollaan valmiita kauhomaan kelan/sossu rahoja...
Kyllä 6 otamme kaikki mielellämme sinun verojasi vastaan eri tukien muodossa. Niillä saa hyvät sapuskat ostettua ja vielä konjakkia ja kunnon ruokasauhut päälle, *röyh ja pieraisu*
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:29"]
Ohi aiheen: mutta miksi AP:lle on TÄYSIN OKEI, että esim. minun veroistani maksetaan hänen asumisens ja elämisensä, mutta ei voi ajatellakkaan että hänen kumppaninsa elättäisi häntä?
Miksi olet valmis ottamaan ns. kasvotonta rahaa yhteiskunnalta, mutta et miesystävältäsi? Miksi on okei olla yhteiskunnan elättinä, mutta ei ole okei elää kumppanin rahoilla?
Tuo ajatusmalli on monella, enkä ymmärrä miksi ajatellaan että esim. kumppanin taskulla käyminen on ehdoton ei, mutta samaan aikaan kaksin käsin ollaan valmiita kauhomaan kelan/sossu rahoja...
[/quote]
Yhtä hyvin ne rahat voidaan maksaa minun veroistani. Ja saan siis tt-tukea silloin tällöin. Ei minua haittaa, että Ap pysyy hengissä minun rahoillani. Toisaalta minun veroni ovat yhtä hyvin voineet upota eduskunnan torkkupeittoihin tai kiukaisiin ja siinäkö siis ei ole moraalista ongelmaa, mutta Ap:n hengissä pysymisessä on?
t. neljä osa-aikatyötä kasaan raapinut (maan korkeimman työttömyysasteen omaavassa kunnassa)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:29"]Ohi aiheen: mutta miksi AP:lle on TÄYSIN OKEI, että esim. minun veroistani maksetaan hänen asumisens ja elämisensä, mutta ei voi ajatellakkaan että hänen kumppaninsa elättäisi häntä?
[/quote]
voi vittu sun kanssas, hiukan eriasia elättääkö sua yksi ihminen kokonaan omistaan vai kaikki suomen asukkaat yhteensä. Sun verorahat kuule menee sun omaan ja kakaroittesi elättämiseen
Ette saa todennäköisesti toimeentulotukea senttiäkään, ellei miehesi tienaa todella huonosti. Jos asutte yhdessä, olette avopuolisoita, joten kummankin yhteenlasketut tulot vaikuttavat tuen määrään. Jos esim. miehesi tilillä on säästöjä, on ne käytettävä aina ensin pois. Kahden avoliitossa asuvan ihmisen toimeentulotuen perusosa on vähän päälle 800 euroa, ja mihinkään asuntolainanlyhennyksiin sossusta ei tietenkään saa rahaa. Eli jos miehesi tienaa vaikka vaan 1000 euroa kuussa käteen, ei teille tukea tipu.
Voi myös olla, että sossu vaatii miestäsi myymään asuntonsa, ja sen jälkeen elämään niillä rahoilla. Sossusta ei meinaan saa mitään, jos on myytävää omaisuutta. Tämä tosin riippuu kaupungista ja virkailijasta.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:29"]Ohi aiheen: mutta miksi AP:lle on TÄYSIN OKEI, että esim. minun veroistani maksetaan hänen asumisens ja elämisensä, mutta ei voi ajatellakkaan että hänen kumppaninsa elättäisi häntä? Miksi olet valmis ottamaan ns. kasvotonta rahaa yhteiskunnalta, mutta et miesystävältäsi? Miksi on okei olla yhteiskunnan elättinä, mutta ei ole okei elää kumppanin rahoilla? Tuo ajatusmalli on monella, enkä ymmärrä miksi ajatellaan että esim. kumppanin taskulla käyminen on ehdoton ei, mutta samaan aikaan kaksin käsin ollaan valmiita kauhomaan kelan/sossu rahoja... [/quote] voi vittu sun kanssas, hiukan eriasia elättääkö sua yksi ihminen kokonaan omistaan vai kaikki suomen asukkaat yhteensä. Sun verorahat kuule menee sun omaan ja kakaroittesi elättämiseen
[/quote]
Aivan totta. Ei minuakaan huvittaisi elättää toisten kakaroita, kun en itse moisia halua, eikä kenenkään ole pakko sellaisia hankkia. Toimeentulotuki on sitä paitsi subjektiivinen oikeus, joka poistuu vasta kun Suomi irtisanoutuu ihmisoikeussopimuksesta.
Ei valitettavasti onnistu koska teidät lasketaan avopariksi Kelassa. Sen mukaan lasketaan etuudet myös sosiaalitoimistossa, koska lait ja ohjeistukset ovat sellaiset.
9 miten niin tuo on eri asia? Suurin osa suomalaisista jotka elävät parisuhteessa/perheellisenä ovat asennoituneet niin että yhdessä ollaan ja eletään ja kulut maksetaan yhdessä. Toki aloittaja voi myös mennä töihin, jolloin hän saa itse päättää mihin rahansa käyttää, eikä tarvitse selitellä kelalle mihin raha menee, kenen kanssa elää etc.
Jos noin olisi, niin sittenhän kuka tahansa voisi olla vain miehensä vuokralainen, ah kuinka näppärää, mies ostaa asunnon, avovaimo siihen vuoralle ja kelan asumistuilla sitten maksellaan sitä miehen asuntolainaa pois, kuulostaapa reilulta...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:48"]
9 miten niin tuo on eri asia? Suurin osa suomalaisista jotka elävät parisuhteessa/perheellisenä ovat asennoituneet niin että yhdessä ollaan ja eletään ja kulut maksetaan yhdessä. Toki aloittaja voi myös mennä töihin, jolloin hän saa itse päättää mihin rahansa käyttää, eikä tarvitse selitellä kelalle mihin raha menee, kenen kanssa elää etc.
Jos noin olisi, niin sittenhän kuka tahansa voisi olla vain miehensä vuokralainen, ah kuinka näppärää, mies ostaa asunnon, avovaimo siihen vuoralle ja kelan asumistuilla sitten maksellaan sitä miehen asuntolainaa pois, kuulostaapa reilulta...
[/quote]
Hienoa kun Suomi on sellainen maa, että töihin voi noin vain mennä. Kaikki pitkäaikaistyöttömät ovat siis vain laiskoja, kun työhön meneminen on täysin vapaaehtoista. Itse luulin että meillä on korkea työttömyysluku, liian vähän työpaikkoja ja vielä ikärasismiakin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:35"]
[/quote]
Yhtä hyvin ne rahat voidaan maksaa minun veroistani. Ja saan siis tt-tukea silloin tällöin. Ei minua haittaa, että Ap pysyy hengissä minun rahoillani. Toisaalta minun veroni ovat yhtä hyvin voineet upota eduskunnan torkkupeittoihin tai kiukaisiin ja siinäkö siis ei ole moraalista ongelmaa, mutta Ap:n hengissä pysymisessä on?
t. neljä osa-aikatyötä kasaan raapinut (maan korkeimman työttömyysasteen omaavassa kunnassa)
[/quote]
Mukavasti suhtaudutaan siihen, että pistän kaiken aikani työntekoon, koska haluan kantaa yhteisvastuuta ja pitää heikommista huolta. Siitäkin saa nykyään vain alapeukkua. Ei ihme ettei Suomessa ole enää yhteisöllisyyttä. Voisin itsekin lopettaa tähän pisteeseen yhteisvastuun tuntemisen, mutta mielestäni kohtuuttomalla syyllistämisellä mennään vain metsään. Lopputuloksena lisää katkeroituneita tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiä. Miksi muka välittäisimme enää toisistamme?
t. 8
Ei kaikki töihin pääse, mutta sen valinnan voi jokainen tehdä elääkö a) yksin ja saa tuet vai b) muuuttaa yhteen nais- tai miesystävänsä kanssa, jolloin ei saa tukia vaan edellä mainittu elättää.
13
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:59"]
Ei kaikki töihin pääse, mutta sen valinnan voi jokainen tehdä elääkö a) yksin ja saa tuet vai b) muuuttaa yhteen nais- tai miesystävänsä kanssa, jolloin ei saa tukia vaan edellä mainittu elättää.
13
[/quote]
Tämä on aivan selvä fakta. Löytyy Kelan sivuilta. En sitten ymmärrä miksi jonkun piti taas kommentoida ohi keskustelun varsinaisen aiheen ja todeta, että juuri hänen verovaroistaan muka ylläpidetään Ap. Surullista luettavaa. En itse keksi enää yhtään hyvää asiaa näistä kommentoijista. Tosiasiassa kunkin meidän verovarat pirstoutuvat niin moneen eri kohteeseen, että on mahdotonta väittää, että muka ylläpitää Ap:ta ja niin kauan kuin Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, tt-tuki on subjektiivinen oikeus. Ihmeellisellä tavalla ihmiset tuntuvat hamuavan dystopiaa ilman viimesijaista turvaa, jossa kukoistaisivat järjestynyt rikollisuus ja väkivalta.
t. 8
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:54"]
[/quote]
Hienoa kun Suomi on sellainen maa, että töihin voi noin vain mennä. Kaikki pitkäaikaistyöttömät ovat siis vain laiskoja, kun työhön meneminen on täysin vapaaehtoista. Itse luulin että meillä on korkea työttömyysluku, liian vähän työpaikkoja ja vielä ikärasismiakin.
[/quote]juu, ei töihin voi noin vain mennä... silloinhan menettäisi tuet :(
Entäs jos mies olisikin kämppis eikä avopuoliso?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:54"]
[/quote]
[/quote]juu, ei töihin voi noin vain mennä... silloinhan menettäisi tuet :(
[/quote]
Oletko tyhmä vai oletko tyhmä? Tukien, jotka rahoitetaan lainarahalla, varassa eläminen ei ole mitään unelmaelämää. Varsinkin kun niitä on vastikkeellistettu ja vastikkeellistetaan koko ajan lisää. Suurin osa sossun asiakaskunnasta kärsii joko mielenterveysongelmista tai on fyysisistä syistä työkyvyttömänä, mutta ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Yksinäiset, syrjäytyneet ja päihdeongelmalliset miehet ovat suurin asiakasryhmä. Todella kadehdittavaa...
Olemassaolevat työpaikat eivät mitenkään riitä kaikille työttömille ja uusia yt-neuvotteluja käydään koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:12"]
Entäs jos mies olisikin kämppis eikä avopuoliso?
[/quote]
Kaverini asui mieskämppiksen kanssa ja joutuivat Kelan syyniin. Selviytyivät kuitenkin useita selvityksiä annettuaan...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:35"]
[/quote]
[/quote]
Tämä on kyllä masentava keskustelu. Olen ilmeisesti erehtynyt suomalaisten oikeustajusta ja maan arvokkuudesta ja taidan ryhtyä tukijärjestelmän hyväksikäyttäjäksi, kun olen vähemmistössä yhteisvastuun suhteen. Vai haluaisiko joku yrittää ylipuhua minut muuta kuin raukkamaisesti alapeukkua käyttämällä? Haukkuminenhan ei tehoa nykyisinkään järjestelmän loisiin.
t. 8
Jos olet työtön, niin silloin sinun pitäisi saada työttömyysetuutta. Siihen eivät vaikuta puolison tulot ja tuelle pääsee helposti kun vaan ilmoittautuu työkkäriin ja pyytää sieltä lausunnon. Sitä melkein suosittelisin. Monet tekee myös sitä että muuttaa yhteen mutta pitää paperit vanhassa kämpässä. Tosin siitä kun on jääny kiinni niin joutuu sitten makselemaan vähän isompia maksuja... Onnea kuitenkin yhdessäasumiseen, onhan se vähän eri asia kun erillään oleminen :)