Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja vuokralle miehen luo?

Vierailija
30.03.2015 |

Hei, kysyisin onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa kun minä. Asun vuokralla ja olen työtön, eli saan toimeentulotukea. Nyt kuitenkin haluaisin muuttaa mieheni luokse vuokralle, hän asuu siis omistamassaan asunnossaan ja käy töissä. Onko minun mahdollista siis muuttaa sinne vuokralle menettämättä kaikkia tukia, kun hänellä on palkkatulot? Olisi luontevampaa asua yhdessä, mutta ei todellakaan järkevää, jos minulta loppuu toimeentulotuki, koska sittenhän en saisi vuokraan rahaa ja mieheni joutuisi elättämään minut.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:13"]

Olemassaolevat työpaikat eivät mitenkään riitä kaikille työttömille

[/quote]Eivät riitäkään. Siksi olisikin kiva, jos myös työttömät osallistuisivat uusien työpaikkojen luomiseen esimerkiksi perustamalla omia yrityksiä.

(ai niin, mutta eihän yritystä kannata perustaa, silloinhan menettäisi työttömyystuet)

Vierailija
22/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:18"]

[/quote]Eivät riitäkään. Siksi olisikin kiva, jos myös työttömät osallistuisivat uusien työpaikkojen luomiseen esimerkiksi perustamalla omia yrityksiä.

(ai niin, mutta eihän yritystä kannata perustaa, silloinhan menettäisi työttömyystuet)

[/quote]

Tai luottotiedot ja joutuisi mahdollisesti velkavankeuteen (saattaisi menettää pankille omaisuutensa). Lisäksi Suomen lait tekevät yritysten perustamisesta todella vaikeaa ja onko sinulla antaa myyvää ideaa, jonka varaan rakentaa yritys ja suostua siihen, että putoaa viimekädessä tt-tuen varaan, jos yritys ei tuotakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:22"]

[/quote]

Tai luottotiedot ja joutuisi mahdollisesti velkavankeuteen (saattaisi menettää pankille omaisuutensa). Lisäksi Suomen lait tekevät yritysten perustamisesta todella vaikeaa ja onko sinulla antaa myyvää ideaa, jonka varaan rakentaa yritys ja suostua siihen, että putoaa viimekädessä tt-tuen varaan, jos yritys ei tuotakaan?

[/quote]Onko minulla antaa myyvää ideaa? 

Eikö työttömällä ole aikaa miettiä sitä itse?

Mitäs muuta minun pitäisi antaa? Rahoitus? Takeet menestymisestä? Tulla tekemään ainakin kaikki raskaat ja tylsät hommat puolestasi?

Vierailija
24/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:22"]

[/quote]

[/quote]Sinähän sen sanoit. Yhteiskunnassa on jokin pahasti vialla, kun kotona istumalla ja työttömyyskorvausta nostamalla saa paremman toimeentulon kuin yrittämällä ja ponnistelemalla.

Vierailija
25/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison tulot vaikuttavat kyllä tukeen. Olette ruokakunta, eli yhteenlasketut tulonne ratkaisevat. Netissä on laskureita, joilla voi laskea paljonko saat vai saatko yhtään.

Vierailija
26/26 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se toimeetulo kokonaa mene. Eikös siinä ole joku % vähennys jos toisen tulot ylittää tietyn rajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän