Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero uimahalliin ekaa kertaa, apua!

Vierailija
30.03.2015 |

Olen jo pitkään halunnut mennä lapsen (reilu yksvee) kanssa uimahalliin, kun tykkää ammeessa polskia niin paljon. Mitä pitää ottaa huomioon? Riittääkö lapselle päälle marketissa myytävät uimavaipat (joku tämmöne siis http://www.lastenturva.fi/tuote/libero-swimpants-uimavaippa-7-12kg-6kpl/7322540375770/) vai tartteeko tohon päälle uikkarit vielä? Mikä on hyvä uikkari vuoden ikäselle? Tartteeko jotku uimatossut jalkaan? Onko jollain kokemusta Vuosaaren uimahallista, kuulin kehuja, että siellä olisi kiva lämmitetty pikkuallas. Kaikki muu info myös tervetullutta :)

t. avuton

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo. Kyllä pitää olla taas vauvavastaista jos ei edes uimaan saa mennä, niin kuin muutkin ihmiset. Menkää, mutta laittakaa uimavaippa ja päälle uikkari. Itse ollaan käyty lähinnä Mäkelänrinteessä, siellä on se kaikkein pienimpien uima-allas sellainen että varmasti on tarkoitettu vaippaikäisille. Lämmintä vettä nilkkaan asti toisessa päässä ja toisessa päässä pohkeeseen asti ja lisäksi erittäin pieni ja hidas vesiliukumäki. Pitäkää hauskaa!

Vierailija
22/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut ikinä, että jonkun mielestä vauvaa ei saisi viedä uimahalliin, on tää av-palsta kyllä tässäKIN asiassa kyyninen, uskomatonta.

Siellä samassa vedessä ne vauvat ui vauvauinnissakin ja pissaavat jos pissaavat, ei sitä vettä vaihdeta vauvauinnin jälkeen. Onko sillä siis jotain merkitystä, onko vauva siellä vauvauinnin aikaan vai johonkin muuhun aikaan :D Meidän uimahallissamme vauvauinteja on paljon, koko ajan. Itse olen käynyt aina vapaa-ajalla, usein ollut vauvauinti viereisessä altaassa samaan aikaan. Tällöin olen vauva-altaassa ja siellä on myös yleensä muita vauvoja ja pieniä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne altaaseen pissaa varmaan oikeasti ihan kaiken ikäiset lapset.

Uimavaippa ei tosiaan pidä oikeastaan kuin kakan, jos sitäkään. Melko turha mielestäni. Silloin kun tyttö oli 1v2kk-4kk käytettiin kyllä uimavaippoja, kun niitä oli kevään ulkomaanreissulta jäänyt. Sitten tyttö oppi kuivaksi, eikä olla enää vaippoja ostettu. Nyt ikää 1v7kk. Käydään viikottain uimassa. Meillä on mukana uikkarit ja pyyhe sekä uimarengas. Lisäksi mulla on aina eväitä ja juotavaa mukana, että saan rauhassa puettua itselleni päälle eikä taapero viiletä pitkin pukuhuonetta. Mitään kenkiä tms. meillä ei ole. Jotkut suosittelee pitämään sukkia jalassa liukastumisten estämiseksi, mutta toistaiseksi ainakin tyttö on kävellyt vain nätisti kädestäni kiinni pitäen. 

Mutta menkää ihmeessä uimaan. Täältä saa negatiivisia vastauksia ihan kaikkeen. Jos olisit kysynyt, miksi yksivuotiaan kanssa pitäisi käydä uimassa olisit saanut kauhean haukkuryöpyn, että pitää uida ainakin kymmenen kertaa viikossa ;)

Vierailija
24/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun käyn tällä palstalla. Onkohan tänne ajautuneet kaikki masentuneet, kaikkea ja kaikkia asioita vihaavat, elämäänsä kyllästyneet kotiäitit vai mikähän mättää..

Mene ihmeessä uimaan, vaipan kanssa tai ilman ja pidä hauskaa :)
Ihmiset ei todellakaan katso kieroon vauvaa uimahallissa (päinvastoin!), vaikka täältä nyt muka saakin sellaisen kuvan noista muutamasta 'hiukan' rajoittuneesta mielipiteestä!

Vierailija
25/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmälle; mitä ne uimavaipat sitten tekee, jos ei pidä pissoja sisällään? Miksi niitä sitten myydään/käytetään?

Vierailija
26/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:02"]Vie lapsi uimahalliin vasta kun on oppinut kuivaksi. (vauvauinti on eri asia). Polskutelkaa muualla siihen asti.
[/quote]

Höpöhöpö! Uimahallissamme käy valtavasti vauvoja ja pieniä taaperoita, sulassa sovussa. Tuolla asenteella lapset voivat alkaa vasta 2+ iässä käymään uimahallissa, enkä ikinä vastaavaan mielipiteeseen ole törmännyt.

Itse käytin uimavaippaa ja uimapukua alussa, mutta aika nopeasti jätin uimavaipan pois, vähän turhake kun ei mitään edes pidä :) Hirveästi tulevat ihmiset juttelemaan uimahallissa ja ihailemaan pientä aina siellä käydessä, tosi ihanasti ihmiset suhtautuu.
[/quote]

Saanko kysyä, että mitä alapeukutettavaa tässä nyt on? :D

Vierailija
27/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:16"]Kertokaa tyhmälle; mitä ne uimavaipat sitten tekee, jos ei pidä pissoja sisällään? Miksi niitä sitten myydään/käytetään?
[/quote]

Kakkoja varten kai, mutta ei vauvat pääsääntöisesti kakkaa veteen.
Mutta eihän altaaseen luonnollisestikaan voi laittaa materiaalia, joka imee nestettä (eli pissaa) kun vedessä ollaan, imisi ensimmäisenä itsensä täyteen vettä altaasta, jolloin onkin jo täynnä. Ja suuri ja painava :D

Vierailija
28/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:46"]Uimavaippoja myydään usein kappalehintaan kylpylöiden lipunmyynnissä, joten niiden kanssa voi kyllä vauvat mennä huoletta altaaseen. Niitä pitää vain erikseen osata kysyä ja kaikkia kokoja ei ole tarjolla. Monesti olen niitä matkoilla sieltä ostanut.
[/quote]
myydään niitä samoja ihan peruskaupoissakin.
[/quote]

Ihanko totta? Idea siis oli se, että niillä voi mennä vauvatkin altaaseen, kun kylpylät niitä kerran sitä varten asiakkaille myy.

Vierailija
29/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vinkki pesuhuoneeseen ja pukuhuoneeseen. Saunan olon jälkeen suihkuta ja pese ensin itsesi. Lapsi pysyy lämpimänä jos on kuiva. Pukuhuoneessa kääri lapsi pyyhkeeseen ja anna joku pieni syötävä käteen niin saat hyvin kuivattua ja puettua itsesi ensin. Näillä vinkeillä kävin aikoinani uimassa meidän lasten kanssa. Varsinkin tuo keksi/porkkana/tms pukuhuoneessa rauhoitti hyvin lapset ja sai aikaa ite pukea ja pukea muita lapsia.

Vierailija
30/30 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.En veisi taaperoa uimahalliin normivuorolla, vauva- ja junioriuinti tms asia erikseen.Hemmetin likaisia ovat uima- altaiden vedet ja taapero nielee vettä, imeskelee sormiaan tms eri tavalla kuin leikki- ikäinen.No tämä on mun mielipide, jokaisella on omansa.En tajua mikä kiire sinne on? Menkää taaperouintiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän