Etelä-Afrikan omikronaallon lievyyden osalta ei voida vedota nuoreen väestöön
Onhan se Etelä-Afrikan väestö ollut herranjestas yhtä nuorta muidenkin aaltojen kohdalla! Silti delta-aallossa kuolleisuus oli 3% ja omikronaallossa 0,5%. Myös kaikissa deltaa edeltävissä aalloissa kuolleisuus oli paljon korkeampaa kuin omikronaallossa, vaikka omikron aiheutti kaikkein korkeimmat tartuntaluvut.
Eli vetoaminen Etelä-Afrikan nuoreen väestöön on selittelyä ja yritys lietsoa aiheetonta pelkoa!
Kommentit (8)
Hyvä pointti.
Omikron on 10x miedompi kuin delta. Tämä on vain hyvä asia, en tiedä miksi tätä alapeukutettaisiin.
"Luonnon rokote" omikron on.
Myös se on kummallista, että Afrikan omikronin lievyyttä perustellaan sillä, että siellä on paljon normaalipainoisen ihmisiä. Eli siis ihmisen paino on yksi kriteeri millä arvioidaan koronariskiä.
Sitten länsimaissa ei saa kuitenkaan ollenkaan puhua siitä, että täällä nimenomaan ylipainoiset koronapotilaat ovat hyvin merkittävä riski terveydenhuollon kuormitukselle.
Puhutaan koko ajan ainoastaan rokottamattomista ongelmana, vaikka rokotteen saaneet ja rokottamattomat molemmat voivat päätyä sairaalaan ja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Myös se on kummallista, että Afrikan omikronin lievyyttä perustellaan sillä, että siellä on paljon normaalipainoisen ihmisiä. Eli siis ihmisen paino on yksi kriteeri millä arvioidaan koronariskiä.
Sitten länsimaissa ei saa kuitenkaan ollenkaan puhua siitä, että täällä nimenomaan ylipainoiset koronapotilaat ovat hyvin merkittävä riski terveydenhuollon kuormitukselle.
Puhutaan koko ajan ainoastaan rokottamattomista ongelmana, vaikka rokotteen saaneet ja rokottamattomat molemmat voivat päätyä sairaalaan ja kuolla.
Eikä edes lihava mutta alle 50-vuotias sairasta koronaa kovinkaan pahana. Buranalla pärjää 99.9% tapauksissa, vaikka olisi tosi lihava.
Ikä lienee se olennaisin asia toisena seikkana. Laihdutus kuitenkin on parasta mitä itse kukin voi tehdä, se kun vaikuttaa ihan kaikkeen terveyteen eikä vain tähän koronaan.
Mitäs tämä nyt on.
2-vuotiaat ja sitä nuoremmat lapset muodostavat suurimman prosenttiosuuden Covid-19- potilaista, jotka joutuvat sairaalaan Gautengiin, Etelä-Afrikan epidemian keskukseen.
Sairaalaan joutuneista 4-vuotiaista ja sitä nuoremmista lapsista kuoli noin 1,5 prosenttia.
Delta meni siellä niin rajuna ja siellä on hoito niin huonoa, että otollisimmat kuolivat jo silloin.
Kukaan ei voi etukäteen tietää, kenelle korona on hankala.
Tarkastakaa itse virallisista lähteistä. Omikronia esiintyy eniten ja se leviää nopeiten maissa, joissa on korkein rokotekattavuus. Itse asiassa käyrät nousevat niissä kaikissa samaa tahtia, kun kolmansia piikkejä ruvettiin antamaan. Lisäksi tartuntoja on suhteellisesti enemmän rokotetuissa (esim. Tanska).
Vierailija kirjoitti:
Tarkastakaa itse virallisista lähteistä. Omikronia esiintyy eniten ja se leviää nopeiten maissa, joissa on korkein rokotekattavuus. Itse asiassa käyrät nousevat niissä kaikissa samaa tahtia, kun kolmansia piikkejä ruvettiin antamaan. Lisäksi tartuntoja on suhteellisesti enemmän rokotetuissa (esim. Tanska).
Boosteri = omikron
Varovaisuus on kyllä aiheellista, mutta pelottelu kummallista.