Minkä verran miehesi tinki nukkumisesta vauvan takia?
Kommentit (26)
Ekat noin 4 kk mies hoiti aina alkuyön 21-03 . Vauvalla oli koliikki ja suostui nukkumaan vaan sylissä ja siinäkin vaan 30 min pätkissä . Sitten vaihdettiin ja minä hoidin aamuyön ja aamun ( mies oli vain iltaisin töissä ) . Oli ihan helvetin rankkaa aikaa , enkä tiiä Millon uskaltaa toisen lapsen hommata . En tiedä ketään toista jonka lapsi olisi nukkunut yhtä huonosti mutta kaipa heitäkin on . Nyt kohta 1,5 v ja herää 0-2 kertaa yössä , yleensä kerran .
Minä hoidin yöheräilyt, koska imetin ja olin äitiyslomalla. Viikonloppuisin nukuin välillä pitempään, jos oli tullut univajetta. Toisen lapsen synnyttyä oli molemmilla hommaa, kun esikoinen heräsi välillä vauvan itkuun. Meillä meni ihan reilulla pelillä nämä yöheräilyajat.Onneksi ne on ohi!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:19"]
Eka ei mitenkään ja toinen nousi kanssani käytännössä joka kerta auttamaan. Että joskus vaihtamalla paranee!
[/quote]
Tätä mä en ole koskaan tajunnut. Miksi ihmeessä kahden ihmisen pitää valvoa yöllä yhden vauvan takia? Ja mitä ihmeen auttamista siinä vauvan hoidossa tarvitaan? Meillä molemmat lapset on ekan kuukauden jälkeen kakanneet vain päivällä ja yöllä en pisuvaippoja vaihtanut. Yöllä jos heräsivät niin tissi suuhun ja syömisen jälkeen sekä äiti että vauva jatkoivat unia. Esikoinen valvotti joskus yölläkin mutta kyllä mä ne kanniskelut hoidin samalla kun muutenkin olin hereillä.
[/quote]
olet näitä ihmisiä jotka eivät voi ymmärtää miten muut tarvitsevat apua kun sinä et tarvinnut
Meillä on semmoinen käytäntö, että minä hoidan tietysti syömiset, mutta jos pitää nousta sängystä (kakkavaippa, mahavaivat, särkylääke tmv.), mies nousee. Saatan nousta itse, jos olenkin yhtäkkiä tosi virkeä, mutta muuten mies nousee. Aamut vähän riippuu, yleensä mies menee vauvan kanssa alakertaan edeltä, mutta harvemmin mä jään nukkumaan.
Mies ei koskaan herännyt yöllä, ei edes silloin kun vauvat olivat jo korvikkeella. En saanut nukkua myöskään viikonloppuisin univelkoja pois, vaikka miten valitin väsymystä. Kerran taisi käydä vauva kanssa vaunulenkillä että sain nukkua päiväunet. Eipä tuo myöhemminkään paljon lasten hoitoon osallistunut. Erottu on...
1. lapsi: heräsi ekat 4kk vain syömään, joten minä hoidin, imetin sängyssä joten jaksoin hyvin. Tämän jälkeen lapsi ryhtyi aivan mahdottomaksi seuraaviksi about kolmeksi vuodeksi, heräten käsittämättömistä syistä huutaen 3-15 kertaa joka yö. Parin kuukauden epämääräisen jakson jälkeen aloimme hoitaa lasta vuoroöin, ja jatkoimme sitä vuosikaudet.
2. lapsi: on nukkunut aina melko hyvin, ja hoidin kaikki ekan vuoden yöherätykset lukuunottamatta muutamaa pitempää valvomissessiota. Mutta mies on aina ottanut vauvan jos vauva herää ennen kahdeksaa-puoli yhdeksää, ja antanut minun nukkua siihen asti, viikonloppuisin myöhempäänkin.