Tarjoileeko joku joulupöydässä kinkun lientä?
Kommentit (12)
Minä laitan sen kompostiin koska meille riittää kinkun kanssa sinappi.
Teen siitä kastikkeen, joten kyllä.
Ei oo joulupöytää kun emme harrasta jouluja tai kinkkuja.
Kyllä, aivan kuumana liemenä sekä siitä tehty kastike.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sen kompostiin koska meille riittää kinkun kanssa sinappi.
Miksi kompostiin? Kinkun rasvan ja paistoliemen oi kättää hyvin kastikkeeseen ja rasvaa laatikoiden tai perunoiden päälle.
Ja jos jotain jää joululta niin loput hernekeittoon kinkunjämien kanssa. Tulee paras hernari ikinä. Eikä tule jätettä. Muuten kuin pönttöön normaalin reitin kautta.
Ihme, että tästä on tullut jokavuotinen ongelma. Eikö ihmiset osaa enää laittaa ruokaa?
Tapaninpäivän hernari kinkunjämistä ja -liemestä on minulla ollut aina perinne. Ja hyvin on maistunut.
Vierailija kirjoitti:
En nyt pelkkää lientä, mutta käytän sitä kastikkeeseen, vanhemman sukupolven ihmiset sitä kaipaavat pöytään
No siitähän tulee helpoin ja paras kastike. sinappia ja kermaa sekaan. Voi laittaa vähän omenasosettakin ja suurustaa pikkuisen jos haluaa.
Rosépippurit on tässä hyviä.
Pelkkä liemi kastikkeena aina.
Ja ihan parasta seuraavana päivänä laittaa hyytelöitynyttä kastiketta ruisleivän päälle, siihen kinkkua ja sinappia!
Ajattelin eka kertaa tehdä siitä kastikkeen . Saapi nähdä mitä siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt pelkkää lientä, mutta käytän sitä kastikkeeseen, vanhemman sukupolven ihmiset sitä kaipaavat pöytään
No siitähän tulee helpoin ja paras kastike. sinappia ja kermaa sekaan. Voi laittaa vähän omenasosettakin ja suurustaa pikkuisen jos haluaa.
Rosépippurit on tässä hyviä.
Aika lähellä juuri se sama resepti, millä itsekin teen kastikkeen!
Ihan parasta on dipata ruisleipäpalasia siinä liemessä silloin kun se on vielä kuumaa.