Kela sitten päätti alentaa perustoimeentulotukeani 40%
Nyt en tosiaan tiedä mitä teen, sillä jo täydellä toimeentulotuella on pitänyt silloin tällöin kerätä pulloja yms. Jotta on ruokaa viimeisinä päivinä.
Kiva joulu sitten tulossa.
Pitää varmaan alkaa varasta ruokaa ja muita tarvikkeita???
Sitähän kela vissiin haluaa, ja siihen kannustaa!!
Kommentit (80)
Suomessa on huutava pula halvasta työvoimasta. Tarvitaan lisää nöyriä ja pelokkaita hiirulaisia, jotka ottavat mitä tahansa surkeasti palkattua pskaa tehtäväkseen ja matkustavat kauas pois työn perässä.
Hohhoijjaa, kyllähän paljon on palkatta tehtävää tai surkeasti palkattua työtä. Perustulo/kansalaispalkka olisi edes jonkinlainen alkuratkaisu tähän tilanteeseen, mutta eliitti haluaa kurittaa ja syrjäyttää syrjäytettyjä entistä syrjempään.
Jos tulee sota, niin ihan turha kuvitella, että suostuisimme ainakaan tämmöisen kohtelun jälkeen uhrautumaan tykinruoaksi.
Hain joskus matalapalkkatöitä ja todistin sen Kelalle. Eivät leikanneet toimeentulotukeani. En myöskään saanut paikkaa.
Sitten taas uhkailivat leikkaamisella. Hain ammattikouluun opiskelemaan itselleni ensimmäistä ammattia ja todistin hakeneeni. Ei kelvannut vaan Kela leikkasi toimeentulotuestani. Otin tämän siis viestinä siitä ettei opiskelu kannata joten en ottanut ammattikoulupaikkaa vastaan. Lälläslää. Samanlaista epäloogista ja lannistavaa menoa se on ollut jo lastensupjelulaitoksista lähtien. Lälläslää. Lapsi ei ole vastuussa kasvatuksestaan ja sitä niittää mitä kylvää. Lälläslää!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Saisi ottaa tuet kokonaan pois lusmuilijoilta. Ellei työ kiinnosta niin ole ilman ruokaa.
Jos meitä syrjäytettyjä syrjäytetään yhä vain entisestään, niin ihan turha kuvitella, että alamme puolustamaan tätä maata hengellämme, jos tulisi sota.
Vierailija kirjoitti:
Leipääjonoon jos ruoka ja raha loppuu.
Mä menisin leipäjonoon jos voisin. Mulla on selkä niin paskana etten voi seisoa kuin 5-10 min kerrallaan. Niin ja ne pitäis vielä kantaa ne kotiakin yleisillä kulkuneuvoilla. En ap
Teet kilikalin, eli rysäytät jonkun pikkukaupan.
Varaa jätesäkkejä ja sorkkarauta mukaan ja vie pelkästään röökit.
Ne saat myytyä kyllä kapakoissa muutamalla eurolla kappale ja samalla kun kiertelet myymässä röökejä, koita kääntää kännisiltä pankkikortteja.
50 euroon saakka voit käyttää lähimaksua ja kun pidät kiirettä, yhdellä kortilla ehdit luukuttaa useamman viikon sapuskat.
Kyllä se siitä, sakkoja saat kärähtäessäsi hyvin vähän ja jos joudut hetkeksi lusimaan, laittele kroppasi hyvään kuntoon salilla ja vapautuessasi tunnetkin jo alan porukkaa jossa tienaat paremmin kuin pelkkänä kilakalin tekijänä.
Merimies on erimies.
Kaikille (erityisesti teille hyväosaisille) suosittelen luettavaksi uusinta Voima-lehteä (nro 10 joulu-tammikuu 2021) ja myös sitä edeltävää numeroa on vielä saatavilla. Löytyy niin netistä kuin myös Etelä-Suomessa on saatavilla monissa paikoissa ilmaisjakeluna esim. kirjastoista ja kauppakeskuksista.
Eivät alenna kerrasta -40, jos on ensin 100%. Ensin tulee -20 ja varoitus sekä selvät ohjeet, miten tehdä ettei tule -40.
T: elämäntapatyökkäristäkieltäytyjä
Jos toimeentulotukea alennetaan 40% niin siinä on joko aika rankka kieltäytyminen sinun taholtasi tai joku väärinkäsitys.
Tuossa olisi pitänyt olla sosiaalityön suunnitelma alla. Onko sinut pyydetty sosiaalitoimistoon ennen kuin alennus tehtiin?
Soitapa sosiaalityöntekijällesi ja kysy häneltä miten hän näkee tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on huutava pula halvasta työvoimasta. Tarvitaan lisää nöyriä ja pelokkaita hiirulaisia, jotka ottavat mitä tahansa surkeasti palkattua pskaa tehtäväkseen ja matkustavat kauas pois työn perässä.
Hohhoijjaa, kyllähän paljon on palkatta tehtävää tai surkeasti palkattua työtä. Perustulo/kansalaispalkka olisi edes jonkinlainen alkuratkaisu tähän tilanteeseen, mutta eliitti haluaa kurittaa ja syrjäyttää syrjäytettyjä entistä syrjempään.
Jos tulee sota, niin ihan turha kuvitella, että suostuisimme ainakaan tämmöisen kohtelun jälkeen uhrautumaan tykinruoaksi.
No tuskin se reservin kovin ydin työttömänä roikkuu...
Mutta tykinruokaa aina halutaan. Jos meitä syrjäytettyjä (itse olen osa-aikatoissä) kohdellaan näin, niin mieluummin tapan ensin itseni kuin lähden rintamalle kuolemaan eliitin ja kehopositiivisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain joskus matalapalkkatöitä ja todistin sen Kelalle. Eivät leikanneet toimeentulotukeani. En myöskään saanut paikkaa.
Sitten taas uhkailivat leikkaamisella. Hain ammattikouluun opiskelemaan itselleni ensimmäistä ammattia ja todistin hakeneeni. Ei kelvannut vaan Kela leikkasi toimeentulotuestani. Otin tämän siis viestinä siitä ettei opiskelu kannata joten en ottanut ammattikoulupaikkaa vastaan. Lälläslää. Samanlaista epäloogista ja lannistavaa menoa se on ollut jo lastensupjelulaitoksista lähtien. Lälläslää. Lapsi ei ole vastuussa kasvatuksestaan ja sitä niittää mitä kylvää. Lälläslää!Tsiisus, justiin tälläistä järjestelmän hyväksikäyttöä vihaan.
Tää ei minkäänlaista kunnioitusta, tai sääliä ansaitse.
Kaikki tuet pois välittömästi, turhaan me työssäkäyvät tälläistä elätämme.
Sinun on helppo arvostella, kun olet syntynyt lahjakkaaksi ja hyväosaiseen perheeseen. Ei lahjattomuus ja hitaasti oppiminen ole yksilön syy eikä yksilön päätettävissä, kuten ei myöskään se millaiseen perheeseen syntyy ja tuleeko koulukiusatuksi ja/tai sairastuuko, niin, että työkyky alenee. Jos kaikki olisi pelkästä ahkeruudesta kiinni, niin mehän oltaisiin kaikki suuria menestyjiä koko Suomen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät alenna kerrasta -40, jos on ensin 100%. Ensin tulee -20 ja varoitus sekä selvät ohjeet, miten tehdä ettei tule -40.
T: elämäntapatyökkäristäkieltäytyjä
Niin kumpaa sinä ja ap saatte, toimeentulotukea vai työmarkkinatukea?
Vierailija kirjoitti:
mene töihin ap
Ei töihin niin vain mennä (en ole ap). Esim. siivoojan työhön vaaditaan lähes aina auto ja ajokortti ja lisäksi, että suostuu tekemään palkattomasti ylityötä, koska työnantaja on alimoittanut työajan suhteessa työnmäärään.
Ap, ota yhteyttä kotikuntasi aikuissosiaalityöhön ja ala selvittää asiaa heidän kanssaan.
Ei niin, että vaatisit heitä järjestämään tt-tuen ennalleen, vaan kysyt neuvoa mitä sinun tulisi tehdä jotta asia saataisiin korjattua. Varaudu jo henkisesti siihen, että sinun on mentävä jonnekin työpajalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tykinruokaa aina halutaan. Jos meitä syrjäytettyjä (itse olen osa-aikatoissä) kohdellaan näin, niin mieluummin tapan ensin itseni kuin lähden rintamalle kuolemaan eliitin ja kehopositiivisten puolesta.
Anna mennä vaan. Itse kyllä mielummin hankkisin vaan lisää töitä kuin menisin tuon yhden neropatin kanssa viettämään yöni autoja rälläköiden.
Mutta kun sellaista työtä, jonka palkalla voi elää ilman tukia ei saa niin vaan. Eikä ylipäänsä sellaista työtä, jossa palkkaa saa. Paljon on vaan ilmaiseksi ja puoli-ilmaiseksi tehtäviä töitä tarjolla. Meitä työttömiä voisi palkata vaikka koronatartuntojen jäljittäjiksi, mutta sekin halutaan teettää siirtämällä hoitsuja siihen muista hommista ja vapaaehtoisilla ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan. Itse kyllä mielummin hankkisin vaan lisää töitä kuin menisin tuon yhden neropatin kanssa viettämään yöni autoja rälläköiden.
Mutta kun sellaista työtä, jonka palkalla voi elää ilman tukia ei saa niin vaan. Eikä ylipäänsä sellaista työtä, jossa palkkaa saa. Paljon on vaan ilmaiseksi ja puoli-ilmaiseksi tehtäviä töitä tarjolla. Meitä työttömiä voisi palkata vaikka koronatartuntojen jäljittäjiksi, mutta sekin halutaan teettää siirtämällä hoitsuja siihen muista hommista ja vapaaehtoisilla ilmaiseksi.
Olen samaa mieltä ja tuolla asenteella sitä duunia kyllä löytyy vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronajäljittäjän täytyy osata neuvoa terveyden ja sairaudenhoidossa, tietää taudeista ja itämiasjoista hyvin paljon. Ei todellakaan minkään kouluttamattoman jampan hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille (erityisesti teille hyväosaisille) suosittelen luettavaksi uusinta Voima-lehteä (nro 10 joulu-tammikuu 2021) ja myös sitä edeltävää numeroa on vielä saatavilla. Löytyy niin netistä kuin myös Etelä-Suomessa on saatavilla monissa paikoissa ilmaisjakeluna esim. kirjastoista ja kauppakeskuksista.
Ja lisäksi suosittelen myös Osmo Soininvaaran uusinta kirjaa "2020-luvun yhteiskuntapolitiikka". Ode on ollut myös haastateltavana ainakin Yle Puheen Politiikkaradio- ohjelmassa ja Yle radio 1:n Kulttuuriykkösessä, niin kannattaa kuunnella nuo audiot Yle areenasta.
t. suosittelja
Oikein odotan tuota päivää, milloin se napsahtaa omalle kohdalle. Vuokran jälkeen ei jää mitään käteen. Kodittomaksi en ala ja nälkään en kuole. Pistän haisemaan. Onneksi on yöt pimeitä. Saa rauhassa nyysiä pyöriä, terassitavaroita sun muuta mitä irti lähtee. Myös kaupoista alan pöllimään ja myyn tarvittaessa eteenpäin. Siinä saa moraali ja kiinnijäämisen pelko unohtua. Mitään menetettävää ei siinä vaiheessa enää ole. Jos yhteiskunta on tämän tien katsonut parhaaksi minulle (jättää täysin rahatta), niin myös minä toimin niin kuin parhaaksi on.
Leipääjonoon jos ruoka ja raha loppuu.