Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela sitten päätti alentaa perustoimeentulotukeani 40%

Vierailija
18.12.2021 |

Nyt en tosiaan tiedä mitä teen, sillä jo täydellä toimeentulotuella on pitänyt silloin tällöin kerätä pulloja yms. Jotta on ruokaa viimeisinä päivinä.

Kiva joulu sitten tulossa.

Pitää varmaan alkaa varasta ruokaa ja muita tarvikkeita???
Sitähän kela vissiin haluaa, ja siihen kannustaa!!

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sä sen olet aiheuttanut, ei sitä tosta noin vaan ilman mitään syytä alenneta.

Juuri tämä!

Nykyään on niin cool vaan hengailla himassa ja sitten valitetaan, ettei ole parasta leikkelettä uuni tuoreen leivän päälle, eikä ole mahdollisuutta taloudellisesti vetää pää täyteen päivittäin liimalla, koska yhteiskunta "hyljeksii vähäosaisia".

Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä, josko menisi töihin tienaamaan.

Juuri näin! Itse filantrooppina halveksin perzuleita ja fasisteja enemmän vain loisiwia työttömiä, jotka makaavat röinän keskellä päihteitä käyttäen ja roskaruokaa mättäen. Jalkapuuhun torien laidoille pilkattavaksi joutavat joka iikka. Ja yhteiskunan rahahanat

Kiinni näiltä olmeilta!

Huomaa, ettei sinulla ole mitään käsitystä oman kuplasi ulkopuolisesta elämästä. Ei me kaikki työttömät olla alkoholisteja, huumeidenkäyttäjiä tms. ja harva tuollaiseen silkkaa pahuuttaan ajautuu (tuskinpa ylipäänsä kukaan) vaan taustalla on totaalinen toivon ja itsetunnon menetys. Nuo tukien poistamiset ajaa vain syrjäytyneitä pimeisiin hommiin ja yhteiskunta menettää verotuloja sen myötä ja asiat lähtevät ylipäänsä muutenkin lapasesta. Eli lyötyjen lyömisellä ei saavuteta mitään vaan tuhotaan Suomi.

Vierailija
42/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon persu- ja kokoomus n a t s e j a liikkeellä.  Ihmisviha kunniaan!   Onko oikeistofoorumille tullut porttari kun pitää tulla normaali-ihmisten keskuuteen häiriköimään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sä sen olet aiheuttanut, ei sitä tosta noin vaan ilman mitään syytä alenneta.

Juuri tämä!

Nykyään on niin cool vaan hengailla himassa ja sitten valitetaan, ettei ole parasta leikkelettä uuni tuoreen leivän päälle, eikä ole mahdollisuutta taloudellisesti vetää pää täyteen päivittäin liimalla, koska yhteiskunta "hyljeksii vähäosaisia".

Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä, josko menisi töihin tienaamaan.

Juuri näin! Itse filantrooppina halveksin perzuleita ja fasisteja enemmän vain loisiwia työttömiä, jotka makaavat röinän keskellä päihteitä käyttäen ja roskaruokaa mättäen. Jalkapuuhun torien laidoille pilkattavaksi joutavat joka iikka. Ja yhteiskunan rahahanat

Kiinni näiltä olmeilta!

Suomalaisista yli 30-vuotiaista jo yli puolet on ylipainoisia (naisten kohdalla puhutaan kehopositiivisuudesta) eli kyllä sitä roskaruokaa mättävät muutkin kuin vain yhteiskunnasta syrjäytetyt.

Vierailija
44/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Saisi ottaa tuet kokonaan pois lusmuilijoilta. Ellei työ kiinnosta niin ole ilman ruokaa.

Ymmärrät kai, että me tehdään kilikalikeikka sun kämppääsi?

Vierailija
45/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu vankilaan. Siellä ei toimeentuloa alenneta vaikka kieltäytyisi töistä. Tuo toimenpide voidaan suorittaa vain siviilissä.

Vankila on ihan jees.  Siellä tietää kuluttavansa maksimaalisesti porvareitten veroäyrejä. ;)

Vierailija
46/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein odotan tuota päivää, milloin se napsahtaa omalle kohdalle. Vuokran jälkeen ei jää mitään käteen. Kodittomaksi en ala ja nälkään en kuole. Pistän haisemaan. Onneksi on yöt pimeitä. Saa rauhassa nyysiä pyöriä, terassitavaroita sun muuta mitä irti lähtee.  Myös kaupoista alan pöllimään ja myyn tarvittaessa eteenpäin. Siinä saa moraali ja kiinnijäämisen pelko unohtua. Mitään menetettävää ei siinä vaiheessa enää ole. Jos yhteiskunta on tämän tien katsonut parhaaksi minulle (jättää täysin rahatta), niin myös minä toimin niin kuin parhaaksi on.

Laskepa yhteen, mitä olet saanut yhteiskunnalta ja sitten, mitä olet antanut yhteiskunnalle. Onko yhteiskunta, eli me veronmaksajat, sulle paljonkin velkaa? Mikä tekee susta niin erityisen hiutaleen, että sulla on oikeus ryöstää muilta?

Vierailija
47/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät kai, että me tehdään kilikalikeikka sun kämppääsi?

Me varustetaan kuolemanpartio teidän perään.

Tein rikosilmoituksen, en siis nettivinkkiä, vaan rikosilmoituksen.

Vierailija
48/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa yhteen, mitä olet saanut yhteiskunnalta ja sitten, mitä olet antanut yhteiskunnalle. Onko yhteiskunta, eli me veronmaksajat, sulle paljonkin velkaa? Mikä tekee susta niin erityisen hiutaleen, että sulla on oikeus ryöstää muilta?

Jotkut demarit on opettanut sille, että sillä on oikeus muiden rahoihin. Just cuz.

Vierailija
49/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elävästi kun minun toimeentulotuki-asiakkaani ilmoitti tapaamisessa erittäin painokkaasti ja selkeästi että ” hän ei tule ikinä lähtemään teidän paskahommiin”. Oli puhuttu kuntoituksesta, edes jokunen tunti päivässä.

Sitten se vaan nousi ylös tuolilta ja lähti ovelle. ” Antakaa mun olla rauhassa!”.

Ei kait siinä sitten muuta. Se aktivointi oli siinä.

Laitoin miinus 40 % menemään ja uusin sen aina uudelleen.

Vierailija
50/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi TYPin kautta tullutta, kokenutta sosiaalityöntekijää ja yksi sosiaaliohjaaja ihmettelemässä Kelan tempauksia kanssani. Viime keväästä asti tilanne on ollut jopa oudon vakaa, ja totta kai lopulta rysähti: Kela hylkäsi asumistukeni. Minä asun kolmen kuukauden pätkissä, ja näistä kuukausista aina se kolmas menee odotellessa sydän kylmämä Kelan seuraavaa päätöstä. Tämä asumistuki saatiin kuntoon.

Ja jo seuraavalla viikolla kävi ilmi, että Kelalle ei enää kelvannut se, että asumistuki, toimeentulotuki ja osa työmarkkinatuestakin otetaan asumiskuluihin. Nyt halutaan asumistuki, toimeentulotuli ja melkein koko työmarkkinatuki siten, että kaikkeen elämiseen jää sataviisikymppiä kuukaudessa. Minä en ole aikoihin ymmärtänyt mitään Kelan perusteita - en tosiaankaan ole mikään perustapaus - eivätkä sosiaalityön veteraanitkaan pysy perässä. Yksi heistä yritti lohdutella minua sillä, että kyllä tämä vielä selviää. Stressi taitaa viedä minulta hengen ennen sitä.

Tähän mennessä rahat ovat riittäneet ruokaan. Sataviisikymppiä ei riitä. Ruoka-apujonoihin en pääse, koska fyysinen kuntoni ei kestä enää. Toisaalta taas ruoan jonottamisessa eli polvillaan kerjäämisessä menee jokin sellainen raja, jota en suostu ylittämään. Kovat pakkaset ovat tulossa ja minulla on kipulääkkeitä varastossa. 

Vierailija
51/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan elävästi kun minun toimeentulotuki-asiakkaani ilmoitti tapaamisessa erittäin painokkaasti ja selkeästi että ” hän ei tule ikinä lähtemään teidän paskahommiin”. Oli puhuttu kuntoituksesta, edes jokunen tunti päivässä.

Sitten se vaan nousi ylös tuolilta ja lähti ovelle. ” Antakaa mun olla rauhassa!”.

Ei kait siinä sitten muuta. Se aktivointi oli siinä.

Laitoin miinus 40 % menemään ja uusin sen aina uudelleen.

Monissa siivousfirmoissa työnantajat ja asiakkaat suhtautuvat siivoojiin todella töykesti, sama juttu Foodoora-kuskien kohdalla.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14256811/inhouse-partners

Ja ylipäänsä parempi vaihtoehto olisi ollut kaikkien kannalta, kun mainitsemasi henkilön ongelmiin oltaisiin puututtu jo alusta asti (oli kyse koulukiusaamisesta tai mistä vaan). En minäkään haluaisi olla kenenkään kanssa tekemisissä, koska jouduin koko kouluajan opettelemaan yksinoloa, kun kukaan ei halunnut olla kanssani tekemisissä, vaan jopa paritöissä opettaja joutui pakottamaan jonkun minulle pariksi. Minun kohdalla onni on olleet maailman parhaat veli ja sisko, jotka ovat myös maailman parhaat ystävät. Muuten olisin varmasti ihan syrjäytynyt enkä edes osa-aikatyössä.

Vierailija
52/80 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain joskus matalapalkkatöitä ja todistin sen Kelalle. Eivät leikanneet toimeentulotukeani. En myöskään saanut paikkaa.

Sitten taas uhkailivat leikkaamisella. Hain ammattikouluun opiskelemaan itselleni ensimmäistä ammattia ja todistin hakeneeni. Ei kelvannut vaan Kela leikkasi toimeentulotuestani. Otin tämän siis viestinä siitä ettei opiskelu kannata joten en ottanut ammattikoulupaikkaa vastaan. Lälläslää. Samanlaista epäloogista ja lannistavaa menoa se on ollut jo lastensupjelulaitoksista lähtien. Lälläslää. Lapsi ei ole vastuussa kasvatuksestaan ja sitä niittää mitä kylvää. Lälläslää!

Tsiisus, justiin tälläistä järjestelmän hyväksikäyttöä vihaan.

Tää ei minkäänlaista kunnioitusta, tai sääliä ansaitse.

Kaikki tuet pois välittömästi, turhaan me työssäkäyvät tälläistä elätämme.

Sinun on helppo arvostella, kun olet syntynyt lahjakkaaksi ja hyväosaiseen perheeseen. Ei lahjattomuus ja hitaasti oppiminen ole yksilön syy eikä yksilön päätettävissä, kuten ei myöskään se millaiseen perheeseen syntyy ja tuleeko koulukiusatuksi ja/tai sairastuuko, niin, että työkyky alenee. Jos kaikki olisi pelkästä ahkeruudesta kiinni, niin mehän oltaisiin kaikki suuria menestyjiä koko Suomen kansa.

Kuka on sanonut, että olen syntynyt hyväosaiseen perheeseen, tai olen lahjakas?

Ihan tavallisesta duunariperheestä lähtöisin, emme olleet rikkaita.

Ja koulunkäynti ei kiinnostanut paskaakaan peruskoulussa, amiksessa vähän petrasin, kun alkoi tulla järkeä päähän.

Siitä koulun jälkeen töihin, kaksi kertaa yt:den takia lomautettuna ja molemmilla kerroilla vaihdoin työpaikkaa, ei kiinnostanut makoilu. Nyt palkkatöissä n. 6000€ brutto.

Vierailija
53/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on huutava pula halvasta työvoimasta. Tarvitaan lisää nöyriä ja pelokkaita hiirulaisia, jotka ottavat mitä tahansa surkeasti palkattua pskaa tehtäväkseen ja matkustavat kauas pois työn perässä.

Hohhoijjaa, kyllähän paljon on palkatta tehtävää tai surkeasti palkattua työtä. Perustulo/kansalaispalkka olisi edes jonkinlainen alkuratkaisu tähän tilanteeseen,  mutta eliitti haluaa kurittaa ja syrjäyttää syrjäytettyjä entistä syrjempään.

Jos tulee sota, niin ihan turha kuvitella, että suostuisimme ainakaan tämmöisen kohtelun jälkeen uhrautumaan tykinruoaksi.

No tuskin se reservin kovin ydin työttömänä roikkuu...

Mutta tykinruokaa aina halutaan. Jos meitä syrjäytettyjä (itse olen osa-aikatoissä) kohdellaan näin, niin mieluummin tapan ensin itseni kuin lähden rintamalle kuolemaan eliitin ja kehopositiivisten puolesta.

Anna mennä vaan. Itse kyllä mielummin hankkisin vaan lisää töitä kuin menisin tuon yhden neropatin kanssa viettämään yöni autoja rälläköiden.

Mutta kun sellaista työtä,  jonka palkalla voi elää ilman tukia ei saa niin vaan. Eikä ylipäänsä sellaista työtä, jossa palkkaa saa. Paljon on vaan ilmaiseksi ja puoli-ilmaiseksi tehtäviä töitä tarjolla. Meitä työttömiä voisi palkata vaikka koronatartuntojen jäljittäjiksi, mutta sekin halutaan teettää siirtämällä hoitsuja siihen muista hommista ja vapaaehtoisilla ilmaiseksi.

Koronajäljittäjän täytyy osata neuvoa terveyden ja sairaudenhoidossa, tietää taudeista ja itämiasjoista hyvin paljon. Ei todellakaan minkään kouluttamattoman jampan hommaa.

Ei siinä tarvitse osata kuin lukea lapusta ohjeet. Jos ei osaa lukea, niin sit tietysti on melko heikkoa.

Vierailija
54/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin ikävässä asiassa voi olla jotakin positiivista. Nyt on tilanne, jossa voit käyttää koko aivokapasiteettisi päättämään, miten pääsisit irti kelan orjuudesta. Se on parasta, mitä sinulle voi tapahtua.

Vierailija
55/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän värinen naama?

Vierailija
56/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä Kela haluaa, että ihmiset itse yrittäisivät tienata rahansa.

Vierailija
57/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi TYPin kautta tullutta, kokenutta sosiaalityöntekijää ja yksi sosiaaliohjaaja ihmettelemässä Kelan tempauksia kanssani. Viime keväästä asti tilanne on ollut jopa oudon vakaa, ja totta kai lopulta rysähti: Kela hylkäsi asumistukeni. Minä asun kolmen kuukauden pätkissä, ja näistä kuukausista aina se kolmas menee odotellessa sydän kylmämä Kelan seuraavaa päätöstä. Tämä asumistuki saatiin kuntoon.

Ja jo seuraavalla viikolla kävi ilmi, että Kelalle ei enää kelvannut se, että asumistuki, toimeentulotuki ja osa työmarkkinatuestakin otetaan asumiskuluihin. Nyt halutaan asumistuki, toimeentulotuli ja melkein koko työmarkkinatuki siten, että kaikkeen elämiseen jää sataviisikymppiä kuukaudessa. Minä en ole aikoihin ymmärtänyt mitään Kelan perusteita - en tosiaankaan ole mikään perustapaus - eivätkä sosiaalityön veteraanitkaan pysy perässä. Yksi heistä yritti lohdutella minua sillä, että kyllä tämä vielä selviää. Stressi taitaa viedä minulta hengen ennen sitä.

Tähän mennessä rahat ovat riittäneet ruokaan. Sataviisikymppiä ei riitä. Ruoka-apujonoihin en pääse, koska fyysinen kuntoni ei kestä enää. Toisaalta taas ruoan jonottamisessa eli polvillaan kerjäämisessä menee jokin sellainen raja, jota en suostu ylittämään. Kovat pakkaset ovat tulossa ja minulla on kipulääkkeitä varastossa. 

Kysyn nyt ihan tosissani: eikö ne kokeneet virkailijat ole hakeneet kanssasi sinulle työkyvyttömyyseläkettä?? Jos et pysty edes liikkumaan.

Meidän Typ:ssä oli erinomainen kuntoutusneuvoja, ja kun hän lähti eläke-asiaa hoitamaan niin kyllä ne meni läpi!

Vierailija
58/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt ihan tosissani: eikö ne kokeneet virkailijat ole hakeneet kanssasi sinulle työkyvyttömyyseläkettä?? Jos et pysty edes liikkumaan.

Meidän Typ:ssä oli erinomainen kuntoutusneuvoja, ja kun hän lähti eläke-asiaa hoitamaan niin kyllä ne meni läpi!

En missään tapauksessa ole niin huonokuntoinen, että työkyvyttömyyseläkettä edes harkittaisiin. Aivotyöhön pystyisin vaikeuksitta, ja kun minulla vielä oli auto, pystyin liikkumaankin paikasta toiseen; julkisilla en kykene. Eläkkeelle joutuminen olisi muutenkin sellainen peruuttamaton merkki elämän loppumisesta, että en näe sitä vaihtoehtona.

Vierailija
59/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela teki puoleksi vuodeksi toimeentulotukipäätöksen. Mukava joululahja. Asun vanhempien omistamassa asunnossa, joten nyt voi lopettaa vuokranmaksun n. kolmeksi kuukaudeksi ja pistää asumistuen + toimeentulotukiosuuden omaan taskuun. Palataan keväällä näennäiseen vuokranmaksuun, jotta tiliotteet näyttää asianmukaisilta seuraavassa toimeentulotukihakemuksessa.

ps. tiedättekö, että nykyisin Kela ei voi pyytää kuin kahden kuukauden tiliotteet hakemuksiin?

Vierailija
60/80 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela teki puoleksi vuodeksi toimeentulotukipäätöksen. Mukava joululahja. Asun vanhempien omistamassa asunnossa, joten nyt voi lopettaa vuokranmaksun n. kolmeksi kuukaudeksi ja pistää asumistuen + toimeentulotukiosuuden omaan taskuun. Palataan keväällä näennäiseen vuokranmaksuun, jotta tiliotteet näyttää asianmukaisilta seuraavassa toimeentulotukihakemuksessa.

ps. tiedättekö, että nykyisin Kela ei voi pyytää kuin kahden kuukauden tiliotteet hakemuksiin?

Minulta pyydettiin alkusyksystä neljän kuukauden tiliotteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi