Tienaan yli 4 tonnia kuussa, amispohjalta. Kysyttävää?
Ja ikää on 19v. Miksi hehkuttaa jotain tutkintoa tai koulutusta jos tienaa samanverran tai vähemmän kun duunari? Mitä järkeä käydä yliopisto jos ei sen jälkeen saa todella hyvää palkkaa?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:01"]On fyysisesti rankkaa duunia sähköasentajan työ. Mielummin siisti ja rento sisätyö kun se että saisin vähän enemmän palkkaa.
[/quote]
Ja tälläisiä vässyköitä meillä on maa pullollaan. Esi-isät pyörii haudoissaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:51"]Pitääkö ap 4 donaa hyvänä palkkana? Olet aika lähellä miesten mediaanituloa. Jos saisit tuplasti, olisit hyvä- tai isotuloinen. Silti todella suurituloisten rinnalla vain peruskauraa. [/quote] En pidä sitä kovin suurena. Pidän sitä hyvänä palkkana ikäiselleni. Paljonko itse tienasit ilman suhteita 19v? Eiköhän tuo palkka tule tästä vielä kasvamaan elämäni aikana. Tai toivon että en joudu vieraalla olemaan aina töissä. Haavena oma firma tai osingoilla eläminen.
[/quote] No ei se ainakaan asentajana se palkka kasva. Toki omassa firmassa voit maksaa vaikka 8 tonnia kuussa ittelles ja 50% veroa :)
[/quote]
Kasvaa se. Parin vuodekn välein pari euroa tunti. Ja kyllä firman omistaja voi tienata enemmän kun 8k. Meidän firmassa omistajalla 50 tuöntekijää. Luulen että omistaja tienaa aika paljon. Hänkin on amispohjalta
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:59"]Hieno homma hei. Ihan hyvä palkka ei siinä mitään mutta jouduthan vitusti duunia tekemään sen rahan eteen. Itse elelen sosiaalituilla ja mulle ei raha merkitse mitään kuhan sen verran että elää. Pelkän peruskoulun olen käynyt ja päivääkään en ole ollut töissä. Ei käy kateeksi työssäkäyviä. :)
[/quote]
Pelle. Yhteiskunnan syöpä. Tälläisiä yhteiskunta ei tatvitse.
[/quote]
Ihan sama minulle tarvitaanko minua vai ei. En ole täällä vaan jotain helvetin yhteiskuntaa varten vaan elän itseäni varten.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:01"]On fyysisesti rankkaa duunia sähköasentajan työ. Mielummin siisti ja rento sisätyö kun se että saisin vähän enemmän palkkaa.
[/quote]
Fyysinen työ on terveellisempää kun istumatyö. En pidä rentoja että istutaan samassa konttorissa näpyttämässä entteriä vuosikymmeniä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:01"]On fyysisesti rankkaa duunia sähköasentajan työ. Mielummin siisti ja rento sisätyö kun se että saisin vähän enemmän palkkaa.
[/quote]
Ja tälläisiä vässyköitä meillä on maa pullollaan. Esi-isät pyörii haudoissaan.
[/quote]
Tee sinä vaan fyysisesti rankkaa duunia. Duunarit kuolevat nuorempina, kun hajottavat paikkansa fyysissä töissä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:05"]Tienaan 6000-7000 euroa kuussa, FM, valmistuin viime keväänä :) Teen kyllä aivan helvetisti töitä mutta rakastan työtäni niin mikäs tässä, nuorena jaksaa painaa.
[/quote]
Hienoa! Tälläisiä ahkeria ihmisiä tämä maa kaipaa! Ap
No, tän mukaan ei ne sähkömiehet rahassa kylve: http://www.palkkavertailu.com/palkka/s%C3%A4hk%C3%B6asentaja.
Usein duunaritöissä on se huono puoli, että ovat niin itseään toistavia. Homman oppii muutamassa päivässä ja sitten se on aina sitä samaa eikä muuksi muutu. Kesäisin teen duunarihommia ja parin kuukauden kuluttua tulee jo ikävä yliopistoon, että saisi vähän jotain henkistä haastetta. En todellakaan haluaisi tehdä sitä hommaa koko loppuikääni, ihan vaan sen työn tylsyyden takia. Palkkakin niistä töistä on alle 2000€/kk, vaikka ei raha minulle tärkein motiivi olekaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:05"]Tienaan 6000-7000 euroa kuussa, FM, valmistuin viime keväänä :) Teen kyllä aivan helvetisti töitä mutta rakastan työtäni niin mikäs tässä, nuorena jaksaa painaa. [/quote] Hienoa! Tälläisiä ahkeria ihmisiä tämä maa kaipaa! Ap
[/quote]
Kai sä ap tiedät mikä FM on? Vinkki, ei liity nyt radiotajuuksiin millään tavalla.
Tienaan yli 7 tonttua, yliopistopohjalta, ikää reilusti alle 30. Palkan lisäksi työni on jännittävää, älyllisesti haastavaa ja arvostettua. Kouluja käymällä olen saanut sivistystä, pätevyyttä, päässyt näkemään maailmaa ja tavannut uskomattoman mielenkiintoisia ja älykkäitä ihmisiä. Olen ylpeä koulutuksestani, koska joka jannu ei tähän asemaan pääsisikään. Lisäksi omassa arvomaailmassani raha ei ole kaikki kaikessa - siksi ei koskaan amista minulle.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]
Ja ikää on 19v. Miksi hehkuttaa jotain tutkintoa tai koulutusta jos tienaa samanverran tai vähemmän kun duunari? Mitä järkeä käydä yliopisto jos ei sen jälkeen saa todella hyvää palkkaa?
[/quote] Kaikki ei voi olla duunareita. Duunarit ei esim. suunnittele sitä infrastruktuuria jonka sinä sähköistät. Kumpikin tarvii toisiaan. Oletko niin tampio ettet sitä ymmärrä? Et ole muuten ainut duunari joka ei ymmärrä tarvitsevansa koulutettuja ihmisiä mihinkään. Hassua hahhahhah.
Mulle työ on vain pakko joka tuo leivän pöytään. Tykkään kyllä työstäni ja jokuhan mainitsi täällä että ihmiset opiskelee sitä mikä kiinnostaa. Minäkin olen amispohjalta kouluni käynyt ja siihen ne jättänyt, tienaan 2500-4000€/kk. Saa muuten ne yliopistoon lähteneet ja välivuosia pitäneet kaverini aika tiukkaan tehdä töitä jos meinaavat saman tulotason joskus saavuttaa. Ja kyllä, raha on mulle tärkeää. Kuinka moni teistä akateemisen ihannoitsijoista jotka sanovat ettei rahalla ole väliä, suostuisi mennä siivoamaan 120h/kk ja palkka 800€? Ei varmaan moni... Toisekseen ajattelen että yliopisto ei vastaa mun käsitystä itsensä sivistämisestä, mä voin itsenäisesti ilmottautua kursseille mitkä kiinnostavat ja opiskella niin paljon kuin huvittaa, ilman että täytyisi keskittyä johonkin höpöhöpö tutkintoon siinä. Ei se yliopisto ole mikään lukio sivistykseltään, lukio on vain peruskoulun jatke, yliopistosta sentään valmistuukin joksikin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]
[/quote] Kaikki ei voi olla duunareita. Duunarit ei esim. suunnittele sitä infrastruktuuria jonka sinä sähköistät. Kumpikin tarvii toisiaan. Oletko niin tampio ettet sitä ymmärrä? Et ole muuten ainut duunari joka ei ymmärrä tarvitsevansa koulutettuja ihmisiä mihinkään. Hassua hahhahhah.
[/quote]
Joo varsin tyhmä amis. :D
Olen itse YTM ja aloin miettiä, miksen mennyt rahan takia amikseen. Eli mikä minut sai opiskelemaan pitkään, vaikka vielä kolmikymppisenäkään en vakityössäni pääse yli neljään tuhanteen euroon kuukaudessa.
Itselleni oli tärkeää päästä juuri sille alalle jossa nyt olen, vaikka sillä ei saakaan helposti todella isoa palkkaa (jollaiseksi tuon 4k miellän, ei sitä nyt joka poika tai tyttö saa). Halusin siis paitsi yleissivistystä, myös minulle tärkeän alan töitä. Joo. Eli yliopistoon mennään siksi että arvostaa tietoa ja ymmärrystä ja haluaa tehdä elämällään jotain sellaista, jota ei pelkästään rahalla mitata, väittäisin.
Miksi yliopistokoulutusta sitten arvostetaan, siihen vastaisin, että siksi, että historian saatossa ihmiset nyt vain ovat jakautuneet henkisen ja fyysisen työn tekijöihin, ja henkistä työtä arvostetaan enemmän, koska se ei ainakaan kaikille ole ollut mahdollista. Siksi niitä ylioppilaslakkeja pidettiin heinätöissäkin, että kaikki näkevät että on saavuttanut jotain sellaista, mitä ei jokainen pysty saavuttamaan. Nämä arvostushommat ovat aika pitkän ajan kuluessa muotoutuneita rakennelmia, eikä arvostamiseen jotkin ay-liikkeen läpiviemät taulukkopalkat ja lisät vaikuta. Mutta ole tyytyväinen että saat paljon rahaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]
[/quote]
Tuntuu enemmänkin olevan niin päin ettei yliopisto porukka tunnu tajuavan että tämä maailma ei toimisi ilman duunareita.. Hyvin pärjätään ilman psykologeja tai pappeja, mutta ei ilman siivoojia tai putkimiehiä..
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]
[/quote]
Joo varsin tyhmä amis. :D
[/quote]
Hahahaha. Ai vittu ku sä olet hauska! Onkos fiksun ihmisen käytöstä haukkua toisia anonyymina jossain vauva palstalla xDDD
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:56"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:51"]Pitääkö ap 4 donaa hyvänä palkkana? Olet aika lähellä miesten mediaanituloa. Jos saisit tuplasti, olisit hyvä- tai isotuloinen. Silti todella suurituloisten rinnalla vain peruskauraa. [/quote] En pidä sitä kovin suurena. Pidän sitä hyvänä palkkana ikäiselleni. Paljonko itse tienasit ilman suhteita 19v? Eiköhän tuo palkka tule tästä vielä kasvamaan elämäni aikana. Tai toivon että en joudu vieraalla olemaan aina töissä. Haavena oma firma tai osingoilla eläminen. [/quote] No ei se ainakaan asentajana se palkka kasva. Toki omassa firmassa voit maksaa vaikka 8 tonnia kuussa ittelles ja 50% veroa :) [/quote] Kasvaa se. Parin vuodekn välein pari euroa tunti. Ja kyllä firman omistaja voi tienata enemmän kun 8k. Meidän firmassa omistajalla 50 tuöntekijää. Luulen että omistaja tienaa aika paljon. Hänkin on amispohjalta
[/quote] Älä unta näe tuollaisista korotuksista. Olisi silkkaa tyhmyyttä työnantajapuolelta. Pätevän sähkärin saa 20 €/h hommaan kuin hommaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"] Ja ikää on 19v. Miksi hehkuttaa jotain tutkintoa tai koulutusta jos tienaa samanverran tai vähemmän kun duunari? Mitä järkeä käydä yliopisto jos ei sen jälkeen saa todella hyvää palkkaa? [/quote] Kaikki ei voi olla duunareita. Duunarit ei esim. suunnittele sitä infrastruktuuria jonka sinä sähköistät. Kumpikin tarvii toisiaan. Oletko niin tampio ettet sitä ymmärrä? Et ole muuten ainut duunari joka ei ymmärrä tarvitsevansa koulutettuja ihmisiä mihinkään. Hassua hahhahhah. [/quote] Tuntuu enemmänkin olevan niin päin ettei yliopisto porukka tunnu tajuavan että tämä maailma ei toimisi ilman duunareita.. Hyvin pärjätään ilman psykologeja tai pappeja, mutta ei ilman siivoojia tai putkimiehiä..
[/quote]
Molempia tarvitaan, älypää! T. Yliopisto-opiskelija
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"] Ja ikää on 19v. Miksi hehkuttaa jotain tutkintoa tai koulutusta jos tienaa samanverran tai vähemmän kun duunari? Mitä järkeä käydä yliopisto jos ei sen jälkeen saa todella hyvää palkkaa? [/quote] Kaikki ei voi olla duunareita. Duunarit ei esim. suunnittele sitä infrastruktuuria jonka sinä sähköistät. Kumpikin tarvii toisiaan. Oletko niin tampio ettet sitä ymmärrä? Et ole muuten ainut duunari joka ei ymmärrä tarvitsevansa koulutettuja ihmisiä mihinkään. Hassua hahhahhah. [/quote] Tuntuu enemmänkin olevan niin päin ettei yliopisto porukka tunnu tajuavan että tämä maailma ei toimisi ilman duunareita.. Hyvin pärjätään ilman psykologeja tai pappeja, mutta ei ilman siivoojia tai putkimiehiä..
[/quote]
Molempia tarvitaan, älypää! T. Yliopisto-opiskelija
[/quote]
No kyllähän minä sen tiedän. Tämä asia vain tulee aina esille näissä keskusteluissa jommin kummin päin, älypää!
T. Amis ja ylpeä siitä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:26"]Meinasin just tulla kysymään, putkari vai sähkäri? Hienoa ja tsemppiä urallasi! Jos vielä alat harrastamaan esim. kitaransoittoa ja lumilautailua, tulet saamaan naisen kuin naisen.
[/quote]
??? :D
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:36"]Ootko iskällä töissä? Kyllähän tuon ikäisenä jotkut kultalusikka suussa syntyneet istuu jo yritysten hallituksissa. [/quote] En. Isä on erialalla. Sain työpaikan mollin sivuilta, ilman suhteita :)
[/quote]
Eri alalla kirjoitetaan erikseen.
[/quote]
Kiitos tiedosta. Kirjoitan nopeasti puhelimella enkä jaksa oikolukea