Oletko käynyt kuusivarkaissa?
Kysymys siis otsikossa.
Itse oon käynyt ekan avopuolisoni kanssa joskus 90-luvulla. Joku kummallinen päähänpisto saada kuusi ja käytiin sitten yönpimeydessä sahaamassa läheisestä metsästä kuusi.
Kommentit (38)
Meillä naapuri laittelee kuusikkoonsa ansarautoja. Todella laitonta, mutta millä todistat, että ne ovat hänen?
Varastettu joulukuusi tulee aika kalliiksi.
Onko joulukuusivarkaille yhtä ok, että naapuri käy ottamassa jouluvalot kotiinsa heidän pihaltaan tai napsaisee omat joulukranssihavut joulukuusivarkaan kuusiaidasta?
En ole, mutta meillä on perinteenä varastella polkupyöriä.
Jokaiselle perheenjäsenille on saatu hieno kulkupeli, ja kun lasten pyörät jäävät pieneksi, pääsevät mukaan vohkimaan seuraavaa.
Pidetään sitä oikeastaan ihan jokamiehenoikeutena, kun ihmiset jättävät niitä tuonne kaupungille lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joulukuusivarkaille yhtä ok, että naapuri käy ottamassa jouluvalot kotiinsa heidän pihaltaan tai napsaisee omat joulukranssihavut joulukuusivarkaan kuusiaidasta?
Meillä on niin vaatimattomat jouluvalot naapureiden valoihin verrattuna, että olen varma etteivät ne kiinnosta. Naapureilla valoja löytyy ja paljon, sieltä voi minun puolestani ottaa useammatkin. Joulukransseja meillä ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Varastettu joulukuusi tulee aika kalliiksi.
Miten niin? Ei tuo minun mielestäni maksanut senttiäkään. Viimekään vuonna ei maksanut tai edellisinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapuri laittelee kuusikkoonsa ansarautoja. Todella laitonta, mutta millä todistat, että ne ovat hänen?
Niiden laittajaa ei ole vaikea arvata. Sitä paitsi ihan kuka vain saa kävellä joka miehen oikeudella missä vain. Täällä päin on peurojen, kauniita, hirviä, jäniksiä ja vaikka mitä muitakin elikoita, jotka saattavat jäädä rautoihin. Tosin ei se kyllä minua haittaa, jos muutama peura tai kauris lähtisi.
Valitettavasti oon allerginen joulukuuselle.
Mutta oon pari kertaa ottanu narikasta paremman takin kuin omani.
Nytkin mulla on ihana villakangastakki. Oma oli kuusi vuotta vanha, jo kulahtanut toppatakki jonka ostin muistaakseni Tokmannilta.
Joo mies usein käy kuusivarkaissa.
Poika varastelee mieluummin autoja.
Onko nämä kuusivarkaat sitten kuitenkin määkimässä rahtihameista?
Meillä oli nuoruuden avioliitossa tämä yhteinen ja jännittävä harrastus. Joskus jouduimme paljastumisen pelossa maastoutumaan umpihankeen ja jatkamaan sahaamista ohikulkijoiden loitonnuttua. Kuusen saatuamme sitten kiireen vilkkaa autolle tai kotiin, riippui mistä paikasta sen haimme. En pidä varsinaisena varkautena. Vertaisin omppuvarkaissa oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin en koska en pi dä sitä varkautena. Mielestäni jokamiehenoikeus että voi metsästä hakea joulukuusen omaan käyttöön. Ei meillä mitään omaa metsää ole mutta isän kanssa haettiin metsästä kuusi joka vuosi kun asuin vielä kotona. Nykyasunnossani ei ole kuusta ollekaan.
Ihan samanlainen jokamiehenoikeus, kun esim. sun autolla ajo. Minäkään en pidä sitä varkautena, jos tulen sun pihaan ja vien sun auton ilman lupaa. Idiootti.
Varastakaa sitten m*lkut edes valtion metsästä, eikä yksityiseltä maanomistajalta.
Tunteisiin. :D
Olipa tänään melkoinen kuusireissu vaikka en metsää omistakkaan.
Tosiaan käväsin tänään tuossa Nuuksion suunnilla metsässä ja olin jo löytänyt komean kuusen, jota sitten raahasin autolle, niin perkules sattui tulemaan joku toinen tyyppi vastaan, jolla oli myös kuusi mukana ja tyyppi oli hyvin hermostuneen oloinen.
Heitin pokkana että milläs asioilla täällä minun plantaasilla oikein ollaan? Niin tyyppi vastasi että olikin jo miettinyt missä kuusen voi maksaa.
Sanoin että paikka on tässä ja hinta on tollaiselle kuuselle 100 euroa - tyyppi kaivoi kuvettaan ja iski sahat käteeni.
Täytyy sanoa että olipa kannattava kuusireissu!
Entäs nyt? Minkälainen kuusitilanne mammoilla on?
Olen lapsena, 9 vuotiaana. Menin sahan kanssa kodin lähellä olevaan metsään, sahasin itseäni isomman kuusen ja raahasin sen 2 km koululle. Olin luvannut viedä kuusen luokan pikkujouluihin. Olin aina aika aktiivinen ja oma-aloitteinen tyttö, edelleen taidan olla. En tiennyt ollenkaan, että varastin. Ei kukaan muukaan asiaan puuttunut, varmaan valtion tai kunnan metsää se oli.
Olen käynyt, mutta ei tuo kovin kaunis ole. Täällä ei tarvitse mennä yön pimeydessä, kun on pimeää jo aikaisin iltapäivällä.
Oli muuten komea iltarusko, vai pitäisikö sitä nimittää päiväruskoksi, kun ei oikeastaan muuta ollutkaan siinä aamu- ja iltaruskon välissä näin kaamosaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin on yhtä paljon jouluvaloja kuin metsässä kuusia, niin parempi olisi kun niitä varasteltaisi vähemmäksi.
Säästyyhän siinä vähän kuusiaidan leikkausvaivaa, jos joku muu napsii siitä kranssitarpeita, että ei muuta kuin tervetuloa vaan!
Monena vuotena käyty kuusivarkaissa kaupungin metsässä.