Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen parempi äiti kuin te

Vierailija
29.03.2015 |

Kysyttävää? (Annan neuvoja.)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:11"]

Mistä näin päättelet?

[/quote]

Siitä, että lapseni ovat valioluokkaa. He ovat todella älykkäitä, lahjakkaita sekä hyväkäytöksisiä. Mieheni on tätä mieltä myös. Ap

[/quote]

Eli olette vain voittaneet geenilotossa. Hyvä käytös on kasvatuksen tulosta, mutta ei lasten älykkyys ja lahjakkuus riipu sinusta mitenkään. ;)

Vierailija
22/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:16"]

Miten toimia teini-ikäisen kanssa? Miten murrosikäisen saa liikkumaan? Kuinks vanhalle ostaa älypuhelin.

[/quote]  hahhaaaa välineillä tuloksia, hevosetkin hirnuu

Rajoja ja rakkautta. Murrosikäiselle olisi hyvä satsata laadukkaisiin urheiluvälineisiin, niin tuloksia syntyy. Älypuhelin tarpeeksi älykkäälle iän ollessa toisarvoinen asia. Ap

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:20"]

Miten ihmeessä jotku oikeasti alkaa kommentoimaan alottajalle "Etpäs ole" kun kyseessä on kumminkin selkeä PROVO? :D Ollaan hiljaa niin provo kituu ja kuolee.

[/quote]

Kyllä me tajusimme, että kyseessä on provo. Miksi trollia ei saisi kiusata?

Vierailija
24/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:12"]

Mikä on nopein terveellinen ruoka

[/quote]

Terveellinen ruoka tehdään rakkaudella, ei kiireellä. Hyvällä äidillä on aikaa lapsilleen sekä heidän ruokansa valmistamiselle. Ap
[/quote]

Tää on oikeesti hyvä! Tosin terveellisen tilalle vaihtaisin sanan "hyvä". :)

Vierailija
25/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näin päättelet?

[/quote]

Siitä, että lapseni ovat valioluokkaa. He ovat todella älykkäitä, lahjakkaita sekä hyväkäytöksisiä. Mieheni on tätä mieltä myös. Ap

[/quote]

Eli olette vain voittaneet geenilotossa. Hyvä käytös on kasvatuksen tulosta, mutta ei lasten älykkyys ja lahjakkuus riipu sinusta mitenkään. ;)

[/quote]

Ehkä lapseni ovat olleet onnekkaita geenien suhteen, mutta taitavan kasvatuksen merkitystä ei parane väheksyä. Geenit ja kasvatus, näitä ei voi erottaa toisistaan. Ap

Vierailija
26/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuko tuo?

Vierailija
27/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:23"]Tarttuko tuo?
[/quote]tuplauulla

Vierailija
28/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:22"]

Mistä näin päättelet?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä lapseni ovat olleet onnekkaita geenien suhteen, mutta taitavan kasvatuksen merkitystä ei parane väheksyä. Geenit ja kasvatus, näitä ei voi erottaa toisistaan. Ap

[/quote]

Mutta kun kysyttiin, että mistä päättelet olevasi parempi äiti kuin muut, niin vastasit että lapsesi ovat älykkäitä, lahjakkaita ja hyväkäytöksisiä. Vaikka olisit kuinka hyvä äiti, älykkyyteen ja lahjakkuuteen et voi vaikuttaa. Eli ainoa meriitti sinulla äitinä on tuo lastesi hyvä käytös. On se toki nyky-yhteiskunnassa ihan kunnioitettavaa, mutta ei nyt todellakaan mitenkään ennenkuulumatonta. 

Vierailija
29/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta tässä mielestään hyvä äiti ja vastaan kysymyksiin, koska ap ei osaa (olen siis parempi äiti kuin ap) Sitten vasta tietää, miten onnistunut on vanhempana, kun lapsi on elänyt elämänsä loppuun. Kun kasvatustyö on vielä kesken, ei voi arvioida omaa vanhemmuuttaan. Itse olen tähän saakka onnistunut hyvin. Valitettavasti en osaa vastata useimpiin kysymyksiin, koska kaikkia noita ongelmia ei ole vain tullut vastaan. Vastaan kuitenkin muutamaan. En ole täydellinen, eli en sulje virheitä epäonnistumisesta. Lapseni ovat jo aikuisiän kynnyksellä, mutta käytän silti sanaa lapsi. 

Mitä tehdä jos lapsi jää kiinni kiusaamisesta. Meillä lapsi jäi kiinni siitä, että piirsi possupilakuvan luokkansa kikattavista tytöistä. Ensimmäisenä kysyin, että oliko hänen tarkoituksensa kiusata. Hän ei ymmärtänyt sitä itsekään kiusaamiseksi, vaan haki kavereidensa huomioita. Kävin läpi tiukan puhuttelun, että se on loukkaavaa, se voi tuntua pahalta tytöistä ja käskin miettiä, miltä itsestä tuntuisi, jos hänestä tehtäisiin pilkkaa. Lapsi oli ja on yhä onneksi empatiakykyinen ja sanoi "en ajatellut". Opettajankin avulla käskin poikaa ja toista jutussa ollutta poikaa pyytämään tytöiltä anteeksi ja ilmeisesti näin tapahtui myös. Tämä ei kaikkien lasten kohdalla toimi, mutta normaalilla tunne-elämällä varustettujen kohdalla toimii. Sen toisen pojan huoltaja kyllä suuttui minulle. 

Murrosikäisen saaminen liikkumaan on kinkkisempää. Meillä oli jo pienestä pitäen peliajat kytkötkissä liikuntaan. Myös kiinnostavia lajeja kannattaa ehdotella. Lajejahan on vaikka kuinka paljon. Joku porkkana siinä pitää olla. Ei lahjonta välttämättä huono kasvatuskeino ole. Älypuhelin sitten, kun on pyöräilty/uitu/lenkkeilty tietty kilometrimäärä. Minä en nykyajassa ole enää perillä, mutta varmaan yläasteikäiselle hankkisin älypuhelimen, tosin taitaa jo paljonkin nuoremmat vaatia. 

Ap:lle esitän kysymyksen: Onko opettajat, sukulaiset ja naapurit kehuneet lastenne käytöstä? Meillä on :). 

Vierailija
30/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:15"]

Mitä jos lapsi jää kiinni kiusaamisesta?

[/quote] eli kasvatat lapsista ovelia että eivät jää kiinni kiusaamisesta no miten sitten varastamisesta

Lapsi, joka on hyvin kasvatettu ja varustettu hyvillä geeneillä, ei jää kiinni kiusaamisesta, eikä mistään muustakaan negatiivisesta. Ap

[/quote]

Vierailija
31/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:17"]

No mitä tehdä jos lapsi silti jää kiinni kiusaamisesta?

[/quote]

Siinä tapauksessa voisi miettiä, olisiko lapselle hyvä tarjota parempi kasvuympäristö ja ehkäpä ääritapauksessa paremmat huoltajat. Kannattaa miettiä, miten toimii äitinä väärin. Ap

[/quote]

Et ole kummoinen äiti, jos heti mietit vastuun siirtämistä muille. Hyvä äiti omaa ongelmienratkaisukykyä. 

- parempi äiti kuin ap

Vierailija
32/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:10"]

Kysyttävää? (Annan neuvoja.)

[/quote] nooooooooooooooooo, tämä on jo Porvoolaisittainkin rankempaa huumoria

Vierailija
33/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:15"]

Mitä jos lapsi jää kiinni kiusaamisesta?

[/quote]

Lapsi, joka on hyvin kasvatettu ja varustettu hyvillä geeneillä, ei jää kiinni kiusaamisesta, eikä mistään muustakaan negatiivisesta. Ap
[/quote]
Entä jos sinun kersojasi kiusattaisiin?

Vierailija
34/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:27"]

En ole ap, mutta tässä mielestään hyvä äiti ja vastaan kysymyksiin, koska ap ei osaa (olen siis parempi äiti kuin ap) Sitten vasta tietää, miten onnistunut on vanhempana, kun lapsi on elänyt elämänsä loppuun. Kun kasvatustyö on vielä kesken, ei voi arvioida omaa vanhemmuuttaan. Itse olen tähän saakka onnistunut hyvin. Valitettavasti en osaa vastata useimpiin kysymyksiin, koska kaikkia noita ongelmia ei ole vain tullut vastaan. Vastaan kuitenkin muutamaan. En ole täydellinen, eli en sulje virheitä epäonnistumisesta. Lapseni ovat jo aikuisiän kynnyksellä, mutta käytän silti sanaa lapsi. 

Mitä tehdä jos lapsi jää kiinni kiusaamisesta. Meillä lapsi jäi kiinni siitä, että piirsi possupilakuvan luokkansa kikattavista tytöistä. Ensimmäisenä kysyin, että oliko hänen tarkoituksensa kiusata. Hän ei ymmärtänyt sitä itsekään kiusaamiseksi, vaan haki kavereidensa huomioita. Kävin läpi tiukan puhuttelun, että se on loukkaavaa, se voi tuntua pahalta tytöistä ja käskin miettiä, miltä itsestä tuntuisi, jos hänestä tehtäisiin pilkkaa. Lapsi oli ja on yhä onneksi empatiakykyinen ja sanoi "en ajatellut". Opettajankin avulla käskin poikaa ja toista jutussa ollutta poikaa pyytämään tytöiltä anteeksi ja ilmeisesti näin tapahtui myös. Tämä ei kaikkien lasten kohdalla toimi, mutta normaalilla tunne-elämällä varustettujen kohdalla toimii. Sen toisen pojan huoltaja kyllä suuttui minulle. 

Murrosikäisen saaminen liikkumaan on kinkkisempää. Meillä oli jo pienestä pitäen peliajat kytkötkissä liikuntaan. Myös kiinnostavia lajeja kannattaa ehdotella. Lajejahan on vaikka kuinka paljon. Joku porkkana siinä pitää olla. Ei lahjonta välttämättä huono kasvatuskeino ole. Älypuhelin sitten, kun on pyöräilty/uitu/lenkkeilty tietty kilometrimäärä. Minä en nykyajassa ole enää perillä, mutta varmaan yläasteikäiselle hankkisin älypuhelimen, tosin taitaa jo paljonkin nuoremmat vaatia. 

Ap:lle esitän kysymyksen: Onko opettajat, sukulaiset ja naapurit kehuneet lastenne käytöstä? Meillä on :). 

[/quote]

Lapsiamme kehutaan päivittäin ja perheemme on pidetty. Voisit avata itse oman ketjun. Ikävällä tavalla tulit minun konseptiani sekoittamaan. Ystävällisesti, ap.

Vierailija
35/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:15"] Mitä jos lapsi jää kiinni kiusaamisesta? [/quote]   Lapsi, joka on hyvin kasvatettu ja varustettu hyvillä geeneillä, ei jää kiinni kiusaamisesta, eikä mistään muustakaan negatiivisesta. Ap [/quote] Entä jos sinun kersojasi kiusattaisiin?

[/quote]

Minun lapseni ovat oppineet pitämään puolensa, kuten myös heidän leijonaemonsa. Ap

Vierailija
36/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää sinulle ap ja jatkossa vielä parempaa. Oppia ikä kaikki.

Vierailija
37/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:30"]

[/quote]

Lapsiamme kehutaan päivittäin ja perheemme on pidetty. Voisit avata itse oman ketjun. Ikävällä tavalla tulit minun konseptiani sekoittamaan. Ystävällisesti, ap.

[/quote]

Annat huonoja neuvoja ja vääriä vastauksia, joten pakkohan jonkun on neuvoa. 

Vierailija
38/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saammeko vielä vastauksia?

Vierailija
39/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, etkö koskaan mieti kuinka huonosti lapsesi voivat sinun takiasi? Tuollainen ylimielisyya ja pakko suorittaminen luo hirveät paineet lapsille! Se ei ole lainkaan hyväksi! Tiedän eräänkin tapauksen joka oli perukoulussa hyvin tarkka oppilas ja sai vain kiitettäviä ja erinomaisia arvosanoja, yläasteella jaksaminen kuitenkin loppui ja sortui huumeisin, viilteli itseään ja yritti itsemurhaa pariin otteeseen

Vierailija
40/40 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:30"]

[/quote]

[/quote]

Ja sekös se vasta olisikin kamalaa, jos teidän kullannuppu mokaisi joskus tai jäisi vaikka paras luokkakaveri -tunnustus saamatta. Tsiisus mitä suorittamista, lasten täytyy pärjätä vanhempien imagon takia...