Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos takarajaksi on ilmoitettu tietty päivä, miksi maristaan, jos tekee asian sinä päivänä?

Vierailija
05.01.2023 |

En ymmärrä. Meille tulee kirjelappu, että ilmoitathan vesimittarilukeman viimeistään 3.1. Ilmoitan annettuun s-postiosoitteeseen vesimittarilukeman 3.1. Sitten tulee viesti, miksi en ilmoittanut sitä esim jo 1.1.

Taidan ilmoittaa seuraavan vuoden vesimittarilukeman vaikka 1.7. Onpahan sitten ilmoitettu ajoissa. Miksi antaa joku päivämäärä, jos halutaan se lukema kuitenkin ennen sitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Vesimittari sijaitsee kaapissa mitä en saa itse auki, piti odottaa, että poika ehtii käydä.

Hän kävi 3.1 kello 16.30 ja laitoin isännöintiin lukeman.  Eilen aamulla oli ilmoitus, että olisi pitänyt laittaa 3.1 virka-aikana.

Vierailija
2/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Koululta tulee usein pyyntöjä ilmoittaa jokin asia viimeistään tiettynä päivänä. Ja sitten päivää ennen tulee valitusviesti miksi en ole vielä ilmoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluajoilta muistan, kuinka ryhmätöissä oltiin sovittu, milloin kunkin osio tulee olla valmiina. Siinä sitten välillä jotkut innokkaat alkoivat painostaa jo vähän vihaisesti päivää ennen, että missäs xx:n osuus. Aika tiukasti sitten vastasin, että eihän nyt ole takaraja vielä mennyt, hoidan kyllä osuuteni. Normaalisti valitsinkin ryhmään sellaisia, joilla oli samankaltaiset työskentelytavat kuin itselleni, mutta aina se ei onnistunut.

Vierailija
4/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Vesimittari sijaitsee kaapissa mitä en saa itse auki, piti odottaa, että poika ehtii käydä.

Hän kävi 3.1 kello 16.30 ja laitoin isännöintiin lukeman.  Eilen aamulla oli ilmoitus, että olisi pitänyt laittaa 3.1 virka-aikana.

Juuri sitä tarkoittaa viimeistään.

Vierailija
5/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suomalaisten pakkomielle siitä, että kaiken pitää tapahtua HYVISSÄ AJOIN. Juhliin mennään tuntia etuajassa, tapaamisiin puoli tuntia, lentokentälle suunnilleen vuorokautta ennen lennon lähtemistä ja tuskaillaan, kun muut tulevat myöhässä (eli ajallaan) ja "täällä on jo odoteltu". Olen ostanut monta kertaa joululahjat vasta aattona ja se vasta herättää ihmisissä kauhua, ikäänkuin lahjojen arvo jotenkin lisääntyisi sen mukaan kuinka ajoissa ne on ostettu.

Vierailija
6/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku suomalaisten pakkomielle siitä, että kaiken pitää tapahtua HYVISSÄ AJOIN. Juhliin mennään tuntia etuajassa, tapaamisiin puoli tuntia, lentokentälle suunnilleen vuorokautta ennen lennon lähtemistä ja tuskaillaan, kun muut tulevat myöhässä (eli ajallaan) ja "täällä on jo odoteltu". Olen ostanut monta kertaa joululahjat vasta aattona ja se vasta herättää ihmisissä kauhua, ikäänkuin lahjojen arvo jotenkin lisääntyisi sen mukaan kuinka ajoissa ne on ostettu.

Tämä on kumma ilmiö. Asiat tehdään sitten, kun on niiden aika. Miksi pitäisi tehdä paljon etukäteen?

Vierailija
7/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluajoilta muistan, kuinka ryhmätöissä oltiin sovittu, milloin kunkin osio tulee olla valmiina. Siinä sitten välillä jotkut innokkaat alkoivat painostaa jo vähän vihaisesti päivää ennen, että missäs xx:n osuus. Aika tiukasti sitten vastasin, että eihän nyt ole takaraja vielä mennyt, hoidan kyllä osuuteni. Normaalisti valitsinkin ryhmään sellaisia, joilla oli samankaltaiset työskentelytavat kuin itselleni, mutta aina se ei onnistunut.

Tämä on kyllä Muutkin teki jo! No, Ok, minä en ole muut.

Vierailija
8/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole itse ikinä törmännyt tuollaiseen. Teen asiat aina viime tingassa, eikä kukaan ole siitä ikinä valittanut.

Vierailija
9/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kohtalotoveri. Esim jossain töissä oon ollut suunnilleen toivottoman luuserin maineessa kun työt valmistuu vasta deadlineen eikä etukenossa kuten joillakin.Koskaan ikinä en jättänyt mitään tekemättä.

Ja just nuo kaikki ilmoitettavat asiat, voi pee..

Vierailija
10/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelen ja aikataulutan kaikki tekemiset ilmoitetun deadlinen mukaan. Jos joku ilmoittaa jonkun päivämäärän deadlineksi niin minulle se tarkoittaa, että kirjoitan itselleni muistiin, että tuona päivänä. Minusta se on hyvä tapa, tuolloin muistan hoitaa kaiken siihen mennessä kun on pyydetty. Mutta tämä ei sitten tunnukaan kelpaavan.

Vierailija
11/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sotkee vielä se, että jotkut käyttävät sanaa mennessä ja ymmärtävät itse sen sanan väärin. Vaikkapa että ilmoita osallistumisesi 6.1 mennessä. Oikeasti tuo tarkoittaa, että 6.1 on viimeinen päivä ilmoittaa osallistumisesta. Mutta jotkut luulee sen tarkoittavan, että 5.1 olisi viimeinen päivä ilmoittaa. Ja sitten he hermostuvat niille, jotka toimivat oikein.

Vierailija
12/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen ja aikataulutan kaikki tekemiset ilmoitetun deadlinen mukaan. Jos joku ilmoittaa jonkun päivämäärän deadlineksi niin minulle se tarkoittaa, että kirjoitan itselleni muistiin, että tuona päivänä. Minusta se on hyvä tapa, tuolloin muistan hoitaa kaiken siihen mennessä kun on pyydetty. Mutta tämä ei sitten tunnukaan kelpaavan.

Minusta tuo on huono tapa, koska siinä ei ole yhtään pelivaraa. Mitä jos juuri tuona päivänä et pystykään hoitamaan? Sairastut vaikka?

Vierailija
13/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä tarkoittaa viimeistään.

Eihän tarkoita. Viimeistään 3.1 tarkoittaa, että 3.1 puoleen yöhön saakka ehtii ilmoittaa, sitten kun vuorokausi vaihtuu on myöhässä vasta. Jos haluaa saada tiedon virka-ajan puitteissa niin pitää laittaa, että viimeistään 3.1 klo 16:00.

Vierailija
14/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintä on vaikea laji.

Viestintä epäonnistuu aina, paitsi sattumalta - Osmo A. Wiio.

Vierailija
15/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on huono tapa, koska siinä ei ole yhtään pelivaraa. Mitä jos juuri tuona päivänä et pystykään hoitamaan? Sairastut vaikka?

No olen 45-vuotias ja aina toiminut näin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia sen suhteen, että olisin myöhästynyt pyydetystä.

Vierailija
16/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on varmaan myös tottuneet siihen, että ryhmässä on aina vähintään yksi joka lorvailee tai unohtaa tehdä osuutensa ajoissa. Siksi tässä tapauksessa ymmärrän, että jotakuta voi stressata, saadaanko homma ajoissa kasaan. Olen itse nyt yliopistolla, ja vaikkei ryhmätöitä ole toistaikseksi ollut, olen jo huomannut, miten eri tavoin ihmiset suhtautuvat opiskeluun. Jotkut eivät edes yritä palauttaa esim. esseitä ajoissa, vaan luottavat siihen, että lisäaikaa saa aina.

Vierailija
17/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen 45-vuotias ja aina toiminut näin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia sen suhteen, että olisin myöhästynyt pyydetystä.

Hyvä niin, hyvä ettei sulle ole sattunut mitään yllättävää.

Vierailija
18/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on annettu määräpäiväksi esim. 31.1., niin riittää kun suoritus kirjautuu kellonajalle 23.59. Jos halutaan virka-aikana, pyydetään virka-aikana, tai esim klo 16.00 mennessä.

Vierailija
19/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on siinä kun mennään anoppilaan syömään, on pyydetty tulemaan syömään klo 13 silloin on ruoka. No ollaan paikalla viimeistään 12.55 mutta olisikin pitänyt tulla vähintään jo klo 12..

Vierailija
20/26 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten tuli lappu että käyvät katsomassa asunnon mittarit mutta ketään ei tullut käymään kun olin koko päivän kotona. Hyvitys tuli kuitenkin. Viime vuoden lopulla sama, luulen ettei kukaan käynyt. Jossain kellarissa on varmaan toiset mittarit. Ei tuohon muuta selitystä oikein ole kun asunnon mittarit eivät taida olla etäluettavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi