Eikö tytöt enää näe tai ulkoile keskenään koskaan?
11-vuotiaalla tytölläni on kavereita, mutta näkee heitä pääosin vain koulussa. Nytkin vapaa viikonloppu menee kotona kököttäessä, vaikka voisi tehdä mitä vaan mukavaa. Ei sillä, etteikö kotona saisi olla ja ladata akkuja arjesta. Mutta kun muuta ei sitten paljon olekaan…
Mitä teidän suunnilleen saman ikäiset tytöt tekevät vapaa-ajallaan? Näkevätkö toisiaan? Ulkoilevat tai muuten touhuavat yhdessä? Olen niin ihmeissäni nykymenosta juuri tässä asiassa, enkä pääse toistuvasti ihmettelemästä. Itse tuon ikäisenä vietin lähes kaiken mahdollisen vapaa-aikani kavereiden kanssa joko ulkona tai muuten yhdessä tehden. Tuntuu vaan niin oudolta, että eikö se enää kuulu normaalisti lasten arkeen ja elämään?! Kaikkien sähköisten viestimien kautta kyllä pidettäisiin yhteyttä, mutta nähdä ei juuri koskaan.
Jos tyttöni haluaa ulkoilla niin se tapahtuu minun kanssani. Ikinä kukaan ei soita tai muuten pyydä ulos.
Kommentit (26)
Minulla on aina ollut vain miespuolisia kavereita.
Kaikki käy harrastuksissa. Harkoissa. Siellä näkee ihmisiä.
"Nähdä ei juuri koskaan"?
Eli näkevätkö koulussa vai eivät? Puhut ristiin itsesi kanssa.
Mikä olet koulutukseltasi, kun kaikki aikasi kului tuulikaapissa?
Nykyään myös osa naisista tienaa. Sitten ei riitä enää että tulee vain lisääntymisikään ihan itsestään.
Täällä tuonikäiset kyläilevät toistensa luona, käyvät harrastuksissa ja luistelemassa. Jos perheessä joillakin on koira, koiraa ulkoilutetaan isolla tyttöjoukolla. Tytöthengailevat paljon myös paikallisella tallilla.
Onpa fiksuja vastauksia kai aikuisilta ihmisiltä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni viettää vapaa-aikaansa koululla? Asiayhteys jäi näppäryyden jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuonikäiset kyläilevät toistensa luona, käyvät harrastuksissa ja luistelemassa. Jos perheessä joillakin on koira, koiraa ulkoilutetaan isolla tyttöjoukolla. Tytöthengailevat paljon myös paikallisella tallilla.
missä muka voi luistella, kun on +5 astetta ja maa on sula
Vierailija kirjoitti:
Onpa mukava, että teillä on vielä tällaista kaveruutta. Meidänkin lähialueella olisi useampi jäädytetty kenttä, mutta luistelemaan ei kaverit lähde tai pyydä. Sielläkin käydään yhdessä tytön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttöjen pitäisi hengailla vain keskenään? Taidat olla jokin muinaisjäänne.
Tämä ei ollut sukupuoliroolitettu kysymys. Sinänsä ihan sama, onko kaverit tyttöjä tai poikia, kumpiakaan ei vaan vapaa-ajalla löydy seuraksi oikein mihinkään muuhun kuin pelien ja laitteiden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa fiksuja vastauksia kai aikuisilta ihmisiltä 🙄
Jotenkin tuntuu että näiden lapset ovat koulukiusaajia.
Ei enää, sitä tapahtui 80-ja 90 luvulla.
Minulla ei ole lapsia mutta naapurustossa heitä on aika paljon. Kyllä he leikkivät ulkona, rappusissa käy usein melske kun lapset kulkevat siellä hakemassa muita lapsia ulos leikkimään. Joku jo mainitsikin että jos jollain on koira niin sitä ulkoilutetaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni viettää vapaa-aikaansa koululla? Asiayhteys jäi näppäryyden jalkoihin.
Vietätkö itse vapaa-aikaasi vielä työajan lisäksi samojen ihmisten kanssa? Siis jotain 10-16h päivässä yhteensä.. :O
Milloin he tekevät läksyt? Vai eikö niitäkään saa tehdä rauhassa?
Voi harmi, jos tuo alkaa noin varhain. Samaa alkoi oman lapsen kohdalla ilmetä yläkoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietätkö itse vapaa-aikaasi vielä työajan lisäksi samojen ihmisten kanssa? Siis jotain 10-16h päivässä yhteensä.. :O
Milloin he tekevät läksyt? Vai eikö niitäkään saa tehdä rauhassa?
Sä oot kyllä raskas ihminen.
Onko lapsella kavereita? Onko yksinäinen? Sitä on vaikea myöntää vanhemmalle, sillä tuon ikäisenä kaverit ovat kaikki kaikessa.
Miksi tyttöjen pitäisi hengailla vain keskenään? Taidat olla jokin muinaisjäänne.