Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liitossamme on kolmas osapuoli, jonka ehdoilla mennään...

Vierailija
29.03.2015 |

Olemme aikuisia, työssäkäyviä keski-ikäinen lapseton pariskunta. Miehellä lapsi ed. liitosta, on jo nuori aikuinen.
Ihastuin mieheeni siksi, että on iloinen, poikamainen, seurallinen, pidetty töissä ja ystäväpiirissä.

Ja siten se kaikkien arvaama toinen puoli: alkoholi määrittää kaiken vapaa-ajan ja meidän tekemisemme! Siis oikeesti kaiken. Nyt kun aloin tätä kirjoittaa, niin tajusin sen vasta kunnolla.

Jos meillä on joku meno (sukulaisten/kummilapsen/pidemmän ajomatkan päässä oleva/ei-niin-mukava) vapaapäivinä, jonka olen ilmoittanut miehelle varmaan VIIKKOJA aikaisemmin, niin sen toteutuminen on täysin herrassa, eli täysin epävarmaa. S-na, että voi v-aa. Mies tietää, että aamulla pitää lähteä ajamaan 200 km johonkin kummilapsen syntymäpäiville. Mutta kas kummaa, tämähän tulee hänelle ihan yllätyksenä. Sitähän voi ihan hyvin lähteä juomaan 2 olutta ( KAKSI OLUTTA) ed. iltana klo 23.

KInasin hänen kanssaan illalla varmaan 45 minuuttia siitä, että pitääkö nyt tosiaan lähteä juomaan 2 olutta illalla ja onko tosiaan niin , että hän tulee takaisin 25 minuutin kuluttua. Keskustelun edetessä se muuttui että 45 min kuluttua. Koska "tekee niin mieli kylmä olut": Tarjouduin hakemaan huoltsikalta 2 tölkkiä. Ei. Meillä oli punkkua, avataan pullo ja mäkin otan lasillisen. Ei tehnyt mieli.

Aamulla kun piti lähteä sinne ajamaan, alkoi vetkutus: " ei vielä, mä nukun vähän aikaa, kyllähän sinne ehtii." Ja myöhemmin: "Pitääkö sinne nyt lähteä, siellä on huono keli, onko nyt mitään järkeä ajaa satoja km kahvikupin ja täytekakun takia" Eli yhtä s-nan vänisemistä ja vänkmistä.

Jos tietää että päivänä x pitää tehdä jotain, joka ei kestä krapulan nukkumista iltapäivään, niin silloin pitää edellisenä päivänä tiedostaa se, ja yksinkertaisesti päättää että enpä lähde tänään ottamaan. Eikö näin luulis aikuisen pystyvän tekemään päätelmän?

Juomisen ehdoilla mennään. Kaikki muu joko jää tekemättä, siirretään myöhäisempään, joku toinen päivä tai ensi viikolla. Kaikki muu voidaan vähätellä, että "eihän se nyt ole niin päivän päälle."

Olen yrittänyt juoda hänen kanssaa, jolloin oltaisiin kotona ja voisi olla mahdollista että yöksi pääsisi nukkumaan vähän ajoissa. Ei onnistu enkä jaksa sitä itse.

Aina kun kaverit kysyy jonnekin,niin pitää lähteä kun "onhan se nyt mentävä kun kerran pyydetään": AIJAA. Mutta kun kutsutaan selvinpäin sukulaisten luo, niin se ei ole niin tärkeää.

Kirjoitukseni on sekava sillä se on kirjoitettu vittuuntuneessa tilassa.

Kyllästyttää se kaksinaismoraali ja tekoviestit, että eihän tässä nyt ole mitään stressattavaa ja että mitä sä nyt keuhkoot. Miksi minä keuhkoon ja miksi minä stressaan jo viikkoa ennen kun pitäisi mennä jonkun tädin kutsuille. No oisko siksi, että ne ei ikinä ole niin tärkeitä etteikö niitä voisi vaan jättää menemättä "kun nyt ei oikein jaksa"= nukun krapulaani enkä pysty lähtemään mihinkään..

Miksi naiset nalkuttaa. Olisko siihen joku syy. Laitan kalenteriin ylos jokaisen ryyppypäivän, jonka takia seuraavat päivät menee nukkuessa. Kalenterista tulee sellainen että työpäivät hoidetaan ja kaikki vapaat menee ottaessa ja siitä toipuessa.

Olen totaalisen kypsä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Ajankohtainen aihe täälläkin. Kaikki menee sen ohi, että "pitäähän miehen saada rentoutua" eli suomeksi sanottuna pitää saada juoda.

Mikä tahansa syy ja selitys käy täysillä.

Jankutim kerran miehen kanssa varmaan pari tuntia siitä, että

-Pitääkö nyt tosiaan lähteä nyt baariin tapaamaan kaveria, joka ei ole käynyt paikkakunnalla vuosiin ja juurikin tänään tullu pitkästä aikaa kotikaupunkiinsa, ettei "se joudu siellä yksin istumaan"? Mainittakoon että ko. kaveri on yli 40 vee naimaton kotijuoppo, joka tosiaankin oli tullu käymään kotikaupungissaan vanhoja vanhemiaan tapaamaan.

Ja kyylläpä kyllä: tosissaan oli mies, että tavan arki-iltana klo 22 pitää ehottomasti lähteä pitelemäään k'ädestä jotain juoppoa, joka istuu tinttaamassa baarissa.

Minä en ollut uskoa korviani, ja jatkoin aiheesta ihan vaan siksi että saisin kuulla irl, miten tosissaan mies oli.

Mies ei missään nimessä myöntänyt että haluaa lähteä juomaan oltuaan jo ihan useita päiviä kiltisti kanssa ni kotoan. (LUe= toipumassa edellisen viikonlopun pe-ma- välisestä yöstä.). Kysymys oli kaverin tapaamisesta ja tukemisesta sillä "kyllä hän odottaisi siltä samaa , jos mä olisin sen nykyisessä kaupungissa"(??)

Oikeestaan se on kaikkien hämmästyttävintä: miten alkoholisti itse ei puhu eikä missään nimessä edes mainitse suoraan että alkoholin himo on kestämätön. Kaikki on vaan selittelyä. Säälittävää.

Vierailija
22/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Kaksi olutta (1 litra), ei vaikuta ajokykyyn juurikaan, eikä aiheuta krapulaa seuraavalle päivälle. Miehesi olisi ollut ajokuntoinen jo muutaman tunnin päästä noiden oluiden nauttimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän nyt on vaan aika iso ero teidän välillä siinä, mikä elämässä on tärkeää. Mulle myös henk. koht. baarissa kavereiden kanssa seurustelu olisi kaukana edellä jotain kuppaisia sukukahveja. Eikä siinä ole kyse alkoholin himosta. Ja jos kahden kaljan jälkeen nukkuu krapulaansa iltapäivään, niin ei kyllä ole mikään juoppo, sellaisilla on aika lailla parempi toleranssi. Ja minä lähtisin kävelemään tuollaisesta suhteesta jossa 45 minuuttia baarissa on liikaa. Etsi puoliso, joka haluaa elää kanssasi samanlaista elämää!

Vierailija
24/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up.

Ajankohtainen aihe täälläkin. Kaikki menee sen ohi, että "pitäähän miehen saada rentoutua" eli suomeksi sanottuna pitää saada juoda.

-Pitääkö nyt tosiaan lähteä nyt baariin tapaamaan kaveria, joka ei ole käynyt paikkakunnalla vuosiin ja juurikin tänään tullu pitkästä aikaa kotikaupunkiinsa, ettei "se joudu siellä yksin istumaan"? Mainittakoon että ko. kaveri on yli 40 vee naimaton kotijuoppo, joka tosiaankin oli tullu käymään kotikaupungissaan vanhoja vanhemiaan tapaamaan.

Ja kyylläpä kyllä: tosissaan oli mies, että tavan arki-iltana klo 22 pitää ehottomasti lähteä pitelemäään k'ädestä jotain juoppoa, joka istuu tinttaamassa baarissa.

Minä en ollut uskoa korviani, ja jatkoin aiheesta ihan vaan siksi että saisin kuulla irl, miten tosissaan mies oli.

Mies ei missään nimessä myöntänyt että haluaa lähteä juomaan oltuaan jo ihan useita päiviä kiltisti kanssa ni kotoan. (LUe= toipumassa edellisen viikonlopun pe-ma- välisestä yöstä.). Kysymys oli kaverin tapaamisesta ja tukemisesta sillä "kyllä hän odottaisi siltä samaa , jos mä olisin sen nykyisessä kaupungissa"(??)

Oikeestaan se on kaikkien hämmästyttävintä: miten alkoholisti itse ei puhu eikä missään nimessä edes mainitse suoraan että alkoholin himo on kestämätön. Kaikki on vaan selittelyä. Säälittävää.

Mitäpä mieltä olisit siitä, että miehesi alkaisi laittaa sinun ystäviäsi arvojärjestykseen ja päättäisi, ketä on soveliasta tavata ja ketä ei?

Vierailija
25/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta arvelin, että lapsi tai koira.

Vierailija
26/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up.

Mitäpä mieltä olisit siitä, että miehesi alkaisi laittaa sinun ystäviäsi arvojärjestykseen ja päättäisi, ketä on soveliasta tavata ja ketä ei?

Ehkä kirjoitin epäselvästi tai sinä et ole ollut alkoholistin kanssa suhteessa koskaan tai molempia?

Tarkennan: Jos mies lähtee tapaan ketä tahansa mihinkään baariin illalla, päivällä tai yöllä, tulee hän sieltä kotiin valomerkin jälkeen täydessä kännissä. Mikäli baariin lähtö on jostain syystä venynyt kovin myöhäksesi eli ei ehdi tarpeeksi juoda,hankkiudutaan jatkoille juomaan lisää.

Tässä ei siis ollut kysymys ystävästä tai hänen arvostamisestaan. Mies olisi keksinyt sille illalle vaikka minkä tahansa tapaamisen tai jonkun elintärkeän kimppaveikkaus-kupungin-palauttamisen , että olisi ollut syy lähteä ulos ja juomaan.

Joko olet itsekin ongelmajuoja,tai sitten jotenkin muuten vikaa jossain kun käännät tämänkin keskustelun juopon kanssa joksikin ystävyyden rajoittamiseksi ja arvosteluksi! Koita säkin kerrankin puhua asiasta eikä sen vierestä.

Vierailija
27/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksin niille sukulaiskahvikekkereille ja jos kyselevät missä mies, niin sanot aurinkoisesti hymyillen: voi, sillä on nyt niin paha krapula, että päätti jäädä kotiin. 

Toimii hyvin varsinkin jos kyseessä on miehen suku/tuttavapiiri.

Vierailija
28/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up.

Ehkä kirjoitin epäselvästi tai sinä et ole ollut alkoholistin kanssa suhteessa koskaan tai molempia?

Tarkennan: Jos mies lähtee tapaan ketä tahansa mihinkään baariin illalla, päivällä tai yöllä, tulee hän sieltä kotiin valomerkin jälkeen täydessä kännissä. Mikäli baariin lähtö on jostain syystä venynyt kovin myöhäksesi eli ei ehdi tarpeeksi juoda,hankkiudutaan jatkoille juomaan lisää.

Tässä ei siis ollut kysymys ystävästä tai hänen arvostamisestaan. Mies olisi keksinyt sille illalle vaikka minkä tahansa tapaamisen tai jonkun elintärkeän kimppaveikkaus-kupungin-palauttamisen , että olisi ollut syy lähteä ulos ja juomaan.

Joko olet itsekin ongelmajuoja,tai sitten jotenkin muuten vikaa jossain kun käännät tämänkin keskustelun juopon kanssa joksikin ystävyyden rajoittamiseksi ja arvosteluksi! Koita säkin kerrankin puhua asiasta eikä sen vierestä.

No ihan itse sinä koit tarpeelliseksi mainita että tuossa tapauksessa kaveri oli "yli 40 vee naimaton kotijuoppo". Jos sillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä, niin miksi se piti ottaa esille? Ja hehee, tässähän tulee vainoharhaiseksi tuosta "koita säkin kerrankin puhua asiasta" -heitosta. Mistäs sinä tiedät mistä minä täällä yleensä puhun? :D

Vierailija
29/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up.

Miten et tajuu? Niinhän apeen mies teki. Laittoi sen sukulaiset arvojärjestyksessä pohjalle ja sanoi että niitä on turha tavata. Omat (ryyppy)kaverit ovat arvojärjestyksessä jopa ylempänä kuin ap.

Vierailija
30/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up.

Miten et tajuu? Niinhän apeen mies teki. Laittoi sen sukulaiset arvojärjestyksessä pohjalle ja sanoi että niitä on turha tavata. Omat (ryyppy)kaverit ovat arvojärjestyksessä jopa ylempänä kuin ap.

No haloo, mies ei kaiketi kieltänyt ap:tä tapaamasta sukulaisiaan?! Vielä rautalangasta: parisuhteessakin ihmisellä on itsellään oikeus päättää, keitä haluaa tavata ITSE. EI ole oikeuttaa päättää kumppanin puolesta ketä HÄNEN tulee tavata ja ketä ei.

Vierailija
31/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis ILMOITAT ??? miehelle että päivänä X mennään paikkaan Y!

Onko se mies edes alunperin suostunut lähtemään minnekään sukulaisiin tai onko millään tasolla kiinnostunut noista sinun kissanristiäisistä? 

Niinkuin sanoit olette aikuisia ihmisiä niin jos mies syystä tai toisesta ei lähde mukaan niin menet yksin etkä marise. Jos haluat miehen joka seuraa sinua kuin hai laivaan niin vaihdat miestä.

Miestä kiinnostaa enemmän kaverit ja ryyppääminen kuin synttärikaffit 200km päässä ja tämän asian kanssa elät tai eroat sillä mies ei muutu.

Vierailija
32/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene al anoniin.

Haluatko sä ton kolmannen osapuolen? Vai haluatko siitä eroon?

Irti yhdestä vai kahdesta osapuolesta?

Vierailija
33/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue: Aschan Tuulevi: Selviämistarina: Alkoholi parisuhteessa. Tsemppiä!

Vierailija
34/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tissuttelijoiden (tai no ryyppääjien) puolisoille. Onko teillä suunnilleen käsitystä, kuinka paljon menee rahaa kurkusta alas? Noin keskimäärin kuukaudessa? Suomessa kun se sixpack ei myöskään ole ihan ilmainen ja en tiedä, kai se vähän syömisessä näkyy, kun ei kalorit täysin ylimääräistä voi olla.

Vierailija
35/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin vahvasti siltä, että ap:n mies ei yksinkertaisesti halunnut lähteä ajamaan 400km sukulaisesi synttäreiden takia. AP varmaan kysyi vierailuhalukkuutta mieheltänsä ennen kutsuun vastaamista?

Vierailija
36/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP. Juoppoa ei kannata katsella.

Vierailija
37/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei oikeastaan kiinnosta olla edes omien sukulaisteni kanssa juurikaan tekemisissä naiseni puoleisesta suvusta puhumattakaan

Vierailija
38/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaista isän puolelta lapsena. Kyllä se sitten 30 v juomaputken päätteeksi päätti lopettaa mutta en kyllä itse jaksaisi jäädä odottelemaan. Miehesi pitäisi ensin myöntää että sillä on ongelma mutta milloin se sitten koittaa.

39/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kun piti lähteä sinne ajamaan, alkoi vetkutus: " ei vielä, mä nukun vähän aikaa, kyllähän sinne ehtii." Ja myöhemmin: "Pitääkö sinne nyt lähteä, siellä on huono keli, onko nyt mitään järkeä ajaa satoja km kahvikupin ja täytekakun takia"

Tässä jotenkin tiivistyy tämä alkoholistin oraalisuus. Hän siis kuvittelee, että sinne mennään kahvin ja kakun takia. 

Hän ei pysty kuvittelemaan muita nautintoja kuin suun, sen kun kylmä olut kulahtaa kurkusta alas.

Mitä puolisosta, mitä ystävistä, mitä kivasta seurasta sukulaisten kanssa. Kun voi juoda olutta! Eihän ne kahvi ja kakku sille voi pärjätä mitenkään.

Sinuna alkaisin kulkemaan noihin juttuihin busseilla tai junilla, ota selvää aikatauluista ja mene itseksesi. Älä edes pyydä miestä mukaan. Mainitse että kekkerit on, mutta älä puhu mitään yhdessä menemisestä. Menet vaan itseksesi, ja katsot mitä tapahtuu. Lakkaa yrittämästä muuttaa miestä. Hän on valintansa tehnyt.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/42 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhumiset auta, teot auttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä